Boyakasha 23.03.2013 07:56:05 | |
---|
Tupuna: Ei kyse ole nuotissa pysymisestä, vaan siitä koukkimisesta. Se on maneeri. Jännä juttu, kun ei mua häirinnyt Lehtosaaren ilmaisussa mikään, nautiskelin vain. |
Tupuna 23.03.2013 08:05:10 | |
---|
Boyakasha: Jännä juttu, kun ei mua häirinnyt Lehtosaaren ilmaisussa mikään, nautiskelin vain. Nautiskelu on ihan hyvä juttu. Ehkä mä sit vaan vihaan tuota biisiä. ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT! |
Krice 23.03.2013 08:49:48 | |
---|
En oikein ymmärrä tätä ohjelmaformaattia. Ikuiset B-luokan laulajalupaukset kilpailevat jostakin (mistä?) ja tuomareilta tulee kiusallisia, suomalaiseen kulttuuriin täysin sopimattomia kehuja tyhjästä. Selkeästi teettää tuomareille vaikeuksia pitää pokkaansa. Mikä on homman tarkoitus? Kertyykö äänestyksestä tarpeeksi rahaa, että kannattaa tehdä tätä ohjelmaa? |
Secreterial 23.03.2013 09:04:10 | |
---|
Krice: En oikein ymmärrä tätä ohjelmaformaattia. Ikuiset B-luokan laulajalupaukset kilpailevat jostakin (mistä?) ja tuomareilta tulee kiusallisia, suomalaiseen kulttuuriin täysin sopimattomia kehuja tyhjästä. Selkeästi teettää tuomareille vaikeuksia pitää pokkaansa. Mikä on homman tarkoitus? Kertyykö äänestyksestä tarpeeksi rahaa, että kannattaa tehdä tätä ohjelmaa? Aika paljon varmaan porukka äänestää ja ei nuo liput tuonne näytä ihan ilmasia olevan. Eihän tuosta kaikista tule menestyjiä, mutta kuten viime vuoden levynmyyntitilastokin osoittaa, esim. Jesse Kaikurannan albumi myi 38 985 kipaletta ja eellä oli Jukka Poika, Robin ja Vain Elämää kokoelmat. Ihan hyvin B-luokan laulajalupaukselta. "I never bluff" - Cordell Walker |
Osteri 23.03.2013 10:09:29 | |
---|
Mulla on varmaan päässyt hieman unohtumaan että ketkä Suomessa sitten on sellaisia A luokan laulajia, kun tässä ohjelma formaatissa on vain B-luokkaisia ? Jotenkin tällä kaudella ei nyt kovin jää mieleen sellaisia viime kauden tyyppisiä loistavia laulajia, vai onko se niin että "aika kultaa muistoja". Mutta kehen A-luokan laulajiin näitä pitäisi sitten verrata ? Laitetaan rajaukseen vielä sellainen että verrokki pitäisi löytyä omalla breikkauksellaan max 10 vuotta taaksepäin. Kirjoitan.....siis ehkä en just nyt soita.... |
Feline 23.03.2013 10:13:16 | |
---|
No vaikka nyt Robin ja Tuulihan on pinnalla. Ei nyt tietty max 10 vuotta oo breikkauksesta, mutta onhan ne suosittuja. Tai jotain? |
Krice 23.03.2013 10:31:02 (muokattu 23.03.2013 10:31:44) | |
---|
Osteri: Mulla on varmaan päässyt hieman unohtumaan että ketkä Suomessa sitten on sellaisia A luokan laulajia No aika monetkin laulajat, jotka eivät ole ponnistaneet julkisuuteen kisan avulla. Sikäli tosin jos asiaa pohtii tarkemmin niin Suomi ei ole mikään laulajien luvattu maa. Enemmänkin täällä on sävellysosaamista ja yhtyetoimintaa. Joka tapauksessa minusta ei olisi liikaa vaadittu, että laulaja pysyisi nuotissa, mutta kaipa se esiintymiskokemuksen vähäisyys näkyy tai kuuluu näissä kisaajissa. Tai sitten ne ei vaan osaa laulaa. |
Osteri 23.03.2013 10:49:19 | |
---|
No pelkkä breikkaaminen ei valitettavasti vastaa mun kysymykseen. Tällä arvostellaan laulajia taidottomuudsta ja siksi kuulisin mielellään että kuka em mainitun kysymyksen mukaan voisi tulla lavalle ja pesee tuon koko osallituja kaartin laulutaidollaan. Että ihan nimiä esimerkiksi..... Kirjoitan.....siis ehkä en just nyt soita.... |
Wolfgang 23.03.2013 11:53:39 | |
---|
Kai nuo lauluäänensä puolesta voi hyvinkin olla sitä Suomen "A-luokkaa", mutta muut jutut kuten vaikkapa se paljon puhuttu karisma tuntuvat jäävän puolitiehen. A-luokan laulajia on kai vaikkapa tuolla tuomristossa istuva Paula Koivuniemi. Tai vaikka Hector ja muutkin "mestarit" ja mitä näitä nyt on... "Lukee mun luku taidolla, että yleinen keskustele eli saa puhua ihan mistä huvittaa" -Janizio |
Ali 23.03.2013 12:09:56 (muokattu 23.03.2013 12:11:00) | |
---|
Olipas kyllä hämmentävän heikkoa laulantaa eilen, mitä nyt sivukorvalla seurasin (ehkä noin puolivälistä show'ta). Tuli mieleen yläasteen musiikintunnit naisten suoritusten osalta. "Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less"
Levylista |
Musta Arkipyhä 23.03.2013 15:16:46 | |
---|
Wolfgang:A-luokan laulajia on kai vaikkapa tuolla tuomristossa istuva Paula Koivuniemi. Tai vaikka Hector ja muutkin "mestarit" ja mitä näitä nyt on... Paula Koivuniemi on äänialansa puolesta yllättävänkin kapea-alainen laulaja.Samoin edesmennyt Kari Tapio.Sellaisia yhden -sinänsä mainion ja hienon- tempun hallitsevia.Iskelmän puolella näitä on paljon mikä on yllättävää koska matsku heille on tullut hyvinkin monista lähteistä kantrista italoiskelmään. "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" |
eino mutku 23.03.2013 15:54:16 | |
---|
Vähän vierestä mutta ostin juuri uusimman riffin jossa Esa Nieminen turinoi aiheesta ja aiheen vierestä jopa vähän katkeraan sävyyn. Toki siinä oli totuutta mukana paljolti. Siis sävellyksistä, artisteista, tuottamisesta, sovittamisesta ym. Mitä opimme tästä? Emme yhtään mitään! |
JCM 23.03.2013 16:50:22 | |
---|
Secreterial: Aika paljon varmaan porukka äänestää ja ei nuo liput tuonne näytä ihan ilmasia olevan. Eihän tuosta kaikista tule menestyjiä, mutta kuten viime vuoden levynmyyntitilastokin osoittaa, esim. Jesse Kaikurannan albumi myi 38 985 kipaletta ja eellä oli Jukka Poika, Robin ja Vain Elämää kokoelmat. Ihan hyvin B-luokan laulajalupaukselta. Hoho. http://sphotos-g.ak.fbcdn.net/hphot … 277_439373396145007_763305818_n.jpg |
tsugaru 23.03.2013 16:57:09 (muokattu 23.03.2013 17:06:23) | |
---|
"Auringon kautta, tämä humalainen mörkö on kavala. Kun jumala nukkuu, se varastaa jumalan pullon." William Shakespeare |
Secreterial 23.03.2013 17:15:42 | |
---|
"I never bluff" - Cordell Walker |
JCM 23.03.2013 18:13:33 (muokattu 23.03.2013 18:13:55) | |
---|
Secreterial: Todennäköisesti ostaisin nuo myös itsekin. Mutta eipä se sitä tosiasiaa muuta, että Kaikurannan albumi melko hyvin menestyi... Menestymisellä ei ole musiikillisen laadun kanssa mitään tekemistä. Mieluummin minä Kaikurantaa kuuntelisin, kuin moniakin muita kotimaisia poppareita, mutta onneksi saan valita niin voin jättää väliin ja kuunnella laatumusaa tai tehdä vaikka itse parempaa. |
JCM: Menestymisellä ei ole musiikillisen laadun kanssa mitään tekemistä. Mieluummin minä Kaikurantaa kuuntelisin, kuin moniakin muita kotimaisia poppareita, mutta onneksi saan valita niin voin jättää väliin ja kuunnella laatumusaa tai tehdä vaikka itse parempaa. Ei ole kukaan väittänytkään, että laatu ja menestys kulkisi samaa linjaa. Tai no on varmaan joskus joku, mutta en minä ainakaan. Mutta jotain kuitenkin kertonee se, että Kaikurannan levyjä on myyty yli 38000, paitsi jos Kaikuranta osti itse ne kaikki. Toki hänen musiikkinsa ei uppoa itseeni ollenkaan, päinvastoin. Mutta en mää silti nää, että Kaikurannan musiikki olisi jotain luokatonta paskaa ja valista muita siitä, mikä on laadukasta ja hyvää musiikkia. Meikän puolesta jokainen saa kuunnella mitä haluaa. Myös sitä yhtä, jonka nimeä ei saa mainita. Koko formaattihan elää Kaikurannan tyyppisten menestymisestä. Ei sieltä kovin montaa menestyvää laulajaa varmasti löydy, mutta tuotantoyhtiö on varmaan ihan tyytyväinen, jos edes yksi tai muutama pystyy nousemaan korkealle myyntitilastoissa. Eikä käy niinkö yhelle Martille... "I never bluff" - Cordell Walker |
JCM 23.03.2013 18:34:52 | |
---|
Secreterial: ...mutta tuotantoyhtiö on varmaan ihan tyytyväinen, jos edes yksi tai muutama pystyy nousemaan korkealle myyntitilastoissa. Eikä käy niinkö yhelle Martille... Tuostahan juurikin on kyse. Tuo on törkeää bisnestä. Se on suht pieni piiri mikä tässäkin maassa päättää mikä kotimainen poppi soi radiokanavilla ja ketkä käy festari- ja jäähallikeikoilla. Ja se pieni piiri ei oo kansa. Kansa ottaa sitä mitä niille väkisillä tyrkytetään tuon masiinan toimesta. Ei jengi ala napisemaan jos ei ole valittamista. Eikä kukaan voi olettaa, että suurin osa ihmisistä alkaisi vaatimaan laadukkaampaa musiikkia kuultavakseen.. on niillä vittu parempaakin tekemistä. :) Kyseessä ei siis ole ongelma. Kyseessä on tavallaan hajutonta ja mautonta paskaa tuottava valtamonopoli kuten esim. S- ja K- ryhmien halpatuottajat joiden tuotanto täyttää nykyihmisen jääkaapin. Homma on perseellään, mutta kun se ei enemmistöä haittaa niin se myöskin pysyy perseellään niin kauan kuin enemmistö ei jaksa välittää. |
Boyakasha 23.03.2013 19:59:03 | |
---|
No onneksi välillä läpimurron tekee myös Pää Kiin kaltaisia artisteja koneiston tuottaman ylituotetun formaattipopin vastapainoksi. |
riimu 23.03.2013 20:15:15 | |
---|
Secreterial: Ei ole kukaan väittänytkään, että laatu ja menestys kulkisi samaa linjaa. Tai no on varmaan joskus joku, mutta en minä ainakaan. Mutta jotain kuitenkin kertonee se, että Kaikurannan levyjä on myyty yli 38000, paitsi jos Kaikuranta osti itse ne kaikki. Toki hänen musiikkinsa ei uppoa itseeni ollenkaan, päinvastoin. Mutta en mää silti nää, että Kaikurannan musiikki olisi jotain luokatonta paskaa ja valista muita siitä, mikä on laadukasta ja hyvää musiikkia. Meikän puolesta jokainen saa kuunnella mitä haluaa. Myös sitä yhtä, jonka nimeä ei saa mainita. Koko formaattihan elää Kaikurannan tyyppisten menestymisestä. Ei sieltä kovin montaa menestyvää laulajaa varmasti löydy, mutta tuotantoyhtiö on varmaan ihan tyytyväinen, jos edes yksi tai muutama pystyy nousemaan korkealle myyntitilastoissa. Eikä käy niinkö yhelle Martille... Eiks nuo myynnit kerrot paljonko kaupat ovat tuota sisäänostaneet tjsp? Tuli vaan mieleen kun nykyään myy ennakkoon kaikki platinaa ja mitä lie. Valitettavan usea noista kotimaan Idols supertähdistäkin on kuukauden päästä cittarin euron alelaarissa eikä ketään kiinnosta vaikka olis kuinka etukäteen saanut tsiljoona levyä kaupaksi. Don't ask me about Grim Fandango. |