Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Gibson ES-335, 339, 345, 355 - vai mikä?
1 2 3 4 5 6 7
fox
10.04.2013 16:45:05
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LaMotta: Mahdollisimman epäergonominen ja kaulapainoinen kitaramalli. Hienon näköinen kylläkin, ei siinä mitään.
 
=)
300-sarjalaisista voi toki sanoa mitä hyvänsä, mutta kaulapainoisia ne ei kyllä ole. Ergonomiastakin olis kiva kuulla, mikä siinä nyt on niin isosti pielessä. Henkilökohtainen mielipide? Varmasti, ja höystettynä vielä sillä, että lavassa lukee "Gibson"??
Gibson-aiheisia topikkeja ei näemmä pitäis olla ollenkaan... ei siinä mitään.
Mutta kun niilläkin sentään aika moni soittaa, ja pitää vähintäänkin kohtuullisen hyvinä työkaluina..
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
LaMotta
10.04.2013 17:03:59
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rehellisyyden nimissä on myönnettävä, että kaikki omat C Berryt on olleet kopioita. Niissä ainakin oli kaulapainoisuus hyvinkin tuntuva ongelma. Tällä kertaa mielipide ei kohdistunut Gibsoniin merkkinä. Pahoittelen jos tunsitte taikakaluanne kohtaan hyökätyn.
 
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Numb
10.04.2013 17:25:11
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LaMotta: Rehellisyyden nimissä on myönnettävä, että kaikki omat C Berryt on olleet kopioita. Niissä ainakin oli kaulapainoisuus hyvinkin tuntuva ongelma. Tällä kertaa mielipide ei kohdistunut Gibsoniin...
 
Jostain syystä kuitenkin kirjoitit näkemyksesi tähän nimenomaan Gibsonia käsittelevään ketjuun...
 
Sävelet ja sanat, kitara ja laulu: Dunnet Head
LaMotta
10.04.2013 17:34:54
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Numb: Jostain syystä kuitenkin kirjoitit näkemyksesi tähän nimenomaan Gibsonia käsittelevään ketjuun...
 
Jostain syystä ketju käsittelee C Berry malleja.
 
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
niemepet
10.04.2013 18:40:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hynkel Belzepop: Pajalla olis yksi...
 
Jatketaan nyt C Berry aiheella kun siihen ollaan päästy. Eli sen vuoksi minulla ES-355sen hakeminen kesti muutaman vuoden kun halusin punaisen, Blockit kaulalla, Varitonella ja Maestrolla (vibrola).
 
http://mimg.ugo.com/200806/16636/scandal_6.jpg
 
Ei se kitara soittoa parantanut, mutta enpä tuosta ES-355sta silti luovu ;D
 
pappasfin
10.04.2013 18:53:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hynkel Belzepop: Löytyykö Suomesta Kitarapajan lisäksi muita kauppoja, joissa olisi kokeiltavana käytettyjä essejä? Pajalle olen suuntaamassa, mutta h-hetkeen on vielä reilu kaksi viikkoa...
 
Koska olet Kitarapajalle suuntaamassa niin käy nyt ihmeessä sitten Levytukussa, siellä on tällä hetkellä myynnissä Ibanez JSM100 John Scofield ja voin sanoa, että on kyllä hyvän kuulloinen skitta. Mä monen kokeilun jälkeen päädyin tuohon.
 
Kokeilussa oli niin Gibsonin 335, 339 ja oisko ollu jotain muutakin, Yamahan SA2200, Greshin joitain etc. ja mun valintani siis tuo Ibanez JSM100.
 
Hyvä on kuitenkin kokeilla useampia merkkejä ja saman mallistonkin eri yksilöitä. Hyviä kun löytyy useammassa merkissä ja noi sounditkin on makuasioita.
 
Mutta tuolla sun budjetilla kyllä pitäis löytyä ja jos haluat paljon halvemmalla päästä niin täytyy kertoa että alle tonnin vehkeistä Levytukussa oli viimeksi se Ibanez AS153 mikä oli kyllä varsin mainio peli hintaisekseen, hemmetin nätti ja hyvin viimeistelty ja mukavan tuntuinen ja tykkäsin sen soundista kun ihan akustisesti kokeilin millainen peli on, vahvarilla en kerenny kokeileen tuota (tosin tämä on alle tonnin vehje eli kaukana sun budjetin maksimista).
 
PappaSFin
AngieRainbow
10.04.2013 21:36:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miksi Kitarapajalla tuo 1991 ES-335 maksaa 2400 euroa, vaikka se on ihan perusrehellinen USA Gibson? Tietääkö joku kertoa?
 
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
blues guitar
10.04.2013 22:12:07
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AngieRainbow: Miksi Kitarapajalla tuo 1991 ES-335 maksaa 2400 euroa, vaikka se on ihan perusrehellinen USA Gibson? Tietääkö joku kertoa?
 
Onko se kallis vai halpa?
 
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
Imper
10.04.2013 22:16:22 (muokattu 10.04.2013 22:29:07)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AngieRainbow: Miksi Kitarapajalla tuo 1991 ES-335 maksaa 2400 euroa, vaikka se on ihan perusrehellinen USA Gibson? Tietääkö joku kertoa?
 
No se on myyntitilissä ja myyjä saa pyytää mitä huvittaa. Onhan se ollut siellä jo vaikka kuinka pitkään. Ja sehän on aika hyvä, mutta ehkä hintapyyntö on vähän turhan korkea?
 
Kyllä itse ainakin tykkään noista ysäriGibsoneista paljon enemmän kuin uusista. Näin siis ainakin Les Paulien ja 335:n kanssa. Ne on erilaisia, mutta minulle niissä on jotenkin rautasempi fiilis! Ehkä johtuu siitä, että ton aikakauden Gibsonit oli ekoja joita itse pääsi hiplaamaan ja omistamaan.
 
Esim. 2000-luvun LP Standardeja mulla on ollut neljä, jotka kaikki oli tasalaatuisen samanlaisia. Sitten kun lopulta käsiini osui '98 stankku niin olin aivan myyty! En oo ees vaihtanut siitä orkkis 490-sarjan mikkejä pois kun toimii niin hyvin noillakin!:) Just samanlainen, jota joskus nuorena pääsin hiplailemaan. Aivan eri meininki! Ja tosiaan nimeomaan erilainen, joka ei tarkoita kaikille samaa kuin parempi.
 
Everyone is a per-son
MarkoA
10.04.2013 22:35:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun 1997 335:ssä on moittimista enemmän kuin muutamissa uudemmissa joita olen hypistellyt. Tämä näin mututuntumalla. Kerran tässä verrattiin toisen samanikäisen 335:n omistajan kanssa näitä mokia ja samat tuntui löytyvän molempien kitaroista. Kyseessä sellaisia juttuja joita sokea ei todennäköisesti voisi havaita. Eli esimerkiksi kaulan tumma lakka takaosassa menee kaulan/bodyn liitoksen lähellä hieman listoituksen päälle. Tällaista todella pientä, mutta siellä kuitenkin. Soitannollisesti tuo on kyllä loistava.
 
Itse tein aikanaan valinnan käyttäen ammattilaista. Pitkän linjan soittaja / korjaaja, joka sai mun kriteerit (335, slim, vtage sunburst). Kyseinen kaveri valkkasi sitten muutaman mahdollisen joukosta ja kitara lähetettiin meille katseltavaksi. Jäi tänne sittemmin.
 
Luotin siis mieluummin ammattilaiseen joka oli hypistellyt käsissään Gibsoneita useampia ja omasi itsekin muutamia. Vaikka kitarat oli jo tuttuja niin silti oli sellainen olo, että tässä voidaan apinaa koijata 8) En ole katunut jälkeenpäin.
 
Well, I stand up next to a mountain, Chop it down with the edge of my hand
AngieRainbow
10.04.2013 23:39:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

blues guitar: Onko se kallis vai halpa?
 
Kyllä se mun mielestä käytetyksi USA model (ts. ei custom shop) kitaraksi on aika kallis.
 
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
blues guitar
11.04.2013 05:30:34
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AngieRainbow: Kyllä se mun mielestä käytetyksi USA model (ts. ei custom shop) kitaraksi on aika kallis.
 
No joo...en mäkään ehkä ihan tuota hintaa olis valmis maksamaan. Mutta Imper jo tähän vastasikin, myyntitilissä oleva kitara ja myyjä pitää sitä tuon arvoisena.
 
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
Imper
11.04.2013 19:09:46
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, no mua ei oo toi kosmetiikka ja viimeistely koskaan niin kiinnostanut. Kiinasta saa täydellisesti viimeisteltyjä ja kiiltäviä kitaroita kahella sadalla - ostakaa niitä!:)
 
Everyone is a per-son
AngieRainbow
13.04.2013 10:45:40 (muokattu 13.04.2013 10:47:09)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tietääkö joku, milloin Memphisissä valmistettuja ES-335 kitaroita alettiin varustaa Custom Shop sertifikaateilla? Onko jokin aikaraja, mitä ennen custom shop essit tulivat Nashvillestä ja Memphisissä tehdyt olivat ns. USA model kitaroita? Ainakin Pajan -91 335 ei ole Gibson Custom ostisikon alla. Ja miksi helvetissä niitä Memphisin kitaroita alettiin kutsua Cusom Shop:in valmistamiksi?
 
Mitä tässä siis on jossain kohtaa tapahtunut? Onko Ketulla tietoa?
 
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
fox
13.04.2013 11:15:54
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AngieRainbow:
Mitä tässä siis on jossain kohtaa tapahtunut? Onko Ketulla tietoa?

 
Ei oo, on siitä _niin_ paljon aikaa kun mä noista jotain tiesin, uudet isännät, uudet meiningit.. Kysy customer servicesta, vastaavat kyllä (yleensä) kiltisti.
Toi Customshop-meininki - siellä ymmärtääkseni tehdään kaikki "lyhyet" ja pienemmät sarjat, pitäähän niitten ammattimiesten jotain tehdä "palkkansa eteen" eikä siellä sentään ihan aina oo noita "super-erikoiskitaroita" tehtäväks niin paljon että kaikille jotain hommia olisi. Vasuritkin siirty käsittääkseni kaikki cs-valmistukseen jo useampi vuosi sitten..
Mutta mä tiedän noista uusista tasan yhtä paljon kuin moni muu "valveutunut kuluttaja", varmasti kyllä saattaa olla vähemmänkin? Joten en rupee "arpomaan" ja sano että "Juu, se oli, kaiketi, kesäkuun 34. päivänä vuonna 2005, aamupäivää tais olla..." =)
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Rämppy
13.04.2013 18:54:30 (muokattu 13.04.2013 18:55:30)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tästä Memphis - Nashville -kuviosta mulla on sellainen käsitys, että Memphisin tehdas on erikoistunut onttokoppaisiin malleihin, kun taas Nashvillessa tehdään lankkuskitat ja lisäksi siellä on custom shop -osasto. Se, että standardi-essin laukussa ja sertifikaatissa lukee Gibson Custom on hämäävää, mutta ehkä se on vain osa G:n mystistä saagaa ;) Saadaan kitarafriikeille ihmeteltävää.
 
En sitten malttanut olla sanomatta.
fox
14.04.2013 01:22:42
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuossa olis jollekulle se "alkuperäinen" John Scofieldinkin käyttämä kitaramalli, eli Ibanezin AS-200 Artist, ihan järjelliseen hintaankin.
http://www.ebay.at/itm/Ibanez-AS-20 … n&hash=item19db242411#ht_500wt_1300
 
Samalla myyjällä on myynnissä myös vähemmillä "silmäkarkeilla" oleva AS-100 Artisti.
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Hynkel
14.04.2013 08:32:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fox: Tuossa olis jollekulle se "alkuperäinen" John Scofieldinkin käyttämä kitaramalli, eli Ibanezin AS-200 Artist, ihan järjelliseen hintaankin.
http://www.ebay.at/itm/Ibanez-AS-20 … n&hash=item19db242411#ht_500wt_1300
 
Samalla myyjällä on myynnissä myös vähemmillä "silmäkarkeilla" oleva AS-100 Artisti.

 
Täytyy varmaan toi Ibanez käydä kokeilemassa. En varmasti siltikään sitä osta tässä vaiheessa, koska Gibsonia mieleni tekevi. Kenties tulevaisuudessa.
 
Olen myynyt SG:tä lukuun ottamatta kaikki edelliset kepulat pois, ja käytän nyt koko summan yhteen mahdollisimman hyvään, mojokkaaseen ja haaveet täyttävään soittimeen. Samalla SG:kin saa lähdöt. Funtsin tarkkaan, testaan ja väyrystelen. Budjetti paisui kun kitarat meni yllättävän nopeesti kaupaksi... Katsotaan nyt sitten koska tulee eteen tilanne, ettei yksi kitara riitäkään.
 
Olen tällä välin testannut:
Les Paul R7 Goldtop
Les Paul R9 (unelma, mutta liian kallis)
ES-339
ES-355
Muutama 335
 
Goldtop ja 355 väräyttivät ripseä niin, että meinasin ostaa jomman kumman saman tien. En osannut tehdä päätöstä, joten mietin vielä.
 
C'é solo un Capitano.
AngieRainbow
14.04.2013 14:24:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hynkel Belzepop:
 
Olen tällä välin testannut:
Les Paul R7 Goldtop
Les Paul R9 (unelma, mutta liian kallis)
ES-339
ES-355
Muutama 335
 
Goldtop ja 355 väräyttivät ripseä niin, että meinasin ostaa jomman kumman saman tien. En osannut tehdä päätöstä, joten mietin vielä.

 
Nyt on Hynkel asiallisilla linjoilla :) Muistan kun itse haeskelin sitä unelma kitaraa, niin meinasin ostaa yhden LP R7 Goldtop:in. Tykkäsin siitä jostain syystä enemmän kuin R8:sta. No, R9 oli kuitenkin saatava maksoi mitä maksoi, joten se myös hankittiin. Ja juu ei ole jäänyt ainoaksi kitaraksi ;) Todennäköisesti tulee taas jossain kohtaa ostettua lisää. Nyt on kuitenkin vakaa aikomus, että nykyisiä kitaroita/muita laitteita en enää myy, vaan säästelen muualta ja kartutan sitten kokoelmaa.
 
Kävitkö muuten Hynkel Pajalla noita essejä testaamassa? Voisitko kertoa lyhyttä arviota kokeilemistasi yksilöistä, jos siellä kävit? Mulla on alkanut kaasuttamaan kiinteätallainen ES-355. Semmonen kun löytyisi valkoisena, niin tulisi varmaan (taas) otettua opintolaina hyvään tarkoitukseen.
 
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
fox
14.04.2013 14:27:29
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AngieRainbow: Mulla on alkanut kaasuttamaan kiinteätallainen ES-355. Semmonen kun löytyisi valkoisena, niin tulisi varmaan (taas) otettua opintolaina hyvään tarkoitukseen.
 
Valkoinen on kyllä sellanen väri, että taitaa mennä pahasti Custom Shopin puolelle.. Mulla on vähän tällanen hytinä..
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «