Aihe: Ostoslistaa ja budjettia rap-studioon.
1 2 3 4 5
TomiTee
03.04.2013 11:52:48
TomiTee: Kellään kokemusta tilan jakaminen pleksin tapaisella äänitys/monitorointitilaan? Jos saisitte rakentaa studion, mitä toteuksessa pitäisi ottaa huomioon? Akustoin molemmat puolet, onko äänitys ja monitoritilan akustoinnissa eroja? Minkä kokoinen tila, korkeus, neliöt väh.? Studio tulee yläkertaan joka siis rakennetaan muutenkin uudestaan.

Hankittava laitteisto.

Miksaukseen ja kuunteluun Behringer 3031a (sub. Myöhemmin jos tarvetta)
Miksaus ja äänitys Beyerdynamic DT880pro (puoliavoimista haittaa äänittämisessä?)
Mac käytettynä (saa kaupata)
Mikki siis Rode NT2A pop filtterillä ja telineellä
SPL Goldmike 9844 etuvahvistin.

Audio interfaceksi M audio Profire 610.
Mielipiteitä tästä setistä, taidot enää ja hittikamaa aikaan?
TomiTee
06.04.2013 13:09:18
Viikon päästä pitäis laittaa tilausta. Oisko tossa nyt jotain selvää ongelmaa?

Pianoa voi suositella (Akai MPK49 muuten)
TomiTee
07.04.2013 15:15:11
Saako täällä vastauksia;)

Kokoonpano päätetty

Rode NT2a
Behringer 3031a
DT880pro tai premium (ei oikein saatavilla)
Akai MAX49
Echo audiofire 4
Ja etuasteeksi SPL Goldmike 9984
Tehokas i7 prossulla win7 pc

Onko tässä nyt jotain sanomista? Lähinnä mietityttää audio interface + goldmike

Vaihtoehtona näiden sijaan steinberg mr816x. En kyllä tarvitse kuin 1 kanavaisen, en aio äänittää yhtäaikaa.
TomiTee
07.04.2013 15:30:13 (muokattu 07.04.2013 15:58:06)
TomiTee: Saako täällä vastauksia;)

Kokoonpano päätetty

Rode NT2a
Behringer 3031a
DT880pro tai premium (ei oikein saatavilla)
Akai MAX49
Echo audiofire 4
Ja etuasteeksi SPL Goldmike 9984
Tehokas i7 prossulla win7 pc

Onko tässä nyt jotain sanomista? Lähinnä mietityttää audio interface + goldmike

Vaihtoehtona näiden sijaan steinberg mr816x. En kyllä tarvitse kuin 1 kanavaisen, en aio äänittää yhtäaikaa.

http://www.verkkokauppa.com/fi/prod … cc/Universal-Audio-SOLO-610-etuaste

Universal audio solo 610 tuon echo audiofire 4 kaveriksi? Jääkö esim. A/d muuntimet pullonkaulaksi?

Budjetti EI ole ongelma! Voin tarpeen vaatiessa ostaa mikistä lähtien hommat uusiksi, kunhan saan studiolaatua.

Tolla etusella pitäs ammattilaistenkin pärjätä.
anapena
07.04.2013 16:29:39
UA on varmasti hyvä, mutta ehkä vähän överi muuhun kalustoon nähden:)
Jos 1-2 sisääntuloa riittää, miksi edes harkita enempää?
Aiemmin mainitsemani KRK Ergo auttaisi myös alapään tasoittelussa, ja siinä taisi olla tarpeeksi inputteja. Itselleni Ergo on nykyään todella tärkeä.
Ei se ns. studiolaatu enää noista kamoista ole kiinni. Tekemällä ja vähän miettimällä se laatu nousee ajan myötä.
Jossain ketjussa mainitsin myös pienen TCn purkin. Senkin laatu varmasti riittää, ja dollarit säästyy johonkin muuhun kivaan. Taisi olla jopa tämä ketju...
Istu ja pala!
TomiTee
07.04.2013 20:03:20 (muokattu 07.04.2013 20:26:53)
Missasin kokonaan tuon Ergon, näyttää erittäin pätevältä. Teen vielä tutkimusta.

UAsta sen verran että tulevaisuudessa tulee varmasti muita mikkejä testiin tutuilta ja itsekkin varmasti laajennan parempiin mikkeihin.

Vaikka ei NT2a saa täysiä hyötyjä niin on ainakin sille parasta. Miksi en ostaisi?

Käytätkö tuota audio interfacena ja ilman erillisiä muuntimia?
TomiTee
07.04.2013 20:57:39
Halvempi vaihtoehto ja laadultaan pitäisi olla UAn kanssa samaa luokkaa.

http://www.thomann.de/fi/daking_micpre_one.htm
TomiTee
08.04.2013 00:13:07
This is it

http://www.thomann.de/fi/golden_age_project_pre73_dlx.htm

Valmistajalta saa vielä modaus osat parempiin etusiin ja ulostuloihin. Tiedä sit kannattaako.

Tuo KRK Ergon kanssa?
anapena
08.04.2013 11:27:28 (muokattu 08.04.2013 12:19:26)
Ergon varsinainen pihvi on se automaattinen huonekorjaus. En ole juurikaan äänitellyt sen kautta, vaan käytän sitä miksatessa äänikorttina ja monitorikontrollerina. Sen verran olen inputteja kokeillut, että ääni kulkee.
Alunperin olin kytkenyt sen spdifn kautta Motu 828n jälkeen, jolloin Motu oli varsinainen äänikortti, ja Ergo sen perässä ennen päätevahvistinta ja kaiuttimia. Nyttemmin Ergon ajurituki on ajantasalla mun systeemin kanssa, niin Motun on voinut jättää välistä pois. Ergoon saa tarvittaessa signaalin analogisenakin sisään.
Toki kannattaa ennen tuollaisten apulaitteiden käyttöä akustoida perinteisin tavoin mahdollisimman paljon, lopputulos vain paranee. Ainakin mun on todella helppo tehdä ratkaisu Ergon jättämisestä päälle, kun painelen bypassia. Alapää ikäänkuin löytyy:) Aiemmin olin tehnyt saman Alesiksen digiEQlla, mutta kyllä tämä Ergo sen jotenkin vielä paremmin tekee.
Vähän halvempi ratkaisu on IKn Arc, mutta itse päädyin hetken mietittyäni tällaiseen "rauta"-pohjaiseen ratkaisuun. Ja eteen tuli käytetty sopivasti...

GAP73 on varmaan hintaluokassa erittäin jees. En tiedä kannattaako sitä etariasiaa kovasti kiveen hakata. Hankkii jonkin perusasiallisen, käyttelee ja fiilistelee, kuitenkin jonkin ajan päästä tulee mieleen hankkia vähän toisenlainen ja ehkä erilaisia mikkejäkin...tylsää se olis aina samoilla vedellä:)
Istu ja pala!
TomiTee
08.04.2013 15:40:45
Tottakai akustoin tilat ja siitä asiasta otetaan edelleen vinkkejä vastaan. Pitäisi jaksaa lukea kirjanen aiheesta.

Kannattaisiko minun sitten ostaa interface ergon lisäksi? Tuntuisi tarvitsevan, arvosteluissa keskitytään lähinnä tuohon tilahommaan.
anapena
08.04.2013 16:18:58 (muokattu 08.04.2013 16:29:31)
Noei välttämättä. Asia kerrallaan, saahan niitä sitten myöhemmin jos siltä edelleen tuntuu. Mikä softa sulla on? Siihen vaikka joku plugari, jos pakko on...ennen Ergonkin ostoa laittasin vaan jonkun satasen interfacen, niin olis joku lätkä varalla:) Ja olikos sulla nyt sellainen kone, jossa on hyvä firewire-liitäntä? Ne ei kaikki ole sellaisia:(
Istu ja pala!
masterhat
08.04.2013 18:01:37 (muokattu 08.04.2013 18:03:40)
e: huomasinkin että sul olikii jo skobet. mainostin härskisti tori - ilmoitustani
miffe
08.04.2013 20:40:12
TomiTee: This is it

http://www.thomann.de/fi/golden_age_project_pre73_dlx.htm

Ja suomalaiselta maahantuojalta pitäis saada halvemmalla.

http://www.joonalukala.com/
turkulainen
Danko
08.04.2013 22:22:07

miffe: Ja suomalaiselta maahantuojalta pitäis saada halvemmalla.

http://www.joonalukala.com/

tuleeks sama 3v takuu?
"No olet luultavasti ammattitaitoinen miksaaja ja sulla on laitteisto kohdillaan." -OPJ1974
TomiTee
08.04.2013 23:55:37
anapena: Noei välttämättä. Asia kerrallaan, saahan niitä sitten myöhemmin jos siltä edelleen tuntuu. Mikä softa sulla on? Siihen vaikka joku plugari, jos pakko on...ennen Ergonkin ostoa laittasin vaan jonkun satasen interfacen, niin olis joku lätkä varalla:) Ja olikos sulla nyt sellainen kone, jossa on hyvä firewire-liitäntä? Ne ei kaikki ole sellaisia:(

Cubase 7, hommaan tehokkaan pc tai mac firewirel ja usb.

Tarkotus olis tosiaan levy tekasta ja en kaipaa kompromisseja.
anapena
09.04.2013 01:18:17
TomiTee: Cubase 7, hommaan tehokkaan pc tai mac firewirel ja usb.

Tarkotus olis tosiaan levy tekasta ja en kaipaa kompromisseja.

Komiaa! Hyvä+!
Istu ja pala!
TomiTee
13.04.2013 13:52:38
Rode NT2a ja saa ehdottaa toisentyyppistä mikkiä kaveriksi
Behringer 3031a (sub?)
DT880pro
Akai MAX49
GAP 73 pre deluxe
Echo audiofire 4
Tehokas i7 prossulla win7 pc_

Saa ehdottaa akustista kitaraa, 200-300e max.

Miltäs näyttää? Muutto olis 2 viikon päästä ja tilausta pistän viikon sisään.
Kannattaa muuten kysellä tarjouksia, thomannilta sain spostilla 3% alennuksen kun tilaan kaiken sieltä

Kaapelointi?
kivi
13.04.2013 14:05:29
TomiTee:
Kaapelointi?

Hyvä! Mä olen kauhulla seurannut miten jengi vetää piuhaa joko jollain paukkulangalla tai sitten hankkii hyperkalliita hifikaapeleita. Molemmat ovat suunnilleen yhtä kamalia vaihtoehtoja :-D

Suurin osa maailman pro-äänittämöistä on vedetty Mogamin kaapeleilla. Se perus-Mogami ei ole kovin paljon kalliimpaa kuin halpiskaapelit, mutta laatu on ihan toista.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
mattim
13.04.2013 16:21:51

kivi: Hyvä! Mä olen kauhulla seurannut miten jengi vetää piuhaa joko jollain paukkulangalla tai sitten hankkii hyperkalliita hifikaapeleita. Molemmat ovat suunnilleen yhtä kamalia vaihtoehtoja :-D

Suurin osa maailman pro-äänittämöistä on vedetty Mogamin kaapeleilla. Se perus-Mogami ei ole kovin paljon kalliimpaa kuin halpiskaapelit, mutta laatu on ihan toista.

Toiiks noi Mogamit nykyaikasten soundien kanssa vai onks ne optimoitu niinku biitleskamalle ?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)