Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: LED-naamavalo
1
Sami_T
20.03.2013 23:43:07 (muokattu 21.03.2013 00:00:49)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro
 
Osaisko kukaan suositella jotain toimivaa LED-lamppua naamavaloksi keikkakäyttöön? PA:n päältä aika usein sohitaan. Tavote olisi päästä mahdollisimman lähelle perinteistä fresneliä. Oon tossa testaillu vähän kaikenlaisia vehkeitä, ongelmaksi on muodostunu se että valon sävy ja kiila on sitä mitä pitääkin mutta noi vehkeet ei valaise "oikein" eli lopputulos on kaukana siitä mitä se on perinteisillä halogeenivekottimilla. Väritoisto (tai jokin) mättää ja lopputulos on kummallisen näköinen. LED-vehkeissä on ongelmansa, tiedetään, mutta onko jollain käytännön kokemusta jostain vehkeestä millä pääsee lähelle.
 
Tarvis olla joku suhteellisen pieni ja kevyt vekotin, mikään ledi-S4 tai vastaava ei oikein tuu kyseeseen. Kolminumeroisessa summassa per pala pitäis pysyä. En tarvi kuin ns. lämmintä valkoista.
 
"Jos punaiset valot ei edes vilku niin laite ei tee kunnolla töitä." - www.showtekniikka.fi - samitorvinen.blogspot.fi
NeliX4
21.03.2013 09:45:53 (muokattu 21.03.2013 09:48:27)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen harkinnut ostaa tällaisia ko tarkoitukseen:
http://www.chauvetlighting.com/led-par-64-vw.html
 
tai vähän sähäkämpi koppa:
http://www.chauvetlighting.com/colorado1-vw-tour.html
 
Noita jälkimmäisiä oon nähnyt ja ollut jossain mukanakin, missä on käytetty (Olikohan TurkuAudio). Ei valittamista.
 
Pauli Lappalainen
21.03.2013 10:24:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sami_T: Moro
 
Osaisko kukaan suositella jotain toimivaa LED-lamppua naamavaloksi keikkakäyttöön? PA:n päältä aika usein sohitaan. Tavote olisi päästä mahdollisimman lähelle perinteistä fresneliä. Oon tossa testaillu vähän kaikenlaisia vehkeitä, ongelmaksi on muodostunu se että valon sävy ja kiila on sitä mitä pitääkin mutta noi vehkeet ei valaise "oikein" eli lopputulos on kaukana siitä mitä se on perinteisillä halogeenivekottimilla. Väritoisto (tai jokin) mättää ja lopputulos on kummallisen näköinen. LED-vehkeissä on ongelmansa, tiedetään, mutta onko jollain käytännön kokemusta jostain vehkeestä millä pääsee lähelle.
 
Tarvis olla joku suhteellisen pieni ja kevyt vekotin, mikään ledi-S4 tai vastaava ei oikein tuu kyseeseen. Kolminumeroisessa summassa per pala pitäis pysyä. En tarvi kuin ns. lämmintä valkoista.

 
Tuolta broadcast/elokuvapuolelta löytyy nykyään jos jonkinlaista lamppua, mutta niiden hinta pomppaa aika korkeaksi.
 
esim.
 
http://www.litepanels.com/lp/products/sola_led_fresnel.html
 
http://www.mediatrade.fi/tuotteet/litepanels-sola-6
 
NeliX4
21.03.2013 10:41:34 (muokattu 21.03.2013 10:43:02)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo muistelin just studiotec:n jannun mainostaneen, että mtv3 telkkaristudio on noilla tehty. 2-3k / kipale.
 
Noi chauvetit taitaa olla 250 ja 600 eur / kpl (tietty tuote on ihan eri, mutta kuitenkin)
 
eetuss
21.03.2013 12:02:07 (muokattu 21.03.2013 12:02:48)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

NeliX4: Joo muistelin just studiotec:n jannun mainostaneen, että mtv3 telkkaristudio on noilla tehty. 2-3k / kipale.
 
Noi chauvetit taitaa olla 250 ja 600 eur / kpl (tietty tuote on ihan eri, mutta kuitenkin)

 
Kävi ColorAdot testissä ja täytyy sanoa että on ne kyllä ihan pirun hyviä pesureita. sola 6 nyt on ihan oikea fresu, eli siinä on valonlähteenä ledi ja fresulinssi.
 
Jos etsit edullista kevyeen keikkakäyttöön sopivia lamppuja, kannattaa kokeilla Multiformeja. Ne on halvempia kuin ColorAdot ja todella kävyitä. Niillä saa kyllä jotain naamaväriä aikaiseksi ilman DMX:ääkin.
 
E: Mut sähän varmaan oot niitä kokeillukin..
 
- Thank you for your reply, and please understand any frustrations are not directed at you.
tuotsi
21.03.2013 14:57:41
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

eetuss: Kävi ColorAdot testissä ja täytyy sanoa että on ne kyllä ihan pirun hyviä pesureita. sola 6 nyt on ihan oikea fresu, eli siinä on valonlähteenä ledi ja fresulinssi.
 
Jos etsit edullista kevyeen keikkakäyttöön sopivia lamppuja, kannattaa kokeilla Multiformeja. Ne on halvempia kuin ColorAdot ja todella kävyitä. Niillä saa kyllä jotain naamaväriä aikaiseksi ilman DMX:ääkin.
 
E: Mut sähän varmaan oot niitä kokeillukin..

 
Jos perus-Multiformit moneen hommaan sopiikin niin ei kyllä naamavaloiksi. Värit eivät kuitenkaan ole sieltä parhaasta päästä ja jos nyt värien kanssa joku vielä eläisikin niin kiila on PA:n päältä ammuttaessa ehkä juuri yhden naaman kokoinen...
 
Itse testailisin varmaankin noita ETC:n useammalla erivärisellä ledillä toteutettuja heittimiä (Selador / Lustr). Esim Semifinalissa Helsingissä on noita käytössä naamavaloina. Hinta taitaa kyllä pienimmilläänkin kivuta neljännen numeron puolelle...
 
http://www.etcconnect.com/product.overview.aspx?Id=22030
http://www.usedledlighting.com/14247/new-etc-selador-pearl-11
 
Lisää vaan hanaa ni hyvä tulee!
Sami_T
21.03.2013 15:36:30
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tuotsi: Itse testailisin varmaankin noita ETC:n useammalla erivärisellä ledillä toteutettuja heittimiä (Selador / Lustr). Esim Semifinalissa Helsingissä on noita käytössä naamavaloina. Hinta taitaa kyllä pienimmilläänkin kivuta neljännen numeron puolelle...
 
Joo ETC Desire Studio Tungstenia tuijottelin että siinähän se mun kaipaama lamppu on. Tarvi oikein istua alas kun kuulin hinnan...
 
"Jos punaiset valot ei edes vilku niin laite ei tee kunnolla töitä." - www.showtekniikka.fi - samitorvinen.blogspot.fi
eetuss
21.03.2013 16:10:04
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Arrilla on myös Led-sarja. ETC source four led -sarjasta löytyy daylight ja tungsten profiileita. En usko että mitään näistä saa kolmella numerolla. Toisaalta noita halogeeneja tulee niin tiuhaan vaihdettua, että kohta se olis jo ledi maksettu.
 
- Thank you for your reply, and please understand any frustrations are not directed at you.
tuotsi
21.03.2013 16:21:01
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

eetuss: Arrilla on myös Led-sarja. ETC source four led -sarjasta löytyy daylight ja tungsten profiileita. En usko että mitään näistä saa kolmella numerolla. Toisaalta noita halogeeneja tulee niin tiuhaan vaihdettua, että kohta se olis jo ledi maksettu.
 
Nuo S4 ledit taisi olla pois suljettuja vaihtoehtoja. Tuo Selador Pearl melkein olisi mielenkiintoisin, hinta kuitenkin vain niukasti nelinumeroinen, ehkä jopa puhuttavissa alle? Väritoistoa kuvaava CRI pitäisi olla kohdallaan (90) ja tehoa luvataan 1kW fresun verran...
 
http://www.studiotec.fi/index.php?o … 8:valaistus-ajankohtaista&Itemid=33
 
Lisää vaan hanaa ni hyvä tulee!
valomies
21.03.2013 17:45:15 (muokattu 21.03.2013 17:46:29)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meillä ois konttorilla (msonic)chauvetin ja chroma-q:n ledilamppui tohon hommaan.
Chroma-q säädettävyydeltään/ominaisuuksiltaan omaa luokkaansa , chauvet hinta/hupi suhteeltaan todella kohdillaan. Kummallakin on omat hyvät ja huonot puolet. Tuu tyyppäämään ni näät erot.
 
tito
28.03.2013 11:35:41
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuollaiseenkin törmäsin netissä samoillessani, led-fresnel viidelläsadalla
http://www.ebay.de/itm/Elation-LED- … Effektmaschinen&hash=item589bcd08ec
 
ei tosin ole omakohtaisia kokemuksia ja omalle bändille olen kyllä kaavaillut ihan paria par-kannua kymmenesosahinnalla. Aika lähtökuopissa olen siis näissä valaistusjutuissa.
 
cannedheatmaista zen-kepeyttä =)
teemu.myyrylainen
28.03.2013 15:29:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noissa ETC:n valoissa on hyvän värintoiston lisäksi todella hyvä himmennys. Ne menee nätisti ja aivan nykimättä ihan 0-100% ilman mitää alku/loppu töksähdystä. Jos nyt tuolle asialle haluaa arvoa laskea.
 
Soundcheck alkaa laulusta...
Henri93
31.03.2013 16:17:52
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noi ETC:t on ehottomasti kovinta kamaa jos haluaa semmosta "aitoa" naama valoa. Kuitenkin tommosilla led-parreilla joissa on RGB+WHITE+AMBER pääsee jo aika hyviin tuloksiin. Mun mielestä toi normi "parri" väri on aika sairaan tylsä naamassa ja taas white on liian kylmä et siks jotakin sieltä välistä on se mun valinta (ei kamera miehen).
 
www.suomenhappeninki.fi
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «