Minstrel 03.05.2004 23:02:24 | |
---|
R.E.M.-aiheisia ketjuja en haulla löytänyt, joten päätin pistää pystyyn yhden. Löytyykö faneja tai satunnaiskuuntelijoita? Itselleni yhtye oli ollut tuttu jo pidemmän aikaa, mutta vasta äskettäin ryhdyin hankkimaan bändin levyjä. Ensimmäinen todellinen kosketukseni bändiin oli Document, joka on muodostunut yhdeksi suosikkilevykseni. Seuraavaksi investoin Automatic For The Peopleen, joka poikkeaa paljon Documentin rokkaavammasta tyylistä, mutta on minun kirjoissani jopa vielä parempi levy. Popimpikin linja puree hyvin. Seuraavaksi olisi valtaisa houkutus ostaa bändin debyytti vuodelta '83 eli Murmur, joka on erittäin kehuttu levy. Lukemani mukaan levy on aika undergroundia, mikä ei ole tietenkään pahasta. New Adventures In Hi-Fi on myöskin ostoslistalla. Onko antaa muita suosituksia? Mitä olen R.E.M.:iä tähän mennessä eri yhteyksissä kuullut, pidän aivan yhtä paljon 80-luvun tuotannosta kuin 90-luvun popsuuntauksistakin. Mikä R.E.M:ssä minua viehättää suuresti, on Michael Stipen miellyttävä ääni, jota voisin kuunnella jatkuvalla syötöllä päivästä toiseen kyllästymättä. Kommentteja ja keskustelua niin kuin olisi jo. Kyllä skitsofrenia aina yksin olemisen voittaa. |
Taidan olla näitä satunnaiskuuntelijoita minä, mutta Out Of Time on kyllä ihan pirun kova levy. Pirun kauniita biisejä siinä on muutama. Liian vähän olen R.E.M.iä kuullut. Se unplugged-levy oli myös aika kova. Harppu on alaston piano |
l6mp6l6 03.05.2004 23:54:23 | |
---|
automatic for the people on loistava levy. omistin taannoin myös monster-levyn, mutten siitä ikinä suuremmin innostunut. mielestäni bändi on parhaimmillaan juuri aftp:n kaltaisissa, seesteisissä tunnelmissa. Is there anybody out there? |
HaloOfFlies 04.05.2004 00:08:58 | |
---|
Kyllähän REM kolahtaa. Reveal on hieno levy, samoin Out Of Time ja Automatic For The People. Monster on ostoslistalla, samoin Up ja New Adventures In Hi-Fi. 80-luvun REM-levyistä Document ja Green ovat tutuimmat, muut eivät niinkään. "Viissataatonnia käteen ja keihäs lentää 100 metriä" - Seppo Räty |
vanttera 04.05.2004 02:30:29 | |
---|
Munle on helvetin tärkeä se yks piisi: "This one goes out to the one I love. This one goes out to the one I've left behind." Mikä biisi, sanokaa nyt. "Käyn vessassa kattomassa että vieläkö panettaa, ja jos panettaa, ni sitten tuun sun lua yäks." |
Blue Moon 04.05.2004 02:34:52 | |
---|
Munle on helvetin tärkeä se yks piisi: "This one goes out to the one I love. This one goes out to the one I've left behind." Mikä biisi, sanokaa nyt. Heh, olisko "The One I Love"? :-) - It takes booze and blues, Lord, to carry me through - |
2541 04.05.2004 11:18:55 (muokattu 04.05.2004 11:19:52) | |
---|
Seuraavaksi olisi valtaisa houkutus ostaa bändin debyytti vuodelta '83 eli Murmur, joka on erittäin kehuttu levy. Lukemani mukaan levy on aika undergroundia, mikä ei ole tietenkään pahasta. Heti ostamaan se Murmur, mielestäni bändin hienoin levy! Pelkästään biisi "Perfect Circle" riittää syyksi hankintaan. Eniten tykkään I.R.S. kauden R.E.M.:sta, tuon debyytin lisäksi tärkeitä levyjä ovat Reckoning ja Life's Rich Pageant. Onkos kenellekään tuttuja tällaiset bändit kuin Let's Active tai The dB's? Ensinmainitun päähahmo oli Mitch Easter, joka kunnostautui myös varhaisen R.E.M.:n tuottajana ja The dB'sissä soitti mm. Peter Holsapple, joka on myöhemmin soittanut R.E.M.:n kiertueilla. Molemmat ehkäpä enemmän powerpoppia kuin R.E.M., mutta suositeltavia, jos alkuaikojen Buck, Stipe & Co. kolahtaa.
|
kid ego 04.05.2004 11:25:14 | |
---|
Mä diggaan, mikä on sinänsä ihme. Harvemmin kuuntelen noin kevyttä musaa. Tosin mä diggasin R.E.M:iä jo nasuna, että ehkäpä johtuu siitä. On totuus tulla lapsen suuhun. |
Agag 04.05.2004 12:16:25 | |
---|
Tutustuin lähemmin vasta tossa joulun alla ku ostin sen kokoelman. Mä kyllä tykkään. Mulla on pieni muna, mutta komeat kassit.
MVFK#13 |
Lonesome 04.05.2004 12:19:47 | |
---|
Heti ostamaan se Murmur, mielestäni bändin hienoin levy! Pelkästään biisi "Perfect Circle" riittää syyksi hankintaan. Onkos kenellekään tuttuja tällaiset bändit kuin Let's Active tai The dB's? Ensinmainitun päähahmo oli Mitch Easter, joka kunnostautui myös varhaisen R.E.M.:n tuottajana Mitch Easterin kanssa oli tuota Murmur-levyä tuottamassa toinen tärkeä 80-luvun "underground power-poppari/tuottaja (Smithereens, Marshall Crenshaw yms.)" Don Dixon. Easter oli mukana sittemmin myös Dixonin omilla sekä tämän vaimon Marti Jonesin levyillä. Marginaalista kamaa ainakin tämän päivän näkökulmasta, mutta piristi kummasti ainakin meikäläisen kasarivuosia ;) "Cities on flame, with rock and roll; Marshall will buoy, but Fender control" (BÖC) |
kastei 04.05.2004 13:37:18 | |
---|
Onkos kenellekään tuttuja tällaiset bändit kuin Let's Active tai The dB's? Joo, Let's Active on kyllä mainio bändi. Cypress-lp ja Afoot-ep ovat täynnä mainioita biisejä (Every Word Means No, Waters Part, Edge of the World...) ja soundimaailmasta pidän erittäin paljon. |
drone 04.05.2004 15:05:08 | |
---|
R.E.M.iä tuli fanitettua aika rankastikin joskus kymmenisen vuotta sitten - kuuluin aikanaan jenkkiläiseen Fan Clubiin, joka on siitä esimerkillinen kerho, että sieltä tuli muiden postien lisäksi joka joulu fanipaketti, jossa oli yleensä mukana vinyylisinkku jostain joulu- tai muusta oudosta biisistä, jonka bändi oli äänittänyt ihan sitä varten. Innostus hiipui kuitenkin Bill Berryn lähtemisen aikoihin, ja Up:n jälkeistä materiaalia en ole edes ostanut, vaikka kaikki aikaisemmat levyt hyllystä löytyvätkin. Vanhemmista levyistä Life's Rich Pageant ja Fables of the Reconstruction ovat oikein mainioita. AFTP:stä pitävälle voi suositella myös Automatic boxia, jos jostain sattuu edullisesti löytymään. Siinä on viitisentoista biisiä Automaticin sessioista, ja ihan hauskoja juttuja, kuten cover-versioita yms. Kaikkia noita IRS:n levyjä varmaan saa noin kympin kappalehintaan, joten ihan hinta-laatusuhteeltaan kohtuullista tavaraa myyvät. :) |
Mr. Mustard 04.05.2004 23:08:07 | |
---|
Omasta hyllystä löytyy Out of Time, Automatic for the People ja New Adventures in HI-FI. Muitakin levyjä on tullut kuultua. Tasokas orkesteri. "Life is what happens to you when you´re busy making other plans" - John Lennon. |
Seal on Velvet 05.05.2004 13:04:07 | |
---|
Kolme levyä omistan. Monsterilla on ne pari hyvää hittiä. New adventures in Hi-Fin e-bowittelut on hauskoja. Reveal onkin sitten alusta loppuun aivan loistava. Mites monta levyä R.E.M. on kokonaisuudessaan tehnyt? Niitähän on ihan mielettömästi. Pitäisi varmaan ostaa joku kokoelma, että pääsisi paremmin sisään. |
drone 05.05.2004 13:10:45 | |
---|
Kolme levyä omistan. Monsterilla on ne pari hyvää hittiä. New adventures in Hi-Fin e-bowittelut on hauskoja. Reveal onkin sitten alusta loppuun aivan loistava. Mites monta levyä R.E.M. on kokonaisuudessaan tehnyt? Niitähän on ihan mielettömästi. Pitäisi varmaan ostaa joku kokoelma, että pääsisi paremmin sisään. Käsittääkseni levyjä on 12. Melkein suosittelisin varsinkin alkupään levyjä kuunneltaviksi ihan sellaisinaan. Ovat kuitenkin niin eheitä kokonaisuuksia, että kokoelmien kuunteleminen ei välttämättä anna samanlaista kuvaa bändistä. Tosin itse olen muutenkin vähän estynyt kokoelmien suhteen, joten voi olla, että olen jäävi suosittelemaan mitään. |
bigbadwolf 06.05.2004 11:00:47 | |
---|
on hieno bändi, olen yrittänyt hankkia kaikki albumit mutta pari taitaa puuttua vielä mutta mitkä? Enonymous Green Out Of Time Fables Of The Reconstruktion Reckoning Automatic For People Murmur Dead Letter Office Document Lifes Rich Pageant Monster New Adventures In HI-FI Up Reveal In Time - The Best Of R.E.M. nämä löytyy, mitkä puuttuu? kiitos. |
drone 06.05.2004 13:45:43 | |
---|
on hieno bändi, olen yrittänyt hankkia kaikki albumit mutta pari taitaa puuttua vielä mutta mitkä? ... nämä löytyy, mitkä puuttuu? kiitos. Täytyi oikein allmusicin avulla tarkastaa, mutta kyllähän tossa tuntuisi kaikki olevan. Nyt vaan sitten keräämään sinkkuja ja kokoelmia. |
wil-le 06.05.2004 20:18:27 | |
---|
Heh, olisko "The One I Love"? :-) vai onko tuo jopa fire (the one i love). en ihan varma. punkrock is for the people who can't skateboard |
2541 06.05.2004 20:31:54 | |
---|
vai onko tuo jopa fire (the one i love). en ihan varma. Kyllä sen biisin nimi on ihan vaan The One I Love, löytyy levyltä Document (1987). |
Mr. Mustard 06.05.2004 20:53:48 (muokattu 06.05.2004 20:54:17) | |
---|
on hieno bändi, olen yrittänyt hankkia kaikki albumit mutta pari taitaa puuttua vielä mutta mitkä? Enonymous Green Out Of Time Fables Of The Reconstruktion Reckoning Automatic For People Murmur Dead Letter Office Document Lifes Rich Pageant Monster New Adventures In HI-FI Up Reveal In Time - The Best Of R.E.M. nämä löytyy, mitkä puuttuu? kiitos. "Life is what happens to you when you´re busy making other plans" - John Lennon. |