Mahomake 10.11.2012 23:02:14 | |
---|
Basistitkin tekee virheitä, mutta vain elämässä |
hollstro 11.11.2012 01:52:13 (muokattu 11.11.2012 01:52:38) | |
---|
Mahomake: Ai shattana, aikas namu peli. Pitääkin heti tutustua aiheeseen. Ihan rauhassa. Noita ei saa mistään. vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |
Mahomake 11.11.2012 20:19:52 | |
---|
hollstro: Ihan rauhassa. Noita ei saa mistään. Joo, CS:n hinnoittelusta päätellen noita on tehty vain harvoille ja valituille. Onkos tuo rakennettu ihan Presari 72:n bodyn pohjalta? Telebassoahan tuossa ei ole kuin tuo kaula ja humpparit. Heräsi heti mielenkiinto rakentaa oma tee-se-itse-basso. Basistitkin tekee virheitä, mutta vain elämässä |
hollstro 11.11.2012 22:25:23 (muokattu 11.11.2012 22:25:43) | |
---|
Mahomake: Joo, CS:n hinnoittelusta päätellen noita on tehty vain harvoille ja valituille. Onkos tuo rakennettu ihan Presari 72:n bodyn pohjalta? Telebassoahan tuossa ei ole kuin tuo kaula ja humpparit. Heräsi heti mielenkiinto rakentaa oma tee-se-itse-basso. Kyselin tuollaisen perään. Periaatteessa saa, hinta yli 5000€. Tilaustavaraa. Hakusanalla Lotto Bass löydät netistä jonkun verran materiaalia, mm. Yhden sällin kuvitettu rakennusprojekti jossa hän tekee itse ko. Basson. vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |
pardy 13.11.2012 23:13:23 (muokattu 13.11.2012 23:16:32) | |
---|
Mahomake: Joo, CS:n hinnoittelusta päätellen noita on tehty vain harvoille ja valituille. Onkos tuo rakennettu ihan Presari 72:n bodyn pohjalta? Telebassoahan tuossa ei ole kuin tuo kaula ja humpparit. Heräsi heti mielenkiinto rakentaa oma tee-se-itse-basso. "Sinnepäin"-kloonin sais väkerrettyä aika edukkaasti palacaster-meiningillä, tuo iso pleksi nimittäin antaa paljon anteeksi mitä vanhoihin jyrsintöihin tulee. Pienemmällä lavalla olevia presarikaulojakin kyllä pyörii monessa hintaluokassa, varmaan saa valmiiksi blokkiotelaudalla ellei Dremeli tai taltta pysy ittellä hyppysissä... Ei tietysti lohduta jos haluaa että lavassa lukee Fender. Kieltämättä aika namu. Harvoin enää tulee vastaan tänä päivänä sellaisia soittimia jotka väräyttää viisaria ("kaikki on niin nähty"), mutta tämä siinä kyllä onnistui. Jos nuo soitinnakertelut joskus vielä ottaa tuulta alleen niin tällänen ois magee vääntää. Jazz basson kaulamitoituksella tosin. Edit: Tai sitten vaan hyväksyn jälleen kerran sen tosiasian, ettei musta presarimiestä tuu vaikka oon monesti yrittäny... Hieno basso silti ja herättää huomattavaa omistushalua, lienee leikkisästi tämä nuoruusvuosien vanha tuttu, GAS. |
J.Hollström 14.11.2012 00:13:21 | |
---|
Ei muuta kuin LOTTO vetämään. |
kallefuture 20.01.2013 16:04:21 | |
---|
Moro! Meni sitte Mehikon Antigua presarista volapotikka paskaks. Intouduin ohittamaan koko elektroniikan l. nytten tulee mikeistä suoraan jakkiin kaikki. Seuraavaksi potikka ja konkka ostoksille. Intouduin lukemaan konkkien huikeista eroista soundiin. Juttua piisaa foorumeilla kuin etusputkista konsanaan. Mun bassossa taitaa olla keraaminen konkka. Hinta varmaan 15 cnt, kun taas paper-in -oil konkka, kuten 6 kööt luvulla maksaa 10 eur. Onks kokemusta konkkien vaihteluista? Tossa pätkässä esitellään volapotikkaa, jossa on sissäänrakennettu eri konkkavaihtoehtoja. Toi täpöillä oleva kirkas soundi on pirun hieno. http://www.youtube.com/watch?featur … yer_embedded&v=vkgqmxfXKSc#t=0s Onks tuttu kaveri? Terveisiä! KAlle "kananpaskaalahkeillaja jatkettuviskikaatukun kompastuinpihallakiikkutuoliin"-osastoa |
absqua 20.01.2013 17:14:08 | |
---|
kallefuture: Moro! Meni sitte Mehikon Antigua presarista volapotikka paskaks. Intouduin ohittamaan koko elektroniikan l. nytten tulee mikeistä suoraan jakkiin kaikki. Seuraavaksi potikka ja konkka ostoksille. Intouduin lukemaan konkkien huikeista eroista soundiin. Juttua piisaa foorumeilla kuin etusputkista konsanaan. Mun bassossa taitaa olla keraaminen konkka. Hinta varmaan 15 cnt, kun taas paper-in -oil konkka, kuten 6 kööt luvulla maksaa 10 eur. Onks kokemusta konkkien vaihteluista? Tossa pätkässä esitellään volapotikkaa, jossa on sissäänrakennettu eri konkkavaihtoehtoja. Toi täpöillä oleva kirkas soundi on pirun hieno. http://www.youtube.com/watch?featur … yer_embedded&v=vkgqmxfXKSc#t=0s Onks tuttu kaveri? Terveisiä! KAlle Mulla on yhdessä bassossa tollanen Tonestyler-potikka. Kyllähän sillä erilaisia vivahteita saa tuotettua, vaikka aika nopeasti löytää itsensä käyttämästä yhtä ja samaa päivästä toiseen. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Cathi777 20.01.2013 19:06:22 | |
---|
Voisihan sitä tähän klubiin ilmoittautua, kun tuli elämäni ensimmäinen presari tähän taloon. Eli tuli hankittua tuollainen meksikon tekele kuin Mike Dirnt-malli. Ihan kivan tuntuinen rokkibasso tuntuu olevan. Elektroniikka ei ehkä ihan viimeisen päälle, mutta niitähän nyt pystyy sitten aina muokkailemaan. Ulkonäkö kyllä muuten itseäni viehättää ja soittotuntuma on hyvä. Tällainen soitin siis http://www.themusiczoo.com/images/9 … ss_2_Tone_Sunburst_MX10078154_a.jpgOnly pop music can break my heart... |
kallefuture 20.01.2013 19:26:44 | |
---|
absqua: Mulla on yhdessä bassossa tollanen Tonestyler-potikka. Kyllähän sillä erilaisia vivahteita saa tuotettua, vaikka aika nopeasti löytää itsensä käyttämästä yhtä ja samaa päivästä toiseen. Sama täälä yksi asento. Ain päällä. Ton stylerin by-pass arvo taitaa olla .022 nF? konkka. Tarttee kokeilla. Uraltonesta potikat CTS ja konkka siis. Kalle "kananpaskaalahkeillaja jatkettuviskikaatukun kompastuinpihallakiikkutuoliin"-osastoa |
SnowCrow 19.03.2013 23:03:21 | |
---|
Hitto kun on kaasutellu presari nyt viimeaikoina. Haluisin just sellasta kunnon presarisoundia. Eikä jazzari pelkkä kaulamikki auki riitä ollenkaan. :) |
BT60 30.03.2013 20:20:46 | |
---|
No niin. Ilmoittaudun presari seurakuntaan 80-loppupuolella ostamani jenkki-presarin kanssa.... |
pekezu 31.03.2013 11:11:14 | |
---|
Itsekin pitää päivittyä takaisin listoille. Am. Std. Presari vuosimallia -07 tuli taloon tapaninpäivänä. Helvetin hyvä peli, kaula sais olla isompikin. Painaa todella vähän, kevyin basso mun kolmesta keihäästä ja selkeesti keikkapeli. Onks posset testaillu miten aktiivisesti kieliä asennettuna bodyn läpi tai sitten vain tallan läpi? Itellä on ollu nyt molemmat tavat ajossa ja tässä pieniä huomioita. Erot on pieniä, mutta kuitenkin itse kuultavissa. Tai tunnettavissa. Läpi bodyn: - Deadspotit ei niin selkeitä - Rahtusen pidempi sustain - Soundissa ei niin paljoa ätäkkiä Tallan läpi: - Soundissa enemmän ätäkkiä - Ehkä rahtusen "puisempi" soundi - Deadspotit erottuvat selkeämmin ja yleinen sointi ei aivan niin tasainen Voi olla psykoakustiikkaa, mutta ainakin ton deadspot- homman väitän olevan aika paikkaansapitävä, sikäli ettei toi läpibodyn vetäminen poista kuitenkaan niitä deadspotteja kokonaan. |
crystalmusic 01.04.2013 13:23:34 | |
---|
pekezu: Itsekin pitää päivittyä takaisin listoille. Am. Std. Presari vuosimallia -07 tuli taloon tapaninpäivänä. Helvetin hyvä peli, kaula sais olla isompikin. Painaa todella vähän, kevyin basso mun kolmesta keihäästä ja selkeesti keikkapeli. Onks posset testaillu miten aktiivisesti kieliä asennettuna bodyn läpi tai sitten vain tallan läpi? Itellä on ollu nyt molemmat tavat ajossa ja tässä pieniä huomioita. Erot on pieniä, mutta kuitenkin itse kuultavissa. Tai tunnettavissa. Läpi bodyn: - Deadspotit ei niin selkeitä - Rahtusen pidempi sustain - Soundissa ei niin paljoa ätäkkiä Tallan läpi: - Soundissa enemmän ätäkkiä - Ehkä rahtusen "puisempi" soundi - Deadspotit erottuvat selkeämmin ja yleinen sointi ei aivan niin tasainen Voi olla psykoakustiikkaa, mutta ainakin ton deadspot- homman väitän olevan aika paikkaansapitävä, sikäli ettei toi läpibodyn vetäminen poista kuitenkaan niitä deadspotteja kokonaan. Joo testattu on omalla 2011 am standardilla. Tulos: ei mitään eroa. Tätä oli muistaakseni jossain talkbassin ketjussa tutkittu ihan "tieteellisestikin" ja eroa ei löytynyt. Mutta tosiaan kun ihmisiä ja sitä myöten erehtyväisiä ollaan, niin jos mielessäsi huomaat eroa niin sittenhän sitä mielestäsi on. Itse laittaisin kyllä tuon psykoakustiikan piikkiin. |
Uncle Johnson 01.04.2013 14:51:04 | |
---|
|
JussiKoo 01.04.2013 16:18:07 | |
---|
"Mikä muualla tulkitaan homoeroottiseksi, on bassodadassa vain ryhmähenkeä." (kraaps 03/2010) |
aho 02.04.2013 11:14:18 | |
---|
JussiKoo: Hieno pleksi. Komppia komppia!! ei tajuu |
Njoo. Löytyyhän tuolta nurkasta Fender American Deluxe Precision Bass. Jostain vuodelta 2002, kait? "Ei mitään sointuja vaan meininkiä!" |
Hannu A 05.04.2013 15:09:23 (muokattu 06.04.2013 21:06:37) | |
---|
Pannaanpas välillä päivitystä klubiin, kuvassa tän hetkiset klubisoittimet: http://muusikoiden.net/dyn/users/110828.jpg Palapajatso random osista Marcus Miller jazzbasson elektroniikoilla. Palapresari fiestared drParts-body, MightyMite kaula Alimmaisesta on paha sanoa onko tuo lopulta presari vai ei. Charvel Fusion V -basson kaula istutettuna tarvike Presaribodyyn. Kaulatasku piti tehdä kokonaan uusiksi ja eri paikkaan, lisäksi molempia sarvia piti hiukan muotoilla. Pleksi on itse muotoiltu P-tyyliseksi. Mikki on Bartolinin Musari-replacement mikki, musarin sweetspotissa. Eräänlainen superpresari toi kuitennii on (vrt. Superstrato) "One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz."
- Lou Reed |
Siderocks 06.04.2013 20:36:21 | |
---|
En todennäköisesti ansaitse klubin jäsenyyttä, mutta tässä vielä keskeneräinen omatekele: presaribody (laihiksen jälkeen) ja jazzarimallinen reversed kaula, yksi musarimikki: http://instagram.com/p/XkossUwfhV/ Eli satulanvärkkäys, kieltenohjain ja muuta hässäkkää vielä tekemättä mutta ite tykkään ulukonäöstä so far. www.myspace.com/heavyspacehero |