Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ampeg vs. Markbass
1 2
Walnut
09.04.2013 18:07:09
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen alkanut katselemaan bassovahvistinta itselle, kun sellaista ei tällä hetkellä löydy. Vertailuja tein eri merkkien ja mallien kesken, ja löysinkin pari varteenotettavaa vahvistinta. Mietin, että kannattaako minun ostaa Ampeg BA110 (uutena noin 200 euroa) vai sijoittaa Markbassin Micromark 801 -comboon (noin 450-500 euroa)?
 
Markbass houkuttaisi laadullaan ja tukevalla soundillaan, mutta Ampegia puoltaa edullisempi hinta. Siinäkin on tosin sanottu olevan hyvä soundi, ainakin hintaisekseen. Vahvistin tulisi aktiiviseen treenikäyttöön sekä joillekin keikoille. Kokemuksia otetaan mielellään vastaan!
 
Dropped C
09.04.2013 18:35:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aika himmailua saa kyllä musa olla, jos meinaa näillä reeneissä pärjätä.
 
Rämppy
09.04.2013 20:22:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ainakin jotkut kaukoidän Ampegit on laadultaan aika rimpuloita. Soundi niissä on ihan ok.
 
En sitten malttanut olla sanomatta.
Walnut
09.04.2013 20:51:15
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rämppy: Ainakin jotkut kaukoidän Ampegit on laadultaan aika rimpuloita. Soundi niissä on ihan ok.
Kiinassahan nuo BA-sarjan combot on tosiaan valmistettu. Itseäni kiinnostaa vain tietää, että mitä tuolla muutaman sadan lisähinnalla saisi ekstraa.
 
hollstro
09.04.2013 22:17:13
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Walnut: Kiinassahan nuo BA-sarjan combot on tosiaan valmistettu. Itseäni kiinnostaa vain tietää, että mitä tuolla muutaman sadan lisähinnalla saisi ekstraa.
 
Vaikkapa sen että vahvistin on enemmän käytössä kuin huollossa.
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Supercolio
09.04.2013 22:54:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollstro: Vaikkapa sen että vahvistin on enemmän käytössä kuin huollossa.
 
Plussaa tälle. Osta laatupeli niin säästät huoltokustannuksissa sen pari sataa helposti.
 
sepisti
10.04.2013 00:36:44 (muokattu 10.04.2013 00:42:08)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dropped C: Aika himmailua saa kyllä musa olla, jos meinaa näillä reeneissä pärjätä.
 
Tämä. Minkälaista musaa olisi tarkoitus soitella?
No, oli se mitä tahansa, mä lähtisin tuolla budjetilla kokeilemaan mielummin vaikka tällaista http://www.thomann.de/fi/tc_electronic_bg250.htm
 
Walnut
10.04.2013 06:26:42
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sepisti: Tämä. Minkälaista musaa olisi tarkoitus soitella?
No, oli se mitä tahansa, mä lähtisin tuolla budjetilla kokeilemaan mielummin vaikka tällaista http://www.thomann.de/fi/tc_electronic_bg250.htm

Musiikkityyli olisi funkia, jazzia sekä kevyttä rockia. Kiitoksia vastauksista! Kyllä tuo Markbass olis varmaan järkevin ratkaisu, ei tarvitsisi ainakaan vähään aikaan vaihtaa laitetta.
 
thedarkness
10.04.2013 07:58:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsellä on tuo astetta isompi Ampegin BA112 kotivahvarina. Pari kertaa se on myös ollut treeneissä käytössä ja on kyllä ihan siinä ja siinä riittääkö siinäkään tehot.
 
Johannes_t
10.04.2013 10:56:28
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Walnut: Musiikkityyli olisi funkia, jazzia sekä kevyttä rockia. Kiitoksia vastauksista! Kyllä tuo Markbass olis varmaan järkevin ratkaisu, ei tarvitsisi ainakaan vähään aikaan vaihtaa laitetta.
 
Jos aiotte musiikkinne akustisesti esittää, niin ko. Markbass varmasti ajaa hommansa.Muuten kehottaisin katsomaan tehokkaampaa ja suuremmalla elementillä varustettua komboa. Esim. aiemmin mainittu TC Electronic on omien testejen mukaan oikein maukas vekotin ei niin kovaääniseen rokkailuun.
 
sepisti
10.04.2013 12:15:16 (muokattu 10.04.2013 12:16:43)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Walnut: Musiikkityyli olisi funkia, jazzia sekä kevyttä rockia. Kiitoksia vastauksista! Kyllä tuo Markbass olis varmaan järkevin ratkaisu, ei tarvitsisi ainakaan vähään aikaan vaihtaa laitetta.
 
Nimenomaan tarvitsisi vaihtaa laite heti ekojen treenien jälkeen, kun huomaat jerkun loppuneen kesken. Jäsenkuvauksessasi kerrot olevasi myös rumpali. Monestiko olet silloin nähnyt basistien soittavan alle 100 wattisilla pikkuvahvistimilla? Tuo mainitsemasi Markbass on tarkoitettu treenivahvistimeksi kotioloihin.
 
Rämppy
10.04.2013 13:02:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Edellisiä kompaten: jos meinaat käyttää bändisoitossa, niin pikkucombo 100W trankkuvahvistimella tuskin riittää. Myös kartiopinta-alaa pitäisi olla enemmän. Mä lähtisin liikkeelle ehkä 250 W trankkuvahvistimesta ja kaiuttimeksi esim. 1 x 15 , tai pienempiä kartioita useampi...vaihtoehtoja on.
 
En sitten malttanut olla sanomatta.
Walnut
10.04.2013 18:40:32
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitoksia hyvistä näkökulmista. Mietin jo tuossa muutama viikko sitten, että yksi vaihtoehto voisi olla Markbass Little Mark 250 Black Line -nuppi ja pariksi jokin kaappi. Ampegin B-115E -mallia katselin kaapiksi, mutta olisiko se passeli tuon Markbassin nupin kera?
 
sepisti
10.04.2013 19:40:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Walnut: Kiitoksia hyvistä näkökulmista. Mietin jo tuossa muutama viikko sitten, että yksi vaihtoehto voisi olla Markbass Little Mark 250 Black Line -nuppi ja pariksi jokin kaappi. Ampegin B-115E -mallia katselin kaapiksi, mutta olisiko se passeli tuon Markbassin nupin kera?
 
Kuulostaa paremmalta. Rahaa sulla on käytettävissä sen verran vähän, että kompromissejä joutuu jokatapauksessa tekemään.
 
Sulle on ilmeisesti tärkeää, että merkki on joko Ampeg tai Markbass? Sinuna kävisin kuitenkin testaamassa tuon TC:n. Puolet kevyempi paketti, eikä sitä toneprint-jutskaa ole pakko käyttää.
 
Yksivaihtoehto on tietysti myös http://www.soundstore.fi/ashdown-eb-lite-15-220-evo-iii-combo.html . Mä olen soitellut tuollaisella yhdellä treeniksellä bilemusaa ja on minusta hintaluokassaan ihan asiallinen peli.
 
Walnut
10.04.2013 20:46:43
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sepisti: Kuulostaa paremmalta. Rahaa sulla on käytettävissä sen verran vähän, että kompromissejä joutuu jokatapauksessa tekemään.
 
Sulle on ilmeisesti tärkeää, että merkki on joko Ampeg tai Markbass? Sinuna kävisin kuitenkin testaamassa tuon TC:n. Puolet kevyempi paketti, eikä sitä toneprint-jutskaa ole pakko käyttää.
 
Yksivaihtoehto on tietysti myös http://www.soundstore.fi/ashdown-eb-lite-15-220-evo-iii-combo.html . Mä olen soitellut tuollaisella yhdellä treeniksellä bilemusaa ja on minusta hintaluokassaan ihan asiallinen peli.

Kompromisseja täytyy tietysti tehdä; koko tiliä en halua pistää sileäksi bassokamojen takia. Ampegista ja Markbassista on entuudestaan hyviä kokemuksia, siksi olen katsellut niiden merkkien tuotevalikoimaa eniten. Merkillä ei kuitenkaan ole suuremmin väliä. Täytynee perehtyä vielä muihinkin vaihtoehtoihin.
 
CheRoberto
11.04.2013 08:16:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

+1 TC Electronic BG250
 
trippe
11.04.2013 09:27:25
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tc:stä ei varsinaisesti kokemuksia,mutta mitä matkan varrella on tullut vastaan, niin pitkälti pelkän plussan mielessä.
 
Wateista nyt sen verta, että mielummin pikkasen ylimäärästä varastoon kuin hintsun verran liian vähän.Reeneissä tai lavalla kun watit loppuu kesken niin kaikilla on tympiät oltavat. Ja tässä kohtaa kannattaa myös kurkata tuonne m.netin torin puolelle..voi vähentää hitusen noita kompromisseja.
 
Ùp ò òwñ
Walnut
20.04.2013 21:31:45
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tänään kävin koesoittamassa bassovahvistimia F-Musiikissa sekä Soundstoressa. F-Musiikissa testasin aloituspostauksesta poiketen Micro VR -kaappia sekä nuppia. Soundstoressa Markbass Micromark 801. Mä tykkäsin Ampegista enemmän. Soundi oli lämpimämpi ja tietyllä tapaa rauhallisempi. Markbassistakin irtosi hyvät soundit ja watit riittivät hyvin, mutta sen soundi ei ollut niin hyvä kuin odotin. Jäin kaipaamaan lämpöä ja tummuutta enemmän (voi tosin korjata koneella). Markbass kuulosti ehkäpä jopa liian modernilta mun makuun.
 
Varmaan tuo Ampegin systeemi lienee varteenotettava vaihtoehto? Hintaa tietysti on hiukan enemmän, mutta kerranhan se vain kirpaisee. Kannattaisiko mun siis hommata mieluummin tuo Ampegin nuppi ja kaappi vai Markbassin Little Mark 250 Black Line -nuppi ja tuo Ampegin jääkaappi? Samanmerkkiset soinevat paremmin yhteen?
 
jperala
21.04.2013 10:29:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Walnut: Tänään kävin koesoittamassa bassovahvistimia F-Musiikissa sekä Soundstoressa. F-Musiikissa testasin aloituspostauksesta poiketen Micro VR -kaappia sekä nuppia. Soundstoressa Markbass Micromark 801. Mä tykkäsin Ampegista enemmän. Soundi oli lämpimämpi ja tietyllä tapaa rauhallisempi. Markbassistakin irtosi hyvät soundit ja watit riittivät hyvin, mutta sen soundi ei ollut niin hyvä kuin odotin. Jäin kaipaamaan lämpöä ja tummuutta enemmän (voi tosin korjata koneella). Markbass kuulosti ehkäpä jopa liian modernilta mun makuun.
 
Varmaan tuo Ampegin systeemi lienee varteenotettava vaihtoehto? Hintaa tietysti on hiukan enemmän, mutta kerranhan se vain kirpaisee. Kannattaisiko mun siis hommata mieluummin tuo Ampegin nuppi ja kaappi vai Markbassin Little Mark 250 Black Line -nuppi ja tuo Ampegin jääkaappi? Samanmerkkiset soinevat paremmin yhteen?

 
Kotoa löytyy micro cl ampeg, eikä tuo ole mitään negatiivisia viboja antanut.
 
Walnut
30.01.2014 18:20:43
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen nyt viime aikoina seuraillut Toria ahkerasti bassovahvistinten osalta. Markbassin Little Mark 250 Black Line lähtisi 200 euroa. Toimisiko kaappina sille tuollainen: http://www.thomann.de/fi/hartke_210_tp.htm
 
Loppusumma olisi suht edullinen ja soundikin varmasti tyydyttäisi. Vai olisiko kaapiksi jokin muu parempi? Tuo Markbass ei siis ole kiveen hakattu vaihtoehto, sattui olemaan hinnaltaan sopiva.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «