Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Warwick Corvette passive Mec vs EMG active
1
darkus
02.04.2013 09:50:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro!
 
Corveten hankinta edessä, harmikseni kapulassa on kuitenki MEC passiivi elektroniikka,
Josta olen kuullutettei pärjää MECin aktiiveille.
Meinasin asentaa keppiin heti kättelyssä EMG:n JAZZ setin mutta kysellään teidän mielipiteet vielä.
 
Hakusessa erottelua myös erittäin matalilla vireillä (G,A) ja todellista clankya.
Olisiko toi EMG:n setti tohon parempi?
 
Attack Attack, Were back again baby!
Antti K.
02.04.2013 10:14:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

darkus: Moro!
 
Corveten hankinta edessä, harmikseni kapulassa on kuitenki MEC passiivi elektroniikka,
Josta olen kuullutettei pärjää MECin aktiiveille.
Meinasin asentaa keppiin heti kättelyssä EMG:n JAZZ setin mutta kysellään teidän mielipiteet vielä.
 
Hakusessa erottelua myös erittäin matalilla vireillä (G,A) ja todellista clankya.
Olisiko toi EMG:n setti tohon parempi?

 
Valitettavasti varsinaiseen kysymykseesi minulla ei ole vastausta, mutta käytetty EMG-J setti saattais löytyä kohtuuhintaan...
 
darkus
02.04.2013 10:38:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti K.: Valitettavasti varsinaiseen kysymykseesi minulla ei ole vastausta, mutta käytetty EMG-J setti saattais löytyä kohtuuhintaan...
 
Pistä pikaviestiä
 
Attack Attack, Were back again baby!
piivei
02.04.2013 16:33:33 (muokattu 02.04.2013 16:43:06)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En tiedä Corvetesta mutta Fortress Oneen ei ainakaan käynyt EMG:n J-Set. Tallamikin koloa olisi tarvinnut jyrsiä eli Jazz Basson tallamikki on leveämpi kuin Warwickin (MEC) tallamikki. Muistaakseni kiinnitysruuvien levennyksetkin oli eri paikassa.
 
M.Hanski
02.04.2013 18:08:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

piivei: En tiedä Corvetesta mutta Fortress Oneen ei ainakaan käynyt EMG:n J-Set. Tallamikin koloa olisi tarvinnut jyrsiä eli Jazz Basson tallamikki on leveämpi kuin Warwickin (MEC) tallamikki. Muistaakseni kiinnitysruuvien levennyksetkin oli eri paikassa.
 
Mikkikolojen kulmien pyöristyssäde on ollut se, missä mulla on tökkinyt useimmiten.
 
1994 Fortress One 5:een meni EMG:t ihan nätisti, mutta kaulamikki on normi-J-setin tallamikin levyinen (94 mm) eli se piti huomioida mikkejä hankkiessa. 1996 Corvette Standard 5:ssä oli sama juttu, ja nykyisellään käytössä olevassa 1990 Thumbissa myös. Mittaa siis nykyiset ennen vaihtoa.
 
EMG:n J-mikeissä ei ole eroa muuta kuin kuoren leveydessä (poikkeuksena vissiin JV) eli voit hommata kaks EMG-LJ:tä.
 
Mulla ei tosin oo kokemusta Rockbasseista tai korealaisista Pro-sarjalaisista.
 
piivei
03.04.2013 16:56:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kyllä, juuri näin se meni kuten Unskelotti kirjoittaa.
 
L.Ruoska
03.04.2013 19:11:37
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hah ei darkuksella pitkään mennyt :-) Tervetuloa Warwick-kerhoon!
 
Do you want your possessions identified? (y/n)
kojones
03.04.2013 21:54:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

darkus: Moro!
 
Corveten hankinta edessä, harmikseni kapulassa on kuitenki MEC passiivi elektroniikka,
Josta olen kuullutettei pärjää MECin aktiiveille.

 
Ongelma noissa MECin passiiveissa on se, että Warwick jostain syystä asentaa niiden kaveriksi 25k potikat, joka on tutumpi arvo aktiivien kaverina. Potikoiden vaihto 250-kiloisiin kannattaa ainakin kokeilla ennen isompia mikkien vaihtoja.
 
darkus
06.04.2013 13:06:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Leo Lindgren: Hah ei darkuksella pitkään mennyt :-) Tervetuloa Warwick-kerhoon!
 
Joo hahhahha mä oon vähän äkkipikanen, näkyy mun tiliotteessa...
 
Nyt se Corvette sitten tossa on haha...
 
Attack Attack, Were back again baby!
himppe
12.04.2013 08:43:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kojones: Ongelma noissa MECin passiiveissa on se, että Warwick jostain syystä asentaa niiden kaveriksi 25k potikat, joka on tutumpi arvo aktiivien kaverina. Potikoiden vaihto 250-kiloisiin kannattaa ainakin kokeilla ennen isompia mikkien vaihtoja.
 
Viittaatko nyt volume- vai tonepotikoihin? Mihin ominaisuuksiin potikan vaihto vaikuttaa? Itellä on passiiviset MEC:it Warressa.
 
MPU
12.04.2013 09:50:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

himppe: Viittaatko nyt volume- vai tonepotikoihin? Mihin ominaisuuksiin potikan vaihto vaikuttaa? Itellä on passiiviset MEC:it Warressa.
 
Isompi vastus potikassa =kirkkaampi soundi. 25K on todella matalaohminen ja tunkkainen potikka passiivibassoon. 250K tai 500K on parempi.
 
Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
darkus
12.04.2013 15:51:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt on emg:t passossa.
 
Kielisetti on Elixir Steel 0.65-130 ja vire on drop A.
Soitto on vähän löysää mutta menkööt.
 
Tässä DI suoraan bassosta
https://dl.dropboxusercontent.com/u/23190863/DI_Corvette_EMG.wav
 
Ja signaali reampattu Sansamp RBI:llä
https://dl.dropboxusercontent.com/u/23190863/Reamp_Corvette_EMG.wav
 
Attack Attack, Were back again baby!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «