Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Soitinkeräily
1
Drugg
10.04.2013 22:44:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei!
 
Hamstraatko kotisi nurkkiin mitä eriskummallisimpia soittimia? Kasvavatko syntetisaattoriesi pinot tai kitaroidesi rivistöt päivä päivältä? Oletko soitinkerääjä? Olisi mielenkiintoista kuulla muiden kokemuksia erilaisten musiikki-instrumenttien haalimisesta. Keräätkö tietynlaisia soittimia? Etsitkö uutta soundia vai sisustuselementtiä?
 
Jos kiinnostaa kertoa tarkemmin esim. lyhyen puhelinhaastattelun välityksellä, saa ilmoitella. Olen tekemässä juttua soittimien keräilystä Helsingin yliopiston musiikkitieteilijöiden Synkooppi-lehteen (tsekkaa edellinen numero http://issuu.com/synkooppi/docs/110). Laita pikaviestiä tai sähköpostia osoitteeseen henri.pitkanen (at) helsinki.fi.
 
Itselläni ns. keräily on alkanut jo yläasteikäisenä. Etsin silloin omaa soitintani. Useamman vuoden etsiskelyn jälkeen päädyin pianon ja kitaran kautta saksofoniin. Onneksi vanhempani tukivat oikean soittimen löytämistä, mutta täytyy sanoa, ettei sopivan pääinstrumentin löytäminen vähentänyt haluja uusiin soittimiin. Tällä hetkellä löytyy erilaisia foneja, huiluja, pillejä, bändisoittimet bassosta keyboardiin ja rumpuihin sekä kaikenlaisia soittimia maailmalta. Aina on tähtäimessä joku uusi juttu ja tällä hetkellä se on theremin.
 
Rämppy
11.04.2013 12:15:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä olen ohittanut kulminaatiopisteen ja nyt harvennan soitinarsenaalia.
Ei mulla koskaan erityisen paljon ole ollut soittimia, mutta käyttöön nähden niitä oli kertynyt turhan paljon. Pikkuhiljaa olen viime aikoina myynyt pois vajaakäytöllä olevaa kamaa. Esim. totesin, että en oikeasti tarvitse kahta stratoa, vaan mulle riittää yksi hyvä sellainen. Siispä myin pois sen, joka enemmän vietti aikaansa kotelossa. Eli mieluummin vähemmän mutta parempaa, kuin nurkat täynnä kamaa.
 
En sitten malttanut olla sanomatta.
Numb
11.04.2013 13:22:45
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Drugg: Hei!
 
Hei!
 
Kysäisepä jäsen kuusamoa: http://muusikoiden.net/jasenet/78233
 
Sävelet ja sanat, kitara ja laulu: Dunnet Head
kasvistako
11.04.2013 15:59:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pahimmanlaatuisen vimman näin Connellyn "Route 66"-ohjelmassa. Kundi oli kerännyt useamman tuhannen kitaroita ja muita soittimia. Kun ajattelee miten paljon nekin maksoivat ja soittaako niillä kukaan niin tekee pahaa.
 
Drugg
11.04.2013 19:49:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Numb: Kysäisepä jäsen kuusamoa: http://muusikoiden.net/jasenet/78233
 
Kiitos vinkistä!
 
Drugg
11.04.2013 19:54:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kasvistako: Pahimmanlaatuisen vimman näin Connellyn "Route 66"-ohjelmassa. Kundi oli kerännyt useamman tuhannen kitaroita ja muita soittimia. Kun ajattelee miten paljon nekin maksoivat ja soittaako niillä kukaan niin tekee pahaa.
 
Vaikka keräilystä onkin kyse, toivottavasti instrumentteja myös soitettaisiin. On tosiaan sääli, jos soittimia lojuu vain pölyttymässä. Itse ainakin pyrin enemmän tai vähemmän soittamaan kaikilla, mutta kukin tyylillään.
 
Tawsky
23.04.2013 10:34:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tykkään haalia soittimia seinille ja nurkkiin. En koristeiksi vaan soitan (lähes) kaikilla. Ja ovathan nuo tyylikkäitä. Mitää vintagea en hamstraa vaan ihan käteen istuvia käyttöpelejä.
 
"Odotin sellaista Tony Halmeen näköistä kaveria sieltä ilmaantuvaksi, joten shokki oli kova kun mielikuvat romahti." -DM
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «