Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Alto Voice Plus D
1
okram63
04.04.2013 19:27:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tietääkö joku jotain otsikon etuaste/prosessorista? Lähinnä tietysti kiinnostaa onko hyvä ja laadukas. Alto-merkistä en tiedä oikein mitään.
 
Kallekorvola
04.04.2013 19:31:58 (muokattu 04.04.2013 19:32:59)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä en ainakaan yhdistä Altoa merkkinä hyvään tai laadukkaaseen. Mahdollisesti jopa Behringeriä köpöisempiä laitteita.
 
www.5by5.fi
okram63
04.04.2013 19:35:22 (muokattu 04.04.2013 19:41:07)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kallekorvola: Mä en ainakaan yhdistä Altoa merkkinä hyvään tai laadukkaaseen. Mahdollisesti jopa Behringeriä köpöisempiä laitteita.
 
OK. Onko kaikki samaa mieltä?
Ja entäs sitten dbx 286s?
 
oksatboys
04.04.2013 20:18:04
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

okram63: OK. Onko kaikki samaa mieltä?
 
On.
 
Ja entäs sitten dbx 286s?
 
Sitä mustapleksistä olen joskus kokeillut ja kyllä se ihan ok oli. Ainakin parempi kuin halvantiskin etunen ja ei mitään prosessointia.
 
"Itseasiassa Bugeran tunnus on BE. Bugera kertoo määritelmän mukaan laitteen ongelmien (Bug) määrän ajanjaksossa (Era)." - mattim
anapena
04.04.2013 23:40:33 (muokattu 04.04.2013 23:42:26)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä joskus törmäsin niihin ensimmäisiin Alton pikkimiksereihin mitä tuli joskus 10 vuotta sitten markkinoille. Siinä Mackien kopiossa oli hyvät mikkietuasteet! Sen jälkeen ei ole kauheasti ilahtumisen aiheita Alton parissa ollut. Ai niin, on mulla tuollanen 4ch-kompura...kaisse toimii, ku se on sitä wanhaa mallistoa:)
Yritin joskus ostaa Alton 8-kanavaista räkkietuastetta adatilla, mutta se oli ihan sekasin ja meni palautukseen. Harmi, odotin siltä vähän enemmän!
 
Istu ja pala!
okram63
06.04.2013 10:28:25 (muokattu 06.04.2013 10:32:10)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No Alto ei välttämättä kuulosta ykkösvaihtoehdolta.
 
Onko kokemusta Presonus Studio Channelista?
 
http://www.presonus.com/products/Studio-Channel
 
Tai nyt voisi kysyä: Presonus Studio Channel vai dbx 286s? Puheen äänittämiseen.
 
Antti1
06.04.2013 10:36:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tulee mieleen aiheen ulkopuolelta juttu: mitä se koko muu äänityskalusto on äänikorttia ja mikkiä myöten? Onko akustiikka kunnossa? Mun mielestä noi on paljon oleellisempia juttuja, kuin joku halpa erillinen strippi. Kompuraa ja eq:ta löytyy plugareinakin, eikä halvemman pään laitteissa tapahtu mitään, jota softalla ei voisi tehdä jopa paljon paremmin.
 
"I dreamed that I was in a river... I floated down the river, through valleys of giant boobs." -Sanji
okram63
06.04.2013 11:28:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Tulee mieleen aiheen ulkopuolelta juttu: mitä se koko muu äänityskalusto on äänikorttia ja mikkiä myöten? Onko akustiikka kunnossa? Mun mielestä noi on paljon oleellisempia juttuja, kuin joku halpa erillinen strippi. Kompuraa ja eq:ta löytyy plugareinakin, eikä halvemman pään laitteissa tapahtu mitään, jota softalla ei voisi tehdä jopa paljon paremmin.
 
Joo, kysymyshän on hyvä.
 
Tarkoitus olisi kuitenkin äänittää välillä jopa ilman tietokonetta, Roland R-05 tallentimen line-in:iin. Jos vaikka saisi melko valmiin ääniraidan, jota ei tarttisi hirveäsi jälkikäsitellä. Kyseessä podcastin teko. Mikki on Röde NT1-A jonka pitäisi riittää vaikka mihin. Äänitys Rolandiin voi kuulostaa oudolta, mutta tätä menetelmää käyttää USA:n yksi tunnetuin podcasteri, ja olen niitä kyllä kuunnellut. Kuulostaa ihan hyviltä.
 
Antti1
06.04.2013 11:34:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No tuohan muuttaa tilanteen, eli ehkäpä joku kuvatun kaltainen pömpeli voisi olla paikallaan.
 
"I dreamed that I was in a river... I floated down the river, through valleys of giant boobs." -Sanji
okram63
06.04.2013 11:58:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin, ja podcastin laadun ei varmaan tartte olle ihan sama kuin vaikka Madonnan CD:n. Ja puhun tietysti teknisestä laadusta :)
 
anapena
06.04.2013 12:44:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noh, mitään noista mainituista vehkeistä en ole itse käytännössä kokeillut, mutta DBX tuntuisi olevan linjassa ainakin hinnallisesti NT1sen kanssa. On hyvä tavoite saada ns. valmista aikaan heti äänittäessä. Tämä on hyvinkin mahdollista jos äänittäjä ja puhuja ovat eri ihmisiä:) Toki harjoittelun kautta samakin ihminen käy...DBXn jokaiselle namiskalle on käyttöä sopivasti annosteltuna. Hiljainen, akustisesti sopiva tila on vähintään yhtä tärkeä, kun ruvetaan oikein hieromaan.
 
Istu ja pala!
okram63
06.04.2013 13:38:16 (muokattu 06.04.2013 13:38:59)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

anapena: On hyvä tavoite saada ns. valmista aikaan heti äänittäessä. Tämä on hyvinkin mahdollista jos äänittäjä ja puhuja ovat eri ihmisiä:)
 
Podcastin teossa ei varmaan kovin yleistä ...
 
Täytyy varmaan sivusilmällä tsekkailla mittareita.
 
mikke
06.04.2013 18:33:00
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on toi Alto focusriten Saffire pro 40 kanssa synkassa ja vielä SM pro audion EP 84 siinä rinnalla. En tosin ole ehtinyt muuten testailemaan, muuta kun että toimii synkat ja muutenkin on kunnossa.
 
Onhan toi halvan oloinen. Mm. osa potikoista on jäykkiä, ilmeisesti koneen runkoon on nupit ahtaat tai jtn. Muuten kyllä on toimiva. Mikkinä on Röden NT2A. Kun vaan ehtis tekeen jotain testiä, kun muut harrasteet ja työt painaa niskaan. Tää on niin tätä nykyään aina.
 
okram63
06.04.2013 19:41:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mikke: Kun vaan ehtis tekeen jotain testiä, kun muut harrasteet ja työt painaa niskaan. Tää on niin tätä nykyään aina.
 
Joo niin on. Jos ehdit joskus testailemaan niin kerro ihmeessä, miltä Alto tuntuu. Esim. etuasteen hiljaisuus kiinnostaa, ja tietysti kompressori ja muutkin säädöt.
 
mikke
06.04.2013 20:18:07
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

okram63: Joo niin on. Jos ehdit joskus testailemaan niin kerro ihmeessä, miltä Alto tuntuu. Esim. etuasteen hiljaisuus kiinnostaa, ja tietysti kompressori ja muutkin säädöt.
Ainakaan Focusriteen verrattuna se ei esim. kohise sen enempää. Ensituntumalta aika ok sen suhteen. Ja lauluun sai pikaisella vääntelyllä hiukan enemmän läsnäolon tuntua ja soundi oli enemmän kohdallaan. No sen saa kyllä plugineilla jälkeenpäinkin. Mutta ei se signaalia mitenkään pilaa heti kättelyssä. (Huom. olen täysi amatööri vaikka jo vuosia repeltänyt..)
 
Kerron toki heti kun syvällisemmin asiaan päästään perehtymään. Ehkä huomenna, ehkä vapun jälkeen. 150e laitteeksi se on kyllä ihan ok.
 
anapena
06.04.2013 23:18:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä tuolla Altolla varmaan maaliin pääsee komeesti, perehtyy vaan säätöihin. Turhat bassot pois etupäässä, semikompuraa, ja masterulostulosäädin tarpeeks pienelle, ettei mene ääni ruttuun Rolandin sisäänmenossa!
 
Istu ja pala!
Danko
06.04.2013 23:25:27
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

okram63: Ja entäs sitten dbx 286s?
 
mulla on muutaman vuoden ollut se blackface-versio (286A). soundiltaan aika huippuli (de-esser ja enhancer-osasto), mutta tosta kahden napin kompurasta en vieläkään oo ihan varma mitä ne säädöt oikeesti tekee. onhan siinä vieressä kahdeksan ledin "gain reduction"-näyttö, muttakun mun mielestä se ei kuulosta överiltä ees silloin kun se on leikkaavinaan -25dB:iä!
 
"No olet luultavasti ammattitaitoinen miksaaja ja sulla on laitteisto kohdillaan." -OPJ1974
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «