Aihe: Perus vahvarivertailukysymys
1 2
sepisti
25.03.2013 15:29:38
Kaikki Markbassin kombot, joissa on tehoa se 300W 8ohmiin, riittävät mulle rokkitouhussa äänenpaineen suhteen. Jos ei riitä, suosittelen miettimään kamojen sijoittelua koko bändin osalta uudelleen. Kun totuttelee treenikselläkin pienempään volumeen, niin keikoilla miksaajatkin kiittelee :)
anapena
27.03.2013 11:49:11 (muokattu 27.03.2013 13:31:47)
Istu ja pala!
Pfilter
27.03.2013 20:43:31
Ei tuo kyllä niin pahalta vaikuta tuo tc.kään.

Tällanenkin löytyi ajatuksena, jos ajatuksesta putkiesuasteesta päästää irti. ihan hyvää puhuvat ainakin talk bass forumeilla

http://www.levytukku.fi/ibanez_p5210_promethean_kombo

Sanokaas muuten. kätyättekö itse bassotellessa kompressoria?

Tosiaan. kävin nostelemassa kaupassa kiireiltäni nuita vahvareita. Iaka hyvä idea tuo pyörien ja kahvojen tunkkaaminen ;)
J.Nikkanen
27.03.2013 20:46:35
Pfilter: Ei tuo kyllä niin pahalta vaikuta tuo tc.kään.

Tällanenkin löytyi ajatuksena, jos ajatuksesta putkiesuasteesta päästää irti. ihan hyvää puhuvat ainakin talk bass forumeilla

http://www.levytukku.fi/ibanez_p5210_promethean_kombo

Sanokaas muuten. kätyättekö itse bassotellessa kompressoria?

Tosiaan. kävin nostelemassa kaupassa kiireiltäni nuita vahvareita. Iaka hyvä idea tuo pyörien ja kahvojen tunkkaaminen ;)

Mulla taitaa olla aavistuksen kompuraa väännetty nupista. (TC Classic, spectracomp) Sitten on tuo pedaalimallin kompura, mutta toimii just nyt lähinnä snadina buusterina.
Homojatsit sulla on housuissas. -Santukka
Pfilter
27.03.2013 22:09:00
Vielä yksi tyhmä(?) kysymys.

onko 2x10 vai 1x15 parempi ratkaisu?

Soitteleen monesti alemmalta tai ylemmältä keskialueelta ja tuuttaan välillä sub bass(htavia) tuuttauksia tuomaan pohjaa.

Dronehtavat bassosaudit myös välillä käytössä.

Tuo laney alkaa jo vaikuttamana aika asialliselta vaihtoehdolta yllä. EQ mahiksiensa takia myös.
Johannes_t
28.03.2013 08:14:16

CheRoberto: +1 TC electronic BG250. Mulla oli tuollainen hetken testissä ja jos olisin isohkoa comboa tarvinnut, olisin eittämättä ostanut sen.

+2. Tervesoundinen ja helppo vehjes, mökää riittää perustarpeisiin. Hintaisekseen erittäin kova laite.
KunnonKeikkaBasisti
28.03.2013 09:29:58
marsu vba400 ei muuta tarttekkaaa
kolmen sormen super speed soittoa
Aki
30.03.2013 04:20:37

Mainituista Orangesta ei ole kokemusta, mutta Fender ja Ashdown ei ole mun mieleen lainkaan. Warwick on suht fiksusoundinen laitos, ja nämä uudet Kruegerit on oikein hyviä. Ja mainittu Krueger painaa 10kg vähemmän kuin tuo Warwick...

Pfilter: Joku tuossa TC:ssä ajatuksena töksähtää..

Se TC:n tyyriimpi nuppi oli oikein fiksusoundinen laitos, ja sitä pystyi käyttämään jotakuinkin kuten tavallistakin nuppia. Tuosta combosta ei ole kokemusta.

Pitäisi helsingistä varmaan löytää joku kauppa missä saisi mahd laajalti nuita koklailtua.

Kyllä se vaan reissailuksi menee. TC:t SoundToolsilla, Kruegerit SoundStoressa, Warwickit Musamaailmassa, jne.

Mulla tuntuu olevan myös joku taikausko että 15" kajari on ehdottomasti parempi koska BASSO. pitääköhän tämä paikkaansa jos ei täysillä tule tuutattua kuitenkaan jatkuvassti?

Ei pidä. Esimerkiksi vanhoissa (CCL-sarjan?) Warwickeissa 2*10" combossa oli syvempi botne kuin 1*15" versiossa. Mun keikkakaappi on 2*10", koska 15" tuntuu mulle hitaalta ja laiskalta, ja on huonossa tilassa hankalampi honottaja kuin 2*10".

Mitä noihin vaatimuksiin soundin muokkausmahdollisuuksista tulee, niin ne ovat mielestäni aika turhia jos systeemistä ei saa ensimmäistäkään tervettä perussoundia. Jos perusta on kunnossa niin voit vääntää EQ:n miten mutkalle vain haluat vaikka sitten jollain 50€:n efektipedaalilla.

Tuo torin EBS todella on aivan eri hintaluokan laite kuin nämä muut ketjussa mainitut. Sillä on hyvä soittaa.

Käytän nykyään optista kompuraa bassokeikoilla ni ei miksaaja suutu yksittäisistä släpeistä. :op
"En mä oo löytäny tästä Lumiasta mitään hyvää." - Nokia Lumia 800 -käyttäjä, 12/2012.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)