Aihe: Axe-Fx II
1 2 3 4 533 34 35 36 3787 88 89 90 91
juso
30.03.2013 07:57:22

Marzi: Ei se oo vika vaan ominaisuus. Vaihtelee vähän laitteittain, että onko eka presetti 0 vai 1.

No ominaisuuspa hyvinki. Tuntu vaan kiusalliselta pikkuvialta itselleni, vaikkakin kyllä tiesin että kyseessä mitä todennäköisimmin jokin pielessä oleva asetus.
LaXu
31.03.2013 17:54:28
Marzi: Ei se oo vika vaan ominaisuus. Vaihtelee vähän laitteittain, että onko eka presetti 0 vai 1.

Niin, kyseessähän on lähinnä laitteen softan tekijän laiskuus, eli ei ole jaksanut ohjelmoinnin toiminnasta johtuviin nollasta alkaviin arvoihin lisätä sitä ykköstä siinä vaiheessa, kun MIDI-lankun näytölle/editorisoftiin syötetään arvoja. Ykkösestä alkavat patchit/bankit kun ovat muille kuin ohjelmoijille selkeästi järkevämpi indikaattori. Axessa on sitten otettu tämä laiskus huomioon sillä että voi asettaa tuon offsetin.

Kiusa se on pienikin kiusa.
Samuel P.
02.04.2013 18:35:33

Näyttää mielenkintoiselta. Melkoinen paletti muutoksia, saas nähdä joutuuko sitä ruuvamaan presettejä kovastikin uusiksi. Oltaisko taas askel lähempänä sitä täydellistä soundia...
TTV
02.04.2013 19:31:29
Samuel P.: Näyttää mielenkintoiselta. Melkoinen paletti muutoksia, saas nähdä joutuuko sitä ruuvamaan presettejä kovastikin uusiksi. Oltaisko taas askel lähempänä sitä täydellistä soundia...

Todellakin kiinnostavia uudistuksia, kumpa nyt julkaisisivat sen uuden Axe-Editin samalla, niin voisi päivittää ja tutustua paremmin.
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
JoeHans
02.04.2013 19:36:48
TTV: Todellakin kiinnostavia uudistuksia, kumpa nyt julkaisisivat sen uuden Axe-Editin samalla, niin voisi päivittää ja tutustua paremmin.

Cliffin mukaan uus Axe-edit julkaistaan yleisön pyynnöstä samaan aikaan firmwaren kanssa, vaikkei se oli vielä ilmeisesti aivan viimeistelty.
TTV
02.04.2013 19:43:24
JoeHans: Cliffin mukaan uus Axe-edit julkaistaan yleisön pyynnöstä samaan aikaan firmwaren kanssa, vaikkei se oli vielä ilmeisesti aivan viimeistelty.

Tämähän olikin varsin Cliffa tieto, tänx :-)
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
juikkipuikki
03.04.2013 09:43:35

Kylläpä näyttää makoisalta tuo lista :) Eikun oottelee!
Annoin Ruokankaalle pikkusormen.. Se vei koko käden!
JoeHans
04.04.2013 09:54:07
Release Candidate One will been submitted to testers tonight. If all goes well the firmware, Axe-Edit, new presets, etc. will be released by the end of the week.

So you can give your F5 key a break.

Sweet! Kuola valuu ja sormet syyhyää. ;)
Samuel P.
05.04.2013 22:19:39

UPS toi eilen Matrixin CFR 12 kulmamonitorin. Nyt täytyy kyllä omaansa kehua, tosi mahtava soundi tuosta lähtee ainakin Matrixin GT1000FX:n kytkettynä. Aidon kuuloinen, iskevä ja selkeä ääni ilman ylimääräisiä kihinöitä ja kuminoita. Naama on ollut koko illan näkkärillä kun olen tuon läpi soitellut. Monitori on hyvin pienikokoinen, mutta tarvittaessa todella kovaääninen ja ääni pysyy terveenä kovaakin luukutettaessa.

Vanhastaan mulla oli treeneissä käytössä RCF:n ART 312, josta en ole saanut ulos täysin miellyttävää soundia vaikka kuinka yritän EQ:illa värkätä. Roso- ja särösoundeissa on aina ollut sellaista ylimääräistä kihinää, puhtaat on kyllä aina toimineet hyvin. Tämä uusi CFR 12 sen sijaan soi suoraan soundeja fiilaamatta todella makeasti, otin vain ylimääräiset EQ:t pois ja se oli siinä.

Kyllä se niin taitaa olla että vehkeet soi just niin hyvin kuin heikoin lenkki antaa myöden. Nyt se heikoin lenkki mun systeemissä on ilman epäselvyyttä plekun ja kitaran olkahihnan välissä. Josko viimein pääsis eroon kaikenmoisista GAS-oireista... hmm, kaipaiskohan tuo monitori kaverin stereopariksi :D
LaXu
06.04.2013 23:59:55
No niin, firmware 10 julkaistu ja sen myötä purkattu Axe-Edit v1.9 beta. Molemmat toimivat mainiosti ja ainakin itse diggaan uusista kaappimallinnuksista kovasti.

Lisäksi julkaistiin myös Fractal Bot, jolla firmiksen päivitys on entistä helpompaa. Sen kanssa tosin pitää muistaa, että Axe-Fx:aa ei tarvi laittaa firmware update tilaan vaan pelkästään Axe-Fx päälle, Fractal Botista valitaan firmware tiedosto ja isketään Transmit.
Samuel P.
07.04.2013 00:57:57

Tuli myös päivitettyä FW kymppiin ja hyvältä kuulostaa. Latasin myös 10 version A bankin soundit, B:tä ja C:tä en vielä. Yleensä en noista valmiista preseteistä niin paljoa perusta, mutta tässä satsissa on tosi monta joista pidin suoraan ja yhtään muokkaamatta kovasti, ja joiden kanssa jäin rimputtelemaan pitkäksi aikaa. Hyvältä kuulostaa ja tuntuu.

Mulla on vaan joku ongelma tässä mun läppärissä, kun siihen asennetut AXE-Editit, MIDI-Oxit, Fractal Botit sun muut ei suostu keskustelemaan Axe Fx:n kanssa midin välityksellä. Kone ei vaan tunnista että langan päässä olisi jotain kiinni. sen sijaan Sonar X1:n kanssa toimiessa kaikki pelittää niin kuin pitää, ja Axe toimii muutenkin erinomaisesti ulkoisena äänikorttina. Pitääköhän päivittää läppäri.

Nyt olen tehnyt kaikki updatet sun muut työkoneella, jonka kanssa kaikki sujuu kuin leikiten.
Metalliac
07.04.2013 11:35:30
Samuel P.: Mulla on vaan joku ongelma tässä mun läppärissä, kun siihen asennetut AXE-Editit, MIDI-Oxit, Fractal Botit sun muut ei suostu keskustelemaan Axe Fx:n kanssa midin välityksellä. Kone ei vaan tunnista että langan päässä olisi jotain kiinni. sen sijaan Sonar X1:n kanssa toimiessa kaikki pelittää niin kuin pitää, ja Axe toimii muutenkin erinomaisesti ulkoisena äänikorttina. Pitääköhän päivittää läppäri.

Onhan sulla läppärissä axe-fx II ajuri? Se joka löytyy täältä firmiksen ja presettien alapuolelta http://www.fractalaudio.com/support.php
TTV
07.04.2013 11:49:10
Jo vain on hyvä tää päivitys. Vanhojen settupien tuunaaminen esim. pääteputkea vaihtamalla ja uudelleen biasoimalla tuottaa taas selkeää parannusta saundistoon.
mattim
07.04.2013 12:13:07

TTV: Jo vain on hyvä tää päivitys. Vanhojen settupien tuunaaminen esim. pääteputkea vaihtamalla ja uudelleen biasoimalla tuottaa taas selkeää parannusta saundistoon.

Kiva kuulla, että liki täydellinen paranee selkeästi.
Samuel P.
07.04.2013 13:05:15

Metalliac: Onhan sulla läppärissä axe-fx II ajuri? Se joka löytyy täältä firmiksen ja presettien alapuolelta http://www.fractalaudio.com/support.php

On juu. Mä epäilen että olen aikojen saatossa asentanut koneeseen niin paljon kaikkea tauhkaa, että siellä on mennyt joku bitti poikittain. Pitäisi varmaan asentaa kaikki uusiksi windowsista lähtien, mutta en viitti siihen rumbaan ainakaan ihan vielä alkaa.
JoeHans
08.04.2013 16:05:20
Kyllä rokkaa tämä uus firmware. Huomattavasti helpompi pyörittää mehukkaita soundeja aivan pelkällä amp blockilla ilman sen kummempia hifistelyjä.
efunkelist
08.04.2013 20:51:56

mattim: Kiva kuulla, että liki täydellinen paranee selkeästi.

No tämä kyllä :D
Alunperinkin axefx1 teki jo huippua soundia mutta sen jälkeen on vaan parantunu askel askeleelta.
Kuitenkin samaan aikaan joku 70-luvun putkivahvaridesign ei ole muuttunut yhtään mihinkään ja se edelleenkin kuulostaa itteltään.
"Tauko on vahvin nuotti" - Carlo Magi (1980-2008)
juikkipuikki
09.04.2013 22:05:00 (muokattu 09.04.2013 22:24:06)

JoeHans: Kyllä rokkaa tämä uus firmware. Huomattavasti helpompi pyörittää mehukkaita soundeja aivan pelkällä amp blockilla ilman sen kummempia hifistelyjä.

On kyl iha huikeesti muuttunu soundit mun preseteillä ainakin. Friedman(suosikki) tule jotenki paljo selkeemmäks ja laulavammaks. Volumepotikalla säätelyssäkin ihan bueno 10. Tossa vedetty uudella friedmanilla suomirokkia http://www.youtube.com/watch?v=Z-QGBReF3P8

E: Mesan preseteille kävi joku volumehävikki??? Korjaantu kun vähän käänsi leveliä isommalle niihin kaikkiin.
Annoin Ruokankaalle pikkusormen.. Se vei koko käden!
Metalliac
10.04.2013 19:17:55 (muokattu 10.04.2013 19:21:08)
Itellä oli hevihommissa toiminut luottopelinä FAS Modern ties kuinka monta firmistä putkeen, mutta kybään päivitettyä täytyy sanoa, ettei malli enää säväytä ollenkaan. Jotenkin tosi kolkko ja yläkireä. Onneksi tilalle on löytynyt aika monta uutta lempparia.
Friedman HBE on mukavan tiukka ja orgaanisen kuuloinen, vaikka progehommiin, vaikka en yleensä marsujohdannaisista tykkääkään. 5153 Red toimii oikein hienosti moderniin raskaaseen ja Dizzy oli myös positiivinen yllätys. Mesoista on näköjään tullut nyt jotenkin ohjettua poispäin. Vanhemmissa firmiksissä ne oli säröhommissa juurikin the shit. Noh, vaihtelu virkistää.

Jotenkin tuo tatsi on kyllä olennaisesti parantunut päivityksessä, vaikken muistakaan huomanneeni vanhassa mitään vikaa. Jotenkin ero on kyllä huomattava studiomonitorien läpi soittaessa, kitarakaapin läpi on jo aiemmin ollut hieno vedellä.

Ehkä pieni antikliimaksi oli nuo MIX-IR:t. En mä sieltä mitään "valmista" löytänyt, ja samalla tavalla pitää yhdistellä impulsseja kuin ennenkin. Petrucci IR on myöskin yksinään tosi tunkkanen ja tuhnu, silti sitä kehuskellaan maasta taivaisiin tuolla fractalin forumilla. En ymmärrä!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)