Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mitäte teette niillä kaikilla kitaroillanne?
1 2 3 4 5
hallu
11.04.2013 14:37:26 (muokattu 11.04.2013 14:40:02)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tulipa tässä mileen kun itselläni on tämä tavaramaaninen ongelma, jonka seurauksena kitarakampetta kertyy nurkkiin ja erityisesti kitarat ovat ahdistuksen kohde ja lähde. Oikeastaan muun sälän kanssa tulee juttuun. Mulla on neljä lankkukitaraa, yksi puoliakustinen, yksi akustinen ja yksi basso. Kaksi vahvistinta joista toinen seisoo nurkassa toimettomana. Vahvistimista ajattelin että niitä voi soittaa stereona, mutta kitaroita ei voi soittaa kuin yhtä kerrallaan. Tuon viimeisen kitaran Carvinin kun ostin, niin tuntui ettei muita kitaroita tarvitse, että siinä on kaikki mitä kuvitella saattaa.
 
No mietin, että tietenkin voi laittaa kaikkiin kitaroihin erilaisia kielisettejä ja virittää ne eri vireisiin. Minä en vain tule toimeen minkään muun vireen kuin perus E-vireen kanssa. Yhdestä kitarasta tiputin vireen Eb:hen kun Jimillä ja Stevielläkin on, mutta se vaan tuntui niin perustavaalaatuisesti väärältä etten voinut jatkaa sitä kokeilua. Strato kyllä murisi hienosti, mutta ihan niinkuin kitara olisi ollut rikki tai jotain:-). Ei siis eri vireitä mulle. Erilaisia kieliä voi toki käyttää ja se rikastuttaa edes hiukan tätä palettia.
 
Käytännössä mulla menee kuitenkin niin, että pidä pari kitaraa käsillä joita soitan aktiivisesti ja loput on laukussa. Tästä on se etu että kun esimerkiksi vuoden päästä vaihtaa esille pari muuta kitaraa ja laittaa nuo laukkuun, niin vanhakin kitara tuntuu ihan uudelta. mulla ei kuitenkaan ole mitään ykkös tai kakkos kamoja vaan kaikki vehkeet on hyvässä tämmingissä ja soittokunnossa enkä osaa nostaa yhtään kitaraa joka olisi ylitse muiden eli ne on kaikki ykkäskitaroita.
 
Miten teillä muilla? mitä teette kaikilla kitaroillanne? itseäni vähän ahdistaa kun koko ajan tuntuu että näitä on parikolme liikaa, mutta mitään ei voi myydäkään kun tykkään niin kovasti näistä:-).
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
Veco
11.04.2013 14:45:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No eri vireitä ja tyylejä varten lähinnä.
 
Mulla on kolme kitaraa D-vireessä, bändiä (silloin kun vielä soitti bändissä) varten kaksi keikkakitaraa sitten yksi millä soittelee himassa. Sitten on pari E-vireistä jotta pystyy soitella tiettyjen biisien mukana ja kevyempää kamaa.
Deviniä varten CGCGCE ja GCGCGCE -kitarat. Festareille on kanssa paska akustinen. Vielä ois tilaa muihin juttuihin lisäkitaroille. :)
 
Onneksi on kimppatilaukset.
 
?
jniska
11.04.2013 14:46:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla on kans noita kitaroita kertynyt muutamia (seitsemän), osa vieläpä samantyyppisiä. Soittelen niillä fiiliksen ja vähän soitettavan musiikin mukaan. Joskus joku niistä seisoo muutaman viikon käyttämättömänä ja sitten sillä soitetaan taas muutama viikko putkeen.
Onhan se mukavaa, jos vaikka jossain kitarassa alkaa olla kielet lopussa ja intonaatiot metsässä, niin voi ottaa toisen ja soittaa sillä. Jos ei satu oll aikaa tai intoa alkaa kieliä vaihtamaan juuri silloin.
 
Kai sitä saa jonkinlaiset kitarakamat omistaa sentään !!
McNulty
11.04.2013 14:51:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Me soitellaan niillä. Ja silloin kun ei soitella niin me katsellaan ja omistellaan niitä.
 
The world suffers a lot. Not because of the violence of bad men but because of the silence of good men.
PIM
11.04.2013 14:52:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kitarat, tai osa niista on mulle ihan säästämisen välikappaleita. Jos makuuttaisin rahoja pankkitilillä tai sukanvarressa niin ne kuluisi johonkin paljon tyhjänpäiväisempään, mutta kun ne on kiinni kitaroissa ja vahvistimissa niin eipähän tule tuhlattua.
 
En tyytynyt tavanomaiseen.
Vetehinen
11.04.2013 14:53:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oon ajatellut että omistamissani kitaroissa pitää olla jotain ratkaisevaa rakenteellista (joka vaikuttaa saundiin) eroa. Ihan kotisoittoon riittää vaikkapa strato, joku kahdella humbukkerilla varustettu ja kolmantena pysikymppisillä varustettu kitara. Jos tykkää niin onttokoppainen ja akustinen vielä päälle. Palettia tavallaan järkiperäistää jos jossain noista on vielä vaikka floikka tai Bigsby, jos sellaisista tykkää. Ja jos keikkoja on, niin ehkä keikkakitaran lisäksi varakeppi jolla hoituu samat jutut, tosin harvoilla keikoilla varakitaraa oikeasti tarvitsee, ja sikäli se voi olla erilaisilla mikeillä kuin keikkakeppi, ainakin maakuntasarjan touhuissa.
 
Mensuuri vaikuttaa omalta osaltaan tatsiin sekä saundiin ja onhan myös samamensuurisessa telessä aivan eri saundi kuin stratossa, jne. Minä olen pitäytynyt skaalaltaan vähintään 25,5 tuumaisissa kitaroissa, mutta monilla tällaista fiksaatiota ei ole ja hyvä heille.
 
Mitäkö omilla kitaroillani teen, no tuunaan niitä mikkivaihdoilla ja soittelen. Ständissä ne ovat näkösällä kaiken aikaa.
 
"When I die, I want you to bury me upside down so that anyone who doesn't like me can kiss my ass!" -Red
blues guitar
11.04.2013 14:54:49
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Soittamista varten ne on. Tosin on mullakin yksi ns. "Keräilykitara" tuo Fender Walnut Strat, sitä tulee vähemmän soitettua kun siinä on niin kapoinen kaula ja painavakin se on. Olkoon kuitenkin säilössä kun on melko harvinainen.
Strato ja Essi on nykyisin ahkerammassa käytössä ja ehkä Telekin kunhan saapuu Jasosoilta trimmauksesta.
Osa kitaroista on kotona ja osa asustelee treenikämpällä. Aina ei tarvitse kuletella kitaraa treeneihin mennessä.
Vahvistimista 57deluxe on kotona ja muut treenikämpällä.
Jos kaiken joutuisi kotona säilyttämään niin pakko olisi vähentää kalustoa.
 
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
MaxDamage
11.04.2013 14:56:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulle jotenkin tuppaa aina käymään niin, että vähemmällä soitolla olevat kepit päätyy myyntiin. Vaikka ne olisi kuinka hienoja ja mukavia, niin jotenkin käy ahdistamaan se niiden kotelossa tai telineessä seisottaminen ja ne luovuttaa mieluummin eteenpäin parempaan kotiin.
 
Enimmillään on ollut muistaakseni kuusi lankkua + pari akustista ja siinä kyllä meinasi jo tulla hulluksi pelkästä tilanpuutteesta tyyliin:
-No mikä tääl nyt on tiellä? Taas kitara!
-Tohonkin vois vaikka laittaa sellasta ja sellasta, mut ei onnistu koska siinä on kitaroiden paikka..
-Uus tv-taso vois olla kiva, mut ei se tohon mahdu koska siinä on noi kitarat.
 
Ehkä se jotenkin luonnistuisi jos olisi seinätelineitä, josta niitä olisi komea ihailla. Mut sitten taas ahdistaisi pölyyntyminen jne.. xD
 
Jeszse
11.04.2013 15:00:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaks bändiä, molemmille kaks kitaraa. Kaks D-vireessä, kaks drop-B:ssä. Ite tehty ritsa ja akkari seinäkoristeena, ku niitä tulee harvemmin soitettua. http://muusikoiden.net/dyn/users/107648.jpg
 
Muija sano että mä en saa ostaa nyt yhtään kitaroita, ku ei meille mahdu, ku meinaan custominkin teettää. Customin saapumisessa nyt menee vittu ainaki puoltoista vuotta vielä, ja kitaratelineessäki olis yks tyhjä paikka. Mitä vittua, akat?
 
Yks sinne pitäis kieltämättä nyt viä tehdä, koska toi hollowbodywolf ei toimi keikkakoneena.
 
Vittu mitä paskaa pistetään sleijeriä. | Alternaty | The Jasser Arafats
Decadetroll
11.04.2013 15:03:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Soittamiseen minä ne oon hankkinu.
 
RG3120 on E-vireessä .009-.042 setillä, Roadstar 440P on B-vireessä .013-.065 setillä, fernandes on suht harvoin käytössä, mutta se on Eb-vireessä .010-.046 setillä. Basso taas on E-vireessä .045-.105 setillä. RG:llä soitellaan tilut ja normisetit, 440P:llä soitellaan type o negativet, at the gatesit ynnä muut yrmistelyt, fernandesia käytän Danzigin akustisiin sovituksiin ja bassoa käytän basistisikailuun. Ainoa, joka ei saa kovin säännöllistä hipelöintiä, on tuo fernandes ja se onkin myynnissä.
 
Here is an education, the lesson professed is quite cruel There are some things worse than death And one of them is you
Durty
11.04.2013 15:12:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

McNulty: Me soitellaan niillä. Ja silloin kun ei soitella niin me katsellaan ja omistellaan niitä.
 
Juuri näin.
 
Laulava Kylätohtori
11.04.2013 15:21:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllähän sillä ykköskitaralla tulee eniten soitettua ja välillä ihmettelen itsekin, mitä muilla teen. No, pitäähän sitä tele olla ja pari erisoundista stratoa erilaisilla mikeillä ja runkomateriaalilla. Ovat molemmat vieläpä niin hienoja. Ja kyllä yksi Les Paulkin pitäisi olla, mutta se odottelee rahakkaampia aikoja...
 
Ja tulipa taas mieleen, että slide-tele olisi hieno, niin voisi alkaa opetella slide-soittoa tosissaan...
 
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
PJS
11.04.2013 15:35:10
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on tätä nykyä kolme kitaraa. Kaks ulkonäköö lukuunottamatta melkein samanlaista stratoo, jotka on valikoitunut itelle siks et tykkään vetää niillä ja saundi toimii mulle. Toisessa on snadisti erityyppiset mikit. Lähinnä fiilispohjilta kummalla vedän. Noitten lisäks vitun hyvä akustinen kitara. Kaikki skebat kulkee aina mukana sekä himassa, treeneissä ja keikoilla tosin usein jätän treeneihin ja keikoillekkin sen varasähkiksen ottamatta koska ei mulla kielii katkeile ja jos vaikka katkeekin ni vois soittaa aina pari biisii tai vaikka koko setinkin sit akkarilla/sähkiksellä sen mukaan kummast meni kieli poikki.
 
Eli kamarumba pyörii silleen vahvasti kaikkien kamojen aktiivisen keikka/treeni käytön ympärillä.
 
Oon ajatellut laajentavani sähkisosastoo jollain semisti erisaundisella koneella. Ehkä SG:llä jolloin toisiin biiseihin sais vähän vaihtelevampaa sointiväriä.
 
Peace!
s8na
11.04.2013 15:38:17
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Charvelilla soitetaan stoneripändissä droppivireessä.
Telellä sitten punkkipändissä normivireestä.
Toinen tele on ensimmäiselle varapari jos vaikka tarvii mennä epäilyttävämmille keikoille tai pitää joku lankku jättää reenikselle hippien rikottavaksi.
 
Antsa Lipsanen
11.04.2013 15:41:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No hitto, hyviä kitaroitahan pitää olla kaikissa niissä paikoissa, joissa aikaa vietetään: Kotona on, työpaikalla on, treeniksellä on. Aina kun tulee sopiva väli rimauttaa sointu tai jopa parikin niin tilaisuus on toki hyödynnettävä. Sitä en ole kysynyt, onko työnantajani samaa mieltä. Kyllä varmaankin, jos mistään mitään ymmärtää:)
 
JaaGeRMaisTeR
11.04.2013 17:48:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä niitä tulee soitettua ihan vaan fiilis pohjalta millon mitäkin :)
 
V
oiva tumpeloinen
11.04.2013 17:51:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kerrotaan kavereille, mitä omistetaan. Ei niillä juur muuta tee.
rheinone
11.04.2013 17:53:17 (muokattu 11.04.2013 17:54:54)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eri kledjuden kanssa pitää olla kato aina vähän erivärinen luuttu. Niinku spittareiden kanssa pitää olla Fenkku ja maiharit taas vaatii ehottomasti Gibsonin tai Epiluurin.
 
"Jonnes gona jonn."
oiva tumpeloinen
11.04.2013 17:55:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rheinone: Eri väristen huulipunien kanssa pitää olla kato aina vähän erivärinen luuttu.
 
Sano asiat, kuten ne oikeasti on.
rheinone
11.04.2013 17:56:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oiva tumpeloinen: väristen huulipunien
 
Sano asiat, kuten ne oikeasti on.

 
Noinhan mä just sanoin.
 
"Jonnes gona jonn."
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «