Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Latenssi vain tietyillä plugareilla.
1
Sahtikone
13.04.2013 22:47:52 (muokattu 13.04.2013 22:54:59)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro,
 
Nyt tuli kumma ongelma. Latenssia pukkaa uusilla plugareilla, joita tänään kokeilin (ja hyväksi havaitsin). Midikiipparilla kun soittelee, niin olen kyllä tottunut siihen pieneen latenssiin joka siinä soitettaessa on, mutta kun nyt semmoinen perkule on tullut biisin asti. Jep, onpa sen verran konstikas selitettävä että pyöräytän rautalangasta:
 
Minulla on biisi joka toimi sekkarilta kuunnellessa ok. Intro suorastaan huusi pehmeää pianosoundia, joten google sauhuamaan ja: Löysin minun käyttöön kelpo plugareita (mda:n piano ja 4frontin Epiano module) ja niillä mennään.. Mutta ! !
 
Nyt pianot tulee sitten viiveellä, ei sitä paljon ole mutta sen verran että häiritsee. Jos pitäs arvioida niin ehken alle 40ms. Sen verran kuitenkin että ei kuulosta yhtään timmiltä. Plugareita ohjaavat midit on copy/paste-meininkiä, eikä niissä ole mikään muuttunut, jotenka vikaa pitäs kaivella muualta.
 
Lähinnä mietiskelen että onko muilla ollut ongelmaa just noilla plugareilla, ja jos on niin löytyykö muutakin ratkaisua kun plugarin poisto? Ihmeempiä asetuksia kun ei plugareista itsestään löydy.
 
Sekkarina minulla on FL Studio, interface on Allen&Heathin zed10, koneen speksit ei liene oleelliset kun niillä oon vääntänyt paljon raskaampia projekteja kuin tämä raakile. Tämä on niin alussa että sorvaan vasta waveja yhteen eikä efektejäkään ole vielä käytössä. Ja todellakin, ennen pianoplugareita tää toimi kuten kaikki muukin tätä ennen; täydellisesti.
 
Ois hyvät neuvot tarpeen! (voisin minä tietysti nuo pianot exportata waviksi, ja ongelma varmaan sillä poistuisi mutta että oishan se kiva saada tää toimimaan niinkuin kuuluukin). Kiitosta vaan jos joku pystyy jelppimään.
 
Muoks: ja tokihan ASIO4ALL ajurit on käytössä. . . Tää ei ole nyt ajuripulma.
 
Riders on the storm.
Grugi
14.04.2013 10:15:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sahtikone: Moro,
 
Muoks: ja tokihan ASIO4ALL ajurit on käytössä. . . Tää ei ole nyt ajuripulma.

 
Voi hyvinkin olla ajuriongelma koska eihän noi ole ASIO ajurit vaan kyhäelmä siihen suuntaan. Toki vika voi olla itse plugarissakin tai sitten kaikissa yhteensä.
 
The only true wisdom is in knowing you know nothing.
mattim
14.04.2013 10:23:49
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sahtikone: Moro,
 

 
Muoks: ja tokihan ASIO4ALL ajurit on käytössä. . . Tää ei ole nyt ajuripulma.

 
Kokeilin nuo plugarit omassa systeemissäni kahdella eri ASIO kortilla, ei poikkeavia viipeitä.
 
Kalmo
14.04.2013 12:00:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joopa. ASIO4ALL on WDM wrapperi eikä oikea ASIO-ajuri. Luulisi A&H:lle löytyvän omat ASIO-ajurit.
 
Plugarit ovat erilaisia, ja jopa saman plugarin eri soundit voivat vaatia eri määrän prosessointia. Nuo mainitsemasi eivät minun tietääkseni ole mitään rohmuja, mutta kaikki riippuu kaikesta.
 
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300, XP, SONAR 8.5 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
Sahtikone
14.04.2013 12:31:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitti vastauksista ja plugarien kokeilusta!
 
Ihan käsittämätöntä että A&H:lle ei löytynyt omia ajureita. Mielestäni etsin kyllä kaikkialta. Ostin siis tuon Zedin käytettynä, ja ajurilevyä ei tainnut mukana tulla. -Tai jos tuli niin se on kadonnut. Minä ennen käytin Zediä vain mikserinä ja äänikorttina EMUn 0404 korttia, joka hyvä kortti onkin. Mutta ajattelin poistaa yhden lenkin välistä ja otin kortin pois ja lykkäsin Zedin usbilla koneeseen kiinni. Äänenlaatu saattoi kirkastua hiukan ja kun noilla ASIO4ALL ajureilla latenssit pysyi suht järkevänä niin pysyin sitten tässä vaihtoehdossa.
 
Hitto vie, jopa exportattuun Epianoon, siis waviin tuli viive. Ensimmäinen sointu tulee viiveellä, sen jälkeen muut tulee ihan oikeassa ajassa. On tässä nyt joku juttu pielessä ja pahasti.
 
Yhteenvetona siis, plugareista en lähde vikaa etsimään, ne varmaan toimii. Pitää miettiä tuota ajurijuttua vielä, windowsin omilla ajureilla ei tee mitään, ne ovat onnettoman hitaat... Ei pysty edes projekteja aukaisemaan kun prossuaika loppuu ja kuuluu vaan pauke ja rätinä. Pitääpäs laittaa sähköpostia A&H:lle josko sieltä sais oikeat ajurit. Jos ei ajureiden vaihto sitten tuota tulosta, niin pitänee sekkari asentaa uusiksi. Ehkä se siitä lutviutuu... Kiitos kaikille ajastanne!
 
Riders on the storm.
Johann Onn
14.04.2013 14:35:47 (muokattu 14.04.2013 14:36:18)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kalmo: Luulisi A&H:lle löytyvän omat ASIO-ajurit.
 
Kaikkea voi luulla, se ei vaan aina kannatta:
 
"ZED Series. No drivers for my USB mixer ?:
 
The USB ZED mixers are class compliant, they do not require drivers and use the built in WDM drivers in Microsoft Windows and Apple's Core Audio drivers in Mac OSX. Just plug the mixer into a computer via USB and your're ready to go, the device will present itself as 'USB Audio Codec' in your audio software or operating system."
 
JPQ
14.04.2013 17:16:57 (muokattu 14.04.2013 17:18:00)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sitä paitsi A&H lienee 16bit/44.1khz kun emu pystyy parempaan näin sanoo muisti erittäinkin vahvasti siis A&H ominaisuuksista Emun osalta taas tiedän tämän joten ehkä sittenkin parempi A&H hoitamaan miksausta ja emulla digitoimaan jos joku muu ei kumoa väitettäni. ps. katselin tuota itsekkin (mäkkiin tökätäkseni jossa Core Audio hyvä juttu samalla tasolla tai parempikin ehkä kuin ASIO Windows puolella) mutta tuo äänenlaatu kysymys hyllytti sen. ja etsin luotettavaa ratkaisua nykyinen toimii erittäin hyvin joten ei kiinnosta enään yhtään itseä.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «