Aihe: ERIKOINEN kaupankäyntikeskustelu
1 2 3 4
FensonGibder
24.03.2013 09:10:27
Iiwana-80: Jaa'a, kyllä se on aloittaja joka vie toisessa vastauksessaan (2. vastaus) keskustelun asian sivuun ja henkilökohtaisuuksiin. Kuten joku totesikin, niin ei ostajakanditaatin kynä ole sieltä tervävimmästä päästä, mutta eipä argumentoinnillaan loista myöskään ketjun aloittaja. On ihmisiä ja sitten on taas ihmisiä.

Mjulle on se ja sama, kumpi ompi urpompi.

Tärkeitä on elämää suurempi viihdeosio.

Ja sitä ainakin ostaja tarjosi ison sisuaskillisen.
Riffi, nyt.
Kefiiri
24.03.2013 09:15:34 (muokattu 24.03.2013 09:16:27)
FensonGibder: Mjulle on se ja sama, kumpi ompi urpompi.

Tärkeitä on elämää suurempi viihdeosio.

Ja sitä ainakin ostaja tarjosi ison sisuaskillisen.

Jos pitäisi kauppaa jomman kumman kanssa tehdä, valitsisin ostajan. Varmaan myyjällä on syynsä kärkevän sorttiseen 2. vastaukseen, mutta pelkän tässä ketjussa esitetyn keskustelun pohjalta ostaja vaikuttaa näistä kahdesta hyvähermoisemmalta =0)
"Musiikki on ainut melu josta täytyy maksaa." -Alexandre Dumas
Dunga
24.03.2013 09:25:01
- siin on mun mielest 15e liikaa hintaa
- kukaan ei osta käytettyä n.130e
- Ei siin vaa oo järkee
- Oon ite ollu kauppias joskus
- toi sun on ihan liian kallis
- Ei millään pahalla, mut noin se vaan menee

Kyllä mäkin alkaisin nähdä punaista ja jölli kasvaisi otsaan, jos joku urpo tulisi ja valistaisi norsunluutornista tuohon sävyyn. Todennäkösesti silti toivottaisin vaan tunkit ja morjes.
War... war never changes.
Kefiiri
24.03.2013 09:41:44
Void: Kyllä mäkin alkaisin nähdä punaista ja jölli kasvaisi otsaan, jos joku urpo tulisi ja valistaisi norsunluutornista tuohon sävyyn. Todennäkösesti silti toivottaisin vaan tunkit ja morjes.

Ihan totta. Luin huolimattomasti ja kommentoin ajattelematta. Perun äskeiset puheeni ja lopetan täältä tähän =I
"Musiikki on ainut melu josta täytyy maksaa." -Alexandre Dumas
Dunga
24.03.2013 09:45:36
Kefiiri: Ihan totta. Luin huolimattomasti ja kommentoin ajattelematta. Perun äskeiset puheeni ja lopetan täältä tähän =I

Ens kerralla sit vähän tarkkuutta näihin kommentteihin =I
War... war never changes.
UkkonenIskee
24.03.2013 09:48:22
Siis ostajahan voisi olla ihan kuka vaan Turvonneet hintapyynnöt ketjun ammattivittuilijoista.
TÄYSIN identtiset perustelut miksi hinta ei kelvannut kuin suurimmalla osalla väliinputoajista siellä.
Karvamammutti
24.03.2013 09:56:24
UkkonenIskee: Siis ostajahan voisi olla ihan kuka vaan Turvonneet hintapyynnöt ketjun ammattivittuilijoista.
TÄYSIN identtiset perustelut miksi hinta ei kelvannut kuin suurimmalla osalla väliinputoajista siellä.

Siinähän ei oo mitään eroa puidaanko tuotteiden yleistä hintatasoa ketjussa, vai käydäänkö vittuilemaan päin naamaa.

-"Sun tuottees on kallis, maksan markan, oot homo."
Twinkle: "hyvät jätkät istuu mammutin vasemmalla ja oikealla puolella ja tuomitsevat sieltä eläviä ja kuolleita." Traditional: "Kaikki on paskaa, paitsi Karvamammutti."
JaaGeRMaisTeR
24.03.2013 10:04:29
Melkonen kaveri tuo ostaja. Ite olisin suolannut sällin. Kuulosti kyllä kovasti tuolta naapurikunnan jobbarilta :D ostaa myy vaihtaa ja varastaa vaan bossin pedaleita ja myy ipanetsiä jonka osti kk sitten juoppohevinuotio kitaraksi.
Näin on!
petrip
24.03.2013 10:31:46
Hyvin nukutun yön jälkeen asia lähinnä naurattaa. Mutta eipä ole aiemmin tullut vaan tällaista vastaan sen 10 vuoden aikana, mitä täällä olen ollut. Niin ja kiitos niille, jotka ottivat suoraan yhteyttä ja kertoivat kokemuksia samasta kaverista. En ole ilmeisestikään ainoa.

Eiköhän tämä ollut tässä...
lavaamo
24.03.2013 11:35:25
UkkonenIskee: Siis ostajahan voisi olla ihan kuka vaan Turvonneet hintapyynnöt ketjun ammattivittuilijoista.

Kyllähän tuo kirjoitusasu paljastaa henkilön, ei oo mies turvonneissa kuin ehkä "asiakkaana".
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
mpekkanen
24.03.2013 17:08:45
Itse joskus poistin osan kirjoituksista eräältä palstalta tämän samaisen ostajan kanssa käydyistä kaupankäynti puheista. Silloin olin ostajana minä ja olisin rahalla ostanut ja jo ensimmäisessä minulle tulleessa viestissä oli ihan asiatonta tekstiä.
Laitoin etten keskeustele enää kyseisen henkilön kanssa.

Minusta pitäisi saada torille joku jäähy eräille sankareille,jos näyttää siltä ettei peli mene ihan asiallisesti.

Joskus olen ylläpitoonkin ottanut yhteyttä ihan selvissä kusetus yrityksissä ja ylläpito ei ole puuttunut asiaan mitenkään.
Minusta olisi hyvä että ainakin ihan tahallisesti tehdyt rosvoamis yritykset saataisiin pois. Tämä ei koske nyt tätä tyyppiä joka oli ostajana tässä erikoisessa tapauksessa vaan ihan muissa jutuissakin.

En tiedä onko kellään muilla samoja kokemusta,ettei ylläpito poista asiatonta ilmoitusta,vaikka sen on ilmoittanut ja perustellut vieläpä erittäin hyvin miksi se ilmoitus pitäisi poistaa.
Nyt en tarkoita mitään kaunaa ketään kohtaan vaan ihan selkeää kusetusta.

Eräs tyyppi oli myymässä x merkkistä kitaran bodyä jossa oli talla ja mikit kiinni ja väitti sen olevan erään merkkinen kitara.minä ja eräs muukin kommentoitiin siihen ettei sitä kitaraa ole koskaan tehty sillä värillä ja kampi ei myöskään ole originaali vaan huomattavasti halvempi.
Tässä vaiheessa myyjä poisti koko komentoinnin.
Otin myyjään yhteyttä ja kerroin että olet myymässä jotain sellaista jonka itsekkin tiedät ettei se ole sitä miksi väität. Kerroin myös että mikäli hän ei muuta ilmoitusta totuuden mukaiseksi niin otan yhteyttä ylläpitoon.

Ensin tuli viestiä että kitara on kuulemma maalattu uudestaan. Seuraava viesti oli että pidä huoli omista asioistasi vitun pelle.
Myynti-ilmoituksessa ei puhuttu uudelleen maalaamisesta mitään.
Otin ylläpitoon yhteyttä ja kerroin että olin 80-luvulla myymässä näitä kyseisiä kitaroita eräässä soitinliikkeessä ja voin varmuudella sanoa ettei tuote ole sitä mitä myyjä väittää.
Ilmoitusta ei poistettu. En voi myöskään paljastaa kyseisen myyjän nimeä ettei minua aleta syyttämään mistään kunnianloukkauksesta. Hieman kyllä harmittelen kun joku luulee tekevänsä hyvät kaupat ja saa jonkun Cort tai vastaavan bodyn johon on mikit vaihdettu parempiin.
Kannattaa olla siis tarkkana mitä ostaa,ihan muutenkin. Kusettajia on niin paljon.

Ei myöskään kannata ostaa näkemättä yhtään mitään ja sellaisia laitteita ei ollenkaan jotka eivät ole sen verran tuttuja että sen kusetuksen huomaa kun tavaraa pitää käsissään.
joku muu sikko
24.03.2013 18:05:42
Tuossa mpekkasen viestissä tulikin kaikki olennainen eli:

- Älä maksa mitään näkemättä tavaraa
- Pidä huoli opmista asioistasi äläkä leiki polisiia.
- Jos maksat tuntemattomille tyhjästä niin otat tietoisen riskin äläkä suotta itke sitä tyhmyyttäsi sen jälkeen suotta koko interwebille. Kukaan ei jaksa sääliä tyhmiä ihmisiä.
jyrkalt
24.03.2013 18:10:16
Mulla itsellä on käynyt torilla asioidessa aivan älytön munkki ja tuuri.
Olen tehnyt arviolta ainakin 300- 400 kauppaa ja koskaan mua ei ole kusetettu. Muutama kerta toki on yritetty ostetaan ilmoituksien kanssa, mutta onko mulle sitten kehittynyt jonkinlainen vaisto tai vainu, jolla olen osannut nuo kusetukset kiertää. Uskallan väittää että mnetin torilla kusettajia on todella vähän. Ehkä enemmän asiantuntemattomuutta kuin varsinaista kusettamista.
FensonGibder
24.03.2013 19:06:11
joku muu sikko: Kukaan ei jaksa sääliä tyhmiä ihmisiä.

Eli mielestäsi älykkäämpi kusettaja saa rauhassa huijata, kunhan uhrit ovat joko tyhmempiä tai vajaaälyisiä.

Koitapa muotoilla ajatuksesi lakimuotoon, niin huomannet olevasi:
-väärässä
-tunteeton köriläs
Riffi, nyt.
joku muu sikko
24.03.2013 20:08:55
FensonGibder: Eli mielestäsi älykkäämpi kusettaja saa rauhassa huijata, kunhan uhrit ovat joko tyhmempiä tai vajaaälyisiä.

Koitapa muotoilla ajatuksesi lakimuotoon, niin huomannet olevasi:
-väärässä
-tunteeton köriläs

Minusta se on vaan elämän relaiteetti että viekas vie rahat hyväuskoiselta. Sama asia valitettavsti lain molemmin puolin. Jotenkin pitäisi herätellä niitä jotka luottaa liian sokeasti huijareihin.
Little Savage
24.03.2013 23:54:33 (muokattu 25.03.2013 00:27:13)
Nykyään on kai tapana että pitää juoruta ämmämäisesti yksityisiä keskusteluja sosiaaliseen mediaan. Vähän sama kun jotain vammasia osoitellaan toreilla kamera kannyköillä ja pistetään youtuupiin. Sinänsä aika säälittävää hyväksynnän hakemista.
ÄÄ TÄKÄ TÄKÄ TÄKÄ TÄÄ. Anna sakkoa saatana.
Myrkky Nuoli
25.03.2013 08:20:09
joku muu sikko: Minusta se on vaan elämän relaiteetti että viekas vie rahat hyväuskoiselta. Sama asia valitettavsti lain molemmin puolin. Jotenkin pitäisi herätellä niitä jotka luottaa liian sokeasti huijareihin.

Juu ja ei pidä lyhyitä mekkoja pitää yöelämässä, ettei raiskata. Lompakkoa ei kans saa pitää perstaskussa tai sit on vaan pässi jos luulee, että sitä ei sieltä pöllitä. Oikeestaan ei kannata mennä grillillekään kun se on oma vika jos tulee turpaan. Ja ihan turha itkeä sitten jälkeenpäin. Taas semmosta uhrien syyllistämistä, että hoh-vitun-hoijaa. Ei kaikki voi edes olla niin hyvin perillä, että pystyis näkemään kaikkien kusetusten läpi.
Terry Pantheras
25.03.2013 12:04:40
Jospa nyt ei vertailtaisi raiskauksia ja vammaisten pilkkaamista huijauksiin ja epäilyttävään kaupantekoon... Ei tämä ole mikään mustavalkoinen eloitten ja morlokkien maailma, mikäli sci-fi -klassikko Aikakone on kenellekään tuttu. Kukin voi tietenkin kuljeskella kännissä ihan vapaasti lompsa perstaskussa Steissillä perjantaina puolilta öin ja puhista kiukusta ryöväreitä kohtaan kun huomaa seuraavana aamuna lompsan kadonneen. Pihistäjät on paskiaisia, kyllä, mutta jos itse on niin pöljä, ettei tiedosta vaaraa niin oma on myös häpeänsä.
Uutta Masteroidia: Minä kerään kuonaa
joku muu sikko
25.03.2013 12:55:55
Vomor: Juu ja ei pidä lyhyitä mekkoja pitää yöelämässä, ettei raiskata. Lompakkoa ei kans saa pitää perstaskussa tai sit on vaan pässi jos luulee, että sitä ei sieltä pöllitä. Oikeestaan ei kannata mennä grillillekään kun se on oma vika jos tulee turpaan. Ja ihan turha itkeä sitten jälkeenpäin. Taas semmosta uhrien syyllistämistä, että hoh-vitun-hoijaa. Ei kaikki voi edes olla niin hyvin perillä, että pystyis näkemään kaikkien kusetusten läpi.

Joo mut rahaa kannattaa lähettää tuntemattomalle nimimerkille jos se kerran lupaa lähettää jotakin tilalle.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)