Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: uudet mikit charvel 475 keppiin
1
petrin1
12.04.2013 22:06:27 (muokattu 12.04.2013 22:07:22)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

on vähän liian piikikäs soundi noilla mikeillä mun makuun..siis lähinnä tallamikillä tulee soitelua..
saisi olla vähän pehmeempi soundi mutta soveltua tuonne raskaampaan musaan kuin myös rokkenrolliin.
saa olla aktiivit.
ehdotuksia..?
 
alkuperäinen elektroniiikasta kiinnostuneet voivat laittaa mulle viestiä.
 
JuSu
12.04.2013 22:31:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

petrin1: on vähän liian piikikäs soundi noilla mikeillä mun makuun...
ehdotuksia..?

 
Tallamikiksi DiMarzio The Breed. Suunniteltu tasapainottamaan floikkatallan joskus mukanaan tuomaa kireää sointia. Saattaisi toimia.
 
Kaulaan ja keskelle sitten vaikka saman lafkan Virtual Vintagea maun mukaan.
 
JuSu
Entropia666
12.04.2013 22:34:38 (muokattu 13.04.2013 00:03:33)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

petrin1: on vähän liian piikikäs soundi noilla mikeillä mun makuun..siis lähinnä tallamikillä tulee soitelua..
saisi olla vähän pehmeempi soundi mutta soveltua tuonne raskaampaan musaan kuin myös rokkenrolliin.
saa olla aktiivit.
ehdotuksia..?
 
alkuperäinen elektroniiikasta kiinnostuneet voivat laittaa mulle viestiä.

 
Mulla on omassa samanhenkisessä Jacksonissa Bill Lawrencen hurinattomat sinkut. Lähtee perinteisempikin osasto noilla.
 
edit. ja mahtuu lipattomiin koloihin.
 
Täysin uudet sivut: H A J E . F I
Swan
12.04.2013 22:37:28
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JuSu: Kaulaan ja keskelle sitten vaikka saman lafkan Virtual Vintagea maun mukaan.
 
JuSu

 
Saako noita lipattomina nykyään? 475:n mikinkolot on kapeaa sorttia, ja se rajoittaa mikkivalintoja. Duncanin Stackit ja Railsit menee niille paikoille kyllä, kuten myös EMG:n aktiivit, mutta kaiken kaikkiaan on aika hintsusti mikkejä kapealla pohjalevyllä.
 
"Once Lady Yuna fixes her hair, we leave!"
>-)))>
S.M.A.K.
petrin1
12.04.2013 22:42:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

eli vaihtoehdot on vähissä johtuen noista kolojen koosta..olisikohan emg:llä jokku erottelevat ja pehmeempää soundia puskevat mikit jotka sopis ton lehmusbodyn ja floikan kanssa hyvin?
 
JuSu
12.04.2013 22:45:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Swan: Saako noita lipattomina nykyään?
 
En minä tiedä.
 
Enpä tajunnut tuota Charvelin mikkirouttausta. Aikanaan tuli kiroiltua yhden kanssa, kaivertelin sinne kannen alle kolon lippaa varten ja pujottelin mikin sinne. Aika jämerästi oli paikoillaan, eikä korkeutta paljoa säädelty... =)
 
Sorry off-topic.
 
JuSu
petrin1
12.04.2013 22:47:09 (muokattu 12.04.2013 22:48:28)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.thomann.de/fi/emg_set_sasa81_black.htm
 
toimiikohan 47 femman kanssa ?
 
ei ois paha hinta ainakaan..tulee potikat ja mikkivalitsin ja kaikki mukaan..
 
Jormaz
12.04.2013 22:50:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olikos tossa alunperin tallassa J-50BC? Mulla on molemmissa Rhoadseissa J-90C ja sekin on aika kirskuva yläpäästä. Hyvää shittiä kyllä sinänsä noi Jacksonin mikit. http://www.jacksonguitar.ru/jackson/electronics/pg4&5.jpg
http://www.jacksonguitar.ru/jackson/electronics/pg6&7.jpg
Onko 475:ssäkin ongelmana että kaulamikki on onnettoman hiljainen tallaan verrattuna? Hevin soittoon hyvä vaihtoehto voisi olla joku 1-kelasen kokoinen humbuckeri kaulaan.
 
No tiedäthän.. Tarkoitettu.. tiedäthän..
petrin1
12.04.2013 22:53:04 (muokattu 12.04.2013 22:54:33)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

on j50 bc.
 
en oo pannut merkille..mutta ainakin huomattavasti "tuhnumpi"
 
hannlain
13.04.2013 09:06:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BKP:ltä saa myös noihin kapeampiin koloihin sopivia sinkkuja, kun mainitsee tilauksen yhteydessä, että "EMG sized single coils". Itse vaihdoin kasari Soloistiin ceramic Nailbomb + 2xTrilogy Suite -setin tässä alkuvuodesta ja pidän tästä setistä paljon enemmän kuin alkuperäisistä J50-BC + J200 -mikeistä ryyditettyinä middle-boostilla. Boostipiirin jätin pois BKP:den asennuksen yhteydessä.
 
G.A.S. works in mysterious ways.
iso paha susi
14.04.2013 09:11:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ite laitoin juuri emg 85/sa/sa setin 475:een. Alkuperäiset ekektroniikat alkoi prakaamaan ja oli tarkoitus muutenkin kokeilumielessä katsoa miltä skeba kuulostaa jollain mulla mikillä. 81 on tietty se vakiintunut tallamikki mutta ite diggaan 85:en täyteläisemmästä, isommasta soundista.
 
Ja sa:t koska Gilmour.
 
pekurides
14.04.2013 12:46:30
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

petrin1: http://www.thomann.de/fi/emg_set_sasa81_black.htm
 
toimiikohan 47 femman kanssa ?
 
ei ois paha hinta ainakaan..tulee potikat ja mikkivalitsin ja kaikki mukaan..

 
Toimii ihan samalla tavalla minkä vaan kanssa, eli se "emg81" saundi puskee vahvasti läpi ja monet sitä mieltä että saa kaikki kitarat kuulostamaan samanlaisilta eri rakenteista huolimatta.
 
Metallihommissa EMG81 perusssettiä ja hyväksi havaittu, mutta nuo singlemikit tuossa lähinnä näön vuoksi ja rokkimiesten mukaan rokkihommiin pelkät vitsit.
 
Haeppa aktiivi vs. passiivimikki keskustelua niin ymmärrät paremmin.
 
torilta ja tompaltakin löytyy perus duncan osastoa (jb)aika kohtuuhintaan, mutta jos jotain kivempaa haluat suosittelen BKP sivut tsekkaamaan.
 
-p-
 
mielummin vähän liikaa kuin liian vähän!
Swan
14.04.2013 13:05:31
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pekurides: Metallihommissa EMG81 perusssettiä ja hyväksi havaittu, mutta nuo singlemikit tuossa lähinnä näön vuoksi ja rokkimiesten mukaan rokkihommiin pelkät vitsit.
 
Haeppa aktiivi vs. passiivimikki keskustelua niin ymmärrät paremmin..

 
Mitäs vitsiä niissä on 81:een verrattuna? Hyvät sinkkumikit on, etenkin jos hommaa kaveriksi SPC-middlebuusterin, jolla saa tarvittaessa ruuvattua humpparimaista pyöreyttä saundiin.
 
"Once Lady Yuna fixes her hair, we leave!"
>-)))>
S.M.A.K.
pekurides
14.04.2013 14:35:05
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Swan: Mitäs vitsiä niissä on 81:een verrattuna? Hyvät sinkkumikit on, etenkin jos hommaa kaveriksi SPC-middlebuusterin, jolla saa tarvittaessa ruuvattua humpparimaista pyöreyttä saundiin.
 
no, siis sitä että yleisen mielipiteen mukaan aktiivit ylipäätänsä on väärä valinta rokkihommiin.
 
mielummin vähän liikaa kuin liian vähän!
Swan
14.04.2013 14:44:51
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pekurides: no, siis sitä että yleisen mielipiteen mukaan aktiivit ylipäätänsä on väärä valinta rokkihommiin.
 
Yleinen mielipide perustuu lähinnä olettamuksiin, mutta edelleen: mikä niistä sinkuista tekee kasiykköstä vitsimmät?
 
"Once Lady Yuna fixes her hair, we leave!"
>-)))>
S.M.A.K.
Decadetroll
14.04.2013 15:55:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Swan: Yleinen mielipide perustuu lähinnä olettamuksiin, mutta edelleen: mikä niistä sinkuista tekee kasiykköstä vitsimmät?
 
Varmaan se, että on netistä luettu ja todettu omassa päässä todeksi.
 
Here is an education, the lesson professed is quite cruel There are some things worse than death And one of them is you
Antti1
14.04.2013 17:36:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Swan: Yleinen mielipide perustuu lähinnä olettamuksiin, mutta edelleen: mikä niistä sinkuista tekee kasiykköstä vitsimmät?
 
Mulla oli joskus se puolitettava 85:n vastine ja S:t omassa kepakossa kiinni. Ei valittelemista. Kaverilla oli 81 ja SA:t, ei valittelemista. EMG:ltä ne kaikki soundasi, mutta niin lienee tarkoituskin.
 
"I dreamed that I was in a river... I floated down the river, through valleys of giant boobs." -Sanji
pekurides
15.04.2013 22:04:51
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Swan: Yleinen mielipide perustuu lähinnä olettamuksiin, mutta edelleen: mikä niistä sinkuista tekee kasiykköstä vitsimmät?
 
Heh,periaatteessa ei mikään, kummatkin yhtä "vitsejä" blues/rokki/clean-hommiin mutta 81 kuitenkin lunastaa paikkansa hevinjyskytyksessä...
 
Makuasioitahan nää mutta kyllä minunkin mielestä "steriilit" aktiivimikit kaukana passiivien rouheudesta ja dynamiikasta joita "aikuisten saundissa" haetaan, ei siitä pääse mihkään...
itse vetelen kummillakin enkä väheksy kumpiakaan omilla mukavuusalueillaan,mutta eri hommiin eri vehkeet... tai sitten niillä mennään mitä löytyy, soitto se on loppupeleissä tärkeämpää kuin itse saundi:=)
 
mielummin vähän liikaa kuin liian vähän!
Swan
15.04.2013 22:29:45
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pekurides: Heh,periaatteessa ei mikään, kummatkin yhtä "vitsejä" blues/rokki/clean-hommiin mutta 81 kuitenkin lunastaa paikkansa hevinjyskytyksessä...
 
Makuasioitahan nää mutta kyllä minunkin mielestä "steriilit" aktiivimikit kaukana passiivien rouheudesta ja dynamiikasta joita "aikuisten saundissa" haetaan, ei siitä pääse mihkään...
itse vetelen kummillakin enkä väheksy kumpiakaan omilla mukavuusalueillaan,mutta eri hommiin eri vehkeet... tai sitten niillä mennään mitä löytyy, soitto se on loppupeleissä tärkeämpää kuin itse saundi:=)

 
Kyllä nuo toimii täsmälleen samoissa jutuissa kuin passiivitkin. Erilaisilta ne väistämättä saundaa, mutta ei missään tapauksessa huonommilta tai sopimattomammilta. Steriileiksikään en niitä haukkuisi sen jälkeen, kun hiffasin yhdellä pitkään Stratolla vedetyksi luulemallani livevedolla soivan EMG:llä ladatun Pensan. Signaaliketjun muut osat vaikuttaa yhtä lailla, vahvistin ennen kaikkea.
 
"Once Lady Yuna fixes her hair, we leave!"
>-)))>
S.M.A.K.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «