Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Minkälainen laite on overdrive?
1 2 3
Illu
31.03.2013 19:10:42 (muokattu 31.03.2013 19:19:23)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Juu kiitosta vaan. Kävin katselemassa nettisivuilla esittelyvideoita noista polkimista ja täytyy myöntää kautta tunnustaa että tuo Mad Professorin suloisen hunajainen yliohjain erottui edukseen. Itse asiassa pidin siitä videon perusteella:-). Tota noin.... tuo ehdottamasi pedaali näyttää toimivan juuri sen logiikan mukaan josta itse tykkään eli se näyttää olevan huomattavan dynaaminen laite.
 
Vertailin sitä parin muun pedaalin esittelyvideon kanssa ja juuri dynamiikkanäyttää olevan madprofessorin vahvuus. Esimerkiksi T-Rexin mölleriin verrattuna Mad Professoria voi ohjata soittotatsilla kun T-rexissä on namiska jokaista soundia varten. Ei sekään mitenkään huonolta sinällään vaikuttanut, mutta T-rexit ei taida nauttia muusikoiden netin hyväksyntää. Toisaalta tuo SHOD alkoi loistaa kuin keidas autiomaassa noiden videoiden perusteella:-D
 
Semmoinen homma vain kiinnitti huomiotani enkä oikein löytänyt sille selitystä, että MadProfessoreita oli samassakin kaupassa kahdella eri hinnalla (esim. SHOD oli sekä 245 sekä 179 euroa). Ei kuitenkaan käynyt ilmi mistä siinä oli kyse ihan samanlaisia laitteita molemmat. Onko siinä kyse jostakin verottomasta hinnasta tms.? ei välttämättä kuulu tämän topikin aiheeseen, mutta hämmensi vain kun yli viiden kympin hintaero. Aika kalliitahan nuo Mad Professorit on, mutta toisaalta niin on t-rexitkin.
 
PS: tämä minun teoreettinen pohdintani säröjen maailmasta taisi nyt lipsahtaa kamarunkkaukseksi:-). Tuli vaan semmoinen olo että MadProfessori SHOD on pakko saada:-)

 
Kalliimpi oli tällänen käsintehty handwired -malli: http://muusikoiden.net/dyn/users/110628.jpg ja halvempi oli sellanen pcb-factorymalli.
 
Mut kiva pedaali tuo SHOD on, se kuulostaa just sille kuin ProGuitar Shopin videolla myös kotona... ;D
 
Edit: Tossa kuva pcb vs. handwired:
 
http://i985.photobucket.com/albums/ae333/bobbydevito/l1.jpg
 
Gabe
31.03.2013 19:13:17 (muokattu 31.03.2013 19:17:48)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Juu kiitosta vaan. Kävin katselemassa nettisivuilla esittelyvideoita noista polkimista ja täytyy myöntää kautta tunnustaa että tuo Mad Professorin suloisen hunajainen yliohjain erottui edukseen. Itse asiassa pidin siitä videon perusteella:-). Tota noin.... tuo ehdottamasi pedaali näyttää toimivan juuri sen logiikan mukaan josta itse tykkään eli se näyttää olevan huomattavan dynaaminen laite.
 
Vertailin sitä parin muun pedaalin esittelyvideon kanssa ja juuri dynamiikkanäyttää olevan madprofessorin vahvuus. Esimerkiksi T-Rexin mölleriin verrattuna Mad Professoria voi ohjata soittotatsilla kun T-rexissä on namiska jokaista soundia varten. Ei sekään mitenkään huonolta sinällään vaikuttanut, mutta T-rexit ei taida nauttia muusikoiden netin hyväksyntää. Toisaalta tuo SHOD alkoi loistaa kuin keidas autiomaassa noiden videoiden perusteella:-D

 
Nuo juuri miellän itsekin SHOD:n vahvuuksiksi. Itse sain tuon purkin kotiin lainaan eikä paluuta sen jälkeen ollut. :) Tuo dynamiikka on ehdottomasti SHOD:n parhaita puolia.
 
Semmoinen homma vain kiinnitti huomiotani enkä oikein löytänyt sille selitystä, että MadProfessoreita oli samassakin kaupassa kahdella eri hinnalla (esim. SHOD oli sekä 245 sekä 179 euroa). Ei kuitenkaan käynyt ilmi mistä siinä oli kyse ihan samanlaisia laitteita molemmat. Onko siinä kyse jostakin verottomasta hinnasta tms.? ei välttämättä kuulu tämän topikin aiheeseen, mutta hämmensi vain kun yli viiden kympin hintaero. Aika kalliitahan nuo Mad Professorit on, mutta toisaalta niin on t-rexitkin.
 
Siitä on kahta versiota, se kalliimpi on suomalaista käsityötä ja edullisempi tehdastekoinen versio. En ole päässyt vielä itse testaamaan onko noilla eroa soundissa, ei pitäisi ainakaan olla. Sitä en tiedä missä nuo tehdastekoiset purkit kasataan, ilmeisesti ei kuitenkaan Suomessa.
 
PS: tämä minun teoreettinen pohdintani säröjen maailmasta taisi nyt lipsahtaa kamarunkkaukseksi:-). Tuli vaan semmoinen olo että MadProfessori SHOD on pakko saada:-)
 
Eikö se ole mnetin tarkoitus? ;)
blues guitar
31.03.2013 19:25:20 (muokattu 31.03.2013 19:27:40)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu:Semmoinen homma vain kiinnitti huomiotani enkä oikein löytänyt sille selitystä, että MadProfessoreita oli samassakin kaupassa kahdella eri hinnalla (esim. SHOD oli sekä 245 sekä 179 euroa).
PS: tämä minun teoreettinen pohdintani säröjen maailmasta taisi nyt lipsahtaa kamarunkkaukseksi:-). Tuli vaan semmoinen olo että MadProfessori SHOD on pakko saada:-)

 
Top Soundilla 220€. :D
http://www.topsound.fi/mad-professor-sweet-honey-overdrive.html
 
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
Ziggy Bubba
31.03.2013 19:38:24
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oma jokusen vuoden jo vanha SHOD on made in Finland. Tämä on ajalta ennen noita pcb-malleja.
 
Tosi laulava purkki tosiaan kyseessa, varsinkin miedoilla asetuksilla tuolla saa tosi hyvää kirkkautta vaikka liideihin.
 
Viime ajat on oma ollut vaihteeksi tauolla, koska nuo tubescreamer-henkiset on ollu käytössä. Voodoo Labin Sparkle Driven hyvyys oli varsinkin päässyt unohtumaan.
 
Yhden miehen pläskiä pruttua ja tunnelmaa: CROOKMACHINE
hallu
31.03.2013 19:48:34 (muokattu 31.03.2013 19:51:31)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

blues guitar: Top Soundilla 220€. :D
http://www.topsound.fi/mad-professor-sweet-honey-overdrive.html

 
No juu, mutta mä asun täällä periferiassa, niin menee äkkiä bensoihin tuo syntynyt säästö. Ajattelin, että tuolta Custom Soundista olisin käynyt hakemassa kun on tuossa lähempänä.
 
E: niin joo se on thomannillakin 245:-) en ollut aikonut tilata sitä postimyynnistä, mutta voisihan sen tietenkin tilata tuolta tosoundista, kun ei tuonne keskustaan ole kyllä mikään hauska lähteä kaupoille... ainakaan ennen kesää kun pääsee prätkällä jolloin oikeastaan voisi ajella seinäjoellekin sen hakemaan kun ajaminen on niin hauskaa... huoh, päätöksiä päätöksiä:-)
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
Gabe
31.03.2013 20:00:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: No juu, mutta mä asun täällä periferiassa, niin menee äkkiä bensoihin tuo syntynyt säästö. Ajattelin, että tuolta Custom Soundista olisin käynyt hakemassa kun on tuossa lähempänä.
 
E: niin joo se on thomannillakin 245:-) en ollut aikonut tilata sitä postimyynnistä, mutta voisihan sen tietenkin tilata tuolta tosoundista, kun ei tuonne keskustaan ole kyllä mikään hauska lähteä kaupoille... ainakaan ennen kesää kun pääsee prätkällä jolloin oikeastaan voisi ajella seinäjoellekin sen hakemaan kun ajaminen on niin hauskaa... huoh, päätöksiä päätöksiä:-)

 
Onhan postimyynnissä myöskin se turva että jos purkki ei jostain syystä miellytä niin sen voi vuorokauden sisällä palauttaa. Toisaalta lieneekö tuo parikymppiä sitten niin oleellinen säästö jos haluaa sen paikallisesta hakea ja testata samalla. :)
blues guitar
31.03.2013 20:08:26
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Onhan postimyynnissä myöskin se turva että jos purkki ei jostain syystä miellytä niin sen voi vuorokauden sisällä palauttaa. Toisaalta lieneekö tuo parikymppiä sitten niin oleellinen säästö jos haluaa sen paikallisesta hakea ja testata samalla. :)
 
No joo...voihan se olla että saat tingittyä myös sieltä lähikaupasta tuon parikymppiä.
Laitoin vain tuon linkin kun itse tilasin TopSoundista, totettuani että on edullisin vaihtoehto.
 
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
Gabe
31.03.2013 20:22:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

blues guitar: No joo...voihan se olla että saat tingittyä myös sieltä lähikaupasta tuon parikymppiä.
Laitoin vain tuon linkin kun itse tilasin TopSoundista, totettuani että on edullisin vaihtoehto.

 
Itse tilasin myös Top Soundista, loistava liike ja asiakaspalvelu toimii. Itse tosin jo etukäteen pääsin purkkiin tutustumaan, persaukiselle tuo parikin sataa on jo jonkinlainen summa. :)
blues guitar
31.03.2013 20:33:15
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Itse tilasin myös Top Soundista, loistava liike ja asiakaspalvelu toimii. Itse tosin jo etukäteen pääsin purkkiin tutustumaan, persaukiselle tuo parikin sataa on jo jonkinlainen summa. :)
 
Yksi ongelma Top Soundin nettikaupassa on, nimittäin nettikaupan sivuilla ei ole mainintaa varastotilanteesta. Yhtä mikrofonia odottelin melkein kuukauden kun sitä ei ollutkaan varastossa eikä ilmeisesti maahantuojallakaan.
Muuten kyllä toimitukset toimineet hienosti. :D
 
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
hallu
31.03.2013 20:38:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

blues guitar: Yksi ongelma Top Soundin nettikaupassa on, nimittäin nettikaupan sivuilla ei ole mainintaa varastotilanteesta. Yhtä mikrofonia odottelin melkein kuukauden kun sitä ei ollutkaan varastossa eikä ilmeisesti maahantuojallakaan.
Muuten kyllä toimitukset toimineet hienosti. :D

 
Juu kiitoksia vinkistä. Olen varmaan tiistaihin mennessä jäähtynyt sen verran, että pystyn vähän neutraalimmin suohtutumaan ostostapahtumaan:-). Minähän en alkujani ollut edes ostamassa mitään spedaalia (mitä nyt tuota delayta olen pyöritellyt mielessäni, muutama topikki sitten) kunhan vaan aloin pohdiskella erilaisia särön tuottamistapoja ja sitä, että mitä sille signaalille lopultakin tapahtuu ja että onko sillä merkitystä millä sitä tuuppaa ruttuun. Nyt vaan rupesi tuo MadProfessori kaasuttamaan:-). Saa nähdä saatan sen ostaakin.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
Gabe
31.03.2013 20:41:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Minähän en alkujani ollut edes ostamassa mitään spedaalia
 
Nyt vaan rupesi tuo MadProfessori kaasuttamaan:-). Saa nähdä saatan sen ostaakin.

 
Kerrohan sitten mietteitä jos purkin päädyt hankkimaan. :)
Ziggy Bubba
31.03.2013 21:02:07
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Itse tilasin myös Top Soundista, loistava liike ja asiakaspalvelu toimii. Itse tosin jo etukäteen pääsin purkkiin tutustumaan, persaukiselle tuo parikin sataa on jo jonkinlainen summa. :)
 
Oma maksoi 170e torilla. Ei tosiaan halpa, mutta selkeesti rahansa arvoinen.
 
Yhden miehen pläskiä pruttua ja tunnelmaa: CROOKMACHINE
hallu
31.03.2013 21:55:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ziggy Bubba: Oma maksoi 170e torilla. Ei tosiaan halpa, mutta selkeesti rahansa arvoinen.
 
Eipä kylläkään näy torilla usein tuota pedaalia (tai ainakaan nyt ei näkynyt kun kävin torinkin katsomassa läpi). Vissiin niin hyvä ettei useimmilla päädy myyntiin;-)
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
MarkoA
31.03.2013 22:07:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

220€ on kyllä todella paljon overdrivesta, mikäli se vielä on koottu kaukoidässä. Kloonauksen paikka, sanoisin tietämättömänä.
 
Well, I stand up next to a mountain, Chop it down with the edge of my hand
Laulava Kylätohtori
31.03.2013 22:09:26 (muokattu 31.03.2013 22:12:19)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Eipä kylläkään näy torilla usein tuota pedaalia (tai ainakaan nyt ei näkynyt kun kävin torinkin katsomassa läpi). Vissiin niin hyvä ettei useimmilla päädy myyntiin;-)
 
Itse myin omani, eikä tarvittu edes ilmoitusta... :)
 
Muistutan vain, että onhan niitä muitakin, kuten Timmyä, Mi Audion pedaaleja, Rockettin pedaaleja ym. vaikka mitä, että ei tuo SHOD ainut mahdollisuus ole, eikä edes kaikkien mielestä paras... Toki sen dynamiikka, erottelevuus ja selkeys on loistavia, mutta itse soundissa oli omaan makuun jotain hmmm.. siis jotain, miksi sen myin...
 
edit. kyllä noita SHODeja, HW:tä ja PCB:tä, liikkuu molempia torilla vähän väliä, joten jos käytetty kelpaa, niin kannattaa ilman muuta odottaa...
 
edit. oma musta hevonen on Mi Audion Blue Boy Deluxe, jonka ostin torilta 80 eurolla. Blue Boy Dlx jäi ja SHOD jatkoi matkaa, joten ei se kallis hinta aina takaa parasta lopputulosta. Saatta toki olla, että tuokin jatkaa pian matkaansa... ;)
 
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Gabe
31.03.2013 22:55:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MarkoA: 220€ on kyllä todella paljon overdrivesta, mikäli se vielä on koottu kaukoidässä. Kloonauksen paikka, sanoisin tietämättömänä.
 
Siis.. tuo kalliimpi reilu parinsadan versio on suomalaista käsityötä. Se maksaa aina jonkun verran. :)
hallu
31.03.2013 23:15:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Itse myin omani, eikä tarvittu edes ilmoitusta... :)
 
Muistutan vain, että onhan niitä muitakin, kuten Timmyä, Mi Audion pedaaleja, Rockettin pedaaleja ym. vaikka mitä, että ei tuo SHOD ainut mahdollisuus ole, eikä edes kaikkien mielestä paras... Toki sen dynamiikka, erottelevuus ja selkeys on loistavia, mutta itse soundissa oli omaan makuun jotain hmmm.. siis jotain, miksi sen myin...
 
edit. kyllä noita SHODeja, HW:tä ja PCB:tä, liikkuu molempia torilla vähän väliä, joten jos käytetty kelpaa, niin kannattaa ilman muuta odottaa...
 
edit. oma musta hevonen on Mi Audion Blue Boy Deluxe, jonka ostin torilta 80 eurolla. Blue Boy Dlx jäi ja SHOD jatkoi matkaa, joten ei se kallis hinta aina takaa parasta lopputulosta. Saatta toki olla, että tuokin jatkaa pian matkaansa... ;)

 
Siis joo, varsinkaan pedaaleissa hinta ei tarkoita välttämättä yhtään mitään soundin kannalta (tai no ehkä jotkut laatutekijat hyvät komponentit kestävä kotelo ja toimintavarma kytkin tms. voi vaikuttaa mutta ei nekään aina) . Olen myös tietoinen, että monet ihan klassikkopedaalit eivät ole mitään kallista putiikkikamaa. Toisaalta olen myös lukenut, että putiikki statuksella koitetaan toisinaan myydä kalliilla ihan tavallista bulkkikamaa. Toisaalta jos joku on tehnyt ihan oikeaa suunnittelutyötä ja värkännyt käsityönä pedaalin parhaista raaka-aineista, niin voihan siitä vähän maksaakin. Mutta esimerkiksi bossilla on suosittuja klassikkopedaaleja jotka ovat ihan liukuhihnatuotantoa ja silti soittajasukupolvet toisensa jälkeen niitä arvostavat. Ja eikös vain se kuuluisa Ibanez TS9 ole myös alkujaan ihan bulkkipedaali, joka vain sattuu olemaan hyväsoundinen.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
Ziggy Bubba
01.04.2013 00:22:51 (muokattu 01.04.2013 00:23:28)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Siis joo, varsinkaan pedaaleissa hinta ei tarkoita välttämättä yhtään mitään soundin kannalta (tai no ehkä jotkut laatutekijat hyvät komponentit kestävä kotelo ja toimintavarma kytkin tms. voi vaikuttaa mutta ei nekään aina) . Olen myös tietoinen, että monet ihan klassikkopedaalit eivät ole mitään kallista putiikkikamaa. Toisaalta olen myös lukenut, että putiikki statuksella koitetaan toisinaan myydä kalliilla ihan tavallista bulkkikamaa. Toisaalta jos joku on tehnyt ihan oikeaa suunnittelutyötä ja värkännyt käsityönä pedaalin parhaista raaka-aineista, niin voihan siitä vähän maksaakin. Mutta esimerkiksi bossilla on suosittuja klassikkopedaaleja jotka ovat ihan liukuhihnatuotantoa ja silti soittajasukupolvet toisensa jälkeen niitä arvostavat. Ja eikös vain se kuuluisa Ibanez TS9 ole myös alkujaan ihan bulkkipedaali, joka vain sattuu olemaan hyväsoundinen.
 
Ite asiassa TS808 taitaa olla vielä enemmän arvostettu, siis vs TS9. Leikkaa vähemmän alapäätä, on pikkasen naturaalimpi. Molemmat on hyviä, erilaisia toki. Esim. tämä sparkle drive on just 808-malli, clean-potikalla varustettuna. Voi sekottaa efektoitua ja puhdasta halutessaan.
 
Yhden miehen pläskiä pruttua ja tunnelmaa: CROOKMACHINE
slapvete
01.04.2013 04:02:51 (muokattu 01.04.2013 04:03:42)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun korvaan MP:n Little Green Wonder on hurjasti parempi kuin TS9. Testailin joskus Keeley-modattua TS9:ä, TS-10:ä ja LGW:tä päittäin. Pesutulos oli TS9 < TS10 < LGW, tuommoisilla "kypsään makuun" särömäärillä. LGW oli selkeästi musikaalisin, ns. valmista soundia irtosi selkeästi helpoiten.
 
JCM900:n piristämiseen TS9 on melkeinpä LGW:tä parempi enemmän honotuksensa takia. Niitä molempia kenties vieläkin parempi hevistelyyn on Bossin Super Overdrive. 2203:n kanssa slayeröintiin taas TS10 oli todella hyvä.
 
YMMV.
 
"There's something both hysterically funny and totally great about SUCKING at something and REFUSING TO GIVE UP... It really irritates the fuck outta some people." - Slipperman
Ziggy Bubba
01.04.2013 04:38:37 (muokattu 01.04.2013 09:10:34)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

slapvete: Mun korvaan MP:n Little Green Wonder on hurjasti parempi kuin TS9. Testailin joskus Keeley-modattua TS9:ä, TS-10:ä ja LGW:tä päittäin. Pesutulos oli TS9 < TS10 < LGW, tuommoisilla "kypsään makuun" särömäärillä. LGW oli selkeästi musikaalisin, ns. valmista soundia irtosi selkeästi helpoiten.
 
JCM900:n piristämiseen TS9 on melkeinpä LGW:tä parempi enemmän honotuksensa takia. Niitä molempia kenties vieläkin parempi hevistelyyn on Bossin Super Overdrive. 2203:n kanssa slayeröintiin taas TS10 oli todella hyvä.
 
YMMV.

 
E: ei paljoa lisättävää :)
 
Yhden miehen pläskiä pruttua ja tunnelmaa: CROOKMACHINE
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «