Aihe: Paras bändin nimi?
1 2 3 4 523 24 25 26 27
Thefish
05.01.2013 02:56:02
Rövsvett.

Huonoudessaan aivan helvetin mahtava!
"This motherfucker can play AND dance!" - Paul Jackson
Kalmo
07.01.2013 00:21:01
Hykerryttävää oli kun junnuna tajusin Tontos Expanding Head Band -nimeen sisältyvän sanaleikin.

Vähän allerginen olen sellaisille mukamas viileille ja "sankarillisille" nimille, jotka kuulostavat varhaismurrosikäisen keksimiltä, kuten "Stormtroopers of Death" tms.

Sturm Und Drang on mielestäni tosi tyylikäs ja hyvällä trendivainulla valittu nimi. Bändi sinänsä nyt vain ei oikein pure meikäläiseen.

Iron Maiden, Metallica, Kotiteollisuus, Apulanta ja Eppu Normaali ovat myös mielestäni loistavia nimiä, jotka eivät kuulosta väkisin keksityiltä eivätkä koskaan vanhene.
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300, XP, SONAR 8.5 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
luciferi
12.01.2013 00:31:23
Kalmo: Hykerryttävää oli kun junnuna tajusin Tontos Expanding Head Band -nimeen sisältyvän sanaleikin.

Vähän allerginen olen sellaisille mukamas viileille ja "sankarillisille" nimille, jotka kuulostavat varhaismurrosikäisen keksimiltä, kuten "Stormtroopers of Death" tms.

Sturm Und Drang on mielestäni tosi tyylikäs ja hyvällä trendivainulla valittu nimi. Bändi sinänsä nyt vain ei oikein pure meikäläiseen.

Iron Maiden, Metallica, Kotiteollisuus, Apulanta ja Eppu Normaali ovat myös mielestäni loistavia nimiä, jotka eivät kuulosta väkisin keksityiltä eivätkä koskaan vanhene.

En kuuntele itse tuota "storm troopers of death" bändiä vaikka sen nimen tänne heitinkin mut mulla on vähän sellainen käsitys että tuossa nimessä ei ole haettu mitään "muka" coolia tai sankarillista. Se on vaan nimi bändille ilman sen suurempia syvällisyyksiä tai merkityksiä. Vai pitääkö jonkun bändin nimellä olla aina joku sanoma tai merkitys? Mun mielestä vaikka "Täällä haisee paska" vois olla hyvä nimi jollekin tanssiorkesterille.
Jos ei muut niin ainakin korvat soi hyvässä vireessä!
author
12.01.2013 03:26:11
Keksittiin kaverin kanssa hyvä:

"Clintin nänni Perkele!"

(Kaverin toteamus leffaa katsoessa.)
Kalmo
12.01.2013 20:08:39
luciferi: En kuuntele itse tuota "storm troopers of death" bändiä vaikka sen nimen tänne heitinkin mut mulla on vähän sellainen käsitys että tuossa nimessä ei ole haettu mitään "muka" coolia tai sankarillista. Se on vaan nimi bändille ilman sen suurempia syvällisyyksiä tai merkityksiä. Vai pitääkö jonkun bändin nimellä olla aina joku sanoma tai merkitys? Mun mielestä vaikka "Täällä haisee paska" vois olla hyvä nimi jollekin tanssiorkesterille.

En osoittanut postiani sinulle, enkä tarkoita mitään muuta, kuin että bändin nimi kuulostaa siltä, kuin 12-13 vuotiaat olisivat funtsailleet, että mikä olis ihan sairaan viilee ja macho nimi, joka antais niinku tosiraivolle musalle katu-uskottavutta!. Hylätyiksi vaihtoehdoiksi jäivät ehkä Fuck you Satan tai Tarzan Homofighters, koska niitä ei pystynyt sanomaan punastumatta, mikä taas olisi erittäin epäviileää..

No, vakavissaan...Mitä kaverit ovat oikeasti ajatelleet nimeä keksiessään, en tietenkään voi tietää, eikä tuo nyt mitenkään tolkuton nimi ole. Paljon, paljon kökömpiin on törmätty. Kunhan nyt toimi esimerkkinä "tyylilajista", jonka sisällä on helppo kompastua.
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300, XP, SONAR 8.5 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
Tawsky
12.01.2013 22:40:31
Kalmo: Tarzan Homofighters

Tää oli hyvä. Saako käyttää?
"Odotin sellaista Tony Halmeen näköistä kaveria sieltä ilmaantuvaksi, joten shokki oli kova kun mielikuvat romahti." -DM
Antti1997
12.01.2013 22:55:45
Jos perustaisin bläkkisbändin, sen nimeksi tulisi Jutta Urpilainen.
"Ihminen, joka ei ole kuunnellut musiikkia paljon ja monipuolisesti, luulee helposti, että tämä musiikki olisi laadukasta tai hyvää. Se ei ole. Tällaista musiikkia ei kertakaikkiaan voi kuunnella, jos omaa laajan kuuntelukokemuksen." -jazzmies
Folkson
13.01.2013 01:22:15
Delirium 74
Miten ne sanat meni?
luciferi
14.01.2013 00:20:22
Kalmo: En osoittanut postiani sinulle, enkä tarkoita mitään muuta, kuin että bändin nimi kuulostaa siltä, kuin 12-13 vuotiaat olisivat funtsailleet, että mikä olis ihan sairaan viilee ja macho nimi, joka antais niinku tosiraivolle musalle katu-uskottavutta!. Hylätyiksi vaihtoehdoiksi jäivät ehkä Fuck you Satan tai Tarzan Homofighters, koska niitä ei pystynyt sanomaan punastumatta, mikä taas olisi erittäin epäviileää..

No, vakavissaan...Mitä kaverit ovat oikeasti ajatelleet nimeä keksiessään, en tietenkään voi tietää, eikä tuo nyt mitenkään tolkuton nimi ole. Paljon, paljon kökömpiin on törmätty. Kunhan nyt toimi esimerkkinä "tyylilajista", jonka sisällä on helppo kompastua.

Joo ei tarkoituksena ollut provosoida tuolla omalla vastauksella mutta yritin vaan sen tuoda esille että tuossa nyt ei välttämättä ole hirveitä ajatushautomoita pidetty tuon nimen valinnassa. Löytyyhän käytännössä samalta kokoonpanolta sellainenkin bändi kuin "Method of destruction" wikipeedian oppimäärällä katsottuna. Ja kai sen nimen pitää vähän musiikkiakin kuvata ettei kukkahattutädit vahingossa osta kuolemametallibändin levyä jossa bändin nimi on "Kukkaislehdon trubaduurit" :D
Jos ei muut niin ainakin korvat soi hyvässä vireessä!
StJerky
15.01.2013 10:56:49
Gaines: Electirc Blue Peggy Sue and The Revolutions from Mars.

Revolutionions.
Milkop
15.01.2013 15:26:35

Enpä ole tätä vielä näemmä kirjoittanut ketjuun. Kaveri keksi aikoinaan melko loistavan nimen bändille. Tai no, ainakin silloin tälle tuli revettyä täysin.

Catholic Pedophilepriests Time-Machine'd To The Birth Of Christ
"Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse."
TheMusiikkmies
29.03.2013 23:16:41
One does not simply write correctly!
Sarko
30.03.2013 02:09:27
TheMusiikkmies: Heavy Metal Perse

http://www.youtube.com/watch?v=owvvWCTPs10

Jos haukotus naurattaisi niin tämä nimi olisi koomikko.
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
Marsalkka
30.03.2013 10:22:49
Aika monella metalcore-tyyliselläkin bändillä on musta siistejä nimiä.

Musta ei. Kaikki on sellasia kolmesanaisia ja ne on väkisin revitty joistain klassikkokirjallisuudesta tai ovat jollain muulla tavalla ei-keksittyjä.
Vasarointi miehille.
Varjis
30.03.2013 14:50:59 (muokattu 30.03.2013 14:51:22)
Marsalkka: Musta ei. Kaikki on sellasia kolmesanaisia ja ne on väkisin revitty joistain klassikkokirjallisuudesta tai ovat jollain muulla tavalla ei-keksittyjä. Itsellä tulee mieleen että nämä bändit, jotka ensimmäisenä tämänkaltaisia nimiä otti käyttöön halusi kenties kokeilla jotain uutta. Kenties ottivat bändin nimen ikään kuin sanoituksista? Aika monessahan niissä on joku verbimäinen sana. As I LAY DYING, We CAME As Romans, August BURNS Red... mitä näitä nyt on.
313
30.03.2013 19:03:50
Ylläkuvatunlaiset absurdit lauseet nönnönnööcore-bändien niminä saa meikäläisen otsasuonet tykyttämään ja ikenet vuotamaan verta. Puhumattakaan näistä stanan iwrestledabearonce -tyylisistä sotkuista.

Musta Truckfighters on jotenkin aivan loistava nimi.
artope
30.03.2013 20:14:00

Korvamato olis aika hyvä, mun mielestä.
"Pelimanni kolmannessa polvessa. Toisessa polvessa kuluma"
arsu
30.03.2013 21:09:31
reaper666: Ärsyttää ihmiset minkä mielestä ne on hyviä bändien nimiä mistä itse pitävät.
Mun mielest esim. Down on aika tyhmä nimi ku ei sitä voi oikeen googlettaakaan eikä KISSiä. Vaiks molemmist tykkäänki.

Down on loistava bändin nimi. Lyhyt ja ytimekäs, ja kertoo bändin musastakin jotain. Lisäksi tarkoittaa luultavasti bändin kotipaikkaa. Jos joku ei moista tiedä, niin myös bändin mainio debyyttialbumi Nola tulee sanoista New Orleans, LA.

Grateful Dead on hieno. Tykkään myös kovasti bändin levynkansista.
"Our style? Invasive, penetrating, brutal, loud and access-all-areas. Just like our lovemaking."
belarusman
03.04.2013 22:52:23

U.B.A.R eli Ultra Brutal Anal Rape
Crossroads calling...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)