Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kustomoidut Plektrasuojat
1
tomi_t
16.03.2013 18:35:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro!
 
Onko jollakin tietoa kustomoiduista plektrasuojista?
Fenderin Pawn Shop '51 malliin kun ei saa kun mustaa ja valkoista suojaa, eikä Squier '51:n suoja sovi, vaikka on muodoltaan sama. Missä vois maalauttaa/teippauttaa?
 
Swing
04.04.2013 00:19:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tomi_t: Moro!
 
Onko jollakin tietoa kustomoiduista plektrasuojista?
Fenderin Pawn Shop '51 malliin kun ei saa kun mustaa ja valkoista suojaa, eikä Squier '51:n suoja sovi, vaikka on muodoltaan sama. Missä vois maalauttaa/teippauttaa?

Kysymys kiinnostaa minuakin Tele Bajan kohdalla, mutta vastauksista näyttää tekeävän tiukkaa.
 
varakeef
04.04.2013 00:53:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Swing: Kysymys kiinnostaa minuakin Tele Bajan kohdalla, mutta vastauksista näyttää tekeävän tiukkaa.
 
Eikö bajan plekusuoja nyt ole ihan standardi?
 
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
Osteri
04.04.2013 21:53:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos kustomoitu tarkoittaa lähellekään samaa kuin teetetty, niin rohkenen kirjoittaa. Kyselin musaliikkeistä mitä maksaa tietyn mallisen plexin teko ihan vaan mallista ja vastaus sen suuntainen että ei niihin kauheesti ole liikkeillä kiinnostusta. Ensin pitää hankkia se raakalevy jostain ja kun joku alkaa sitä tekemään niin kokonaishinta on helposti 100 €. Suositus oli suoraan että leikkaa itse ja laita poraan viisto hiomakivi reunojen työstämiseksi. Pelästyin ja en sitten tilannut.
Kiinnostaa kyllä millaisia kokemuksia muilla on plexien tilaamisesta.
 
Kirjoitan.....siis ehkä en just nyt soita....
Swing
04.04.2013 21:57:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

varakeef: Eikö bajan plekusuoja nyt ole ihan standardi?
 
Asiallinen tarkennus, mielessäni on vähän eri asia.
Uskoakseni on ihan standardi, ja haluan vain mustaan plexiin mageita maalauksia. Mitä olen erinäisillä messuilla törmännyt pinstripe-maalaajiin, ovat olleet jostain (täältä katsoen) kauempaa, hakusessa helsinkiläinen.
 
joseplluissans
05.04.2013 12:42:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Plexin hiominen on vittumaista hommaa. Jyrsimellä lähtee nätisti :)
 
Basisti, ei siitä mihinkä pääse...
Osteri
05.04.2013 17:22:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko jotain linkkiä jossa esitellään kuin plexi olis parasta itse tehdä?
 
Kirjoitan.....siis ehkä en just nyt soita....
Old Joe
05.04.2013 23:47:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osteri: Onko jotain linkkiä jossa esitellään kuin plexi olis parasta itse tehdä?
 
Mä olen käyttänyt pistosahaa leikkaamiseen. Siinä tarvitaan malttia, ettei muovi sula. Sitten raspi pylväsporakoneeseen ja hiekkapaperilla, viilalla tai jollakin vastaavalla viimeistelyt.
 
Kyllä minä tiedän etten tiedä, mutta ethän sinä sitä tiedä.
joseplluissans
06.04.2013 10:57:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Helpoimmin (lue: ilman hiontoja ja muovien sulamisia) sen saa ku tekee sapluunan (tai ostaa) ja sitä hyväksikäyttäen eka piirtää linjan jonka vierestä sahaa ja sitten teippaa plexin sapluunaan ja alajyrsimellä eka suora reuna ja sitten haluttu viiste. Tietty jos ei ole työkaluja, niin menee hiomishommiin. Eri muovit käyttäytyy erilailla, Itellä on kokemusta vaan kiinalaisesta plexistä (en osaa sanoa onko ABS:ää vai muuta) ja se haisee todella pahalle hiottaessa.
 
Basisti, ei siitä mihinkä pääse...
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «