leka 02.05.2004 22:10:26 | |
---|
tuota Coral Electric Sitariahan käytetään melkein missä vaan... Oikia sitar sen olla pitää hippo |
Aksu89 02.05.2004 22:11:07 | |
---|
wherever i may roam kuulostaa sitarilta ja voi soittaa sitarilta piste No comments. |
Von Härskiburg 02.05.2004 22:37:53 | |
---|
Dream Theater: Home. "Fantastista!", myhäili nekrofiili kalmistossa. |
2541 02.05.2004 22:50:34 | |
---|
tuota Coral Electric Sitariahan käytetään melkein missä vaan... Oikia sitar sen olla pitää Esim. Yesin Siberian Khatrussa. Mutta mikäs se olikaan eka rockbiisi, jossa sitaria käytettiin? Oliko Yardbirdsin Heart Full Of Soul? Oregon -yhtye taisi käyttää myös aika paljon sitaria. |
Blue Moon 02.05.2004 23:01:12 (muokattu 02.05.2004 23:03:13) | |
---|
Mutta mikäs se olikaan eka rockbiisi, jossa sitaria käytettiin? Oliko Yardbirdsin Heart Full Of Soul? Beatlesin "Norwegian Wood" ehti levyllä ulos hitusen aiemmin mutta ennen tätä Yardbirds oli jo käyttänyt sitaria keikalla "Heart Full of Soul":issa. Näin muistelen lukeneeni. Aiemmin mainitussa Velvet Undergroundin "Venus In Furs":issa ei sitaria taida olla, muistelisin. - It takes booze and blues, Lord, to carry me through - |
Sepultura on käyttänyt ja muistaakseni myös soulfly. Ei nyt tule biisien nimiä mieleen. |
paavi 03.05.2004 12:43:29 | |
---|
Heh, oman bändini biisissä 'villihanhet'... |
pitk 03.05.2004 13:37:13 | |
---|
Pistäkääs listaa King's X ainakin biisissä "Out of the silent planet" albumilta "Gretchen goes to Nebraska". Myös muutamassa mussa kunkkujen teoksessa. P.O.P. |
Firon 03.05.2004 13:47:00 | |
---|
Aiemmin mainitussa Velvet Undergroundin "Venus In Furs":issa ei sitaria taida olla, muistelisin. Joo, taitavat olla ihan kitara ja viulu käytössä tuossa biisissä. Jostain muistan lukeneeni, että skitan kaikki kielet on viritetty samaan nuottiin tässä kappaleessa. |
Kakemakeväke 03.05.2004 16:50:12 | |
---|
No mikset ala vain perehtymään intialaiseen klassiseen musiikkiin ja folkiin? Jos sitarinsoitosta on kiinnostunut, niin mielumminhan sitä kuuntelee, kuin jonkun jenkkibändin rockveisua, jossa jokin John-niminen studiositaristi käy pyöräyttämässä pari säveltä taustalle, koska tuottaja tahtoi loihtia hieman eksoottista tunnelmaa. Mä en nyt vastaa topikin aloittajan puolesta, mutta mieluummin mä kuuntelen jenkkibändien rockveisuja, joissa käytetään sitaria, kuin intialaisia kansantanssiveisuja. Ja tämähän oli vain oma mielipiteeni. Rock-musiikki pelasti minut urheilulta. |
KMT 03.05.2004 21:36:54 (muokattu 03.05.2004 21:37:00) | |
---|
Mä en nyt vastaa topikin aloittajan puolesta, mutta mieluummin mä kuuntelen jenkkibändien rockveisuja, joissa käytetään sitaria, kuin intialaisia kansantanssiveisuja. Ja tämähän oli vain oma mielipiteeni. Komppaan Tuossa on vain se riski, että basisti tulee ja läpsii korville taajuusaluetunkeutumisrikkeen johdosta. -Fortune |
leka 03.05.2004 21:56:30 | |
---|
Komppaan ette poijaat tiedä mistä jäätte paitsi en oo hevimies |
aleksi 03.05.2004 21:57:45 | |
---|
System Of A Downin Toxicity levyllä taisi jossain biisissä/biiseissä olla sitaria. "open hands to the wind" |
Margarita 03.05.2004 22:00:21 (muokattu 03.05.2004 22:14:19) | |
---|
no ekana tulee mieleen doorsin the end. Ei The Endissä mun mielestä varsinaisesti ole sitaria. Kitara kyllä matkii kyseistä soitinta. Aika korni esimerkki, mutta Lenny Kravitzin It Ain't Over Till Tt's Over -biisissä on sitaria. Ja eikös Leinosen Ville käyttänyt uusimmalla levyllään mm. sitaria? En tosin ole levyä vielä päässyt kuuntelemaan. Haa! Mutta Alamaailman Vasarathan ovat joskus käyttäneet keikoillaan sähkötanpuraa! Se on se sitarilta kuulostava soitin, jolla intialaiset muusikot pitävät itsensä oikeassa ragassa. |
Margarita 03.05.2004 22:10:07 | |
---|
Mä en nyt vastaa topikin aloittajan puolesta, mutta mieluummin mä kuuntelen jenkkibändien rockveisuja, joissa käytetään sitaria, kuin intialaisia kansantanssiveisuja. Ja tämähän oli vain oma mielipiteeni. Mun mielestä nämä kaksi sopivat ylipäätään aika huonosti yhteen. Eli mieluummin pitäisin ne erillään. Rock ilman sitaria on melkein poikkeuksetta parempaa kuin sitarilla, ja jotenkin vieraan maan korkeakulttuurin ylimalkainen ripottelu pop-musiikkiin tuntuu musta usein hieman epäkunnioittavalta, tiukkis kun olen. Poikkeuksia tietenkin löytyy. Täytyy kuitenkin ottaa huomioon, että itse kuuntelin intohimoisesti intialaista musiikkia kauan ennen kuin rupesin kuuntelemaan rockia.(Sitar on muuten ensisijaisesti nimen omaan klassiseen pohjoisintialaiseen musiikkiin kuuluva soitin, eikä kansanmusiikkiin.) |
leka 03.05.2004 22:55:43 | |
---|
Haa! Mutta Alamaailman Vasarathan ovat joskus käyttäneet keikoillaan sähkötanpuraa! Se on se sitarilta kuulostava soitin, jolla intialaiset muusikot pitävät itsensä oikeassa ragassa. No nyt lirahti kyllä vähän väärää termiä... Sähkötambura säestää jos ei oikeaa tamburan soittajaa ole paikalla. Tambura soittaa pohjasäveltä ja kvinttiä. Noh, auttaahan se tietysti tavallaan "ragassa pysymistä", tosin nämä klassisen intialaismusan gurut on sen verran kovia poikia soittamaan että osaavat ragat sisältä ja ulkoa. en oo hevimies |
Ossi 04.05.2004 00:01:49 | |
---|
Eh... luvalla sanoen, kaikkeahan saa tietysti kokeilla mutta sitarin käyttäminen länsimaisessa musassa on minusta ainakin joissain tapauksissa melko halpa-arvoinen ja populistinen konsti yrittää saada homma kuulostamaan syvälliseltä ja sisällökkäämmältä. Sitarin eksoottinen ja mystinen soundi miellyttää, mutta moni viis'veisaa loppujen lopuksi siitä, mitä sillä soitetaan. Puhumattakaan siitä, että joku 24h/myssypää jaksaisi kuunnella ragan alusta loppuun käymättä välillä jääkaapilla tai näpläämättä kännykkäänsä. "..ttu tästä mitää tuu. Saako muuten kaupunkialueella pitää siipikarjaa?" |
KMT 04.05.2004 01:27:32 | |
---|
Eh... luvalla sanoen, kaikkeahan saa tietysti kokeilla mutta sitarin käyttäminen länsimaisessa musassa on minusta ainakin joissain tapauksissa melko halpa-arvoinen ja populistinen konsti yrittää saada homma kuulostamaan syvälliseltä ja sisällökkäämmältä. Sitarin eksoottinen ja mystinen soundi miellyttää, mutta moni viis'veisaa loppujen lopuksi siitä, mitä sillä soitetaan. Puhumattakaan siitä, että joku 24h/myssypää jaksaisi kuunnella ragan alusta loppuun käymättä välillä jääkaapilla tai näpläämättä kännykkäänsä. No pistetään vain kitaraa/bassoa/koskettimia/rumpuja pelkästään, jos se nyt on noin... Tuossa on vain se riski, että basisti tulee ja läpsii korville taajuusaluetunkeutumisrikkeen johdosta. -Fortune |
Ossi 04.05.2004 08:09:48 | |
---|
No pistetään vain kitaraa/bassoa/koskettimia/rumpuja pelkästään, jos se nyt on noin... No, voe vittu! Eihän se välttämättä noin ole. Kiitettävää kunnioitusta vanhempaa ihmistä kohtaan, että mun kommentteja ilmeisesti syynätään luupin kanssa ikäänkuin niissä piilisi jotain totuuden siementä. Ne on vaan mielipiteitä ja useimmiten ihan mutupohjalta ilman mitään kirja- yms. tietoa. Taitaa tulla muuten taas mukavan keväinen päivä olla konttorirottana :) "..ttu tästä mitää tuu. Saako muuten kaupunkialueella pitää siipikarjaa?" |
Kakemakeväke 04.05.2004 11:52:50 | |
---|
Puhumattakaan siitä, että joku 24h/myssypää jaksaisi kuunnella ragan alusta loppuun käymättä välillä jääkaapilla tai näpläämättä kännykkäänsä. Niin, vai voisiko olla kyse siitä, että tämä "myssypää" (tai esim. minä, joka en "myssypäihin" lukeudu) ei pitäisi kyseisestä musiikista. Ei kai nyt sentään? Rock-musiikki pelasti minut urheilulta. |