Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kitaravahvistin
1 2
oskarike
24.03.2013 12:27:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pitäisi ostaa uusi kitaravahvistin vanhan kitarasetin mukana tulleen 10 wattisen Ibanezin tilalle. Hintaluokka on n. 200€, joka on kyllä aika joustava. Tarkoitus olisi saada hyvä soundi sekä särön kanssa että ilman, mutta en sentään kuitenkaan tarkoita mitään hifistelyä vaan ihan transistorikombo riittää. Mitään ylimääräistä härpäkettä, kuten efektejä tai jalkakytkimiä ei tarvitse tulla mukana, kunhan soundi olisi hyvä. Onko teillä jotain hyviä ehdotuksia?
 
Gabe
24.03.2013 12:39:31 (muokattu 24.03.2013 12:40:56)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yamaha THR-5
 
http://www.thomann.de/fi/yamaha_thr5.htm
madcow2
24.03.2013 12:48:19 (muokattu 24.03.2013 12:49:31)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pienellä varauksella, Tech 21 Trademark 10. Toi varaus ihan sen tähden, että tuosta ei saa kovin monipuolisia säröjä. Tai ainakaan minä en saa. Mutta peruspörinät pitäisi kyllä löytymän, kuin myös fender-klangit.
 
Rämpytän kitaraa, kun en muutakaan osaa.
Vilpur1
24.03.2013 13:18:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oskarike: Pitäisi ostaa uusi kitaravahvistin vanhan kitarasetin mukana tulleen 10 wattisen Ibanezin tilalle. Hintaluokka on n. 200€, joka on kyllä aika joustava. Tarkoitus olisi saada hyvä soundi sekä särön kanssa että ilman, mutta en sentään kuitenkaan tarkoita mitään hifistelyä vaan ihan transistorikombo riittää. Mitään ylimääräistä härpäkettä, kuten efektejä tai jalkakytkimiä ei tarvitse tulla mukana, kunhan soundi olisi hyvä. Onko teillä jotain hyviä ehdotuksia?
 
Minulla oli (tai on vieläkin jossain) Peaveyn Bandit 112. Se on mielestäni ihan hyvä transistori kombo. Torilla niitä näkyy sillontällön.
 
Etsin soittokamoista soittotaitoa. Ei ole tullut vastaan...
iec
24.03.2013 13:51:47
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vox VT40+ : http://www.musiikkikullas.fi/produc … ath=98_162_315_288&products_id=6430
 
Tuo lähtee kmivijalkaliikkeistä pienellä tinkaamisella varmasti samaan hintaan kuin Thomannilta tai muista ulkomaisista verkkokaupoista.
 
-iec
 
Ja niin päin pois...
jokkari
25.03.2013 10:32:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Millaista musaa on tarkoitus soittaa? Tuleeko koti- vai bändikäyttöön vaiko sekä että? Tuollaiset olisi aina hyvä tietää.
 
Ehdotan silti: Hughes&Kettner Edition Blue 30R tai Peavey Envoy. Molemmat on parhaita pikkutrankkuja mitä löytyy, pärjää bändinkin kanssa jos ei soiteta rässiä korvat verillä. Hintaluokkakin just kohdallaan.
 
Peavey on ehkä hiukan monipuolisempi, kuusi eri voicingia, joista saa monipuolisesti soundeja ulos. Toisaalta H&K:ssa on todella maukas clean-kanava, joka menee kivasti murolle loppupäässä.
 
Itselläni on H&K:sta versio DFX jokapaikan treenivahvarina, enkä parempaa kaipaa. DFX:n efektit eivät ole hyvät, joten kannattaa ottaa tuo 30R. Peaveyltä minulla on Bandit "isona" vahvarina, enkä voisi tyytyväisempi olla. Envoyssa on sama etuaste kuin Banditissa, olen Envoylläkin soittanut, ja se on oikein hyvä. On mulla ollut useita putkivehkeitäkin Deluxe Reverbistä lähtien, mutta nuo on niin hyviä, ettei putkilaitteille ole mitään välttämätöntä tarvetta. Siis minusta.
 
Jos tarvii lisää tehoja ja/tai kokoa, niin isoveljet 60R tai Bandit mahtuvat budjettiin käytettyinä. Pienempiä (mukaan lukien jotkut edellä ehdotetut) ei kannata minusta harkita, koska silloin soundi alkaa väkisin kärsiä. Noissa ehdottamissani on 10" elementit ja sopivan kokoinen kotelo, mikä on minusta aika lailla minimi hyvälle soundille.
 
One good thing about music: When it hits you you feel no pain. -Bob Marley-
Vilpur1
25.03.2013 11:36:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jokkari: Peaveyltä minulla on Bandit "isona" vahvarina, enkä voisi tyytyväisempi olla.
 
Alkoikin tässä tehä mieli kaivaa se vahvari taas esiin. Ootko muuten vaihtanut elementtiä johonkin?
 
Etsin soittokamoista soittotaitoa. Ei ole tullut vastaan...
JaaGeRMaisTeR
25.03.2013 14:04:09 (muokattu 25.03.2013 16:05:45)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Loisto vahvaria lähtisin kans hakemaan tuolta tech 21 suunnalta. Halpaa ja ok vahvaria niin osta meikän Laney pois :D
 
E: turha lainaus pois
 
Näin on!
jokkari
25.03.2013 15:53:10 (muokattu 25.03.2013 15:56:34)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vilpur1: Ootko muuten vaihtanut elementtiä johonkin?
 
En ole vaihtanut, ihan vakioelementillä mennään. Nuo Blue Marvelit on tietääkseni Eminencen tekemiä ja ihan laadukkaita. Isot pojat Ameriikan keskustelupalstoilla näyttää olevan kahta mieltä, että kannattaako elementin vaihto vai ei. Minä en niitä ihan viimeisiä hienouksia jahtaa, niin tuo kelpaa.
 
One good thing about music: When it hits you you feel no pain. -Bob Marley-
Vilpur1
25.03.2013 15:56:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jokkari: En ole vaihtanut, ihan vakioelementillä mennään. Nuo Blue Marvelit on tietääkseni Eminencen tekemiä ja ihan laadukkaita. Isot pojat Ameriikan keskustelupalstoilla näyttää olevan kahta mieltä, että kannattaako elementin vaihto vai ei. Minä en niitä ihan viimeisiä hienouksia jahtaa, niin tuo kelpaa.
 
Juu, mulla on myös tuo Blue Marvel ja hyvin on toiminut. Kattelin eilen vaan youtubesta jotain videoo missä oli elementti vaihdettu ja aattelin onko se järkevää.
 
Näyttäis olevan vahvari hukassa, onkohan se jossain lainassa?
 
Etsin soittokamoista soittotaitoa. Ei ole tullut vastaan...
oskarike
29.03.2013 11:55:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä mieltä olette Peaveyn Vypyreistä tai Line6 Spider IV:stä? Jos päätyisin jompaan kumpaan noista kahdesta mallista, suositteletteko 30 vai 75 wattista mallia?
 
Durty
29.03.2013 12:14:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Menee vähän budjetista yli, mutta loistovahvistin:
 
http://www.musamaailma.fi/blackstar-id-15tvp-kitaracombo.html
 
Vilpur1
29.03.2013 14:10:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oskarike: Mitä mieltä olette Peaveyn Vypyreistä tai Line6 Spider IV:stä? Jos päätyisin jompaan kumpaan noista kahdesta mallista, suositteletteko 30 vai 75 wattista mallia?
 
Ostin tuollaisen Vypyr 15W joskus kotiin kun oli hyvä maku Peaveyn vahvistimista, no siinä oli niin paljon nappuloita että soitto jäi vähälle kun piti aina säätää. Nyt se pölyttyy rappujen alla kun en oppinut (ollut kiinnostusta) oikeen koskaan käyttään sitä kunnolla ja innostuttuani putkipeleistä ei trankkuihin ole ollut tarvetta palata.
 
I got myself a Cadillac But I can't afford the gasoline
zedder
29.03.2013 15:02:15 (muokattu 29.03.2013 15:03:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nuo käyttöliittymä -asiat ovat kyllä varsin merkittäviä. Ostin jokin vuosi sitten makkarivahvistimeksi Marsun MG30FX:n. Siitä sai/saa kyllä ihan kohtuullisia soundeja etenkin pikkumikserin kautta kuulokkeilla kuunnellen ja äänityksiin, mutta kun samat potikat säätävät neljän eri muistipaikan ("kanavan") asetuksia: potikoiden asennosta ei voi päätellä oikein mitään lähtötilanteessa ja ne "aktivoituvat" kun niitä kiertää, jolloin ne jäävät osoittamaan kyseisen muistipaikan säädön asetusta. Lisäksi yksi FX -potikka säätää neljää eri efektiä joista tosin vain yksi voi olla päällä /kanava. Melkoinen hedelmäpeli vaikkei ole edes mallintava.
 
Tuota laitosta aikani ihmeteltyäni ostin pienen putkinupin jossa on kaksi kanavaa sekä normaalit potentiometrit ja efektit tulevat irtopurkeista...
 
Vilpur1
29.03.2013 15:12:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

zedder: Tuota laitosta aikani ihmeteltyäni ostin pienen putkinupin jossa on kaksi kanavaa sekä normaalit potentiometrit ja efektit tulevat irtopurkeista...
 
Mulle kaikki säätövara tuntuu olevan liikaa. Dual Terrorin myin kahden kanava takia vaikkei niissä ole kuin vol, tone ja gain potikat. Yksi kanava vahvistimessa + kitaran potikat on todettu parhaaksi omalle käytölle.
 
I got myself a Cadillac But I can't afford the gasoline
Objectif Lune
29.03.2013 16:29:40
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oskarike: Mitä mieltä olette Peaveyn Vypyreistä tai Line6 Spider IV:stä? Jos päätyisin jompaan kumpaan noista kahdesta mallista, suositteletteko 30 vai 75 wattista mallia?
 
Spideriin en mielelläni koskisi ellen olisi roskakuski. Silloin olisi ilo tervehtiä vanhaa tuttua jätekatoksessa. Taitavat nuo Spiderit olla hirveintä roskaa, mitä vahvistinteollisuus on saanut aikaan. Toisaalta itse olen soittanut ainoastaan II ja III, mutta tuskin mitään mullistavaa kehitystä niiden jälkeen on tapahtunut. Niistä ainakin on ollut aivan mahdotonta saada irti ainuttakaan hyvää soundia, vaikka olisi loistava kitara. Line6 Spiderien hirveys ja kamaluus taitaa olla jossain mielessä aika yleisesti julistettu totuus. Pistä vaan muusikoiden.net -hakuun.
 
Hopeakala: https://www.facebook.com/Hopeakala // http://hopeakala.bandcamp.com/
the-Antero
29.03.2013 16:40:22
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Orange Micro Terror ja sen oma kaappi. Hyvä soundinen 20w vahvari.
 
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
Vilpur1
29.03.2013 19:04:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

the-Antero: Orange Micro Terror ja sen oma kaappi. Hyvä soundinen 20w vahvari.
 
Jos soundi on lähelläkään Tiny Terroria niin mahtavat rocki soundit. En tosin tiedä puhtaista, eikös niitäkin toivottu? Varoittaa täytyy että Orangeen jää koukkuun.
 
Mites Antero, ratkesko tuo aiemman ketjun pätkimis ongelma?
 
I got myself a Cadillac But I can't afford the gasoline
oskarike
30.03.2013 09:22:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli Line6:n voi heti siis unohtaa. Mitäs mieltä olette sitten noista Peaveystä ja siitä minkälaisella teholla varustettuna se kannattaa hankkia. Tuo 50€ hintaero eri mallien välillä ei ole mikään ongelma. Soittelen pääosin ihan makkarissa ja lähinnä metallia, joten vahvarin pitäisi pystyä toistamaan kaikkea puhtaasta cleanista aina säröön asti.
 
Mandarax
30.03.2013 10:06:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oskarike:Mitäs mieltä olette sitten noista Peaveystä ja siitä minkälaisella teholla varustettuna se kannattaa hankkia.
 
Ihan kelpo pelejä nuo Vypyrit on tuollaiseen makkarirallatteluun. Tosiaan nappeja on järjetön määrä kuten myös toimintoja mutta eipä niitä ole pakko käyttää. Itse kun olin saanut kelvolliset soundit aikaiseksi niin tallensin ne eikä ole sen jälkeen tarvinnut vuoteen pariin kuin volanappiin koskea. 30 wattisella saa kyllä kotioloissa hirmu möykän jo aikaiseksi.
 
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «