feodorit 03.05.2004 14:33:07 (muokattu 03.05.2004 14:33:34) | |
---|
Mulla menee kieliä kitarasta poikki yhtenään eikä se ole kovin taloudellista ostaa aina uusia, joten mistä löytys vika tälle katkeilemiselle. Viko intonaatio olla jotenkin vialla vai onko soitto tekniikassa hiomista. Kilet joita käytän on 10 ghs setti. non of you can play so bad as me... |
toxic 03.05.2004 14:34:27 | |
---|
Mulla menee kieliä kitarasta poikki yhtenään eikä se ole kovin taloudellista ostaa aina uusia, joten mistä löytys vika tälle katkeilemiselle. Viko intonaatio olla jotenkin vialla vai onko soitto tekniikassa hiomista. Kilet joita käytän on 10 ghs setti. Katkeavatko ne tallan kohdalta, jos katkeavat niin. En muista mitä. Siinä on varmaankin joitain teräviä kohtia mitkä pitää hioa. Tai jotain. |
jannu 03.05.2004 14:35:32 | |
---|
Haiskahtaa sille että talla/tallapalat-akselilla on kakkia... Kannattaa kokeilla hakua, aiheesta on useampi vanha ketju. |
JM 03.05.2004 16:23:50 | |
---|
Les Paul mallisen kitaran tallan korkeus kannattaa myös tsekata, itselläni katkeili vielä vähän aikaa sitten kieliä lähes joka treeneissä juuri, koska se-kulma-jossa-kielet-taittuvat oli liian suuri. Siispä laskin tallaa sustainin huononemisenkin uhalla ja nyt ongelma on ohi. Toivottavasti tästä sai jotain tolkkua. Copyright ©1999-2004, Oikeuksien.net.
Kaikki muusikot pidätetään. |
Mulla menee kieliä kitarasta poikki yhtenään eikä se ole kovin taloudellista ostaa aina uusia, joten mistä löytys vika tälle katkeilemiselle. Viko intonaatio olla jotenkin vialla vai onko soitto tekniikassa hiomista. Kilet joita käytän on 10 ghs setti. Mistä kohti ne katkeaa? Minä ostin joku aika sitten yhden setin noita GHS:iä ja 2 kieltä katkes muistaakseni johonkin kuukauden sisään tallan liitoskohdalta. Seuraava satsi oli sitten DR:iä ja kesti aivan eri tyyliin. Muutenkin hyviä kieliä. Ei ole mistä repiä tuohta, kun on puilla paljailla. |
Jucciz 03.05.2004 16:51:32 | |
---|
Voiko intonaatio olla jotenkin vialla Voi olla, mutta se ei liity kielten katkeamiseen mitenkään. :) vai onko soitto tekniikassa hiomista? Yhdyssanoissa ainakin, mutta näkisin, ettei kielet edes jollain tapaa hyvin säädetyssä kitarassa pitäisi katketa, vaikka vähän kovempaakin runttaisi. Viittaa enemmän johonkin rakenteelliseen vikaan kitarassa siis. Vai bendailetko kvartteja tai isompia intervalleja jatkuvasti? Kielet joita käytän on 10 ghs setti. Kyllä noiden pitäis ainakin soittoa kestää. Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin. |
Henko 03.05.2004 21:29:55 | |
---|
Mulla menee kieliä kitarasta poikki yhtenään eikä se ole kovin taloudellista ostaa aina uusia, joten mistä löytys vika tälle katkeilemiselle. Viko intonaatio olla jotenkin vialla vai onko soitto tekniikassa hiomista. Kilet joita käytän on 10 ghs setti. Jos sulla on semmonen raaka ote siihen soittoon ni kokeile vähän paksumpia kieliä. Muuten, katkeaako aina sama kieli? Horror Sweet Horror. |
feodorit 03.05.2004 21:38:14 | |
---|
Mistä kohti ne katkeaa? Ne menee poikki sieltä tallan kohalta melkein aina kitara on Ibanez rg 170 dx joten ei ole mikään laatu talla. non of you can play so bad as me... |
päänahka 04.05.2004 15:31:03 | |
---|
Les Paul mallisen kitaran tallan korkeus kannattaa myös tsekata, itselläni katkeili vielä vähän aikaa sitten kieliä lähes joka treeneissä juuri, koska se-kulma-jossa-kielet-taittuvat oli liian suuri. Siispä laskin tallaa sustainin huononemisenkin uhalla ja nyt ongelma on ohi. Toivottavasti tästä sai jotain tolkkua. Eihän tallaa tarvi laskea vaan nostaa sitä osaa, mistä kielet lähtee (stop bar, tailpiece, mikä lie). Soolot on perseestä. |
JM 04.05.2004 15:35:12 | |
---|
Eihän tallaa tarvi laskea vaan nostaa sitä osaa, mistä kielet lähtee (stop bar, tailpiece, mikä lie). Jep, tätäpä tarkoitinkin. Hyvä kun korjasit. Copyright ©1999-2004, Oikeuksien.net.
Kaikki muusikot pidätetään. |
Timesby 04.05.2004 20:08:38 (muokattu 04.05.2004 20:09:05) | |
---|
Minulla katkeili kielet ennen juuri tallapalojen kohdalta. Tein wrap-around systeemin, eli kiersin kielet väärästä suunnasta sisään ja käänsin ne yli tallan. Ei ole katkennut sen jälkeen. Zakk Wyldellä on käsittääkseni kielet noin. Tämä temppu ei kylläkään onnistu kuin tune-o-matic-tallalla tai vastaavalla. ~Ensi kerralla Ikaros lentää yöllä.~ Jari Tervo |