Aihe: Soundien soittaminen tietokoneelta jalkapedaalin avulla
1
pitk
14.04.2013 00:33:52

Joku MIDI-jalkio hoitaa tuon asian. Roland FC200 tai FC300 ajaa asian. Myös Digitechillä on jotain malleja ja tietenkin Uli B:llä.
Ryhdy roudariksi, näet maailmaa, sanoivat!
Kalkutan Konepaja
Janus
17.04.2013 01:26:10
Täältä ääni FC300:lle. Eturivin switcheihin (5 rinnakkain kerrallaan, pankkeja vaikka kuinka) saa ohjelmoitua muistaakseni note on- ja note off-komentoja erikseen (huom! pitää tarkistaa manuaalista). Tästä voi olla hyötyä, jos haluaa trigata jonkun pidemmän drone-henkisen soundin ja sammuttaa sen esim. rumpaliin synkaten. Lisäksi exp-pedaaleihin voi ohjelmoida volumesäädön fade in/outeja varten jne.

Uli B:n näkemys aiheesta ei vakuuttanut oikein millään tasolla (FCB-mikälie).
Danko
17.04.2013 01:47:18

Eivätkö nuo Liquid Footin tekeleet ole myös melko lailla täysin ohjelmoitavissa?
"No olet luultavasti ammattitaitoinen miksaaja ja sulla on laitteisto kohdillaan." -OPJ1974
Zinpula
17.04.2013 09:39:18
Janus: Täältä ääni FC300:lle. Eturivin switcheihin (5 rinnakkain kerrallaan, pankkeja vaikka kuinka) saa ohjelmoitua muistaakseni note on- ja note off-komentoja erikseen (huom! pitää tarkistaa manuaalista). Tästä voi olla hyötyä, jos haluaa trigata jonkun pidemmän drone-henkisen soundin ja sammuttaa sen esim. rumpaliin synkaten. Lisäksi exp-pedaaleihin voi ohjelmoida volumesäädön fade in/outeja varten jne.

Uli B:n näkemys aiheesta ei vakuuttanut oikein millään tasolla (FCB-mikälie).

Vois lukea ne manuaalit ennenku höpöttää... FC-300 on note moodi, jossa pedaalit lähettää suoraan nuotteja.

Kahlasin FC-200, FC-300 ja behkun manuaalit läpi, kun ois tarkotus hommata joku pedaali.

Käsittääkseni FC-300 ja behkussa molemmissa on mahdollisuus ohjelmoida, joka pedaalille PC, CC ja note on functioita. Ainoat isommat erot laitteissa on FC-300 eduksi: lisä polkimien liittäminen ja note-moodi. Behkun etuna 300€ alempi hinta.
Janus
17.04.2013 09:57:14
Zinpula: Vois lukea ne manuaalit ennenku höpöttää... FC-300 on note moodi, jossa pedaalit lähettää suoraan nuotteja.

http://lib.roland.co.jp/support/en/manuals/res/1810998/FC-300_e2.pdf

Sivu 35. Ottaa sen silmän käteen ihan itse. Ennen nukkumaanmenoa en jaksanut metsästää tuota pdf:ää, enkä hakea itse laitetta varaston perältä kun sitä ei ole ollu omissa proggiksissa 2-3 vuoteen tarvinnut käyttää. Aikaisemmin paljonkin.

Ainoat isommat erot laitteissa on FC-300 eduksi: lisä polkimien liittäminen ja note-moodi. Behkun etuna 300€ alempi hinta.

Kestävyys, Rolandin isompi näyttö ja ohjelmointilogiikka/yleinen helppous (juuri ton isomman tekstinäytön vs. 3 merkin LCD johdosta) voivat olla ostopäätökseen vaikuttavia tekijöitä.
Zinpula
17.04.2013 11:23:26
Janus: http://lib.roland.co.jp/support/en/manuals/res/1810998/FC-300_e2.pdf

Sivu 35. Ottaa sen silmän käteen ihan itse. Ennen nukkumaanmenoa en jaksanut metsästää tuota pdf:ää, enkä hakea itse laitetta varaston perältä kun sitä ei ole ollu omissa proggiksissa 2-3 vuoteen tarvinnut käyttää. Aikaisemmin paljonkin.

Siis ottaa silmän käteen itse mistä? öö.. Kirjoitin että on mahdollisuus käyttää note-moodia(Behkussa ei), jossa polkimet lähettää note on dataa suoraan ilman ohjelmointia tai ohjelmoida niitä+CP,CC tms dataa.

Kestävyys, Rolandin isompi näyttö ja ohjelmointilogiikka/yleinen helppous (juuri ton isomman tekstinäytön vs. 3 merkin LCD johdosta) voivat olla ostopäätökseen vaikuttavia tekijöitä.
Kauanko sulla on ollu Behkun laite? kokemuksia sen kestävyydestä/ohjelmoinnista tms?

Manuaalien perusteella midifunktioiden ohjelmointi vaikuttaa aika samanlaiselta painellaan polkimia, joita FC-300 on vakiona vähemmän. Eli numeroiden syöttö itseasiassa hitaampaa? Poljet ensin CTRL1/2 ja sitten numero?
Einherjar
17.04.2013 16:20:24
Janus: ...Kestävyys, Rolandin isompi näyttö ja ohjelmointilogiikka/yleinen helppous (juuri ton isomman tekstinäytön vs. 3 merkin LCD johdosta) voivat olla ostopäätökseen vaikuttavia tekijöitä.

Ainakin joskus tuolle Behringerin pedaalille oli saatavissa ulkopuolisen tekemä editoriohjelma pc-ympäristöön. Toimi midin kautta, eli tarvi jotakin siihen väliin.
"Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja
Niq
18.04.2013 15:18:52

Einherjar: Ainakin joskus tuolle Behringerin pedaalille oli saatavissa ulkopuolisen tekemä editoriohjelma pc-ympäristöön. Toimi midin kautta, eli tarvi jotakin siihen väliin.

Paitsi että FCB1010 lähettää program changeja (vaihtaa presetiä tai saundia jne.). Jollain vaihdettavalla firmis-sirulla sinne saa semmosen softan, jolla voi lähettää control changeja yms.
Einherjar
18.04.2013 18:47:11
Niq: Paitsi että FCB1010 lähettää program changeja (vaihtaa presetiä tai saundia jne.). Jollain vaihdettavalla firmis-sirulla sinne saa semmosen softan, jolla voi lähettää control changeja yms.

Ainakin tämän sivun kuvan perusteella pitäisi onnistua CC:t
http://host.mtnsys.com:81/faq-fcb/PCEditorBeta.htm

Itse en enää moista poljinta omista, niin en voi testata.
"Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja
Tami
19.04.2013 20:46:14 (muokattu 19.04.2013 20:49:42)

Niq: Paitsi että FCB1010 lähettää program changeja (vaihtaa presetiä tai saundia jne.). Jollain vaihdettavalla firmis-sirulla sinne saa semmosen softan, jolla voi lähettää control changeja yms.

Paitsi että myös sillä alkuperäisellä sirulla ja firmiksellä poljin lähettää cc-komentoja 2kpl per muistipaikka....

Edit: puhelimella kun näpyttelee niin typoja tulee... Tuossa ylempänähän tuo olikin jo mainittu...
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
Pasifisti basisti
28.04.2013 20:53:14
Kiitokset kaikille vastaajille. Helpoin ratkaisu löytyi ohjelmoitavasta Usb-pedaalista (eli toimii siis space-nappina).
Hinnaksi tuli vajaa 100 e ja tuntuu toimivan hyvin tälläisessä yksinkertaisessa efektien lätkytyksessä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)