Aihe: Mitä on punk?
1 2 3 4 555 56 57 58 5982 83 84 85 86
opa-mies
08.03.2013 20:31:23
Miettinen kertoi, että punk kuoli 17.10.1980. Mutta miksi juuri tuo päivä?

Luulisin, että se liittyy Dead Kennedys -keikkaan kyseisenä päivänä. En tiedä kuinka, mutta jotenkin kuitenkin... ONko tietoa mitä keikalla olisi saattanut tapahtua?
RockNRollRevival
13.03.2013 04:53:43
Michael Monroe kiteytti asian aika ytimekkäästi: "Punk on individualismia." On juuri sellainen mitä on ja esittää sellaista musiikkia mitä haluaa ilman median tai muiden totuttujen normien painostuksista välittämättä.
Rock N' Roll is cumin' back!
llarppp
13.03.2013 11:57:14

opa-mies: Luulisin, että se liittyy Dead Kennedys -keikkaan kyseisenä päivänä. En tiedä kuinka, mutta jotenkin kuitenkin... ONko tietoa mitä keikalla olisi saattanut tapahtua?

Vai liittyykö elokuvaan Times Square, joka kyseisenä päivänä sai ensi-iltansa.
"Every man dies, not every man really lives."
velipesonen
13.03.2013 12:02:59

Ehkä Miettinen itse on Maailman Salainen Johtaja, joka päätti että punk kuolee tuona päivämääränä.
I'm your fucking friend, you should know that. A really bad friend. -Johnny Rotten
Justin00001
21.03.2013 17:40:32 (muokattu 21.03.2013 17:59:26)
Legenda: Yksi englantilainen muotisuunittelija (nainen) kävi USA:ssa jossa oli nähnyt repaleisiin vaatteisiin ja lävistyksiin ja tatuointeihin, irokeesi tukka jne. perustuvan muotiliikkeen. Otti näistä valokuvia ja ehkäpä piirsi jonkun sketsinkin aiheesta. Palasipa sitten kotio Lontooseen tämä nainen ja otti miehelleen puheeksi tämän uuden pukeutumistyylin sattui, että tämä mies oli musiikkituottaja jolla oli koe-esiintymässä käynyt juuri päivää kahta aikaisemmin eräs ryhmä, jonka räkäinen soitto
tyyli ei tehnyt vaikutusta tähän tuottajaan ja tämä oli antanut porukalle pakit. Yhteistuumin asiaa pohdittuaan tulivat siihen päätökseen, että puetaan tämä bändi punk tyylisiin vaatteisiin aina hiustyyliä myöten ja soittakoot mitä soittavat. Bändi oli sexpistols ja tyyli punk. Tästä se lähti...mutta onko se loppu
Korg forever
Gardiner
21.03.2013 18:10:14

Justin00001: Legenda: Yksi englantilainen muotisuunittelija (nainen) kävi USA:ssa jossa oli nähnyt repaleisiin vaatteisiin ja lävistyksiin ja tatuointeihin, irokeesi tukka jne. perustuvan muotiliikkeen.
Oli siis nähny New Yorkissa Television yhtyeen Richard Hellin:-)

Otti näistä valokuvia ja ehkäpä piirsi jonkun sketsinkin aiheesta. Palasipa sitten kotio Lontooseen tämä nainen ja otti miehelleen puheeksi tämän uuden pukeutumistyylin sattui, että tämä mies oli musiikkituottaja
,
Joka oli manageroinut New York Dolls nimistä ryhmää,
jolla oli koe-esiintymässä käynyt juuri päivää kahta aikaisemmin eräs ryhmä, jonka räkäinen soitto
tyyli ei tehnyt vaikutusta tähän tuottajaan ja tämä oli antanut porukalle pakit. Yhteistuumin asiaa pohdittuaan tulivat siihen päätökseen, että puetaan tämä bändi punk tyylisiin vaatteisiin aina hiustyyliä myöten ja soittakoot mitä soittavat. Bändi oli sexpistols ja tyyli punk. Tästä se lähti...mutta onko se loppu
Pianossa ei ole vääriä nuotteja. -Thelonius Monk
mpekkanen
21.03.2013 18:11:53
Justin00001: Legenda: Yksi englantilainen muotisuunittelija (nainen) kävi USA:ssa jossa oli nähnyt repaleisiin vaatteisiin ja lävistyksiin ja tatuointeihin, irokeesi tukka jne. perustuvan muotiliikkeen. Otti näistä valokuvia ja ehkäpä piirsi jonkun sketsinkin aiheesta. Palasipa sitten kotio Lontooseen tämä nainen ja otti miehelleen puheeksi tämän uuden pukeutumistyylin sattui, että tämä mies oli musiikkituottaja jolla oli koe-esiintymässä käynyt juuri päivää kahta aikaisemmin eräs ryhmä, jonka räkäinen soitto

Asia voi olla lähtöisi juurikin noin niinkuin sen sanoit. Itse en ole koskaan pitänyt Sex Pistolsia ihan tavallisena punk bändinä joka ihan sattumalta nousi tähteyteen. Kyllä siellä on ihan ammattilaiset takana vaikka joku jotain muuta haluaisi väittääkkin.

Jos jotain kapinallisuutta haluaa etsiä niin sitä löytyy enemmän kansanmusiikin ja jatsin parista kuin perinteisen punkin.

Punk on nykyään samaa huttua kuin kaikki muukin ja mistään kapinasta tai muustakaan ei ole enää ollut vuosikymmeniin mitään tietoa.
sticky fingers
23.03.2013 15:51:04
mpekkane:

Punk on nykyään samaa huttua kuin kaikki muukin ja mistään kapinasta tai muustakaan ei ole enää ollut vuosikymmeniin mitään tietoa.

näin on ja hyvä niin. Nyt sitä voi soittaa ja diggailla kuka tahansa ikään ja sosiaaliseen asemaan katsomatta. Ennen vanhaa piti olla nuori ja kapinallinen, nyt saa olla vanha ja seestynytkin, kunhan homma kulkee.
...
Sperm Donor
05.04.2013 17:21:16
Terry Pantheras
05.04.2013 18:22:45 (muokattu 05.04.2013 18:26:39)
jannu: Mun mielestä kaikkein parasta nykyajassa ja punkissa on se, että niiden suurimpien diggareiden ja pahimpien puritaanien ärsyttäminen on suorastaan naurettavan helppoa. Siksi punkista saa edelleen hyvin helposti tietynlaisen luovuuden ikiliikkujan tai fuusioreaktorin, jos vaan onnistuu väistelemään skenepoliisien sylkeä ja pitämään päänsä pinnalla.

Ei tarvita kuin yksi Sweatmaster soittamaan Misfits-koveri livenä niin jostain kahden ja kolmen promillen välistä ryömii esiin kiljupunkkari näyttämään bändille sentteriä lavan eteen koko biisin ajan.

E: Itse onnistuin kerran suututtamaan erään näsäviisaan tiedostopunkkarin ostamalla divarista Black Sabbathin Master of Reality -vinyylin. Tyyppi eli uudestaan 77-kapinaa BS:n kaltaisia dinosauruksia vastaan vuonna 1993.
Uutta Masteroidia: Minä kerään kuonaa
velipesonen
06.04.2013 02:58:21

Terry Pantheras: E: Itse onnistuin kerran suututtamaan erään näsäviisaan tiedostopunkkarin ostamalla divarista Black Sabbathin Master of Reality -vinyylin. Tyyppi eli uudestaan 77-kapinaa BS:n kaltaisia dinosauruksia vastaan vuonna 1993.

Sä ostit pitkätukkabändin levyn. Eikö se muka riitä?

http://www.youtube.com/watch?v=dddVl77xMzs
"I live for playing live - I'd do it for free if I didn't need the money." -Vim, Bad News
Terry Pantheras
06.04.2013 18:18:29
velipesonen: Sä ostit pitkätukkabändin levyn. Eikö se muka riitä?

http://www.youtube.com/watch?v=dddVl77xMzs

Heh... Nuoruudessani kohtasin liikaa rockabillyrebel-pitkätukkavihaajia, jotta osaisin suhtautua asiaan ymmärtäväisesti, tai siten, että pitkätukkaisuus olisi jonkinlainen antipunkteema... Mulle punk ja hevi kulkivat nuorena käsi kädessä.
velipesonen
06.04.2013 19:20:52

Terry Pantheras: Mulle punk ja hevi kulkivat nuorena käsi kädessä.

Pitihän se arvata!
"I live for playing live - I'd do it for free if I didn't need the money." -Vim, Bad News
Terry Pantheras
06.04.2013 20:14:14
velipesonen: Pitihän se arvata!

Olen pahoillani... :D
jannu
06.04.2013 20:51:56
Musasta ja bändeistä voi kukin olla mitä mieltä lystää, mutta mun mielestä tämän kappaleen tekstissä kiteytetään olennainen:

https://www.youtube.com/watch?v=aFfAtVNnyFs
"You really can't be jealous of something you can't fathom." -Nigel Tufnel
sticky fingers
06.04.2013 20:55:00
jannu: Musasta ja bändeistä voi kukin olla mitä mieltä lystää, mutta mun mielestä tämän kappaleen tekstissä kiteytetään olennainen:

https://www.youtube.com/watch?v=aFfAtVNnyFs

Tykkään x100
...
Panthera pardus
08.04.2013 02:57:02
Punk on ainakin....

- Haastamista
- Kapinaa - mutta ei kapinan itsensä vuoksi
- Aitoa ja raikasta invidualismia
- Uuden löytämistä ja/tai vanhan korjaamista ja näiden sekoitusta
- Yllätyksellisyyttä
- Korrektia ja huonoa käytöstä sopivassa suhteessa

Tai siis ainakin pitäisi olla.

Mitä sitten on nykyajan punk tai mitä on ollut lähivuosien (2000-luvun) punk?

- Eläkeläiset (siis tuo mainio humppaorkesteri) on kokonaisuudessaan erittäinkin punk, mutta erityisesti on nostettava esiin v. 2010 euroviisukarsinnat, joista nousi kiitettävästi meteliä ja paheksuntaa.

- Lauri Tähkä oli suht. punk esiintyessään v. 2010 Emma-gaalassa turkiskauluksessa ja lähettäessään kiitospuheessaan vielä erikseen terveisiä kettutarhaajille.

- Jouni Hynynen oli suht. punk haukkuessaan koko kansan rakastaman ja palvoman Vain elämää -sarjan ja ehdottaessaan v. 2013 Emma-gaalassa asunto- ja viestintäministeri Krista Kiurulle (sd.) lähempää seksuaalisviritteistä kontaktia hotellihuoneen puolella.

- Musiikin ulkopuolisista ilmiöistä on mainittava Ylioppilaslehti, joka satavuotisjuhlanumerossaan oli erittäinkin punk.
niemmik
12.04.2013 14:22:55
Tämä keskustelu on jatkunut jo vuodesta 2008 tai jotain, eli ei mikään helppo kysymys vastattavaksi. Me pohdittiin samaa meidän teatteriryhmän kanssa ja tuloksena syntyi esitys nimeltään "Varokaa, Punk tulee!". Se polkaistaan käyntiin keskiviikkona 17.4. Suvilahden Tiivistämö -rakennuksessa ja esitykset kestävät perjantaihin 26.4. asti. Tervetuloa kaikki kiinnostuneet!

Lisätietoa löytyy osoitteesta: www.mysteeriteatteri.fi
velipesonen
21.05.2013 16:46:25

Ro'en on punk. http://www.youtube.com/watch?v=F9OlQD7bCw0

"Architecture does matter. But architects, I think they might be the problem, they cause these dilemmas. Every social unrest, really, is down to an architect."

Näin on ja ei mee kauaa kun mm. Helsinki on yhtä ruma kuin Lontoo.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)