Aihe: Turvonneet hintapyynnöt laitteista, vol 6
1 2 3 4 5103 104 105 106 107497 498 499 500 501
Krice
29.03.2013 13:11:07

edenbeast: Customoitu kitara on customoitu kitara ja tuossa ilmoituksessahan sanotaan customoitu kitara...

Jos itse säätää kitaraa niin yleisesti käytetty termi on modattu.
jyrkalt
29.03.2013 13:46:52
Krice: Jos itse säätää kitaraa niin yleisesti käytetty termi on modattu.

Wooooot? :D
yonyx
29.03.2013 13:48:55
missä sanotaan että kuka saa käyttää custom sanaa ja ketkä "joutuu tyytymään" modaus sanaan?! :D
Lucifer Our Lord - LOL
ReBeat
29.03.2013 14:01:08

yonyx: missä sanotaan

"customoitu" kuulostaa kyllä ihan helvetin urpolta ihan mistä tahansa esineestä, kun ei olla amerikassa vaan täällä perämettissä.
yonyx
29.03.2013 14:10:02
eipä tuo modaus sana ole sen suomalaisempi... eikä tuunaus ja mitä näitä muita on... lähinnä naurattaa moiset kitinät jostakin sanasta. jos joku on niin uuvatti että luulee nyt tuota custom shopin tekemäksi, ja maksaa mukisematta tuosta ton turvonneen hinnan tuon custom sanan käytön takia niin eipä haittaa mun elämää... mutta jaxuhaleja kaikille keitä kiukuttaa!
Lucifer Our Lord - LOL
ReBeat
29.03.2013 14:23:01

Se pitäis olla ensinnäkin "kustomiisattu", koska lähdesana on customization eikä mikään customozition.

"modattu" sanassa on enemmän järkeä, koska on olemassa muutenkin sentään modifiointia ja se on pehmeämmän kuuloinen. "Customointi" on joku mongerrusmuoto mikä otettu tyhjältä taivaalta ja on sana mille Ismo Alanko naurais ihan täpöllä.
edenbeast
29.03.2013 14:27:05
Passaiskos modifikeerattu? Eipä mulla muuta :)
yonyx
29.03.2013 14:37:57
Miten ois mukautettu tai mittatilaustyönä tehty, niinkuin sanakirjan mukaan?
Lucifer Our Lord - LOL
Hynkel
29.03.2013 14:50:32 (muokattu 29.03.2013 18:19:11)
Kah tuplat.
C'é solo un Capitano.
jyrkalt
29.03.2013 15:03:07
Hynkel Belzepop: Ei kannata. Päähän tulee kipu vaan, semmosesta juu...

Mun verenpaine on nyt jo ihan ok.
jniska
29.03.2013 15:43:41
mpekkanen: Mielenkiintoista on kun netistä löytyy näitä joiden luetun ymmärrys on apukoulutasoa.
Minähän kirjoitin että custom shop kitara ja itse modattu on kaksi eri asiaa.
Onko sinusta esim. Gibson les paul standard sama kuin les paul custom jos siihen on vaihdettu mikit?
Siis jos laitan myynti ilmoituksen jossa myyn les paul customin,aito Gibson.
Kitara on kuitenkin studio tai stankku malli johon on vaihdettu mikkejä tai jotain metalliosia.

Mikäs poliisi itse olet? Valitat toisten kirjoittamisesta,sen sijaan että jättäisit sen väliin niin päätät viisastella asioista.
Minulla on ollut Custom Shop jacksoneita ja kirjoitin siksi ettei kukaan vaan vahingossakaan sotkisi tätä kitaraa sellaiseen.

Ohho, karvat nousi näköjään siellä pystyyn heti. Vaan jatketaan vänkäämistä vaikka livenä, kun samoilla nurkilla näköjään pyöritään.
Joo, koulutustaustani sinä jo näköjään tiesitkin. Oliko muuta henkilökohtaista solvausta mielessä.
Kai sitä saa jonkinlaiset kitarakamat omistaa sentään !!
jyrkalt
29.03.2013 15:53:20 (muokattu 29.03.2013 15:54:49)
jniska: Ohho, karvat nousi näköjään siellä pystyyn heti. Vaan jatketaan vänkäämistä vaikka livenä, kun samoilla nurkilla näköjään pyöritään.
Joo, koulutustaustani sinä jo näköjään tiesitkin. Oliko muuta henkilökohtaista solvausta mielessä.

Yks mistä mulla nousee niskakarvat on kun laitetaan toisen suuhun sanoja.
Niiku sulle tossa ylempänä. Voimia :)
mpekkanen
29.03.2013 16:09:48
jniska: Eipä tuossa ilmoituksessa ollut mitään puhetta Custom Shop Jacksonista. Ei edes viitettä sellaiseen, puhuttiin vain custom Jacksonista. Custom sanan käyttö ei liene kenenkään yksinoikeus.

Mielenkiintoinen asia on, kun liikenteessä löytyy näitä liikennepoliiseja ( omasta mielestään), pillupoliisistakin olen kuullut ja täällä Mnetissä on sitten läjä hintapoliiseja.

Näinhän sinä minulle ensin "vastasit",vaikka en sinulle kirjoittanut yhtään mitään. En kommentoinut edes sinun ilmoitusta tai mitään kirjoitusta.

En myöskään haukkunut sinua miksikään poliisiksi.
Krice
29.03.2013 16:21:03

yonyx: eipä tuo modaus sana ole sen suomalaisempi...

Ei olekaan, mutta se on osuvampi termi. Tässäkin tapauksessa on ollut hankala keksiä suomenkielistä vastinetta, onko tuo nyt muunneltu tai muokattu. Custom taas mielestäni tarkoittaa, että soitin on alunperin suunniteltu tietyllä tavalla. Sitä ei ole myöhemmin muunneltu.
mpekkanen
29.03.2013 16:39:02
Krice: Ei olekaan, mutta se on osuvampi termi. Tässäkin tapauksessa on ollut hankala keksiä suomenkielistä vastinetta, onko tuo nyt muunneltu tai muokattu. Custom taas mielestäni tarkoittaa, että soitin on alunperin suunniteltu tietyllä tavalla. Sitä ei ole myöhemmin muunneltu.

Tästä olen täysin samaa mieltä. monella merkillä Custom on selkeästi erillainen kuin tavallinen malli. Ja jos palataan aiheeseen Jackson niin nehän oli vielä 80-luvulla kaikki Custom Shop kitaroita. Nykyään kun Fender omistaa Jacksonin niin niitä valmistetaan aasiassa varmaan useammassakin maassa.
Minusta myös se että kitaraan muutetaan joitain osia on modaamista ,mutta varsinainen Customointi on jotain jonka joku tekee jossain soitinpajalla jo rakennus vaiheessa.
Osteri
29.03.2013 17:15:39
Customointi oli autosanastoa jo 70-luvun lopulla amerikaanojen kanssa.
Muualla en ole siihen muuttamis-merkityksessä törmännyt. Kitaramaailmassa näyttää vallalla olevan modaaminen kun tarkoitetaan valmistuksen jälkeistä muuttamista. Mutta eipä taida olla mitään mnet-määräämää tapaa sanojen käyttöön, toivottavasti ihmiset ymmärtävät toisiaan kun noita sanoja käyttävät.
Kirjoitan.....siis ehkä en just nyt soita....
ReBeat
29.03.2013 17:33:59

Ei nuo noin paljoa ole, vaikka onkin se ladatuin malli. http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=733381
vilpor79
29.03.2013 17:58:12
Ehkä olisi parempi pitää turpansa kiinni että tämä järjettömyys loppuisi, mutta itse en näe sillä mitään merkitystä onko niitä "customointeja" tehnyt joku paja vai soittaja itse. Siitä olen kyllä samaa mieltä yksi palstan urpoimmista sanoista.
antnis
29.03.2013 18:07:23
Turhaan jankkaatte kun Krice on oikeassa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)