Aihe: M.netin tori ja huijaukset
1 2 3 4 527 28 29 30 31347 348 349 350 351
Funkånaut
02.04.2013 16:22:18

pappasfin: Huijauksia, pähkäilyä elinkautisen pituudesta, elintavat ja sairaudet ym.

- Mä lopetin röökin polttamisen 1v 9kk sitten ja pätkääkään en ole katunut.

Oli muuten paljon helpompaa kuin kuvittelin (aikaisempia yrityksiä 4-5 kertaa)

Ei ole mikään konsti lopettaa tupakoimista. Näin voin sanoa, sillä olen tehnyt sen tuhansia kertoja. - Mark Twain
Ei ole aigha witsin-muriasule cun pite ruckoileman, työte tecemen, wina iuoman ia nais-inimesi paneman - Mikael Agricola Kuuntelen tämmöistä
espESPesp
04.04.2013 03:14:19
Funkonaut: Ei ole mikään konsti lopettaa tupakoimista. Näin voin sanoa, sillä olen tehnyt sen tuhansia kertoja. - Mark Twain

Sähkötupakka. Tuhansia tupakan lopettaneita ihmisiä todistamassa. Ei sillä pakosta nikotiinin riippuvuudesta eroon pääse, mutta itse tupakan veto loppuu kuin seinään.

Sori offtopicin jatko.
*Allekirjoitus*
JaaGeRMaisTeR
04.04.2013 06:08:46
espESPesp: Sähkötupakka. Tuhansia tupakan lopettaneita ihmisiä todistamassa. Ei sillä pakosta nikotiinin riippuvuudesta eroon pääse, mutta itse tupakan veto loppuu kuin seinään.

Sori offtopicin jatko.

Aika susi laitos jos on raksalla töissä.. Akut, atot, kartot ja tipit aina törkypaskaset.. :D
V
espESPesp
04.04.2013 07:11:57
JaaGeRMaisTeR: Aika susi laitos jos on raksalla töissä.. Akut, atot, kartot ja tipit aina törkypaskaset.. :D

Juu, voin kuvitella. Onhan kaikissa näissä tupakasta eroon -tuotteissa huonot puolensa. Mutta ei voi väittää etteikö tämä olisi paras. :)
*Allekirjoitus*
pappasfin
04.04.2013 08:35:55
Kokemuksesta voin sanoa, että itellä kaikki tupakanpolton lopetukseen liittyvät tuotteet on silkkaa rahastusta ja huijausta ;)

Asia kun on omasta päästä ja tavoista kiinni. Alla on mun omakohtainen kokemus asiasta

Pahimpana röökin lopettamisen esteenä on pääasiassa muutamat jutut 1) se että siitä tehdään aivan liian vaikeaa itselle ja hoetaan että tämä on vaikeaa 2) itse lakon/lopettamistilanteessa itseaiheutettu stressi ja paine lopettamis tilanteesta 3) tavat 4) lopettamis ajankohta

- huomasin, että aikaisemmat lopetusyritykset kariutuivat mm. siihen, että otin turhaa stressiä siitä, että "pitää lopettaa"
- lopettaminen kaatui myös osittain siihen, että yritin tehdä sen hieman väärään aikaan (työ, kiireet ym. asiat)
- hoin itselleni että ompa tämä vaikeaa eli manipuloin itseni aiheuttaen sen, etten sitten hommaan kyennyt
- kahvitauoilla, ruokatauoilla ym. annoin liian helposti periksi enkä varautunu niihin tilanteisiin tarpeeksi hyvin

Röökin lopettamisen onnistuminen:

- Ilman mitään sähköptupakoita, nikotiinikorvaushoitoja tai lääkekuureja ym. (pelkkää rahastusta ja yhtäkään lopettanutta en tunne joka olis näillä päässy eroon).

- älä ota stressiä itse lopetustilanteesta vaan elä päivä kerrallaan ja ajattele (poltinpa tai en sou what :-) eli älä ota stessiä pakosta että pitää lopettaa).

- lopeta sellaiseen aikaan kun on ajallisesti hyvä tilanne tai parempi tilanne, tämä ainakin auttaa homman viemisessä onnistuneesti kun ei ole ylimääräisiä asioita päässä liikaa ja voit keskittyä ollennaiseen eli lopettamiseen hyvällä mielellä

- sen sijaan että ajattelet homman olevan vaikeaa hoe mielessäsi että tämä on täysin mahdollista ja joka kerta kun mieli tekee muista kaksi asiaa a) sä et polta b) se on hyvin lyhyt hetki kun tekee mieli tupakkia eli se on helppo voittaa c) joka kerta kun tekee mieli niin nämä hetket harvenee ja yli 1 kk päästä nämä harvenee selvästi nopeammin eli tekee mieli yhä vähemmän

- helpointa on välttää tupakointi, joka liittyy tapoihin kuten kahvihetki, ruokatauko jne. nämä kun tietää niin osaa varautua paremmin ja sanoa mielessään "mä en polta" ja se tupakin halua taas häviää saman tien kun on tullut

- niinäkin hetkinä joina muuten vaan tekee mieli pitää sanoa "mä en polta" ja huomata että kuinka helppoa se on ja kuinka nopeasti se mielihalu katoaa saman tien kun on tullut

- lopettamisen helppous kun piilee myös siinä, että se mielihalun hetki on kovin lyhkäinen ja kun sen tilanteen voittaa on päivä täynnä pieniä voittoja joista voi olla ylepä kun ei vetele röökiä

- kun huomaa, ettei polta on tämä myös henkisesti voitto ja josta voi olla ylpeä ja jota voi rinta ronttingilla käyttää hyväksi ja antaa sen manipuloida mieltä positiivisella tavalla röökin lopettamisessa

- röökin lopettamisessa kandee ottaa kiksit siitä, että on "munaa olla polttamatta", kiksejä saa myös siitä, että haistaa ympärillään olevat tuoksut, nukkuu paremmin, iho ja kroppa voi paremmin eli se ns. terveysvaikutus näkyy yllättävän nopeasti, toki osa näistä vie vuosia kuten keuhkojen puhdistuminen paskasta.
Röökin lopettamisesta kandee siis ottaa kiksejä ja ikään kuin boostata sitä lopettamisesta syntynyttä hyvän olon tunnetta ja hyviä vaikutuksia ja näin homma on paljon helpompaa.

Loppuun yksi tärkeä pointti monelle ketkä sanoo, että röökitauot on rentouttavia niin voin kertoa että tämä on yksi isoimmista itsensä huijauksista, koska se rööki ei sitä rentoutusta oikeasti tuo (lääketieteellinen fakta ja minua viisaammat näin väittävät) vaan se rentoutus tulee siitä, että pidät "TAUON" eli sen tauon voi pitää ilman röökiä ja näin minäkin tein töissä, menin röökinvetäjien mukana tauolle mutta en itse vetänyt röökiä :-) ja huomasin, että tämähän rentouttaa joka tapauksessa vaikka itse ei vedä eli se rööki ei ole se rentoutus vaan tauko.

Joo, nämä ovat mun ajatuksia tästä ja voin ainakin kokemuksen perusteella väittää niiden toimineen, ei tarvi uskoa tai sitten saa uskoa ja vielä on pakko todeta että kaikki ketkä tiedän lopettaneen on lopettanut ilman mitään korvaushoitoa ja kerta laakista (vähentäminen on itsensä huijaamista).
PappaSFin
YarZoo
04.04.2013 09:37:58 (muokattu 04.04.2013 16:21:09)
edit: Ihan sama. Pääasia että keskustellaan.
S.N.A.F.U
mpekkanen
04.04.2013 10:56:02
Kun itse sairastuin syöpään niin keuhkoni eivät kestäneet hoitoja kun oli tupakoinut. Nyt olen ollut polttamatta 3 tai 4 vuotta. keuhkot eivät toimi edelleenkään ihan normaalisti. En edes polttanut kovinkaan montaa savuketta päivässä,ehkä 5-8 keskimäärin.
Kun olin keskussairaalan keuhko-osatolla 6 viikkoa putkeen(mikä on tosi pitkä aika mikä siellä yleensä ihmisillä menee). Kyselin hoitajilta ja lääkäriltä millainen osuus tupakoinilla on yleensä keuhkosairauksien kohdalla niin vastaus oli ihan kaikilla ,että tupakointi on ihan selkeästi suurin keuhkosairauksien aiheuttaja. Noin 90% arvelivat tupakan syyksi.
Naisystäväni mummo haudataan huomenna. Hän kuoli keuhkosyöpään,vaikka ei koskaan tupakoinut. Myöskään hänen miehensä ei polttanut.

Joku oli sitä mieltä,että tämän ketjun viihdearvo on ihan mieletön tai jotain vastaavaa. Sanoisin ettei tässä minusta ole kyllä kovin hauskoista asioista puhuttu ja toivoisin ettei toisten ihmisten rahallisia menetyksiä tai sairauksia ja läheisten kuolemaa kukaan kommentoisi ,että ne ovat jotenkin viihdyttäviä.
Kaikki me vanhenemme ja erillaiset murheet kuuluvat elämään,mutta ei toisten vastoinkäymiset kyllä mitään viihdettä ole.

Jotkut voisivat katsoa hieman peiliin.
htomperi
04.04.2013 11:13:54
Kiitos tästä kommentista!

mpekkanen: Kun itse sairastuin syöpään niin keuhkoni eivät kestäneet hoitoja kun oli tupakoinut. Nyt olen ollut polttamatta 3 tai 4 vuotta. keuhkot eivät toimi edelleenkään ihan normaalisti. En edes polttanut kovinkaan montaa savuketta päivässä,ehkä 5-8 keskimäärin.
Kun olin keskussairaalan keuhko-osatolla 6 viikkoa putkeen(mikä on tosi pitkä aika mikä siellä yleensä ihmisillä menee). Kyselin hoitajilta ja lääkäriltä millainen osuus tupakoinilla on yleensä keuhkosairauksien kohdalla niin vastaus oli ihan kaikilla ,että tupakointi on ihan selkeästi suurin keuhkosairauksien aiheuttaja. Noin 90% arvelivat tupakan syyksi.
Naisystäväni mummo haudataan huomenna. Hän kuoli keuhkosyöpään,vaikka ei koskaan tupakoinut. Myöskään hänen miehensä ei polttanut.

Joku oli sitä mieltä,että tämän ketjun viihdearvo on ihan mieletön tai jotain vastaavaa. Sanoisin ettei tässä minusta ole kyllä kovin hauskoista asioista puhuttu ja toivoisin ettei toisten ihmisten rahallisia menetyksiä tai sairauksia ja läheisten kuolemaa kukaan kommentoisi ,että ne ovat jotenkin viihdyttäviä.
Kaikki me vanhenemme ja erillaiset murheet kuuluvat elämään,mutta ei toisten vastoinkäymiset kyllä mitään viihdettä ole.

Jotkut voisivat katsoa hieman peiliin.
Vladi
04.04.2013 11:28:08
mpekkanen: Jotkut voisivat katsoa hieman peiliin.

Juuri näin. Jotkut voisivat myös oppia perustelemaan väitteitään faktoilla ja ottamaan vastuuta kirjoituksistaan.

Enkä kyllä muista kenenkään naureskelleen toisen sairauksille tai rahan menetyksille.
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
JaaGeRMaisTeR
04.04.2013 19:07:01
espESPesp: Juu, voin kuvitella. Onhan kaikissa näissä tupakasta eroon -tuotteissa huonot puolensa. Mutta ei voi väittää etteikö tämä olisi paras. :)

Sitä se kyllä on... Muistuttaa polttamista kaikintavoin... Ja kunnon vapopilvi saa kodin tuoksuinen :D nuitakin vehkeitä löytyy jonkusen euron edestä... :D jopa nimikko provari
V
Durty
04.04.2013 20:19:38
Avaanpa uuden kaljan.
espESPesp
04.04.2013 23:44:55
JaaGeRMaisTeR: Sitä se kyllä on... Muistuttaa polttamista kaikintavoin... Ja kunnon vapopilvi saa kodin tuoksuinen :D nuitakin vehkeitä löytyy jonkusen euron edestä... :D jopa nimikko provari

Jeps. Ja hassua tässä on se että, laitteisiin,nesteisiin ym. haluaa laittaa erikoisen paljon rahaa, ja muuten aivan hyvin pärjäisi pelkillä kulutus tuotteilla, mutte ei, kaikki on saatava edes kokeiluun, nesteistä puhumattakaan. Noh, tämä aihe nyt ei oikeen kuulu tähän sivulle, joten eiköhän tämä riitä. :D ---> sähkötupakka topic.
*Allekirjoitus*
blaekie
05.04.2013 00:00:45

Kyllä nyt piti antaa (ihan väärästä ketjusta huolimatta) , jäsen pappasfin:lle ja mpekkaselle plussat.
Tiedän mistä puhutte.
Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ... ja mitä se sulle kuuluu.. ja jos kuuluukin , niin syytön mä siihen oon.
Old Joe
05.04.2013 00:02:32
Hynkel Belzepop: Taidanpa olla minä ainakin kommentoinut ketjun viihdearvoa. Viihdearvo on syntynyt jänkkäämisestä ja jankkaamisesta, kääntelystä ja vääntelystä, sekä sen jännäämisestä miten pitkälle alkuperäisestä aiheesta päädytään. On melkoista tulkinnanvapautta vetää toisten sairaudet tähän, joista ei varmasti kukaan täyspäinen ala hassuttelemaan.

Ihan oikeasti nyt pitäisi jonkun jo rauhoittua vähän.

Juuri näin. Täytynee pitää suu supussa, ettei joku luule hänestä puhuttavan :)
Kyllä minä tiedän etten tiedä, mutta ethän sinä sitä tiedä.
pappasfin
05.04.2013 00:42:16
Unohtu vielä tuosta tupakista sen, että:

- mä poltin 5 - 7 askia viikossa
- jos aski maksoi n. 5 - 5.40 € niin viikossa rahaa paloi n. 25 - 38 €
- siis n. 110 - 160 kuukaudessa ja vuodessa n. 1320 - 1920 €

Tämäkin on yksi positiivinen asia kun lopettaa ja mä huomasin hyvin omalla kohdallani, että rahaa jäi ihan oikeasti taskuun ja yli kun lopetti.

Niin ja jos mä pystyn lopettamaan niin siihen pystyy vallan mainiosti monet muutkin ;-)
PappaSFin
komero
05.04.2013 01:01:32
pappasfin: Unohtu vielä tuosta tupakista sen, että:

Tämäkin on yksi positiivinen asia kun lopettaa ja mä huomasin hyvin omalla kohdallani, että rahaa jäi ihan oikeasti taskuun ja yli kun lopetti.

Niin ja jos mä pystyn lopettamaan niin siihen pystyy vallan mainiosti monet muutkin ;-)

Rahaa säästyy kyllä. Itsellä aiemmat lopetusyritykset menivät puihin, mutta kun esikoinen oli tulollaan maailmaan, niin päätin etten hänen lähelle mene koskaan haisten röökille. Poltin sitten vielä satunnaisesti töissä pari kuukautta ehkä 5-10 röökiä viikossa ja sitten poika syntyi: ei ole tehnyt kertaakaan mieli tupakkaa hänen syntymän jälkeen, nyt puoleentoista vuoteen. Motivaatio oli kova ja motivaattori sellainen ettei ole edes mahdollista pettää tuota lupausta.
Jucciz
05.04.2013 01:12:26
komero: Rahaa säästyy kyllä. Itsellä aiemmat lopetusyritykset menivät puihin, mutta kun esikoinen oli tulollaan maailmaan, niin päätin etten hänen lähelle mene koskaan haisten röökille. Poltin sitten vielä satunnaisesti töissä pari kuukautta ehkä 5-10 röökiä viikossa ja sitten poika syntyi: ei ole tehnyt kertaakaan mieli tupakkaa hänen syntymän jälkeen, nyt puoleentoista vuoteen. Motivaatio oli kova ja motivaattori sellainen ettei ole edes mahdollista pettää tuota lupausta.

Tää on kyllä upea päätös ja tälle nostan hattua! Säästyneillä rahoilla voi aina ostaa toisenlaisia hehkuvia pötkylöitä. Tai näin ainakin itse olen tehnyt. :D

Kun jopa tällä iällä tupakka haisee todella vastenmieliseltä ja aiheuttaa päänsärkyä, en edes halua kuvitella tilannetta vastasyntyneen tai taaperon näkökulmasta. Pikkuisella ei ole vielä edes sanoja kertomaan, että "isi, sinä teet minulle pahan olon ja pahan mielen kun haiset tuollaiselta".

Vaikka en ole pätkääkään väkivaltainen ihminen, toisinaan tekisi mieli pamauttaa tauluun kun joku isi tai äiti tulee vastaan vaunulenkillä ja savustaa samalla vaunuissa pötköttävää pienokaista. Okei, se ei varmasti oo sama asia kuin tunkea se körssi muksun suuhun, mutta takuulla lasketaan passiiviseksi tupakoinniksi. Minkälainen idiootti altistaa oman muksunsa tällaiselle, jaksan ihmetellä.

Tässähän tätä on hyvä ynnäillä: jos olisin polttanut vaikkapa 15 vuotta askin päivässä, luultavasti plakkarissa olisi aika monta vahvistinta ja kitaraa vähemmän kuin nyt. Ja mitä arvokasta niiden sijaan tilalla? Hankala kuvitella, että mitään.

Iso peukku kaikille lopettaneille ja myös lopettajille. Kyllä teistä siihen on, kuten tässäkin ketjussa esim. pappasfin osoitti.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
mpekkanen
05.04.2013 01:34:10 (muokattu 05.04.2013 01:39:16)
pappasfin: Unohtu vielä tuosta tupakista sen, että:

Itse polttelin paksuja sikaareja,mutta myös jonkun verran ihan normaaleita tupakoita. Kun ei enää polta ja baareissakaan ei tule käytyä niin kyllä itse ainakin olen huomannut että ruokakaupassa ei tarvitse ihan joka penniä laskea.
Olen työkyvyttömyys eläkkeellä,mutta se on se kaikista pienin mahdollinen eläke. Joudun maksamaan sairaala ja lääke kulut itse,enkä saa sosiaalitoimistosta mitään.

Vaikka varmasti rahan takia kukaan ei lopeta polttamista niin jos on toimeentulotuen varassa ja tupakkaan menee 150 euroa kuukaudessa niin se on jo kolmannes tuloista.

Komppaan kyllä tässä asiassa ihan samoilla linjoilla,että tupakan poltto kannattaa lopettaa. Terveydenkin takia,mutta jo ihan rahallisestikkin.
Kun tupakointi on myös kielletty monessa paikassa niin ei se kyllä mikään nautinto ole jos sitä joutuu 30 asteen pakkasessa polttamaan.

Sellaisen sanoisin itse vielä näistä nikotiini korvaus tuotteista että on parempi miettiä se lopettamisen ajankohta kunnolla ja lopettaa ilman mitään purukumeja ja laastareita.
Itselle kävi pariin otteeseen niiden kanssa sillä lailla että sitten kun se lopettaminen ei onnistunutkaan niin niillä nikotiinituotteilla olin saanut vain nostettua sitä omaa nikotiinin tarvetta ja tupakat vaihtui sikaareihin. Ja jokaisen sellaisen yrityksen jälkeen jota näillä yritin tupakoinnin määrä myös lisääntyi.
Loppuaikana kun vielä poltin niin tupruttelin paksuja sikaareja joka paloi jo lähes puolituntia(siis yksi kappale) ja poltin ne ihan henkeen. sikaarejahan ei kuulemma niin edes polteta,mutta minä poltin.

Turha paikka tämä vissiin on tästä puhua ja taitaa mennä muutenkin ihan ohi koko juttu. Ihminen on siitä jännä otus ettei se usko että joku syöpä tai keuhkoahtaumatauti tai joku muukaan onnettomuus osuu omalle kohdalle. On ikävää,että monesti terveyttä alkaa arvostamaan vasta sitten kun oma on jo mennyt. Edes läheisten ihmisten sairastuminen ei saa moniakaan miettimään uusiksi arvojaan.

Itse poltin 25 vuotta ja siihen loppui kun syöpään sairastuin.
komero
05.04.2013 02:00:19
Jucciz: Tää on kyllä upea päätös ja tälle nostan hattua! Säästyneillä rahoilla voi aina ostaa toisenlaisia hehkuvia pötkylöitä. Tai näin ainakin itse olen tehnyt. :D

Kun jopa tällä iällä tupakka haisee todella vastenmieliseltä ja aiheuttaa päänsärkyä, en edes halua kuvitella tilannetta vastasyntyneen tai taaperon näkökulmasta. Pikkuisella ei ole vielä edes sanoja kertomaan, että "isi, sinä teet minulle pahan olon ja pahan mielen kun haiset tuollaiselta".

Vaikka en ole pätkääkään väkivaltainen ihminen, toisinaan tekisi mieli pamauttaa tauluun kun joku isi tai äiti tulee vastaan vaunulenkillä ja savustaa samalla vaunuissa pötköttävää pienokaista. Okei, se ei varmasti oo sama asia kuin tunkea se körssi muksun suuhun, mutta takuulla lasketaan passiiviseksi tupakoinniksi. Minkälainen idiootti altistaa oman muksunsa tällaiselle, jaksan ihmetellä.

Olenkin säästänyt ainakin 88,88€ ja ostanut niitä toisenlaisia hehkuvia pötkylöitä :)

Sitä minäkin mietin silloin, että en voi olla niin typerä ja itsekäs ihminen, että aiheuttaisin sellaista tuskaa pienelle vauvalle, tai isommallekaan lapselle omien mielihalujen sivutuotteena. Oli helppo unohtaa koko tupakka. Minäkään en ole lyönyt ketään (paitsi muksuna velipoikaa), mutta minunkin mieleni tekisi pajauttaa järkeä päähän kun näkee, että lapsen vieressä poltetaan.

Mutta ketjun aiheeseen: maksoin nuo aiemmin mainitut pötkylät (eli pääteasteputket) suoraan myyjän tilille näkemättä mitään todisteita pötköjen olemassaolosta ;) (tiedoksi, että myyjä ei ole mikään koijari, tämä on vain tällaista läppää)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)