EP 08.03.2013 06:24:18 (muokattu 08.03.2013 12:20:34) | |
---|
WanhaWetäjä: Jassoo...varmasti monen soittajan mielestä paras ja mielenkiintoisin jakso tähän mennessä, jaa niin sähän et ole soittaja, no mutta eniveis, kiva kun noita todella tärkeitä taustaheeboja päästetään ääneen edes hetkeksi, kuten esim Juha Björninen ja Nappi Ikonen, heistä eli "suomikomppi" studiomuusikoista ja heidän duunistaan saisi tai oikeammin TÄYTYISI tehdä ihan oman jaksonsa, sen he ovat todellakin ansainneet. Jos mainitsemasi (omasta mielestäni huippumuusikot) lausuu muutaman sanan tuon ajan discokomppisoiton tylsyydestä niin ei se mun mielestäni tee jaksosta kovin mielenkiintoista verrattuna aikaisempiin.. Aurinkokin paistaa! : )) |
EP 11.03.2013 12:03:01 (muokattu 11.03.2013 12:03:27) | |
---|
|
http://areena.yle.fi/tv/1836447 Nyt on kyllä ihan paras jakso tämä "Mä Joka Päivä Töitä Teen". Siihen on otettu hyviä pätkiä Akkaa Päälle "Oikotuulista/Trio Forrester" . Peteliuksen Liimatainen vilahtaa myös siellä :D "In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act"
- George Orwell |
artope 27.03.2013 08:32:36 | |
---|
Anonymous-jazz: http://areena.yle.fi/tv/1836447 Nyt on kyllä ihan paras jakso tämä "Mä Joka Päivä Töitä Teen". Siihen on otettu hyviä pätkiä Akkaa Päälle "Oikotuulista/Trio Forrester" . Peteliuksen Liimatainen vilahtaa myös siellä :D Joo katsoin jakson kanssa eilen. Ja mukavia juttuja mm Raikulta.. :) "Pelimanni kolmannessa polvessa. Toisessa polvessa kuluma" |
Einherjar 27.03.2013 19:24:05 | |
---|
Anonymous-jazz: http://areena.yle.fi/tv/1836447 Nyt on kyllä ihan paras jakso tämä "Mä Joka Päivä Töitä Teen". Siihen on otettu hyviä pätkiä Akkaa Päälle "Oikotuulista/Trio Forrester" . Peteliuksen Liimatainen vilahtaa myös siellä :D 23min kohdilta alkava Vieno Kekkosen kommentti oli parasta. Osui ja upposi koko laivueen verran kerralla. "Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja |
Tankero 27.03.2013 22:10:32 | |
---|
Einherjar: 23min kohdilta alkava Vieno Kekkosen kommentti oli parasta. Osui ja upposi koko laivueen verran kerralla. Vieno tiesi, mistä puhui. Yksi ihanimmista kompattavista ikinä. Humppajyrä |
Anonymous-jazz 28.03.2013 02:24:40 (muokattu 28.03.2013 02:36:43) | |
---|
Jos ei humppa oo enää hauskaa, niin sitten on väärällä alalla. Ei ois meinaa Finkut kauaa pinnalla, jos niiden naama olisi samoilla lukemilla mitä leipääntyneimpien muusikoiden". Tuossa jaksossa kyllä hyvin kiteytettiin se, että kuinka tanssimusiikki on palveluammatti ja kuinka taas rock-musiikki pelkästään se, että vedetään omaa juttua ja jos yleisössä tykätään niin se on hyvä juttu. Mutta eihän tommonen huttumeininki vois mitenkään olla mahdollista rock-piireissä, että joku rockfani tulee lavan eteen ja sanoo, että "NYT JOS EI NIITÄ PARIA RANTEET AUKI BALLADIA TULE 2 PARIA PUTKEEN, NIIN MUUTEN TULEE TURPAAN". "In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act"
- George Orwell |
Prophet 28.03.2013 06:03:57 | |
---|
Anonymous-jazz: Jos ei humppa oo enää hauskaa, niin sitten on väärällä alalla. Ei ois meinaa Finkut kauaa pinnalla, jos niiden naama olisi samoilla lukemilla mitä leipääntyneimpien muusikoiden". Tuossa jaksossa kyllä hyvin kiteytettiin se, että kuinka tanssimusiikki on palveluammatti ja kuinka taas rock-musiikki pelkästään se, että vedetään omaa juttua ja jos yleisössä tykätään niin se on hyvä juttu. Mutta eihän tommonen huttumeininki vois mitenkään olla mahdollista rock-piireissä, että joku rockfani tulee lavan eteen ja sanoo, että "NYT JOS EI NIITÄ PARIA RANTEET AUKI BALLADIA TULE 2 PARIA PUTKEEN, NIIN MUUTEN TULEE TURPAAN". Tangoa tai vahvistimet ja soittimet jokeen ja sen jälkeen turpaan! |
EP 28.03.2013 07:55:06 (muokattu 28.03.2013 08:25:20) | |
---|
Anonymous-jazz: Jos ei humppa oo enää hauskaa, niin sitten on väärällä alalla. Ei ois meinaa Finkut kauaa pinnalla, jos niiden naama olisi samoilla lukemilla mitä leipääntyneimpien muusikoiden". Aivan, olet asian ytimessä! Tuossa jaksossa kyllä hyvin kiteytettiin se, että kuinka tanssimusiikki on palveluammatti ja kuinka taas rock-musiikki pelkästään se, että vedetään omaa juttua ja jos yleisössä tykätään niin se on hyvä juttu. Kyllä tanssimusiikissakin voi soittaa omaa-/ omanlaista musaa ja moni soittaaakin. Yleisö päättää pitääkö vai ei. Ja mihin kohtaan se rock- ja tanssimusiikin raja vedetään ja mitä on tanssimusiikki ja rockmusiikki tässä tapauksessa? Mutta eihän tommonen huttumeininki vois mitenkään olla mahdollista rock-piireissä, että joku rockfani tulee lavan eteen ja sanoo, että "NYT JOS EI NIITÄ PARIA RANTEET AUKI BALLADIA TULE 2 PARIA PUTKEEN, NIIN MUUTEN TULEE TURPAAN". Ei kai se ole kummassakaan toivottavaa, mutta mahdollista kyllä. Riippuu mitä missä milloin! |
Anonymous-jazz 28.03.2013 14:55:25 | |
---|
Prophet: Tangoa tai vahvistimet ja soittimet jokeen ja sen jälkeen turpaan! Ristus notta perkele. "In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act"
- George Orwell |
EP 31.03.2013 14:01:18 (muokattu 31.03.2013 14:02:50) | |
---|
|
Tiluttaja 01.04.2013 15:32:41 | |
---|
Mikä biisi tuossa soi pari kertaa taustalla? Aika alussa ja lopussa. |
WanhaWetäjä 01.04.2013 17:44:35 | |
---|
Tiluttaja: Mikä biisi tuossa soi pari kertaa taustalla? Aika alussa ja lopussa. Liekkö kyseessä oikea biisi? Voisiko vaan olla joku nimenomaan tuota proggista varten tehty taustamusa? Ainakaan lopputeksteissä ei tuosta ole mitään mainintaa. Kitara/kiipparit/harmoniat on tyylillisesti jotain väliltä "Procol Harum/Pink Floyd/Gary Moore", voihan tuo olla jotain vanhaa suomi"progeakin". |
man9 01.04.2013 20:16:33 | |
---|
|
WanhaWetäjä 01.04.2013 22:04:52 | |
---|
man9: No sepä. http://www.youtube.com/watch?v=UxgR_vlSqlc Niin no... itse ymmärsin nimimerkki Tiluttajan tarkoittaneen alkupuolella ja aivan lopussa taustalla soivaa urku/kitara-instrumentaalia, tuo linkkitämäsi biisi on ohjelman tunnari. Veikkaan että jos kappaleessa sana "Onnenmaa" toistuu tuolla tahdilla niin tuskimpa sen nimeä tarvii kysellä ;-) |
Qsine 01.04.2013 22:35:22 | |
---|
"Mä joka päivä töitä teen"-jakso oli loukkaus muusikkoprekariaattia kohtaan. Siellä ne artistit taas huokailivat vuoron perään, kuinka raskasta on vääntää sitä puurattia ja kerran tartti ihan monitoriakin siirtää puoli metriä tonnemmas. Eikö tuo vaikeneminen voisi jo pikkuhiljaa loppua? Miksei rivimuusikko ole yhäkään, vuonna 2013, saanut ääntään kuuluviin? Mielestäni nuo Akkaa päälle -pätkät jotenkin vielä käänsivät veistä haavassa. Että hoidetaan nuo takarivin leikarit fiktion kautta, kun nuo Petelius & kumppanit ovat niin hauskojakin. Soittajaksi kouluttaudutaan, muusikoksi synnytään. |
man9 01.04.2013 22:39:12 | |
---|
WanhaWetäjä: Niin no... itse ymmärsin nimimerkki Tiluttajan tarkoittaneen alkupuolella ja aivan lopussa taustalla soivaa urku/kitara-instrumentaalia, tuo linkkitämäsi biisi on ohjelman tunnari. Veikkaan että jos kappaleessa sana "Onnenmaa" toistuu tuolla tahdilla niin tuskimpa sen nimeä tarvii kysellä ;-) Äh, virhe :) |
Tiluttaja 01.04.2013 22:58:01 (muokattu 01.04.2013 22:58:19) | |
---|
WanhaWetäjä: Niin no... itse ymmärsin nimimerkki Tiluttajan tarkoittaneen alkupuolella ja aivan lopussa taustalla soivaa urku/kitara-instrumentaalia, tuo linkkitämäsi biisi on ohjelman tunnari. Veikkaan että jos kappaleessa sana "Onnenmaa" toistuu tuolla tahdilla niin tuskimpa sen nimeä tarvii kysellä ;-) Löyty jo. Se oli Procol Harumin Repent Walpurgis Noniin ei mitään enää, jatkakaa. |
Thefish 01.04.2013 23:52:28 | |
---|
Qsine: Eikö tuo vaikeneminen voisi jo pikkuhiljaa loppua? Miksei rivimuusikko ole yhäkään, vuonna 2013, saanut ääntään kuuluviin? Mielestäni nuo Akkaa päälle -pätkät jotenkin vielä käänsivät veistä haavassa. Että hoidetaan nuo takarivin leikarit fiktion kautta, kun nuo Petelius & kumppanit ovat niin hauskojakin. Nyt kun ei enää tee päätyökseen keikkendaalia, voipi puhua suunsa puhtaaksi ilman pelkoa töiden vähentymisestä. Mun osalta vaikeneminen on jo loppunut. Niistä jutuista kun näillä palstoilla huutelee - siis sanoo suoraan mikä menee päin vittua, miksi ja missä - palaute on hyvin usein äärimmäisen hämmästyneen pelonsekaista. "miten sulla on pokkaa sanoa noin" tjsp. No on mulla. Kun vituttaa niin sanoo sen. Simppeliä. Mutta jostainhan tätäkin vyyhtiä pitää yrittää avata. "This motherfucker can play AND dance!" - Paul Jackson |
Qsine 02.04.2013 00:06:58 | |
---|
Thefish: Nyt kun ei enää tee päätyökseen keikkendaalia, voipi puhua suunsa puhtaaksi ilman pelkoa töiden vähentymisestä. Mun osalta vaikeneminen on jo loppunut. Niistä jutuista kun näillä palstoilla huutelee - siis sanoo suoraan mikä menee päin vittua, miksi ja missä - palaute on hyvin usein äärimmäisen hämmästyneen pelonsekaista. "miten sulla on pokkaa sanoa noin" tjsp. No on mulla. Kun vituttaa niin sanoo sen. Simppeliä. Mutta jostainhan tätäkin vyyhtiä pitää yrittää avata. Saanen muistuttaa tässä välissä, etten suinkaan ole lopettanut keikkajuttujen keräämistä ja sitä kautta muusikkouden työnkuvan pohjamujujenkin kartoittamista. Mikäli sinä tai kuka tahansa muu haluaa valottaa myös sitä pimeämpää puolta, olen valmis tuota totuutta aina valmis kirjaamaan, anonymisoiden toki. Privanakin voi -ja ehkä kannattaakin- ottaa yhteyttä. In vitutus veritas! Soittajaksi kouluttaudutaan, muusikoksi synnytään. |