Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Delayn kanssa soittaminen
1
Pasi B Pace
01.04.2013 22:15:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itte oon ruvennu kikkailemaan kivasti mun DAWin sisällä delaylla. Homma menee silleen että toisesta kajarista tulee ääni suoraan ja toisesta kajarista 4 tahdin viiveellä. (metronomi käytössä tottakai) tällä on kiva soitella omia kuvioita ja sooloilla taustalle kitaroiden vuoropuheluita :)
 
mietinkin jo hetken että tätä konseptia voisi laajentaa analogiseksi ja vaikka kehittää siitä taidemuodon.
 
Tätä on ihan varmaan tehty ennenkin. Jollain lisää tietoa tai vaikka ääninäytteitä jaettavaksi?
Joku muukin tekee tätä samaa kikkailua kuin minä?
 
Tätäkin olisin voinuy kysyä googlelta... Mutta mielummin postitin sen tänne.
toxic
02.04.2013 00:55:50 (muokattu 02.04.2013 00:57:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli teet siis delaylla "taustan" jonka päälle sitten soittelet?
 
Jos tätä meinasit, niin kyllä. Itse joskus - todella, todella harvoin - tulee testailtua jotain stemmoja yms. juttuja joihin tarvitsee toisenkin kitaran. Itselläni on bossin DD7, jolla pystyy nauhoittamaan joitain kymmeniä sekunteja soittoa joka jää sitten mukavasti taustalle kiertämään. Lisäksi voi vielä säätää "nauhoituksen" jälkeen äänenvoimakkuuden sopivalle tasolle ja tykitellä jacksonilla häiriöääniä sekaan. :)
 
Ja naapurit ovat nyt kaksi kertaa aiempaa vittuuntuneempia. ;)
 
Pasi B Pace
02.04.2013 10:39:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

toxic: Eli teet siis delaylla "taustan" jonka päälle sitten soittelet?
 
Kyllä. Ai että tollanen ihme boss DD7. en ite pahemmin edes pedaaleihin oo tutustunu. Tollanen kyllä kuulostaa hyvältä ajatellen biisintekoa. Pitäis varman lisätä sellanen ostoslistalle :)
 
Tätäkin olisin voinuy kysyä googlelta... Mutta mielummin postitin sen tänne.
Sammo
02.04.2013 15:55:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Brian May tekee tuota omalla tavallaan:
http://www.youtube.com/watch?v=Hs87 … vYo&feature=player_detailpage#t=77s
 
Mulla on Lexiconin MPX-G2 multipaavo johon olen ohjelmoinut synkkaan metronomin ja delayn siten että etupaneelista voi valita tempon ja kuinka monta iskua/tahtia yhden toiston kuiva delay tulee perässä. Tulee nimittäin melko suoraa palautetta omasta soitosta :)
 
"Just swimming in the sea of rubato"
Pasi B Pace
04.04.2013 18:39:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sammo: Brian May tekee tuota omalla tavallaan:
http://www.youtube.com/watch?v=Hs87 … vYo&feature=player_detailpage#t=77s
 
Mulla on Lexiconin MPX-G2 multipaavo johon olen ohjelmoinut synkkaan metronomin ja delayn siten että etupaneelista voi valita tempon ja kuinka monta iskua/tahtia yhden toiston kuiva delay tulee perässä. Tulee nimittäin melko suoraa palautetta omasta soitosta :)

 
Toi linkki on mahtava! kiitti siitä! siitä tosiaan tulee suora palaute soitosta. Sehän on tärkeää että kuulee omaa soittoa, siinä huomaa aina mitä osa-aluetta pitää kehittää :)
 
Tätäkin olisin voinuy kysyä googlelta... Mutta mielummin postitin sen tänne.
Wild String Of Voodoo Strat
04.04.2013 20:52:14
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kun puhutaan delayn ja looppien käytöstä, omalla kohdalla aina nousee ensimmäisenä mieleen Bill Frisell. Siinä mies, joka osaa kauniisti ja luovasti käyttää edellä mainittuja efektejä. Kuulemma Frisellin uusi soololevy, Silent Comedy on pelkkää soolosähkökitaran auraalista tutkimista. Pitää tsekata.
 
Tässäpä video, jonka tuon aina pöytään, kun Frisellistä puhun:
http://www.youtube.com/watch?v=Svzv-YkUzdk
 
"Music must serve a purpose; it must be part of something larger than itself, a part of humanity." - Pablo Casals
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «