Freewheeler: Tuossa aiemmin puhuttiin J&D -Les Pauleista. Mulla oli testissä sellainen ja se kyllä pesi materiaaleiltaan ja soundiltaan Epiphonet ihan kirkkaasti. Mahonkibody ja kokovaahterakansi eikä viilua missään. Mitat ja viimeistely eivät sitten enää oikein osunutkaan kohilleen. Jopa mikkien soundi oli lähempänä Gibsonia kuin Epihonen ylikuumaksi käämityt tumppumikit, jotka nekin toki soivat ihan hienosti haigeinillä. Joten jos haluat Les Paulin NÄKÖISEN ja sukuisen skitan osta Epiphone. Jos taas haluat halvalla Les Paulin SOUNDIA, osta J&D tai joku muu Kiinanihme, jossa on käytetty alkuperäisien kaltaisia rakenneratkaisuja. Ostaisin itse halpislessuna tuon, siinä on kaikki hyvin: http://www.rondomusic.com/al3000prest.html http://db.tt/SnQIOTVT Ainakin tässä nimenomaisessa LS500-yksilössä oli vaneribody. Kansi oli kyllä eri puuta, mikit paljastuivat kuoret irrottamalla "puolikokoisiksi" humppareiksi. Saattaa olla tietysti yksilötapaus. |
Freewheeler 03.04.2013 10:57:20 | |
---|
Mailikivi: http://db.tt/SnQIOTVT Ainakin tässä nimenomaisessa LS500-yksilössä oli vaneribody. Kansi oli kyllä eri puuta, mikit paljastuivat kuoret irrottamalla "puolikokoisiksi" humppareiksi. Saattaa olla tietysti yksilötapaus. Mulla oli J&D LS-5. Kokopuuta ja täydet humpparit siinä oli. Avasin ja tsekkasin. Hinnasta huolimatta huono kitara, mutta olihan tehty (ainakin yritetty) kuin esikuvansa. http://www.soundcheckmag.org |
aristoteles666 03.04.2013 11:24:42 | |
---|
Freewheeler: Mulla oli J&D LS-5. Kokopuuta ja täydet humpparit siinä oli. Avasin ja tsekkasin. Hinnasta huolimatta huono kitara, mutta olihan tehty (ainakin yritetty) kuin esikuvansa. miksi ostit huonon kitaran? ei sellaisia kannata ostaa. " mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä."
lassi ja leevi. |
mpekkanen 03.04.2013 11:33:35 | |
---|
Käsittääkseni Les Paul kitaran ideana on mahonkinen body liimaliitoksella kaula ja vaahtera kansi joka taisi olla paksuudeltaan puoli tuumaa.Sitten pari humbucker(Yleensä tai p90)mikkiä ja tuneomatic talla. Varmaan sellainen kitara on paras halpa versio missä nämä asiat toteutuu. Jos taas soundilla tai puuratkaisuilla ei ole mitään väliä ja pulttikaulainenkin kelpaa niin silloin on varmaan se ja sama vaikka se muotokin on jotain muuta kuin Les paul. Varmaan ihan paras ratkaisu on hommata Gibsonilta studio malli,jossa on vaahtera kansi. Niitä löytää käytettynäkin suhteellisen edullisesti. Jos rahaa on käytössä vain muutama satanen niin silloin kannattaa miettiä muita vaihtoehtoja. Toki nämä ovat omia mielipiteitä asiaan,josta kukaan ei ole kysynyt mielpidettäni. |
yonyx 03.04.2013 11:37:31 | |
---|
Lucifer Our Lord - LOL |
Freewheeler 03.04.2013 11:42:09 | |
---|
aristoteles666: miksi ostit huonon kitaran? ei sellaisia kannata ostaa. Ihan vain testatakseni mitä parilla sadalla saa. Ei paljoa, myin sen samaan hintaan pois. http://www.soundcheckmag.org |
Hynkel 03.04.2013 11:53:46 | |
---|
Freewheeler: Ihan vain testatakseni mitä parilla sadalla saa. Ei paljoa, myin sen samaan hintaan pois. Profiilikuvista päätellen sulla on noita halpoja ritsoja enemmänkin. Et myisi jotain mulle? :) C'é solo un Capitano. |
Muovinen 03.04.2013 12:36:27 | |
---|
Freewheeler: Ihan vain testatakseni mitä parilla sadalla saa. Ei paljoa, myin sen samaan hintaan pois. Tuohan on ihan tervettä testaamista. Laittaa asiat perspektiiviin ja omat kitarat tuntuu taas hyviltä jos onkin jossain vaiheessa epäilyttänyt. |
aristoteles666 03.04.2013 12:38:18 | |
---|
Muovinen: Tuohan on ihan tervettä testaamista. Laittaa asiat perspektiiviin ja omat kitarat tuntuu taas hyviltä jos onkin jossain vaiheessa epäilyttänyt. öööö...., pari minuuttia kaupassa ilman sähköäkin kertoo jo kaiken, ei ole tullut mieleen kantaa jotain kotiin että täytyy alkaa myymään sitä. " mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä."
lassi ja leevi. |
Muovinen 03.04.2013 12:59:20 | |
---|
aristoteles666: öööö...., pari minuuttia kaupassa ilman sähköäkin kertoo jo kaiken, ei ole tullut mieleen kantaa jotain kotiin että täytyy alkaa myymään sitä. Oishan tuo kätevää, mutta sieltä kaupasta ei läheskään aina löydy sitä, mitä sinne menee kokeileen. Ja minä itse olen lisäksi näitä tyyppejä, joita ahdistaa musakaupassa testaaminen ja pyöriskely. Tykkään enemmän perinteisestä sisään ja ulos -toiminnasta ;D |
mpekkanen 03.04.2013 13:05:23 | |
---|
Muovinen: Oishan tuo kätevää, mutta sieltä kaupasta ei läheskään aina löydy sitä, mitä sinne menee kokeileen. Ja minä itse olen lisäksi näitä tyyppejä, joita ahdistaa musakaupassa testaaminen ja pyöriskely. Tykkään enemmän perinteisestä sisään ja ulos -toiminnasta ;D Liittyykö tämä jotenkin Kellopeli Appelsiini elokuvaan :) |
KooAa 03.04.2013 16:52:38 | |
---|
Osteri: Siis jos tämä on niitä 80-luvun lopun lp kopioita niin onnittelut vaan! Edullisesti sen voi saada, mutta halpiksiin ei voi sekoittaa. Orkkismikit ilmeisesti joutui jossain välissä vaihtamaan samoin kuin myöhemmissä P-sarjalaisissakin on tarvetta. i Hyvät mikit siinä on ja tietääkseni orkkikset. Melkein kuumemmat kuin aidossa Les Paulissa. Onks sulla tarkempaa tietoa noista kun en omastani sarjanumeroa löydä ollenkaan? It ain't what you do, it's how do you do? Ketoon, peipi, ketoon. Nothing Toulouse. Turbomaha. |
LaXu 03.04.2013 17:35:11 | |
---|
Freewheeler: Samannimiset eivät tarkoita samoja puulajikkeita. Kaukoidän mahonki ja ruusupuu ovat ihan eri kamaa kuin Gibsonin käyttämät Etelä-Amerikan ja Afrikan lajikkeet. Tähän kohtaan pitää tietysti vielä muistuttaa, että tämä ei kuitenkaan välttämättä tarkoita sitä, että ne G:n käyttämät lajikkeet olisivat soinnillisesti parempia. Toki useimmiten näin on, mutta noihin käytettyihin puihin vaikuttaa taatusti paljon myös saatavuus (järkevää käyttää jotain läheltä löytyvää), hinta, soveltuvuus kitaraan jne ja vasta viimeisenä se soundi. Harmillista kyllä, joskus tulee sitten vastaan kitaroita, joissa kaulat ovat selkeästi "kumisia" eli eivät oikein pysy vireessä ja kaulaakin pystyy taivuttamaan niin että vire selkeästi muuttuu. Huonosti kuivattua tai liian nuorta puuta se kai silloin on. Mäkin kyllä vaadin Les Paul kopiolta jossain määrin aitoja materiaaleja. Pitää olla liimakaula, mahonkirunko ja -kaula ja tietysti muoto oikea. Ihan sama mikä merkki siellä lavassa lukee. Sinänsähän Les Paul SOUNDIN saa kyllä muunlaisestakin kapulasta. Esimerkiksi mun Yamahan ES-335 tyyppinen puoliakustinen on säröillä oikeasti hyvin lähellä LP-soundia. |
Ziggy Bubba 03.04.2013 18:53:04 (muokattu 03.04.2013 18:53:37) | |
---|
LaXu: Mäkin kyllä vaadin Les Paul kopiolta jossain määrin aitoja materiaaleja. Pitää olla liimakaula, mahonkirunko ja -kaula ja tietysti muoto oikea. Ihan sama mikä merkki siellä lavassa lukee. Ehkä Les Paul -kopioita kiinnostavampia ovat ainakin itelle edes hiukan "firmalta näyttävät" LP-henkiset mallit, kuten mainittu Swede tai jo reippaammin erilainen Yamaha SG. Vaan kyllä siinä Gibsonin Lespassa oma fiiliksensä on, ihan jo "gibsoniuden" takia, turha sitä on kiistää. Jostain syystä vaikkapa Tokain Fender -kopiot ovat aina kiinnostaneet G-malleja enemmän, vaikka hyviä ovat varmasti molemmat. Tämä jos mikä on niitä fiilis-juttuja :) |
fox 03.04.2013 19:00:29 | |
---|
Ziggy Bubba: Ehkä Les Paul -kopioita kiinnostavampia ovat ainakin itelle edes hiukan "firmalta näyttävät" LP-henkiset mallit, kuten mainittu Swede tai jo reippaammin erilainen Yamaha SG. :) Jos Jammun SG:t mainitaan, niin samaan henkeen menee sitte Ibanezin Artistit. AR-mallit ehken paksurunkosempina paremmin. Ja rungoltaan lähempänä noita LP-malleja, kuin nuo kalliimmat SG:t (Jenkeissä SBG:t..) ;) Ei-kovin halpoja sitten on pilvin pimein, joku SuperGrade Burny, Navigaattorit, tai mikä ettei Aria Pron LeoPardit. Tai LS:t, joissa sitten sähköpuoli on ihan erilaista kalliimmissa malleissa. Halvemmalla vois saada vaikka Vantage Ghost-mallin (LP Firebrand-johdannainen) tai samaan henkeen tehdyn britti Gordon Smithin. |
Muovinen 03.04.2013 19:06:14 | |
---|
fox: Ei-kovin halpoja sitten on pilvin pimein... ...kuten Guild Bluesbird ;) |
Ziggy Bubba 03.04.2013 19:06:40 | |
---|
fox: Jos Jammun SG:t mainitaan, niin samaan henkeen menee sitte Ibanezin Artistit. AR-mallit ehken paksurunkosempina paremmin. Ja rungoltaan lähempänä noita LP-malleja, kuin nuo kalliimmat SG:t (Jenkeissä SBG:t..) ;) Jep, nuo ovat kiinnostavia samaan tapaan, unohtuipa mainita. Hienoja vehkeitä, mutta meille vääräkätisille perin harvinaisia... Mutta enpä jaksa tässä aiheesta nyt enempää napista :) |
Freewheeler 03.04.2013 19:11:31 | |
---|
Hynkel Belzepop: Profiilikuvista päätellen sulla on noita halpoja ritsoja enemmänkin. Et myisi jotain mulle? :) Kaikki on periaatteessa kaupan, jos ostaja arvaa kerralla oikean hinnan :-) Paitsi toi '69 Tele. Tosta SG:stä ajattelin luopua seuraavaksi. Siinä on nykyisin kampi mallia Vibrola trapetsi. Se on ROK. http://www.soundcheckmag.org |
Osteri 03.04.2013 21:50:38 | |
---|
KooAa: Hyvät mikit siinä on ja tietääkseni orkkikset. Melkein kuumemmat kuin aidossa Les Paulissa.......en omastani sarjanumeroa löydä ollenkaan WP-50 ei ole henk.koht. tarkemmin tuttu, kommenttini pohjautuu oletukseen että olis kuten monet muutkin WB kitarat ja nettiselailuihin. Jos siinä on vanhemmat ja paremmat mikit niin hyvä vaan. Sarjanumeron pitäis olla WB tyylisesti headstockin takana painetulla tekstillä. Jos ei ole, niin sitä voidaan pohtia erikseen. Myöhempää LP tyyppistä P2 kitaran sarjaa (Korea) valmistettiin niillä W600-sarjan humppareilla ja ne on sellaiset halpiksen kuuloiset, "kilahtelee" jokseenkin ponnettomasti. Mulla on niitä tarpeettomana laatikossa, kun mielestäni ne saa heti alkuunsa repiä irti. P2 korjautuu SDuncaneilla huimasti toiseksi kitaraksi. P3 ja P4 onkin sitten made in USA ja niissä SDuncan Custom + 59 humpparit valmiina. Ovat siis silloisia WB näkemyksiä LP:stä. Itse pidän myös LP:tä ohuemmasta kaulasta. Yhden P2 näin talvella roikkumassa Kauhajoen TopSoundissa. Musta, Bigsby-kampi ja 600-sarjan mikit. Siinä olis suositeltava modauskohde jollekin kiinnostuneelle. Kirjoitan.....siis ehkä en just nyt soita.... |
trih 03.04.2013 22:24:13 | |
---|
Osteri: Myöhempää LP tyyppistä P2 kitaran sarjaa (Korea) valmistettiin niillä W600-sarjan humppareilla ja ne on sellaiset halpiksen kuuloiset, "kilahtelee" jokseenkin ponnettomasti. Mulla on niitä tarpeettomana laatikossa, kun mielestäni ne saa heti alkuunsa repiä irti. P2 korjautuu SDuncaneilla huimasti toiseksi kitaraksi. P3 ja P4 onkin sitten made in USA ja niissä SDuncan Custom + 59 humpparit valmiina. Ovat siis silloisia WB näkemyksiä LP:stä. Itse pidän myös LP:tä ohuemmasta kaulasta. Yhden P2 näin talvella roikkumassa Kauhajoen TopSoundissa. Musta, Bigsby-kampi ja 600-sarjan mikit. Siinä olis suositeltava modauskohde jollekin kiinnostuneelle. Tuo P-sarja (Princess) on Nunon signature-sarjaa alun perin. Tekivät sitten uusintapainoksen jenkkiversiosta, ehkä tekevät halpiksenkin jos tuo kaupaksi käy. Ihan tyylikäs LP-johdannainen. http://www.washburn.com/products/electrics/nuno/p4.php Nunolla oli ainakin prototyypissä siinä '94/'95 mallissa satulalukotkin, joka paremmin ehkä selittää tuon hienovirepalikan. Rhythm In Jump, Dancing Close To You. |