Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: akustinen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ääniaukon mikrofonit
1
Quu
18.03.2013 11:56:00
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen pyöritellyt ajatusta akustiseni mikittämisestä. Tilan (ja ennenkaikkea akustisesti hyvän tilan) puutteen takia olen suunnannut katseeni ääniaukkoon asennettaviin mikrofoneihin.
 
Toinen syy tähän on se, että en tahdo tehdä mitään pysyviä muutoksia kitaraani. Kunhan sitä saisi nauhoitettua tarpeen tullen.
 
Tässäpä muutama joita olen silmäillyt sillointällöin:
http://www.thomann.de/fi/shadow_sh330.htm
http://www.thomann.de/fi/dean_markley_pro_mag_sc1.htm
http://www.thomann.de/fi/seymour_duncan_woody_serie.htm
 
Onkos kellään näistä kokemusta?
 
Se ei kuulu missään ja sielläkin missä se kuuluu huonosti niin se ei kuulu ollenkaan.
Alfons Åberg
18.03.2013 14:29:06 (muokattu 18.03.2013 14:29:22)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voi olla, että tiesit ennakkoon, mutta sanotaan jos joku ei tiedä.
 
Magneettimikkien kanssa tulee sitten huomioida, että pronssikielet eivät sitten välttämättä toimi odotetulla tavalla. Punoslanka kun ei ole magneettinen, niin mikki poimii sisuslangan äänen muttei punosta.
 
Se vaan tarjoaa myös plussana sen vaihtoehdon, että mutkasta voi poistua tyylikkäässä hallitussa luisussa, jos haluaa. -AWKM
oksatboys
18.03.2013 14:56:22
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noilla ei tule kauheen akkarimaista soundia, enempi sähkismäistä. Ihmehän toi ei ole , koska mikin toimintaperiaate täysin sama, kuin sähkiksissä. Jos vain nauhoittelet, eli kierto ja vuodot ei ole ongelma, suosittelen konkkamikkiä.
 
"Itseasiassa Bugeran tunnus on BE. Bugera kertoo määritelmän mukaan laitteen ongelmien (Bug) määrän ajanjaksossa (Era)." - mattim
Aki
30.03.2013 00:37:26
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen useampia erilaisia mikkejä kokeillut akkareissa, ja niin konkalla kuin rungon sisäpuolisilla piezofilmeilläkin on ollut todella hankala saada juurikaan luonnollisen kuuloista soundia. Ostin muutama viikko sitten Fishman Aura 16 -pedaalin joka mallintaa studiossa äänitetyistä kitaroista tehtyjen mallinnosten avulla kahden euron piezomikistäkin aivan erinomaisen linjasoundin. Livenä mallinnosta on kuulema hyvä käyttää noin 50/50 -suhteessa, joten itse piezonkin on syytä olla fiksun kuuloinen.
 
Tällä hetkellä mua lähinnä harmittaa että on tullut käytettyä niin paljon aikaa ja rahaa erilaisiin mikkeihin. Tämä pedaali on ainakin mulle aivan mullistava. Tulevaisuus näyttää miten toimii livenä.
 
http://www.thomann.de/fi/fishman_au … id=ddb71fb9d4e4595a5e07ea3d6bc42b91
 
"En mä oo löytäny tästä Lumiasta mitään hyvää." - Nokia Lumia 800 -käyttäjä, 12/2012.
LL
30.03.2013 09:30:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aki: Olen useampia erilaisia mikkejä kokeillut akkareissa, ja niin konkalla kuin rungon sisäpuolisilla piezofilmeilläkin on ollut todella hankala saada juurikaan luonnollisen kuuloista soundia. Ostin muutama viikko sitten Fishman Aura 16 -pedaalin joka mallintaa studiossa äänitetyistä kitaroista tehtyjen mallinnosten avulla kahden euron piezomikistäkin aivan erinomaisen linjasoundin. Livenä mallinnosta on kuulema hyvä käyttää noin 50/50 -suhteessa, joten itse piezonkin on syytä olla fiksun kuuloinen.
 
Tällä hetkellä mua lähinnä harmittaa että on tullut käytettyä niin paljon aikaa ja rahaa erilaisiin mikkeihin. Tämä pedaali on ainakin mulle aivan mullistava. Tulevaisuus näyttää miten toimii livenä.
 
http://www.thomann.de/fi/fishman_au … id=ddb71fb9d4e4595a5e07ea3d6bc42b91

 
Pari viikkoa sitten bongasin itsekin tämän, kun olen paininut samojen ongelmien kanssa. Kitaran ulkopuolella mikki estää liikkumista ja piezo-mikistä ei vain tule kuin kumista narinaa. Toi fishmanin pedaali vain vaikuttaa liian hyvältä ollakseen totta. Päälle parin sataa euroa ei olisi edes paha hinta, jos tämän soundiongelman saa ratkaistua nappia painamalla.
 
Alfons Åberg
30.03.2013 13:44:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LL: Pari viikkoa sitten bongasin itsekin tämän, kun olen paininut samojen ongelmien kanssa. Kitaran ulkopuolella mikki estää liikkumista ja piezo-mikistä ei vain tule kuin kumista narinaa. Toi fishmanin pedaali vain vaikuttaa liian hyvältä ollakseen totta. Päälle parin sataa euroa ei olisi edes paha hinta, jos tämän soundiongelman saa ratkaistua nappia painamalla.
 
Hyvän live-akkarisoundin tekeminen ei tosiaan ole mikään itsestäänselvyys. Se on jännä kun jopa miljonääriartistienkin teknikot saavat luvattoman usein aikaan vain ylinasaalia "MTV Unplugged" kitinää.
 
Se vaan tarjoaa myös plussana sen vaihtoehdon, että mutkasta voi poistua tyylikkäässä hallitussa luisussa, jos haluaa. -AWKM
Lennu
31.03.2013 05:15:06
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

IntriguingMan: Hyvän live-akkarisoundin tekeminen ei tosiaan ole mikään itsestäänselvyys. Se on jännä kun jopa miljonääriartistienkin teknikot saavat luvattoman usein aikaan vain ylinasaalia "MTV Unplugged" kitinää.
 
Eilen tuli Teemalta taustalla joku ameriikan selkeesti ison rahan konsertti, missä oli joku enimmäkseen akkari ja lauluperiaatteella menevä artisti. Ja soundi oli just sitä paukkuvaa piezo-kumipalloa, että oli pakko keskeyttää tekemisensä ja vaihtaa kanavaa.
 
no is any good musics maked anymore...
Jkob
31.03.2013 15:51:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lennu: Eilen tuli Teemalta taustalla joku ameriikan selkeesti ison rahan konsertti, missä oli joku enimmäkseen akkari ja lauluperiaatteella menevä artisti. Ja soundi oli just sitä paukkuvaa piezo-kumipalloa, että oli pakko keskeyttää tekemisensä ja vaihtaa kanavaa.
 
Ja toisaalta tuli myös Kidsing jossa oli akkarisoundi kohdillaan ja soittajakin oli todella tyylitajuinen. Nimeä en tiedä ja ohjelma itsessään on niin suurta kuraa etten pystynyt lopputeksteihin saakka odottaa. Lapsien vika se ei ole
 
Wanking is timeless
Lancelot
06.04.2013 19:42:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkos porukalla kokemusta noista clip on -konkkamikeistä? Rahalla tietysti saa ja hevosella pääsee mut jos puhutaan n.100€ budjetista niin saako sillä mitään hyvää?
 
pappasfin
08.05.2013 21:47:00 (muokattu 12.05.2013 10:21:26)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Edit: Mulla itellä on elektroakustisten kaverina Fishman Aura Spectrum Di preamp.
 
Noihin kitaraan laitettaviin mikkeihin en lähde arvailemaan mitään kun en ole niitä kitaroihin laittanu vaan käyttääny kitaran omaa elektroniikkaa sekä ulkoisia mikkejä.
 
PappaSFin
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «