Insane Kane 15.03.2013 08:41:54 | |
---|
Hynkel Belzepop: Ymmärtääkseni '08 tuo on. Kaulahan ei siis ole pölkky vrt. esim. kunnon vitnakekamaan, mutta kieltämättä aika ison tuntuinen modern C:hen tottuneelle. E: 2011 onpi. Eiks se 50's rounded ole? '08:n ymmärtäisin epäsymmetriseksi. Kyl se varsin lähellä on niitä pölkyimpiä kauloja, mitä nyt yritän näppituntumaa muistini syövereistä penkoa. Debitille? |
Gabe 15.03.2013 11:12:26 (muokattu 15.03.2013 11:13:42) | |
---|
Hynkel Belzepop: Ymmärtääkseni '08 tuo on. Kaulahan ei siis ole pölkky vrt. esim. kunnon vitnakekamaan, mutta kieltämättä aika ison tuntuinen modern C:hen tottuneelle. E: 2011 onpi. Se SG:n profiili on 50`s Rounded, mikäli se siis ei ole tuo 2013 vuoden malli. Slim taperiin ja varsinkin Modern C:hen verrattuna aika paljon paksumpi. Itse pidän siitä kovasti. |
FastEddie 15.03.2013 11:26:20 (muokattu 15.03.2013 11:27:53) | |
---|
Gabe: Se SG:n profiili on 50`s Rounded, mikäli se siis ei ole tuo 2013 vuoden malli. Slim taperiin ja varsinkin Modern C:hen verrattuna aika paljon paksumpi. Itse pidän siitä kovasti. Vai olisko se SG rounded? Mulla on SG Special ja SG Standard P90, joissa on tämä SG rounded kaula. Paras kaula mulle! SG rounded on hieman ohkaisempi kuin 58 rounded, mutta paljon paksumpi kuin slimtaper. Outoa kyllä, otelauta tuntuu myös hieman leveämmältä, kuin slimtaperissa tai ylipäätään LesPauleissa. "Rehab is for quitters" |
Hynkel 15.03.2013 11:31:05 | |
---|
FastEddie: Outoa kyllä, otelauta tuntuu myös hieman leveämmältä, kuin slimtaperissa tai ylipäätään LesPauleissa. Tämä on minunkin havaintoni. Mutta mukavalta tuntuu lapasessa. C'é solo un Capitano. |
Gabe 15.03.2013 15:00:43 | |
---|
FastEddie: Vai olisko se SG rounded? Mulla on SG Special ja SG Standard P90, joissa on tämä SG rounded kaula. Paras kaula mulle! Saattaa olla, itse muistelin että se on 50` mutta en uskalla mennä vannomaan. Todella mukava kaula se kuitenkin on. |
arska72 15.03.2013 22:10:35 | |
---|
G:n Lp lähti viime pyhänä uudelle omistajalle,tilalle tuli tänään Gibson SG Standard 2013 Heritage Cherry varustettuna Min ETune:lla. http://muusikoiden.net/dyn/users/110073.jpg (omissa kuvissa pari lisää) Mun henkilövaa'an mukaan LP painoi 4,3kg..tämä uusi sg 3,0kg.Jos nyt ei lopu ongelmat hartioissa aloitan keihään heiton! Molemmissa samat kaulat 60'slimtapper(ex lp,nyk.sg),nyt tuli takkiin kaulan käsittelyssä.Edellisessä silkin pehmeä ja liukas, tässä kova ja tahmea kiiltolakka :/ No,josku pitää tehdä kompromissejä.Tässä kohtaa se on pieni juttu.Kaula,mikit ja ennenkaikkea paino oli se tärkein kriteeri. Omistan Gibsonin ja kaikki pitäisi olla paremmin,kuin ennen :) Terve ruumis ei työtä kaipaa ja sairas ei voi tehdä. |
Skebaristi 15.03.2013 22:21:19 | |
---|
arska72: G:n Lp lähti viime pyhänä uudelle omistajalle,tilalle tuli tänään Gibson SG Standard 2013 Heritage Cherry varustettuna Min ETune:lla. http://muusikoiden.net/dyn/users/110073.jpg (omissa kuvissa pari lisää) Mun henkilövaa'an mukaan LP painoi 4,3kg..tämä uusi sg 3,0kg.Jos nyt ei lopu ongelmat hartioissa aloitan keihään heiton! Molemmissa samat kaulat 60'slimtapper(ex lp,nyk.sg),nyt tuli takkiin kaulan käsittelyssä.Edellisessä silkin pehmeä ja liukas, tässä kova ja tahmea kiiltolakka :/ No,josku pitää tehdä kompromissejä.Tässä kohtaa se on pieni juttu.Kaula,mikit ja ennenkaikkea paino oli se tärkein kriteeri. Omistan Gibsonin ja kaikki pitäisi olla paremmin,kuin ennen :) Mitä tykkäilet tuosta Min-ETunesta? Onko oikeasti hyvä vai pelkkä turhake? Pitäis päästä kokeilemaan joskus. |
rheinone 15.03.2013 23:07:11 | |
---|
"Jonnes gona jonn." |
arska72 15.03.2013 23:08:10 | |
---|
Skebaristi: Mitä tykkäilet tuosta Min-ETunesta? Onko oikeasti hyvä vai pelkkä turhake? Pitäis päästä kokeilemaan joskus.Jos olet pro,se on varmuudella rahan haaskausta ja siis turhake. Olen täysi amatööri joten tähän asti olen käyttänyt Boss:n viritintä.Säätelen kyllä korvakuuloltakin,mutta se syö miestä.Sitten kuitenkin varmistan virittimellä.Menee aikaa,kun ei ole absoluuttista sävelkorvaa.Toisaalta ei siihen kuitenkaan koko päivää mene :)Eli minua se palvelee.Olisin kyllä tyytynyt tähän keppiin ilman tuotakin,jos se olisi löytynyt oikealla värillä heti hyllystä.Ei pystynyt odottamaan. Tätä ei kuulemma saa kuin tilattaessa kitaraan?Jos oikein ymmärsin,ei jälki-asennusta. Tähän kepukkaan se teki +200€ Valinta kysymys.Toinen tarvitsee keskuslukituksen,toinen kääntää lukkoon avaimella. Tässä vielä linkki. http://www.youtube.com/watch?v=4B5Jpc3ftJ0 Terve ruumis ei työtä kaipaa ja sairas ei voi tehdä. |
p130 15.03.2013 23:09:32 | |
---|
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. |
Vilpur1 15.03.2013 23:23:45 | |
---|
Omistan ja olen omistanut useamman Gibsonin ja kaikki ovat olleet hyviä soittopelejä. Yksi LP oli seissyt liikkeessä muutaman vuoden mutta alkukankeuden jälkeen soi todella hyvin. Ei negatiivista sanottavaa kyseisen "pajan" tuotteista. Les Paulista on tullut oma suosikki. Studion jälkeen tuli Standard sekä Traditional ja nyt on pari Historic-mallia. Koukutuksen R-sarjaan ovat aikaansaaneet mukava kaulaprofiili sekä kaulaliitoksen tuoma vaikutus sointiin. Luin ketjua sivulle 24 jonka jälkeen en enää jaksanut. Olenkohan menettänyt jotain mielenkiintoista koskien otsikkoa? Etsin soittokamoista soittotaitoa. Ei ole tullut vastaan... |
JaaGeRMaisTeR 16.03.2013 02:57:38 | |
---|
Kaikki on paremmin... Parempi vahvari tekee kivaa lisää tuolle P-90:lle :P Näin on! |
Osteri 19.03.2013 23:40:59 | |
---|
Osteri: 6.2.2013 tilasin F:stä 2013 SG Standardin. Ainakin tällä hetkellä itsellä on hyvä odotuksen fiilis. Siis jumal***a. Huomenna on kuusi viikkoa täynnä ja kauppa kertoo vieläkin maahantuojan viestiä että ei voida vahvistaa milloin tulee. Pentele mä mitään custom shoppia ole tilannut. Kuulkaas enot Luthmanilla, nyt pistää sitä kitaraa tänne omistukseen vähän nopeasti tai teen manauksen eräälle musiikilliselle nettisivulle teidän toimitusajoista. ..... Just niin, sitä valkoista maalia pintaan ja kama pakettiin pentele... Kirjoitan.....siis ehkä en just nyt soita.... |
FensonGibder 20.03.2013 07:36:23 | |
---|
Osteri: Siis jumal***a. Huomenna on kuusi viikkoa täynnä ja kauppa kertoo vieläkin maahantuojan viestiä että ei voida vahvistaa milloin tulee. Pentele mä mitään custom shoppia ole tilannut. Kuulkaas enot Luthmanilla, nyt pistää sitä kitaraa tänne omistukseen vähän nopeasti tai teen manauksen eräälle musiikilliselle nettisivulle teidän toimitusajoista. ..... Just niin, sitä valkoista maalia pintaan ja kama pakettiin pentele... Mulle kävi F:ssässä sama. Lopulta viikkojen odotusten jälkeen kyllästyin soittamaan sinnepäin - aina luvattiin parinpäivän päähän. Menin siis paikanpäälle selvittämään tilauksen tilannetta, jolloin kävi ilmi, etteivät olleet alunperinkään muistaneet tilata tuotetta. Asia selvisi, kun joku katsoi päätettä peräti 30sekuntia. Onneksi on pk-seudulla ja netissä on toimivia vaihtoehtoja. Riffi, nyt. |
Vilpur1 20.03.2013 07:37:35 (muokattu 20.03.2013 07:39:16) | |
---|
Osteri: Siis jumal***a. Huomenna on kuusi viikkoa täynnä ja kauppa kertoo vieläkin maahantuojan viestiä että ei voida vahvistaa milloin tulee. Pentele mä mitään custom shoppia ole tilannut. Kuulkaas enot Luthmanilla, nyt pistää sitä kitaraa tänne omistukseen vähän nopeasti tai teen manauksen eräälle musiikilliselle nettisivulle teidän toimitusajoista. ..... Just niin, sitä valkoista maalia pintaan ja kama pakettiin pentele... No tämä musiikkiliike on tuskin syypää toimitusajoille. Into Luthmanista voi lukea muidenkin mielipiteitä täältä muusikoiden netistä. Jos hankkii kitaraa ilman testausta niin Saksastahan nuo tulevat nopeasti ja monesti tuntuu saavan sieltä parempaa palvelua kuin täältä ja jopa suomen kielellä. E: Lisäksi takuut ja money back palvelut kohdillaan. Etsin soittokamoista soittotaitoa. Ei ole tullut vastaan... |
Osteri 20.03.2013 12:14:30 | |
---|
...niinmutku arska72 saa omansa hyllystä ja mun pitää odottaa noin kauan.....ei oo reiluu kun ei pääse omistamaan. Joo mun rätinä on Luthmanin enoille. F-Musiikki palvelee ihan hyvin eikä viive niistä johdukaan. Kirjoitan.....siis ehkä en just nyt soita.... |
arska72 20.03.2013 17:10:12 (muokattu 20.03.2013 17:41:50) | |
---|
Osteri: ...niinmutku arska72 saa omansa hyllystä ja mun pitää odottaa noin kauan.....ei oo reiluu kun ei pääse omistamaan. Joo mun rätinä on Luthmanin enoille. F-Musiikki palvelee ihan hyvin eikä viive niistä johdukaan. Top Soundin sivuilla on tarjolla hyllystä ebony ja heritage cherry(min etunella).Olisin halunnut cherryn ilman viritintä,mutta en malttanut odottaa.Ebony ei tullut edes kysymykseen.Nyt ollaan sitten vähän köyhempiä,mutta ompahan cherry kotona.Eikä kaduta. Odottavan aika voi olla niin pitkä,että pitää tehdä valintoja ;) Terve ruumis ei työtä kaipaa ja sairas ei voi tehdä. |
moikki 23.03.2013 14:04:45 | |
---|
Ostin les paul traditional 1960 zebra. Ei törrötä nauhojen päät ja plekusuojankin alta oli lakattu kun sen otin pois?? Croowed - Savo Rock n roll |
Juha Ruokangas Kun puhutaan näistä maailman suurimmista valmistajista niin mielestäni sillä ei kyllä ole mitään väliä kuinka monet ihmiskädet kitaraan koskevat - pääasia että laatu olisi edes jotakuinkin tasaisesti sitä mitä pitäisi. 20 vuotta kitaroita korjanneena ja huoltaneena on nyt (sori vaan) pakko sanoa että kyllä esim. Gibsonilla on paljon todella rajuja laatuvaihteluita kalliissakin kitaroissa, oli käsityötä tai ei, ja se on väärin että jää usein kuluttajan tuurin / osaamisen varaan että saako sen asiallisen yksilön kaupasta vai ei. näinhän se menee. " mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä."
lassi ja leevi. |
PIM 25.03.2013 10:49:17 | |
---|
Pari viikkoa sitten hankkimani -57 ES-225T sai uudet nauhat ja luisen satulan ja nyt tuolla voi ihan soittaakin. Ilmankos aurinko paistaa entistäkin kirkkaammin tähänkin risukasaan. En tyytynyt tavanomaiseen. |