Aihe: Kaikki mitä olet halunnut tietää efektilaudasta=pedalboardista
1 2 3 4 5107 108 109 110 111128 129 130 131 132
ReBeat
02.03.2013 18:41:51

sam_u: Mikä neuvoksi?

Mistä sä otat jokaiselle niistä virtaa? Onko piuhat varmasti kytketty oikein?
sam_u
02.03.2013 18:56:38
Pattereilla pelailen. Kokeilin kaikilla järjestyksillä ja komboilla mutta nuo kaks pedaalia vaan ei toimi keskenään. Ei kuulu mitään jos kummatkin on kiinni.
Jucciz
04.03.2013 02:48:17
phiit: Mooereita löytyy: http://www.verkkotukku.fi/tuotteet.html?id=32/

Jeps. Sieltähän noita saa.

Oma Mooer Shimverb jää näköjään vaille kunnon käyttöä. Princeton Reverbin oma kaiku hoitaa homman, joten saan laudan yhden pedaalin verran väljemmäksi.

Kelle laitetaan? Tää on n. tunnin verran kotona käytetty, uutta vastaava kunto, liput ja laput ja paketti tallessa. Pikaviestiä tulemaan! :)
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Thimann
13.03.2013 11:37:31
Päätin siirtyä helppoon elämäntyyliin uusien pedaalejen saavuttua. Rakentelin tuollaisen pienen laudan lastulevystä maalailin ja listotin :) Laukku on joku bilteman tarvikelaukku mutta ajaa asiansa. Ja vaikken zakk wylden suurin fani olekkaan päädyin ostamaan hänen signature choruksen, koska se oli halvempi kuin mxr:n normaali vastaava ( Zakk Wylden 93€ ja Normaali mxr chorus 99€)?? Vanhan laudan myin pois ja täytyy sanoa, että itse tykkään enemmän tästä pikkulaudasta. Saa keskittyä siihen soittamiseen. LESS IS MORE!

http://muusikoiden.net/dyn/users/109974.jpg
"It was success that screwed us up" Slash
Exhausted
13.03.2013 12:13:42

sam_u: Pattereilla pelailen. Kokeilin kaikilla järjestyksillä ja komboilla mutta nuo kaks pedaalia vaan ei toimi keskenään. Ei kuulu mitään jos kummatkin on kiinni.

Ilmeisesti ääntä kuuluu jos pedaalit on yksittäin signaaliketjussa? Onko niiden välipiuha ehjä?
sam_u
17.03.2013 21:11:51
Exhausted: Ilmeisesti ääntä kuuluu jos pedaalit on yksittäin signaaliketjussa? Onko niiden välipiuha ehjä?

Joo selvis. Vaikka oli ihan uus välipiuha ni oli rikki. Hain sitte kunnon liitimet ja johon ja kolvasin ite uudet johot.
BigD
20.03.2013 08:49:26

Kertokaas viisaat ja kokeneet miten saan seuraavat vermeet kytkettyä kunolla.
Ovat oleet jo vuosia paikoillaan, mutta aina tuntuu joku laite nakertavan signaalia jonkun verran.

Laitteet:

- Mesa roadster efektiloopilla.
- Cry Baby
- TU 3
- Tremolo
- TC delay
- Boss DD7
- Chorus
- MXR phase 90
- NS 2 noise gate

Virtaa otetaan Voodoo labin tankista.

Kiitos jo etukäteen!
" Shit, man. That little thing really Boogies!" -Carlos Santana
Exhausted
20.03.2013 09:12:11

Lähtisin rakentamaan jollain tälläisellä:

Kitara - TU 3 - Cry Baby - Phase 90 - Tremolo - Mesa input
Mesa FX Send - Chorus - NS2 - Boss DD7 - TC Delay - Mesa FX Return

Tremolo ja Phaser voi toimia efektilenkissä, kun taas Chorus ja Delayt voi toimia vahvarin edessä, ihan mistä vaan tykkäät. Noise Gaten paikasta en oo ihan varma, mutta laittaisin sen tuohon kohtaan, jolloin se leikkaisi useimpien efektien ja vahvarin etuasteen hurinat, mutta ei katkoisi kaikujen häntiä pois. Tuossa NS2:ssahan on myös vissiin joku oma efektilenkki, mutta sen toimintaperiaatteesta en hirveästi tiedä.
Mä vaan
24.03.2013 19:31:41
Basisti täällä kitaristien valtameressä kiljuu apua: Haussa Muse-soundi, kamat:

Muff
Darkglass B3K
Digitech Bass Synth Wah

Järjestys? Tuntuu olevan vaikea saada mitään järkevää ulos vaikka on vain 3 spedua :D
Hullu basisti.
I3enjam1n
24.03.2013 22:50:39
Mä vaan: Basisti täällä kitaristien valtameressä kiljuu apua: Haussa Muse-soundi, kamat:

Muff
Darkglass B3K
Digitech Bass Synth Wah

Järjestys? Tuntuu olevan vaikea saada mitään järkevää ulos vaikka on vain 3 spedua :D

Etkö voi itse kokeilla eri järjestyksiä, ei niitä montaa ole kolmella pedaalilla.

Vai onko basistille liian vaativa tehtävä??
(Huono vitsi, anteeksi)
Kitaralla on vireysongelma, sen satulaurat ovat ahdistuneet.
AiGee
25.03.2013 14:00:56

terve,

Kertokaahan, Oi Te viisaat, jotka olette jo lautanne tehneet. Kun tarkoitus on laittaa pedaalien pohjaan Velcroa, mutta niissä on hyvinkin tukeva kumipohja osassa ;(
niin revitäänkö/kaavitaanko se vaan karskisti pois sieltä pohjasta jotta saadaan Velcro tarttumaan vai mitä tehdään?

Kiitti mahdollisille vastaajille jo etukäteen,

Jyrki
Tawsky
25.03.2013 14:22:49
AiGee: terve,

Kertokaahan, Oi Te viisaat, jotka olette jo lautanne tehneet. Kun tarkoitus on laittaa pedaalien pohjaan Velcroa, mutta niissä on hyvinkin tukeva kumipohja osassa ;(
niin revitäänkö/kaavitaanko se vaan karskisti pois sieltä pohjasta jotta saadaan Velcro tarttumaan vai mitä tehdään?

Jyrki

Mä ainakin kiskoin. Lähti Joyon halpispolkimista ihan käsivoimin eikä oo tullut kaivattua. Eihän toi velcro oikein siihen kumiinkaan tartu.
"Odotin sellaista Tony Halmeen näköistä kaveria sieltä ilmaantuvaksi, joten shokki oli kova kun mielikuvat romahti." -DM
Fonisoul_
25.03.2013 20:09:25 (muokattu 25.03.2013 20:10:22)
AiGee: terve,

Jyrki

Joku neuvoi että ota sitä velcroa sen verran pitkät siivut, että riittää sen pohjan yli sivujenkin puolelle. Itse olen tehnyt noin ja hyvin pysyy paikoillaan.
Joensuulaista Indietä: No Cue.
Mä vaan
25.03.2013 20:45:39
Tuota, nyt on ilmennyt uus ongelma...Sain faijan työpaikan kautta yhdenlaista Velcroa, jonka pitäisi olla vielä kestävämpää kuin Dual Lock. Mutta mutta: Ongelma on se että se lähtee irti vain kokonaisena(tarkoitan siis että muussa käytössä siitä jäisi toinen lautaan ja toinen speduun) kun spedun ottaa irti laudasta. Tarvitsen meinaan yhtä spedua pienestä laudastani välillä muutenkin yksinään. Niin että mahtaako ongelma olla:

1) Liian kestävä teippi
2) Puu, josta lauta on tehty (Pöytälevy)
3) Asentaja, eli minä
4) Teipin määrä, joka on melko vähäinen ollut tähän mennessä.
Hullu basisti.
Laulava Kylätohtori
26.03.2013 10:03:01
Mä vaan: Tuota, nyt on ilmennyt uus ongelma...Sain faijan työpaikan kautta yhdenlaista Velcroa, jonka pitäisi olla vielä kestävämpää kuin Dual Lock. Mutta mutta: Ongelma on se että se lähtee irti vain kokonaisena(tarkoitan siis että muussa käytössä siitä jäisi toinen lautaan ja toinen speduun) kun spedun ottaa irti laudasta. Tarvitsen meinaan yhtä spedua pienestä laudastani välillä muutenkin yksinään. Niin että mahtaako ongelma olla:

1) Liian kestävä teippi
2) Puu, josta lauta on tehty (Pöytälevy)
3) Asentaja, eli minä
4) Teipin määrä, joka on melko vähäinen ollut tähän mennessä.

Jos se on Dual Lockia pitävämpää, niin se on kyllä liian pitävää, koska mielestäni Dual Lockikin ottaa liikaa kiinni. Saattaa myös olla, että teipin liimapinta ei ota pöytälevyyn riittävän hyvin kiinni. Asentajassa tuskin on vikaa, ellei myös kohta neljä täyty, eli liika on liikaa. DL tarvitaan tosi vähän, joten voisin kuvitella, että tuota tarvitaan vieläkin vähemmän. Silloin toki liiman pitävyyden kanssa tulee enemmän ongelmia - ehkä.

Vaihda vähemmän pitävään, pistä tarranauhaa vähemmän ja/tai liimaa tai nido nauha kiinni boardiin, niin eiköhän siitä hyvä tule....
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Kooma
08.04.2013 00:09:23
Exhausted: Lähtisin rakentamaan jollain tälläisellä:

Kitara - TU 3 - Cry Baby - Phase 90 - Tremolo - Mesa input
Mesa FX Send - Chorus - NS2 - Boss DD7 - TC Delay - Mesa FX Return

Tremolo ja Phaser voi toimia efektilenkissä, kun taas Chorus ja Delayt voi toimia vahvarin edessä, ihan mistä vaan tykkäät. Noise Gaten paikasta en oo ihan varma, mutta laittaisin sen tuohon kohtaan, jolloin se leikkaisi useimpien efektien ja vahvarin etuasteen hurinat, mutta ei katkoisi kaikujen häntiä pois. Tuossa NS2:ssahan on myös vissiin joku oma efektilenkki, mutta sen toimintaperiaatteesta en hirveästi tiedä.

Tossa NS-2:ssa kannattaa laittaa "ristiin" toi looppi ja skittasignaali linjat. Eli ku laitat skittasignaaliketjun kii NS-2:sen "input" kohtaan ja loopin "return" kohtaan, laitatki NS-2 outputista lähtevän (output) piuhan sun vahavrin loopin returniin ja sendin sun vahvarin inputtiin. Silloin poistaa hyvin etusesta ja vahvarista surinat ilman, että sun looppi muuttuu.

Tässä vielä tarkennus:
https://www.google.fi/search?q=boss … s-ns-2-noise-suppressor%3B600%3B600
R.I.P. Randall William Rhoads
Kooma
11.04.2013 10:50:55
Valmis lankku:

Dunlopp Crybaby Wah
Boss TU-2 Chromatic tuner
Boss NS-2 Noise Supressor
MXR Stereo Chorus
MXR Distortion+
MXR Micro Amp
MXR Carbon Copy Analog Delay
MXR Kerry King 10 Band EQ
Carl Martin Octa Switch MK2

Toimii näin: Kitara->Crybaby Wah->Tuner->Octaswitch->Noisegate->Marshall JCM800

FX-split loop (Octaswitch) Delay, Micro Amp, EQ ->Noisegate->Loop return

Octaswitch inputs:
1.MXR stereochorus
2.MXR distortion+
3.Split FX loop (send->Boss noisegate input->amp fx loop send)
(return->Boss noisegate return-> amp input)
4.MXR Carbon Copy Delay
5.MXR Micro Amp
6.MXR Kery King EQ

Octaswitch channels: (Split FX loop aktiivinen kaikissa)
1.Clean/Chorus (Marsu clean channel/MXR stereo chorus)
2.Clean/Delay (Marsu clean channel/MXR delay)
3.Crunch (Marsu clean channel/MXR distortion+, MXR micro amp)
4.Drive (Marsu dirty channel, MXR EQ, MXR micro amp)
5.Dirty/Chorus (Marsu dirty channel, MXR EQ, MXR micro amp, MXR stereo chorus)
6.Lead (Marsu dirty channel, MXR EQ, MXR Micro amp, MXR delay)

Sokerina pohjalla meidän maan mainion rumpalin tekemä loistava pedaalilauta!

Tuosta kuva:
http://muusikoiden.net/dyn/users/111074.jpg
R.I.P. Randall William Rhoads
Keke Urlaub
13.04.2013 00:00:37

Onkos joku harjoitellut Proco RAT2:n kiinnittämistä pedaalilautaan, joka mun tapauksessa on tuommoisilla vaakapalkeilla oleva Pedaltrain Jr.?

Ainut järkevältä tuntuva vaihtoehto on laittaa talteen patteriluukun iso ruuvi, teippi päälle ja tämän päälle sitten velcro ja sovittelu lautaan. Muita idiksiä?
Hei tuota meniskö soittamaan välillä ->
Jykä
13.04.2013 08:50:38
Keke Urlaub: Onkos joku harjoitellut Proco RAT2:n kiinnittämistä pedaalilautaan, joka mun tapauksessa on tuommoisilla vaakapalkeilla oleva Pedaltrain Jr.?

Ainut järkevältä tuntuva vaihtoehto on laittaa talteen patteriluukun iso ruuvi, teippi päälle ja tämän päälle sitten velcro ja sovittelu lautaan. Muita idiksiä?

Näin ainakin itse tein.
Jos haluaa hifistellä, niin patteriluukun tilalle vielä siivu alumiini tms. teippiä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)