Entropia666: Ja tämä on huono asia koska?
Kyllä kielisettien takia todellakin kannattaa jo tilata ulkomailta. Paikallisessa kivijalassa ernie ballin 10-52 setti maksaa muistaakseni 8€. Thomannilta lähempänä vitosta. Osta kymmenen kerralla, alkaa vähän jo tuntumaa. Varsinkin kun tilauksessa on aina kaikkee muuta tilpehööriä samalla. No minä olen katsellut thomannilta noita kymmenen kielisetin paketteja ja ne ovat todella houkuttelevasti hinnoiteltuja. Olen miettinyt että ehkä ensikesänä uskaltaudun tilaamaan saksasta. Nyt olen ensimäisen ulkomaan tilaukseni uskaltautunut tekemään kun tilasi prätkään uuden takakumin online renkaasta ja se pitäisi tulla ensi maanantaina. Jos tämä rengastilaukseni sujuu onnistuneesti, niin varmaan rohkaistun ostelemaan muutakin bulkkikamaa netistä kuten vaikkapa kieliä kitaraan. Suomalaisissa kivijalkakaupoissa hinnat ovat pääpiirteittäin kilpailukykyisiä esimerkiksi thomanniin verrattuna, mutta isoimmat erot thomannin eduksi tulevat kaikenlaisessa pikkukrääsässä, joka voi maksaa yllättävän paljon kivijalkakaupassa. Esimerkiksi vaikkapa straton vibrekammen alle tulee se pikkuinen jousi, niin fmusiikissa se maksoi kaksi euroa kappala!?!? thomannilla sai muistaakseni neljällä eurolla kaksitoista kappaletta (sekään ei ole halpa, mutta sitlit tuohon fasun hintaan verrattuna kohtuullisempi). Toinen esimerkki oli kun ostin stratoon tremolon f-musiikista ja se maksoi jotain 250 euroa kun sama tremolo thomannilla maksoi 120 euroa. Olen tosin jutellut kivijalkakauppojen myyjien kanssa ja kuulemma monissa tuotteissa thomannin hinta on se standardi, mutta kaikissa tuotteissa siihen ei vain pysty jolloin kauppias joutuu miettimään jättääkö koko tuotteen pois valikoimasta, vai pitääkö joitakin yksittäiskappaleita tarjolla niitä varten jotka ovat valmiita maksamaan ylimääräistä siitä ettei tarvitse odottaa kun kusti polkee. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka. |
Funkånaut 05.04.2013 02:12:09 | |
---|
hallu: Suomalaisissa kivijalkakaupoissa hinnat ovat pääpiirteittäin kilpailukykyisiä esimerkiksi thomanniin verrattuna, mutta isoimmat erot thomannin eduksi tulevat kaikenlaisessa pikkukrääsässä, joka voi maksaa yllättävän paljon kivijalkakaupassa... Tässä tulee se hauska dilemma, et kaikki haluaa että on kivijalkamyymälöitä, mutta sitten kaikki ostetaan ulkomaisesta verkkokaupasta. Ja sit itketään, kun musaliikkeet laittaa ovet säppiin. Ei ole aigha witsin-muriasule cun pite ruckoileman, työte tecemen, wina iuoman
ia nais-inimesi paneman - Mikael Agricola
Kuuntelen tämmöistä |
Gafa 05.04.2013 02:31:46 | |
---|
Little Savage: Joku on kussut tomeihin. Voiko niitä myydä kustomeina ? Ei tule penalttii, plussaa pukkaa.. Täkä täkä. |
hallu 05.04.2013 08:46:19 | |
---|
Funkonaut: Tässä tulee se hauska dilemma, et kaikki haluaa että on kivijalkamyymälöitä, mutta sitten kaikki ostetaan ulkomaisesta verkkokaupasta. Ja sit itketään, kun musaliikkeet laittaa ovet säppiin. No ei se ainakaan mulla mene noin mustavalkoisesti että se olisi niinkö joko/tai. Todennäköisesti sitten kun saan itseni totutettua tähän verkko-ostamiseen, niin tulen ostaman osan tavaroista postimyyntinä ja osan tavaroista kivijalkakaupasta. Kyllä minä uskollisesti aion käyttää kivijalkakauppojen palveluita, mutta realiteetit on kai minunkin tunnustettava. Tilannehan ei oikeastaan muutu miksikään, koksa ainahan se on ollut niin että liike ei voi pitkän päälle myydä sellaista jonka hinnalla se ei pysty kilpailemaan. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka. |
Type 05.04.2013 08:46:42 | |
---|
Entropia666: Kyllä kielisettien takia todellakin kannattaa jo tilata ulkomailta. Paikallisessa kivijalassa ernie ballin 10-52 setti maksaa muistaakseni 8€. Thomannilta lähempänä vitosta. Osta kymmenen kerralla, alkaa vähän jo tuntumaa. Varsinkin kun tilauksessa on aina kaikkee muuta tilpehööriä samalla. Kannattaako? Ite olen kielet tilaillu tuolta. Hinta hiukan korkeampi kuin tompalla, mutta postimaksu vastaavasti pienempi. http://www.strings.fi/PublishedService Kolmella soinnulla tekee biisin, neljällä koko albumin. |
jappo121 05.04.2013 08:51:48 (muokattu 05.04.2013 08:52:59) | |
---|
Type: Kannattaako? Ite olen kielet tilaillu tuolta. Hinta hiukan korkeampi kuin tompalla, mutta postimaksu vastaavasti pienempi. http://www.strings.fi/PublishedService Kannattaa! Jos ei haluamiasi kieliä löydy, niin kysy. Kaikki ei ole näkyvissä nettisivustolla. Tuolta saat myös alennuskoodeja joiden avulla lähtee sitten jatkossa kivasti prosentteja hinnasta... "En tunne, enkä tiedä hänestä henkilönä mitään, en halua häntä millään tavalla loukata tai muutenkaan kenenkään mieltä pahoittaa."
Lause joka oikeuttaa kommentoimaan mitä vaan kenestä vaan... |
Muovinen 05.04.2013 09:50:44 | |
---|
Entropia666: Ja tämä on huono asia koska? Väitinkö huonoksi? Kloppien etuhan se on ja papat vikisee. |
PIM 05.04.2013 10:38:04 | |
---|
Mä tilasin viimeksi kieliä schneidermusik.de:stä viikko sitten. Olivat halvempia kuin Thomannilla ja postitus ilmaista muistaakseni yli satasen tilauksissa kun Thomannilla raja taitaa olla jossain 300 euron kieppeillä. En tyytynyt tavanomaiseen. |
balanced1 05.04.2013 14:28:00 | |
---|
PIM: Mä tilasin viimeksi kieliä schneidermusik.de:stä viikko sitten. Olivat halvempia kuin Thomannilla ja postitus ilmaista muistaakseni yli satasen tilauksissa kun Thomannilla raja taitaa olla jossain 300 euron kieppeillä. No eipä se Thomann 12€ lähetyskulutkaan päätä huimaa, jos vertaa suomen sisäisiin lähetyksiin/ Itellan taksoihin. |
Entropia666 05.04.2013 14:48:55 | |
---|
balanced1: No eipä se Thomann 12€ lähetyskulutkaan päätä huimaa, jos vertaa suomen sisäisiin lähetyksiin/ Itellan taksoihin. Jep, varsinki ku lähemmäs 400€ tilaukset tulee ilman posteja. Muutaman kaverin kaa saa usein raavittua ton verran läjään. |
Twinkle 05.04.2013 15:03:13 | |
---|
UkkonenIskee: Huh huh mitä vääntöä taas. Täällä te aikuiset kinastelette jostain paristokotelojen hinnoista, ei helvetti! Nyt puhutaan muutamista euroista kuitenkin. Samanlaisia hintaeroja löytyy moisilta tuotteilta jos menet ostamaan sitä halpahallista, elektroniikan erikoisliikkeestä tai rautakaupasta. Jälleen tämä ketju todistaa olevansa yksi iso turha paska. Niinhän tämä on. Mut tosiaan, väittävät että on helpompi ottaa tuhannelta euro kuin yhdeltä tuhat euroa. Tokikaan se ei muuta sitä, ettäkö paristokotelon hinnassa hirveästi ole väliä, että onko se viisi vai neljä euroa, vaikka ns. turvotusta tapahtuu prosenteissa hitosti enemmän. |
Twinkle 05.04.2013 15:07:00 | |
---|
Funkonaut: Tässä tulee se hauska dilemma, et kaikki haluaa että on kivijalkamyymälöitä, mutta sitten kaikki ostetaan ulkomaisesta verkkokaupasta. Ja sit itketään, kun musaliikkeet laittaa ovet säppiin. Ihmekös tuo kun thomannilta saa: a) parempaa palvelua b) isomman valikoiman c) tilaustuotteen nopeammin d) pidemmän takuun e) paremman takuupalvelun f) tavarat tulee kotiin hinta nykyisellään isomassa romussa on jonkin verran kovempi kuin parhaissa kivijalkaliikkeissä, mutta aika monet muut edut puhuu puolestaan. |
PIM 05.04.2013 16:23:51 | |
---|
balanced1: No eipä se Thomann 12€ lähetyskulutkaan päätä huimaa, jos vertaa suomen sisäisiin lähetyksiin/ Itellan taksoihin. No tekee se jo 12% 100euron ostoksessa ja toi kielisatsi mitä tilasin maksaa Schneiderilla -15% vähemmän eli säästin yhdessä reilun satasen tilauksessa yhteensä melkein 30 euroa Thomannin hintoihin verrattuna. En tyytynyt tavanomaiseen. |
Entropia666 05.04.2013 16:46:15 | |
---|
Twinkle: Ihmekös tuo kun thomannilta saa: a) parempaa palvelua b) isomman valikoiman c) tilaustuotteen nopeammin d) pidemmän takuun e) paremman takuupalvelun f) tavarat tulee kotiin hinta nykyisellään isomassa romussa on jonkin verran kovempi kuin parhaissa kivijalkaliikkeissä, mutta aika monet muut edut puhuu puolestaan. Tässäkin on perää. Suomen sisältä tilaaminen on välillä uskomattoman hidasta toimintaa. |
Vilpur1 05.04.2013 17:05:53 | |
---|
Funkonaut: Tässä tulee se hauska dilemma, et kaikki haluaa että on kivijalkamyymälöitä, mutta sitten kaikki ostetaan ulkomaisesta verkkokaupasta. Ja sit itketään, kun musaliikkeet laittaa ovet säppiin. Ite tilaan Suomesta ja ulkomailta enkä tarvitse näitä kivijalkaliikkeitä joten kaikki eivät niitä halua. Mulle on ihan sama vaikka maassa olis yksi iso ketju tai yksi myymälä, hinnat määrää. Twinkle: Ihmekös tuo kun thomannilta saa: a) parempaa palvelua b) isomman valikoiman c) tilaustuotteen nopeammin d) pidemmän takuun e) paremman takuupalvelun f) tavarat tulee kotiin hinta nykyisellään isomassa romussa on jonkin verran kovempi kuin parhaissa kivijalkaliikkeissä, mutta aika monet muut edut puhuu puolestaan. Erittäin hyviä kohtia, +. I got myself a Cadillac
But I can't afford the gasoline |
Vetehinen 05.04.2013 17:14:50 | |
---|
Turpoamattomia hintoja löytyy Levytukusta. Tällä hetkellä jopa yksittäinen kielisetti kulkee ilman toimituskuluja. http://www.levytukku.fi/"When I die, I want you to bury me upside down so that anyone who doesn't like me can kiss my ass!" -Red |
UkkonenIskee 05.04.2013 17:59:57 (muokattu 05.04.2013 18:05:33) | |
---|
PIM: ja postitus ilmaista muistaakseni yli satasen tilauksissa kun Thomannilla raja taitaa olla jossain 300 euron kieppeillä. Tuon koko Thomannin postimaksun voi kiertää helposti tilaamalla aina vaikka jonkun kalliin postimaksurajan ylittävän pedaalin siihen tilaukseen mukaan ja sitten vaan palautat sen mutta pidät ne kolme kielisettiä ja yhden plektran mitkä oikeasti vain halusit. Heidän 30 päivän money back takuu mahdollistaa moisen perseilyn. Edit: Vaikkakin onhan siinä sitten yli 300 euroa rahoja kiinni sen kahden viikon / kuukauden ajan mitä heillä kestää palauttaa rahat takaisin tilille. Eli köyhillä voi mennä tonnikala nuudeli dieetille. |
Jucciz 05.04.2013 18:14:33 (muokattu 05.04.2013 19:08:55) | |
---|
Ihan joka markasta ei jaksa nillittää, mutta tässä on melkein puolet liikaa hinnassa: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=744572 Alkuperäiset '73 piirilevykoneet ovat n. 1500-1700 euroa, käsinjuotetut parisen sataa kalliimpia. Jotenkin rajua, että tämän yhden ruotsalaisen modaama (monien mielestä itse asiassa pilaama) Marshall olisi n. 1500 euroa kalliimpi. Itse modi tuskin muutenkaan monta sataa maksaa. Monien mielestä itse asiassa modaamaton metallipaneeli-Marshall on arvokkaampi kuin modattu, olipa modaaja kuka hyvänsä. Perus-1960A-kaapin arvo on siinä 300-350 euron paikkeilla, eli aika kohtuuttomasti jää nupille hintaa, jos noilla mennään. Ja tietty se vakiomoka, että konetta mainostetaan "plexinä": viimeiset plexit tehtiin vuoden 1969 ekalla puoliskolla ja tuo on '73. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
trih 05.04.2013 18:26:23 | |
---|
Entropia666: Tässäkin on perää. Suomen sisältä tilaaminen on välillä uskomattoman hidasta toimintaa. Tähän täytyy kertoa, viimeksi kun tein heräteostoksen, niin paketti tuli Matkahuollon kuljetuksena vuorokaudessa puolen Suomen päästä. Myyjäkin siis ollut ripeä. Yllätti. Pystyykö Itella samaan vai oliko kyseessä vain tuuri? Matkakulut oli tietysti rehevät t-kaupan 12 e verrattuna, mutta mitäpä sitä ei edullisen heräteostoksen eteen tekisi, että saa viikonlopuksi uuden leikkikalun :) Rhythm In Jump, Dancing Close To You. |
mpekkanen 05.04.2013 18:52:06 | |
---|
Onhan asialla kyllä toinenkin puolensa. Siis jos kaikki tilattaisiin vaikka Thomannilta ja muita liikkeitä ei sitten olisi. Silloin ei olisi kilpailuakaan ja hinnat tuskin pysyisivät ihan hyvää hyvyyttään halpoina vuodesta toiseen. Itse olen sitä mieltä ,että edullinen kama voi olla ihan järkeväkin ostaa esim. Thomannilta. Kuitenkin jos haluaisin ostaa vaikka hinnakkaamman akustisen tai sähkökitaran niin kyllä minä ostaisin sen mieluiten niin että pääsisin kokeilemaan sitä. Siinäkin tapauksessa että sen saisi tilattuna halvemmalla jostain muualta. Sanoisin vielä ,että Kitarapaja on hyvä liike jos haluaa ihan tosissaan hommata jonkun perinteisemmän kitaran,joko akustisen tai sähköisen. Muitakin liikkeitä toki on,mutta esimerkkinä paikasta jossa voi kokeilla erillaisia. |