Aihe: Voice of Finland
1 2 3 4 589 90 91 92 93112 113 114 115 116
sirdickyj
13.04.2013 15:56:56
Boyakasha: Mutta sillä on SOUNDI, joka on täyttä HUNAJAA ja SAMETTIA. Joskus enempää ei tarvita.

Niin, vireen ja tekniikan voi opetella, soundia ei saa opettelemalla.
It's the singer, not the song.
Askr
13.04.2013 16:23:21 (muokattu 13.04.2013 16:23:34)
sirdickyj: Niin, vireen ja tekniikan voi opetella, soundia ei saa opettelemalla.

Eikö saa? Minusta Iken soundi kuin sattuman kaupalla muistuttaa hyvin paljon niiden laulajien soundia, joiden lauluja se laulaa. Itseasiassa ihan yleisemminkin aika monen persoonallisen ja hyväksi todetun laulajan esikuvat aiheuttavat ahaa-elämyksiä. Meinaatko että se on täysin geneettistä?

Vaikka totuuttakin tuossa kai paljon on. Mutta silti sillä soundilla ei ilmaise kuin sitä soundia, jollei instrumentti ole hallussa. Omasta mielestä pettymys se, jos myös tämä Voice on menossa siihen suuntaan jossa lauluksi määritellään magee/uskottava/jne äänenväri ja sanottavat ilmaistaan sanoin, lyriikoissa, tämä sinänsä usein ihan toimivakin suomipop/rock kaava.
Boyakasha
13.04.2013 16:26:22
jazzmies: Kauniita sanoja lähimmäisestä.

Ei paska parfyymilla parane.
Boyakasha
13.04.2013 16:48:33
Askr: Eikö saa? Minusta Iken soundi kuin sattuman kaupalla muistuttaa hyvin paljon niiden laulajien soundia, joiden lauluja se laulaa. Itseasiassa ihan yleisemminkin aika monen persoonallisen ja hyväksi todetun laulajan esikuvat aiheuttavat ahaa-elämyksiä. Meinaatko että se on täysin geneettistä?

Vaikka totuuttakin tuossa kai paljon on. Mutta silti sillä soundilla ei ilmaise kuin sitä soundia, jollei instrumentti ole hallussa. Omasta mielestä pettymys se, jos myös tämä Voice on menossa siihen suuntaan jossa lauluksi määritellään magee/uskottava/jne äänenväri ja sanottavat ilmaistaan sanoin, lyriikoissa, tämä sinänsä usein ihan toimivakin suomipop/rock kaava.

Luettelepa TÄSTÄ MAASTA artisteja, joiden laulusoundia Ike muistuttaa.

Niinpä.
eino mutku
13.04.2013 19:39:40
Boyakasha: Luettelepa TÄSTÄ MAASTA artisteja, joiden laulusoundia Ike muistuttaa.

Silloin kun menee pieleen niin on siinä kyllä selkeää Olli Lindholmia. Huomaa että Yöt on kuunneltu.
Mitä opimme tästä? Emme yhtään mitään!
dts9624
13.04.2013 22:02:07
Twitter-hehkutuksen (kuulemma ihmiset sai kylmiä väreitä tästä) takia kuuntelin Antti Railion "Romanssi"-rykäisyn lähetyksestä, shokkini oli suuri kun äijä laulaa alun nuotit pieleen, matalat äänet epäpuhtaat kauttaaltaan... miksi tämä sävellaji :S Ja lopussa huutaa kuin heikkopäinen, hevikaraokea. Onko hän aidosti tämän kisan suosituimpia, vai onko kyse jostakin vitsistä jota en vielä tajunnut.
tiukkapipo
13.04.2013 22:48:33
Boyakasha: Luettelepa TÄSTÄ MAASTA artisteja, joiden laulusoundia Ike muistuttaa.

eino mutku: Silloin kun menee pieleen niin on siinä kyllä selkeää Olli Lindholmia. Huomaa että Yöt on kuunneltu.

Ha hah haa! Tuo tuli puun takaa. Osuvasti kommentoitu, Eino.

Toivottavasti Ike saa instrumenttinsa haltuun paremmin, ja miksei saisi. Olin myös yllättynyt Koivuniemen liikuttuessa Romanssista - olen saanut Paulasta aika tarkkakorvaisen vaikutelman sävelpuhtauden suhteen. Railio on symppiksen oloinen kaveri, mutta yllättävän huonosti osui alarekisteristä, enkä pidä tuollaisen laulun huutamisestakaan, vaikka vire osuikin ylärekisterissä paremmin kohdalleen. Laulutunnit eivät varmaan olisi pahitteeksi, vaikka raskaampi rock sujuukin hyvin jo nyt.
snake oil
14.04.2013 00:47:53
Kovin vähän jengi kommentoi Emiliaa. Mimmihän on varsin loistava. Nautittava ääni, joka on myös persoonallinen. Vire kunnossa ja helppo katsoa. Nuorikin vielä ja vetelee uskottavasti suomeksi.
Boyakasha
14.04.2013 08:28:27
dts9624: Twitter-hehkutuksen (kuulemma ihmiset sai kylmiä väreitä tästä) takia kuuntelin Antti Railion "Romanssi"-rykäisyn lähetyksestä, shokkini oli suuri kun äijä laulaa alun nuotit pieleen, matalat äänet epäpuhtaat kauttaaltaan... miksi tämä sävellaji :S Ja lopussa huutaa kuin heikkopäinen, hevikaraokea. Onko hän aidosti tämän kisan suosituimpia, vai onko kyse jostakin vitsistä jota en vielä tajunnut.

Se oli kyllä ihan järkyttävä kiskaisu se Romanssi. Hyvä, että joku on kanssani samaa mieltä.
Boyakasha
14.04.2013 08:30:43
snake oil: Kovin vähän jengi kommentoi Emiliaa. Mimmihän on varsin loistava. Nautittava ääni, joka on myös persoonallinen. Vire kunnossa ja helppo katsoa. Nuorikin vielä ja vetelee uskottavasti suomeksi.

Emilia ja Gary Revel Jr. ovat omat suosikkini. Emilia on näillä näkymin finaalissa, loistava uusi kyky.
Boyakasha
14.04.2013 08:34:28
eino mutku: Silloin kun Ikellä menee pieleen niin on siinä kyllä selkeää Olli Lindholmia. Huomaa että Yöt on kuunneltu.

Olli Lindholmilla on THE JUTTU, jolla on Suomessa myyty yli miljoona albumia. Tee poika perässä.

Kyllä Ike ainakin osingoille pääsee tämän skaban ansiosta, se on ihan saletti se.
Jäärä
14.04.2013 09:00:38
Jäärä: Jaa, huomiseksi on saatu liput vaimon työpaikan kautta. Odottelen hyvää showta.

Itse itselleni vastaten:

Vieläkin vituttaa niin ettei veri kierrä. Harvoin jos koskaan on päässyt todistamaan noin huonosoundista tapahtumaa. Voi olla, että taaenpana olikin paremmat soundit, itse majailin rivillä seitsemän, siinä tuomareiden takana. PA:n sijoitus oli ihan käsittämätön, telkkarishown ehdoilla varmaankin mentiin. Onneksi laulusta sai edes selvää soitannon ollessa pääosin huminaa ja mössöä.

Postitiivista on, että nyt olen ohjeistettu taputtamaan oikein. Tuntui, että liveyleisö on vain kulisseja telkkarishowta varten. Itkin pari tuntia suihkun alla hotellihuoneessa pesten pois näkymätöntä hyväksikäytön aiheuttamaa mielipahaa. Olisi ehkä ollut parempi poistua paikalta niin monen muun seurana heti ekalla mainoskatkolla.

Sikäli kun mistään mitään selvää sai (harmi, sillä lavalla oli kuitenkin hirmuinen määrä soittotaitoa) niin parhaimmat fiilikset jäivät Oskun, Garyn, Emilian ja Tomaksen esiintymisistä. Emilia kuulosti paremmalta paikan päällä paremmalta kuin katsoessani shown jälkikäteen netistä.
Suomen Hiihtoliiton luvalla. Kaikki tekstissä mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä ja kaikki yhtäläisyydet eläviin tai kuolleisiin henkilöihin ovat puhtaasti sattumanvaraisia. Laaditun tekstin valmistuksessa ei ole vahingoitettu eläimiä.
Pauli Lappalainen
14.04.2013 09:10:15
Jäärä: Itse itselleni vastaten:

Vieläkin vituttaa niin ettei veri kierrä. Harvoin jos koskaan on päässyt todistamaan noin huonosoundista tapahtumaa. Voi olla, että taaenpana olikin paremmat soundit, itse majailin rivillä seitsemän, siinä tuomareiden takana. PA:n sijoitus oli ihan käsittämätön, telkkarishown ehdoilla varmaankin mentiin. Onneksi laulusta sai edes selvää soitannon ollessa pääosin huminaa ja mössöä.

Postitiivista on, että nyt olen ohjeistettu taputtamaan oikein. Tuntui, että liveyleisö on vain kulisseja telkkarishowta varten. Itkin pari tuntia suihkun alla hotellihuoneessa pesten pois näkymätöntä hyväksikäytön aiheuttamaa mielipahaa. Olisi ehkä ollut parempi poistua paikalta niin monen muun seurana heti ekalla mainoskatkolla.

Sikäli kun mistään mitään selvää sai (harmi, sillä lavalla oli kuitenkin hirmuinen määrä soittotaitoa) niin parhaimmat fiilikset jäivät Oskun, Garyn, Emilian ja Tomaksen esiintymisistä. Emilia kuulosti paremmalta paikan päällä paremmalta kuin katsoessani shown jälkikäteen netistä.

Eivätkös nuo TV-showt olekkin mielenkiintoisia tapahtumia.

Aika toisenlainen kuva asioista tulee paikanpäällä, kun odotellaan ja ajoitellaan mainoskatkoja ja puuhataan sitä sun tätä muuta "mukavaa".

Tuo soundiasia kyllä ihmetyttää, sillä siinä paikassa on akustiikka- ja PA-systeemeihin laitettu melkoinsen monta setelirahaa.
Osteri
14.04.2013 10:39:57
snake oil: Kovin vähän jengi kommentoi Emiliaa. Nautittava ääni, joka on myös persoonallinen.

Tulee ekana mieleen uusi Johanna Kurkela. Johannaa on tullu kuunneltua ja katseltua livenä paljon, siksi tällainen perässätulija ei nyt jaksa kiinnostaa millään tavalla, kun ei kuitenkaan ole samalla tasolla. Johanna Kurkelalla on jo Suomen kilteimmän ja ihanimman naislaulajan titteli, eikä siihen muilla ole mahkuja, koska Johanna on vielä vahvasti areenalla.
En sitten tiedä miten muut Emilian kokevat, mutta mulla se piittaamattomuuden syy on yksiselitteisesti tuollainen.
Kirjoitan.....siis ehkä en just nyt soita....
Tupuna
14.04.2013 11:02:16 (muokattu 14.04.2013 11:07:55)
Mä ymmärrän Ikennan suosion. Todella freesi ulosanti, vaikka välillä meneekin paikoittain vire sinne sun tänne. Mutta tiedättekö mitä, muistan Anna Abreun vetäneen säännönmukaisesti Idolsin aikana nuotin vierestä, eikä kukaan sanonut mitään. Nyt tyttö vetelee kyllä ammattimaisella otteella. Silloinkin hällä oli THE JUTTU ja soundi, jonka kaikki huomasivat. Mä luulen, että tässä Ikessä on sitä samaa - jotain taikaa, joka jalostuu vielä todelliseksi artistiudeksi ja menestykseksi. Ike saa kyllä tuon tekniikkansa kuntoon, koska musikaalisuutta ja tyylitajua fraseerauksessa on selkeästi.

E: Tulee mieleen Anna Abreun Woman's worth -veto. Tässäkin pieniä vireongelmia paikoin: http://www.youtube.com/watch?v=ytkTGzUsxyk
ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT!
jazzmies
14.04.2013 11:02:45 (muokattu 14.04.2013 11:03:45)
Osteri: En sitten tiedä miten muut Emilian kokevat, mutta mulla se piittaamattomuuden syy on yksiselitteisesti tuollainen.

Lahjakas nuori, jolla on luonnostaan voimakas ääni. Kuten sanoit, Kurkela on jo Kurkelan paikalla, joten toivotaan että hän ja hänen tuotantotiiminsä löytäisi hänelle mielekästä laulamista. Emilian oma näkemyksensä tullee sitten aikanaan esille.
"Ego on kuin hattu. Olisi aina kohteliasta ottaa hattu pois päästä aina kun tapaa toisia ihmisiä."
sirdickyj
14.04.2013 11:05:30
Boyakasha: Olli Lindholmilla on THE JUTTU, jolla on Suomessa myyty yli miljoona albumia. Tee poika perässä.

Kyllä Ike ainakin osingoille pääsee tämän skaban ansiosta, se on ihan saletti se.

No ei sillä kyllä oo. Tai on.....se, mikä Suomessa menee läpi, eli ei ole mitään juttua.
sirdickyj
14.04.2013 11:07:49
Tupuna: Mä ymmärrän Ikennan suosion. Todella freesi ulosanti, vaikka välillä meneekin paikoittain vire sinne sun tänne. Mutta tiedättekö mitä, muistan Anna Abreun vetäneen säännönmukaisesti Idolsin aikana nuotin vierestä, eikä kukaan sanonut mitään. Nyt tyttö vetelee kyllä ammattimaisella otteella. Silloinkin hällä oli THE JUTTU ja soundi, jonka kaikki huomasivat. Mä luulen, että tässä Ikessä on sitä samaa - jotain taikaa, joka jalostuu vielä todelliseksi artistiudeksi ja menestykseksi. Ike saa kyllä tuon tekniikkansa kuntoon, koska musikaalisuutta ja tyylitajua fraseerauksessa on selkeästi.

Aika pitkä tie on sillä kyllä kuljettavana. Noin päin seiniä vetää harva, ei tosta ihan pienellä vaivalla mitään live-esiintyjää saa.

Gary on kovin.
Tupuna
14.04.2013 11:10:59
sirdickyj: Aika pitkä tie on sillä kyllä kuljettavana. Noin päin seiniä vetää harva, ei tosta ihan pienellä vaivalla mitään live-esiintyjää saa.

Gary on kovin.

Kuule, minäkin vetelen paikoin epävireisesti, jos biisi ei ole kropan lihasmuistissa tai en pidä kroppaani tuettuna oikein. Kropanhallinta on laulamisessa se kaikista tärkein asia. Siksi kuulostaa siltä, että Ike kyllä pärjää kunhan harjoitusta tulee lisää.
ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)