Aihe: Ongelma midi-keyboardin kanssa.
1
Wilhelm Hell
21.03.2003 16:34:40
Elikkäs käytin soskunrahat kerrankin johonkin järkevämpään kuin baarin kassaan ja intouduin ostamaan Roland PC-180A midi-koskettimiston. Nyt en kuitenkaan saa konettani ja koskettimistoani havaitsemaan toisiaan. kiippa on siis kiinni koneen peli/midi-portissa piuhalla josta siis lähtevät midi-in ja midi-out piuhat. En ole aivan varma kumpi näistä tulee koskettimistoon kiinni mutta molempia olen kokeillut, ilman minkäänlaista toimintaa. En ole ennen näiden midihommien kanssa pelannut jotenka apu olisi tarpeen.

-Toimiiko kyseinen koskettimisto edes pelkän tietokoneen kanssa vai onko se tarkoitettu pelkästään synamoduuleiden ohjaamiseen?

-Jos tuon nyt yleensä saa toimimaan pelkän koneen kanssa niin tarvitseeko tuohon jotain muuta väliadapteria kuin tuon pelkän piuhan?

-Ja kaikki muutkin neuvot ja vinkit ovat tarpeen sillä olen todellakin aika pihalla näistä midihommista?

Ja sitten lopuksi hieman tietoa muusta laitteistosta, elikkäs käyttis on Windows 98 ja äänikortin virkaa hoitaa Sound Blaster Live Value.
ganesha
28.03.2003 14:14:58
PITÄS TOIMATA.
PITÄÄ VAIN SÄÄTÄÄ SEKVENSSERI-SOFTASTA ASETUKSET
"if we can´t be free, let´s at least be cheap!" - Frank Zappa
Jabbe
28.03.2003 18:26:30
PITÄS TOIMATA.
PITÄÄ VAIN SÄÄTÄÄ SEKVENSSERI-SOFTASTA ASETUKSET

oliko caps lock päällä vai miksi huudat?
Eilen tänään oli huominen, mutta ylihuomenna huominen on eilinen.
anguished
03.05.2004 17:01:26 (muokattu 03.05.2004 17:48:57)
notting
ba-Rokki
anguished
03.05.2004 18:53:19
Yksi vaihtoehto lienee hommata MIDI-USB-adapteri (kunhan koneesta löytyy USB-portti). Ne ovat noin yleisesti ottaen toimineet varsin helposti ja ilman säätämistä, ei pitäisi kamalasti maksaa.

Jep, tämmönen systeemi itellä ja hyvin nyt toimii (olin vaan pistänyt väärinpäin kaapelin ;-D).
ba-Rokki
Välikäsi
03.05.2004 19:50:30
Toi joystickportti-MIDI on toiminut itsellä hiton hyvin. Ei tartte edes mitään erityisiä ajureita Windowsiin, senkus tökkäät kiipparin kiinni (kiipparin midi out -> tietokoneen midi in jne) ja alat soittaa. Windows ei sitten kyllä mitenkään 'tunnista' tai 'havaitse' sitä kiipparia, se vaan joko toimii tai ei. Useimmiten toimii, koskapa Windows 'tajuaa' joystick-portin olevan mahdollisesti myös MIDI-input.
Xardan
03.05.2004 22:55:08

Jee aina pitää keskittyä olennaiseen;D
Music is my life, if not, then hell with me!
pai
04.05.2004 22:38:21
Mulla on sama juttu etten ole saanut kiipparia toimimaan tietokoneen kanssa, mutta mulle on jäänyt epäselväksi tarviiko vielä olla audiojohto laitteiden välillä?
anguished
05.05.2004 00:26:51
Mulla on sama juttu etten ole saanut kiipparia toimimaan tietokoneen kanssa, mutta mulle on jäänyt epäselväksi tarviiko vielä olla audiojohto laitteiden välillä?

Audiojohto? Hm... ei kai, tai riippuu mitä sillä tarkoitat. Näin on minulla:

Syntikka
|
USB - Midi Interface (eli midi-in ja midi-out kaapelit syntikkaan, toinen pää, eli usb -liitin pistetään koneeseen)
|
Tietokone
ba-Rokki
ganesha
05.05.2004 17:02:28 (muokattu 05.05.2004 17:06:19)

ai sori, meni zoppaa gorfaan. en kuullu ite mitn.
öö, itse pukkaan kiipparitiskistä plugipiuhat vielä mikseriin ja siitä stereoihin/vahvistimeen ja johan murisee. pitäis vaan opetelle käyttään cubasea kun toi ikivanha cakewalk nykii jo pahasti.
"if we can´t be free, let´s at least be cheap!" - Frank Zappa
lion
11.05.2004 10:22:37
Elikkäs käytin soskunrahat kerrankin johonkin järkevämpään kuin baarin kassaan ja intouduin ostamaan Roland PC-180A midi-koskettimiston. Nyt en kuitenkaan saa konettani ja koskettimistoani havaitsemaan toisiaan. kiippa on siis kiinni koneen peli/midi-portissa piuhalla josta siis lähtevät midi-in ja midi-out piuhat. En ole aivan varma kumpi näistä tulee koskettimistoon kiinni mutta molempia olen kokeillut, ilman minkäänlaista toimintaa. En ole ennen näiden midihommien kanssa pelannut jotenka apu olisi tarpeen.

-Toimiiko kyseinen koskettimisto edes pelkän tietokoneen kanssa vai onko se tarkoitettu pelkästään synamoduuleiden ohjaamiseen?

-Jos tuon nyt yleensä saa toimimaan pelkän koneen kanssa niin tarvitseeko tuohon jotain muuta väliadapteria kuin tuon pelkän piuhan?

-Ja kaikki muutkin neuvot ja vinkit ovat tarpeen sillä olen todellakin aika pihalla näistä midihommista?

Ja sitten lopuksi hieman tietoa muusta laitteistosta, elikkäs käyttis on Windows 98 ja äänikortin virkaa hoitaa Sound Blaster Live Value.

Mulle tuli heti mieleen, että ongelma on luultavasti siinä, että sulla ei joko ole mitään softaa jolla soittelisit saundeja tai sitten et osaa konffata sitä softaa.

Siis katsos, kun liität tuon kiipparin koneen midi-porttiin, se ei lähetä mitään ääntä, vaan ainoastaan dataa. Eli se kertoo tietokoneen midi-keskukselle että mitä kosketinta painoit, mitä nappulaa liikautit ja kuinka kovaa painoit kosketinta. Joten, sinun pitää hommata joku softasyna, ohjelma joka osaa lukea tuota midi-dataa ja muuttaa sen ääneksi. Cubasessa Acidissa Sonarissa ym. monessa muussa on tällainen ominaisuus. Kerro siis onko sinulla softaa joka osaa soittaa midiä?

- Li'oN
[©][__][©] [©][©][©] [©][__][©]
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)