Gafa 06.04.2013 16:23:59 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Ymmärrettävää. Auttaisikohan, jos tilaisit vielä toisen... ;) Ainahan ne tilaataan pareina, jos toinen onkin huono :) |
Osteri 06.04.2013 17:26:50 | |
---|
No niin. Aikaisempi kiivastunut postaukseni on nyt saanut hieman rauhoitusta kun se uusi 2013 SG white sitten vihdoin saapui. Vajaa viikko tässä on nyt säädelty ja testailu. Kaksi kuukautta odotusta on aika pitkä, kun huomioidaan että tosiaan maahantuojalla ei ole mitään kiinnostusta ilmoitella mitään tarkempia aikoja ....jne... Kitara on todella virheetön kaikelta viimestelyltään, ehdottomasti parempi soittaa sen ohuemman kaulansa takia, mulle sopii paremmin kuin aikaisempi faded sillä '50 kaulalla, soundithan on sitä tuttua SG:tä kuitenkin. Jossain olis mielenkiintoista vertailla samanaikaisesti mitä nämä 57 Classic mikit tarkoittaa 400 sarjalaisten rinnalla. Hyvä "bite" kuitenkin löytyy. Hyvä rock-kitara, kelpaa moneen musaan, on räyhä! Muistuu vaan mieleen että miten helkutissa sen turkulaisen kaupan telineessä ollut SG Elite voi olla niin huonoa työtä 2500 euron hinnalla ??!! Jos Gibson pysyy tällä 2013 Standard viimeistelyn tasolla niin aika monella omistajalla tulee olemaan kaikki hyvin. Edellä kerrottu vielä lyhyesti: suosittelen. Kirjoitan.....siis ehkä en just nyt soita.... |
arska72 06.04.2013 20:36:21 | |
---|
Osteri: Jos Gibson pysyy tällä 2013 Standard viimeistelyn tasolla niin aika monella omistajalla tulee olemaan kaikki hyvin. Täysin samaa mieltä viimeistelystä.Olen pyöritellyt,käännellyt ja etsimällä etsinyt virhettä...tuloksetta.Upea kaikin puolin ja soikin. Terve ruumis ei työtä kaipaa ja sairas ei voi tehdä. |
Jii-Gee 06.04.2013 21:01:10 | |
---|
|
Vladi 08.04.2013 14:30:00 (muokattu 08.04.2013 14:31:44) | |
---|
Kun tästä on nyt tullut puolivirallinen Gibson-ketju, niin kysäisenpä sellaista, että mistä lähtien Gibsonin LP:t ovat olleet plek-käsiteltyjä? 2012-Stankku ja Traditional ainakin oli (niissä oli hienot asiasta kertovat tarrat), mutta onko ne ensimmäistä vuosikertaa asiassa? Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka. |
Numb 08.04.2013 14:33:32 | |
---|
Vladi: ...mistä lähtien Gibsonin LP:t ovat olleet plek-käsiteltyjä? 2009 ainakin Stankut ja Traditionalit. |
fox 08.04.2013 14:33:36 (muokattu 08.04.2013 14:34:16) | |
---|
Vladi: Kun tästä on nyt tullut puolivirallinen Gibson-ketju, niin kysäisenpä sellaista, että mistä lähtien Gibsonin LP:t ovat olleet plek-käsiteltyjä? 2012-Stankku ja Traditional ainakin oli (niissä oli hienot asiasta kertovat tarrat), mutta onko ne ensimmäistä vuosikertaa asiassa? Maailmalla sanovat, että: The Custom Shop started using the Plek machine toward the beginning of '06. Varmaan tuon jälestä sitten on "plekattu" muitakin, niitä "tavalliselta linjalta" tulleita. Jotkut sanoo, että 2010, jotkut -11... Ja varmaan sitten voi olla myös 2009.. ;) |
Numb 08.04.2013 14:37:19 | |
---|
|
Vladi 08.04.2013 14:39:39 | |
---|
Kiitos Fox ja Numb! Pikaisella googlauksella ihmisillä näyttää olevan hyvin vaihtelevia mielipiteitä Gibsonin plek-laadusta... Ota nyt sitten selvää. Muutenkin koko nauhahomma taitaa olla niin kitarakohtaista, että enpä tiedä... Tuo mun Suhr on plek-käsitelty ja se soi tautisen hyvin jokaiselta nauhalta, mutta toisaalta on ollut myös ilman tuota käsittelyä olevia kitaroita ja hyviä olleet nekin. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka. |
JeKo 08.04.2013 15:14:10 (muokattu 08.04.2013 15:14:53) | |
---|
Kuulemma monet soitinkorjaajat USA:ssa ovat olleet aika näreissään siitä, että Gibson pilaa tuon PLEK:in maineen. Ilmeisesti Gibsonin plekkaus kestää huomattavasti vähemmän kuin mitä sen oikeasti pitäisi ja lopputulokset on mitä on. Mulla on sekä plekattuja Suhreja että Gibsonin 2012 Stankku ja kaikki soi tosi nätisti. En oo sen tarkemmin jaksanut nauhojen tasaisuutta mittailla, mut soittaessa ei ainakaan mitään probleemaa huomaa. "The left hand steers and the right hand is the gas - If you can't steer, you shouldn't press the gas" -Paul Gilbert
Instrumentaalikitarointia |
Vladi 08.04.2013 15:17:43 | |
---|
JeKo: Kuulemma monet soitinkorjaajat USA:ssa ovat olleet aika näreissään siitä, että Gibson pilaa tuon PLEK:in maineen. Ilmeisesti Gibsonin plekkaus kestää huomattavasti vähemmän kuin mitä sen oikeasti pitäisi ja lopputulokset on mitä on. Mulla on sekä plekattuja Suhreja että Gibsonin 2012 Stankku ja kaikki soi tosi nätisti. En oo sen tarkemmin jaksanut nauhojen tasaisuutta mittailla, mut soittaessa ei ainakaan mitään probleemaa huomaa. Joo samanlaista lueskelin tuolta yhdestä ketjusta. Noita ketjuja ei vaan voi oikein mitenkään ottaa 100%:na totuutena, koska jo tämäkin ketju osoittaa ihmisillä olevan erittäin vahvoja tunnelatauksia Gibsonia kohtaan puoleen ja toiseen ja kirjoittelu on, mitä on. Testasin viime perjantaina LP Stankkua ja LP Traditionalia, molemmat taisi olla vuosimallia 2012 ja hyvin ne kyllä soi, oikein vireisesti myös ylänauhoilta. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka. |
pappasfin 08.04.2013 16:26:02 | |
---|
Täältä löytyy kanssa plekattu Gibsonin LP 2012 Standard ja tykänny olen tuosta, soi kyllä hemmetin nätisti, tyytyväinen olen ollut. PappaSFin |
pappasfin: Täältä löytyy kanssa plekattu Gibsonin LP 2012 Standard ja tykänny olen tuosta, soi kyllä hemmetin nätisti, tyytyväinen olen ollut. Juu muistankin, että kehuit sitä jossain ketjussa. Ensimmäinen LP Standard 2012 jota testasin, oli hieman tukkoisen kuuloinen ja siinä oli aika ikäviä valmistusvirheitä. Tää viime perjantaina testattu taas oli erinomaisesti viimeistelty ja soi mainiosti. Kun tuli samalla testattua kahta muutakin LP:tä jäi nuo Stankun kaikki potikat nippeleineen hieman vähälle huomiolle. Ehkä sitä vaan on tehtävä toinen testireissu, rankkaa on... ;) Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka. |
LaMotta 08.04.2013 16:40:17 | |
---|
Miksi Gibsonin erinomaisuutta täytyy vakuutella? (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
blues guitar 08.04.2013 16:44:12 (muokattu 08.04.2013 16:46:14) | |
---|
LaMotta: Miksi Gibsonin erinomaisuutta täytyy vakuutella? Ei tarvitse. Ihan hyviä ne on ilman vakuuttelujakin. :D ...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt... |
TMik 08.04.2013 21:02:30 | |
---|
Nyt on asiat vielä paremmin kun on toinenkin standardi les paul kotona. Komea heritage cherry, käytössä coolisti relikoitunu. Aikaisempi oli se 2008. Tämä uusi on 2004. Sopivasti erilaiset soundiltaan (tai oikeestaan aika paljonkin) mutta tatsi melkeen identtinen. Ei osaa sanoa onko jompikumpi parempi. Muhkumpi soundi tässä painavemmassa on. Kovasti tykkään kuitenkin, olo on kuin läskillä lapsella karkkikaupassa :) |
Minushuman 09.04.2013 12:29:28 | |
---|
Mun 2008 LP Standard on PLEKattu. Kun toi 2008 Standard tuli markkinoille, niin kovasti sitä PLEK käsittelyä mainoksissa jaksoivat huutaa. "It's beer o'clock. Where the hell's my riot?" |
Vladi 09.04.2013 12:31:10 | |
---|
Minushuman: Mun 2008 LP Standard on PLEKattu. Kun toi 2008 Standard tuli markkinoille, niin kovasti sitä PLEK käsittelyä mainoksissa jaksoivat huutaa. Onko se tuo musta, joka löytyy omakuvista? Komeen näköinen, tykkään musta + kromiosat-yhdistelmästä. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka. |
1976 09.04.2013 15:39:16 | |
---|
|
Lancelot 09.04.2013 15:44:33 | |
---|
|