Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Savukoneen käyttö abc?
1 2
BigAgib
20.03.2013 22:46:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei ammattilaiset.
Hankin tuollaisen pienen savukoneen, jota olisi tilaisuuden tullen käyttää keikoilla.
Ensimmäisenä tulee tietty mieleen jutut palohälytyksistä jne..
Ainahan on tarkoitus kysyä järkkäriltä lupa/varmistus, että hälyt ei ole päällä, mutta..
 
Voiko koneen käytöllä savun suuntaamisella yms.. Vaikuttaa siihen, ettei savu kulkeudu hälyttimiin esim. Ravintolan ulkopuolisiin hälyihin (ilmastointikanavat yms.. )
 
Onko kaikki palohälyttimet savuun reagoivia?
 
Mikä kanta on siihen, jos lupa savun käytölle on saatu ja häly tulee anyway?
 
Onko joutunut joku joskus maksumieheksi, kun palokunta on tullut paikalle?
 
Savun määrä yleensä.. Fiiliksen mukaan.. Less is more vai miten?
 
rintapek
21.03.2013 03:30:58
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BigAgib: Hei ammattilaiset.
Hankin tuollaisen pienen savukoneen, jota olisi tilaisuuden tullen käyttää keikoilla.
Ensimmäisenä tulee tietty mieleen jutut palohälytyksistä jne..
Ainahan on tarkoitus kysyä järkkäriltä lupa/varmistus, että hälyt ei ole päällä, mutta..

 
Bändin keikka ei koskaan eikä missään tapauksessa ole syy kytkeä hälyttimiä pois päältä.
 
Voiko koneen käytöllä savun suuntaamisella yms.. Vaikuttaa siihen, ettei savu kulkeudu hälyttimiin esim. Ravintolan ulkopuolisiin hälyihin (ilmastointikanavat yms.. )
 
Ei oikeastaan. Ja itse asiassa huonoja hälyttimiä olisivat semmoiset, joita pystyy huijaamaan.
 
Onko kaikki palohälyttimet savuun reagoivia?
 
Kaikki hälyttimet reagoivat, milloin niiden kriteerit täyttyvät. Se on ikäänkuin niiden duuni. Ionisoivat hälyt eivät bändisavuista piittaa. Se ei ole niille savua. Eivät myöskään yleensä piittaa tupakansavusta tai kynttilänpoltosta. Sen sijaan yritys käyttää kuumailmapuhallinta maalinpoistoon laukaisee hälyttimen nopeammin kuin ehtii kissaa sanoa.
Optisista hälyistä en ole varma. En tiedä.
Noiden lisäksi on olemassa harvinaisempia, esim infrapunaan perustuvia hälyjä.
 
Mikä kanta on siihen, jos lupa savun käytölle on saatu ja häly tulee anyway?
 
Onko joutunut joku joskus maksumieheksi, kun palokunta on tullut paikalle?

 
Jos häly tulee, niin keikka on seis sillä sekunnilla. Siinä ei mietitä maksumiehiä vaan tilan tyhjennystä pikaisesti. Et siinä paikassa voi tietää johtuuko häly bändin fairylitkusta, keittiön rasvakeittimestä vai hullusta tuhopolttajasta. Jos kyseessä on kippola, jossa on tuhat enemmän tai vähemmän juopunutta ihmistä, niin pelastuslaitos tulee paikalle hippulat vinkuen, eikä mieti mahdollista laskutusta.
 
Nykyinen pelastuslaki mahdollistaa sen, että palokunta/pelastuslaitos voi kiinteistönomistajaa laskuttaa turhista automaattihälytyksistä. Se tietääkseni vaatii useamman turhan hälyn, huoltamattoman tai hoitamattoman systeemin ja useamman kehotuksen laittaa järjestelmä kuntoon. Se ei ole yksittäisen bändin murhe.
 
Savun määrä yleensä.. Fiiliksen mukaan.. Less is more vai miten?
 
Tuohon en ota kantaa.
 
One kind of music only - the good kind
eetuss
21.03.2013 09:34:12
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rintapek: Bändin keikka ei koskaan eikä missään tapauksessa ole syy kytkeä hälyttimiä pois päältä.
 
Höpöhöpö. Ihan normihommia melkein joka paikassa, jossa keikkoja järjestetään. Itse ei tietenkään mennä räveltämään vaan talon väeltä kysytään, että saako käyttää savua ja jos saa, tietävät itse miten toimitaan.
 
- Thank you for your reply, and please understand any frustrations are not directed at you.
Pauli Lappalainen
21.03.2013 10:27:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

eetuss: Höpöhöpö. Ihan normihommia melkein joka paikassa, jossa keikkoja järjestetään. Itse ei tietenkään mennä räveltämään vaan talon väeltä kysytään, että saako käyttää savua ja jos saa, tietävät itse miten toimitaan.
 
Noinhan sitä tehdään, mutta kukaan ei järjestä niitä vahteja yms. jotka pitäisi olla kun hälyt on poissa. Vastuuista ei kukaan juurikaan välitä/tiedä.
 
Niin kauan mennään tällä mallilla kunnes jotain, jota en ainakaan itse toivo, sattuu.
 
eetuss
21.03.2013 11:58:31
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muistaakseni hälyt saa ottaa pois väliaikaisesti, jos paikalla on henkilö joka voi tarkkailla tilaa tulipalojen varalta. Esim. järjestysmies. Valitettavan usein järjestysmiehiä kiinnostaa oma puhelin enemmän kuin mikään muu. Tämä yleensä hoituu mestoissa joissa on lohkottu hälytinjärjestelmä. Silloin esim. hotellihuoneissa pysyy hälyt päällä, mutta salista ne on pois.
 
Jos talossa on rutiini, jolla asia hoidetaan niin se selviää kysymällä. Jos talon väki ei tiedä niin vastaus on EI. Jos talon väki sanoo ei niin se on EI.
 
Tässä vastaus kysymykseesi, miten käytännössä homma toimii. Siltä varalta että tänne taas tulivii niitä "Niimutku näin se pitäis tehdä, mutta ku jengi ei vaan osaa!" -vastauksia.
 
Sori.
 
- Thank you for your reply, and please understand any frustrations are not directed at you.
LHU
21.03.2013 13:00:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rintapek: Bändin keikka ei koskaan eikä missään tapauksessa ole syy kytkeä hälyttimiä pois päältä.
 
Komppaan tota höpöhöpöä. Kun tilassa on savuhälyt mutta esim. esityksen ajaksi tarvitaan savukonetta, häly kytketään pois. Paloilmoitinlaitteiden ohjausyksikössä on toiminto juurikin tätä varten. Jos niiden poiskytkeminen olisi jotenkin "lainvastaista", ko. laitteita ei saisi edes myydä. En ole koskaan nähnyt paloilmoitinjärjestelmää jota ei saisi kytkettyä pois päältä.
 
Kun ilmaisimet on kytketty pois, on paikalla aina henkilökuntaan kuuluvia ihmisiä, se henkilökuntahan ne hälytkin katkaisee. Näin toimitaan myös yllätys yllätys myös laivoilla, viimeksi eilen kytkin esityksen ajaksi hälyn pois, ja kun show oli ohi oli hälytkin takaisin päällä, ja hazer luonnollisesti sammutettu.
 
Jos olet niin varma siitä että näin ei saa tehdä niin voisitko linkata johonkin missä asiasta on mustaa valkoisella.
 
Täältähän poistellaan viestejä ja kokonaisia keskusteluja aivan mielivaltaisesti!!!
KariS
21.03.2013 13:20:52
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=50&t=211367&co=150
 
Olisko tässä jotain kysyjälle...
 
/Kari
 
Make it idiot-proof and someone will make a better idiot
rintapek
21.03.2013 17:32:41
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LHU: Komppaan tota höpöhöpöä. Kun tilassa on savuhälyt mutta esim. esityksen ajaksi tarvitaan savukonetta, häly kytketään pois. Paloilmoitinlaitteiden ohjausyksikössä on toiminto juurikin tätä varten. Jos niiden poiskytkeminen olisi jotenkin "lainvastaista", ko. laitteita ei saisi edes myydä. En ole koskaan nähnyt paloilmoitinjärjestelmää jota ei saisi kytkettyä pois päältä.
 
Kun ilmaisimet on kytketty pois, on paikalla aina henkilökuntaan kuuluvia ihmisiä, se henkilökuntahan ne hälytkin katkaisee. Näin toimitaan myös yllätys yllätys myös laivoilla, viimeksi eilen kytkin esityksen ajaksi hälyn pois, ja kun show oli ohi oli hälytkin takaisin päällä, ja hazer luonnollisesti sammutettu.
 
Jos olet niin varma siitä että näin ei saa tehdä niin voisitko linkata johonkin missä asiasta on mustaa valkoisella.

 
Komppaa vaan. Totta helvetissä hälyt saa kytkettyä irti ja jos on palovahteja paikalla, niin sen saa tehdäkin.
 
Mut jos miettii mitä varten ne hälyttimet on asennettu? Jos tyhjä rakennus palaa, niin siinä palaa vain rahaa.
 
Mutta mun mielestä ihmisten juottaminen ja bändin soittaminen on kippolan normaalitoimintaa, eikä mikään remontin kaltainen poikkeustilanne. Jos hälyt joutuu kytkemään automaagisesti irti aina kun tupa on täynnä, niin ihan yhtä hyvin ne vois jättää asentamatta. Ei ne hälyttimet silloin palvele ketään eikä mitään.
 
Kyseessä on vain mun mielipiteeni. Ei mikään lain vaatimus. Perustuu vain ja ainoastaan omaan järkeeni, joka sanoo, että savukoneiden fairylitku ei ole vaarallista. Mutta jos sen vuoksi joutuu kytkemään hälyt irti juuri silloin, milloin niiden olemassaololle on eniten tarvetta, niin tilanne on järjenvastainen.
 
Jos käytäntö on mitä on, niin se on paska käytäntö ja tilaan on valittu väärät hälyttimet.
 
One kind of music only - the good kind
eetuss
22.03.2013 08:45:48
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rintapek: Komppaa vaan. Totta helvetissä hälyt saa kytkettyä irti ja jos on palovahteja paikalla, niin sen saa tehdäkin.
 
Mut jos miettii mitä varten ne hälyttimet on asennettu? Jos tyhjä rakennus palaa, niin siinä palaa vain rahaa.
 
Mutta mun mielestä ihmisten juottaminen ja bändin soittaminen on kippolan normaalitoimintaa, eikä mikään remontin kaltainen poikkeustilanne. Jos hälyt joutuu kytkemään automaagisesti irti aina kun tupa on täynnä, niin ihan yhtä hyvin ne vois jättää asentamatta. Ei ne hälyttimet silloin palvele ketään eikä mitään.
 
Kyseessä on vain mun mielipiteeni. Ei mikään lain vaatimus. Perustuu vain ja ainoastaan omaan järkeeni, joka sanoo, että savukoneiden fairylitku ei ole vaarallista. Mutta jos sen vuoksi joutuu kytkemään hälyt irti juuri silloin, milloin niiden olemassaololle on eniten tarvetta, niin tilanne on järjenvastainen.
 
Jos käytäntö on mitä on, niin se on paska käytäntö ja tilaan on valittu väärät hälyttimet.

 
Tämä on sun mielipide, mutta mielipiteeksi se jääköön. Aika paha tilanne, jos meidän alan omat tekijätkin arvostaa alaa näin vähän. Tälläistä asennetta kun viljellään juottoloihin, niin varmasti arvostus pysyy matalana. Duunia tämäkin siinä missä kaikki muukin.
 
Mä en ymmärrä sitäkään miten se sähkömiehen tms. duuni on jotenkin sen arvoista että hälyt voi laittaa pois?? Kyllähän se ala-asteen ruokala voi olla täynnä lapsia, kun se aamukänninen Teuvo juottaa toholla kaapelia siellä välikatossa.
 
Niinkuin edellisessä ketjussa mainittiinkin: jos hälyjen väliaikainen poiskytkeminen olisi laitonta, savukoneita ei saisi kaupasta. Tietysti olisi paras tilanne, että kaikkialla hälyttemet sietäisi meidän usvaa, mutta tämä ei ole tilanne! En ymmärrä mikä hyöty siitä siis on että tänne tullaan besserwisseröimään miten asiat pitäisi olla ja samalla antaa kysyjälle väärää tietoa todellisuudesta?
 
- Thank you for your reply, and please understand any frustrations are not directed at you.
rintapek
22.03.2013 11:06:52
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

eetuss: Tämä on sun mielipide, mutta mielipiteeksi se jääköön. Aika paha tilanne, jos meidän alan omat tekijätkin arvostaa alaa näin vähän. Tälläistä asennetta kun viljellään juottoloihin, niin varmasti arvostus pysyy matalana. Duunia tämäkin siinä missä kaikki muukin.
 
Se on mun mielipide ja sillä hyvä. Kenenkään arvostukseen asia ei liity mitenkään. Arvostan ihan jokaista alansa ammattilaista ja ihmisarvonsa on myös yhteiskunnan ulkopuolelle pudonneilla pultsareilla.
 
Mä en ymmärrä sitäkään miten se sähkömiehen tms. duuni on jotenkin sen arvoista että hälyt voi laittaa pois?? Kyllähän se ala-asteen ruokala voi olla täynnä lapsia, kun se aamukänninen Teuvo juottaa toholla kaapelia siellä välikatossa.
 
Jos sä mietit asiaa hetken, niin hoksaat, että koulun normaalitoimintaa ei ole sähkö- tai putkityöt. Huolestuttavaa olisi, jos hälyt tarttis kytkeä irti ihan joka aamu kun oppilaat marssivat sisään.
 
Niinkuin edellisessä ketjussa mainittiinkin: jos hälyjen väliaikainen poiskytkeminen olisi laitonta, savukoneita ei saisi kaupasta. Tietysti olisi paras tilanne, että kaikkialla hälyttemet sietäisi meidän usvaa, mutta tämä ei ole tilanne! En ymmärrä mikä hyöty siitä siis on että tänne tullaan besserwisseröimään miten asiat pitäisi olla ja samalla antaa kysyjälle väärää tietoa todellisuudesta?
 
Mä en besserwisseröi. Hälyjen väliaikainen irtikytkeminen ei ole laitonta. Jos ymmärsin kysyjän tilanteen oikein, niin hänelle on ihan relevantti vaihtoehto vetää ilman savuja?
Mut mikä on "väliaikainen irtikytkeminen"? Kippola juottaa ja bändi soittaa, niin silloin turvajärjestelmä kytketään pois päältä? Aina ja joka ilta? Mitä vittua varten se turvajärjestelmä on olemassa?
 
Jos toi on alan standardi, niin kyllä mä saan sitä kritisoida, koska mun mielestä tilanne on absurdi ja täysin järjenvastainen.
 
One kind of music only - the good kind
eetuss
22.03.2013 11:51:05 (muokattu 22.03.2013 11:56:46)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos sä mietit asiaa hetken, niin hoksaat, että koulun normaalitoimintaa ei ole sähkö- tai putkityöt. Huolestuttavaa olisi, jos hälyt tarttis kytkeä irti ihan joka aamu kun oppilaat marssivat sisään.
 
Jos mietit asiaa hetken, niin on ihan normi tilanne, että koulussa X on menossa remppa, joka ei laajuudeltaan vaadi koulutoiminnan lopettamista. Työmies tekee joka päivä ennalta sovittuun aikaan töitä, jossa palohälyttimet on kytkettävä 45min pois päältä. Ei noita em. keskustelun pykäliä ole tehty pelkästään rokkibändiä ajatellen.
 
Mä en besserwisseröi. Hälyjen väliaikainen irtikytkeminen ei ole laitonta. Jos ymmärsin kysyjän tilanteen oikein, niin hänelle on ihan relevantti vaihtoehto vetää ilman savuja?
Mut mikä on "väliaikainen irtikytkeminen"? Kippola juottaa ja bändi soittaa, niin silloin turvajärjestelmä kytketään pois päältä? Aina ja joka ilta? Mitä vittua varten se turvajärjestelmä on olemassa?
 
Jos toi on alan standardi, niin kyllä mä saan sitä kritisoida, koska mun mielestä tilanne on absurdi ja täysin järjenvastainen.

 
No sun mielipiteestä ei nyt oikein irtoa että mikä on se korvaava ratkaisu? Sun ekan postauksen suuri sanoma oli että savukoneita ei pitäis käyttää ollenkaan. Vai??
 
Sori.
 
E: Ja koko homman pointti on siinä, että kun on tilanne jossa hälyt on pois (ja väki sisällä), siellä on tyyppejä jotka korvaa hälyttimet tarkkailemalla tilannetta. Siellä mestassa ei ole niitä tarkkailijoita 24h, joten siksi on hälyttimet.
 
- Thank you for your reply, and please understand any frustrations are not directed at you.
rintapek
22.03.2013 12:36:20
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

eetuss: Jos mietit asiaa hetken, niin on ihan normi tilanne, että koulussa X on menossa remppa, joka ei laajuudeltaan vaadi koulutoiminnan lopettamista. Työmies tekee joka päivä ennalta sovittuun aikaan töitä, jossa palohälyttimet on kytkettävä 45min pois päältä. Ei noita em. keskustelun pykäliä ole tehty pelkästään rokkibändiä ajatellen.
 
Mitään pykäliä ei o tehty erikseen humpansoittoa varten. Eikä se sähköputkimies ole koulun normaalitoimintaa.
 

 
No sun mielipiteestä ei nyt oikein irtoa että mikä on se korvaava ratkaisu? Sun ekan postauksen suuri sanoma oli että savukoneita ei pitäis käyttää ollenkaan. Vai??
 
Hälyt on kiinteistön omistajan murhe. Jos paikalla on kelvoton hälytinjärjestelmä, niin se on asia jolle mä en voi mitään. Jos savuja ei voi käyttää, niin sit niitä ei käytetä. On siellä muitakin toiveita, kuten semmoinen, että naisten hakutunnilla ei soiteta polkkaa. Toiveita noudatetaan, tosin mahdottomilla toiveilla on kahden viikon toimitusaika. Siellä voi olla biltemasta hankittu ns. äänenpainemittari, jonka ihan hyvällä omallatunnolla käyn heittämässä lähimpään järveen. Been there, done that, dont ask.
 
On mulla nukkumaluukkuni katossa palovaroitin. Jos sen joutuisi joka kerta ruokaa laittaessa, kahvia keittäessä tai kusella käydessä kytkemään irti, niin semmoinen hälytin lentäisi komeassa kaaressa parvekkeelta pihalle.
 
Sori.
 
E: Ja koko homman pointti on siinä, että kun on tilanne jossa hälyt on pois (ja väki sisällä), siellä on tyyppejä jotka korvaa hälyttimet tarkkailemalla tilannetta. Siellä mestassa ei ole niitä tarkkailijoita 24h, joten siksi on hälyttimet.

 
Oletko joskus nähnyt niitä tyyppejä, jotka oikeasti tarkkailevat? Mä olen kippoloissa useastikin nähnyt niitä tuuraajan tuuraajia, joilla on ongelmia valuttaa olutta hanasta ja laskuttaa oikein. Taustamusiikin volumensäätö on liian vaikea rasti. Tuommoiseltako oikeasti pyydät hälyjärjestelmän irtikytkemistä? Vitut!
 
One kind of music only - the good kind
eetuss
22.03.2013 12:48:32 (muokattu 22.03.2013 12:51:55)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oletko joskus nähnyt niitä tyyppejä, jotka oikeasti tarkkailevat? Mä olen kippoloissa useastikin nähnyt niitä tuuraajan tuuraajia, joilla on ongelmia valuttaa olutta hanasta ja laskuttaa oikein. Taustamusiikin volumensäätö on liian vaikea rasti. Tuommoiseltako oikeasti pyydät hälyjärjestelmän irtikytkemistä? Vitut!
 
Eipäs kiroilla!
 
Niinkuin sanoin "en tiedä" = "EI!"
 
Ja: "järkkäreitä kiinnostaa monesti enemmän se puhelin". Ei sekään ole musta hyvä, että starojen koskemattomuus ja yleisön turvallisuus on monesti enemmän monitorimiehen, kuin hommaan palkatun järkkärin vastuulla.
 
E: En nyt muista ulkoa sanoa yhtään mestaa, jossa olisi hälyt, jotka voi jättää päälle vedon ajaksi. Jopa tuossa naapurissa oleva Valtion(tm) konserttisali pitää sisällään hälytinjärjestelmän ja teknikoille ohjeistuksen miten asianmukaiset ryhmät kytketään pois savujen ajaksi.
 
- Thank you for your reply, and please understand any frustrations are not directed at you.
rintapek
22.03.2013 13:07:06
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

eetuss: Eipäs kiroilla!
 
Pyydän anteeksi.
 
Niinkuin sanoin "en tiedä" = "EI!"
 
Nyt puhumme samaa kieltä.
 
One kind of music only - the good kind
rintapek
22.03.2013 13:24:47
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

eetuss:
Ja: "järkkäreitä kiinnostaa monesti enemmän se puhelin". Ei sekään ole musta hyvä, että starojen koskemattomuus ja yleisön turvallisuus on monesti enemmän monitorimiehen, kuin hommaan palkatun järkkärin vastuulla.

 
Saako tota asiaa kritisoida, vai tartteeko se vaan maan tapana hyväksyä?
 
E: En nyt muista ulkoa sanoa yhtään mestaa, jossa olisi hälyt, jotka voi jättää päälle vedon ajaksi. Jopa tuossa naapurissa oleva Valtion(tm) konserttisali pitää sisällään hälytinjärjestelmän ja teknikoille ohjeistuksen miten asianmukaiset ryhmät kytketään pois savujen ajaksi.
 
Mä muistan montakin paikkaa. Ne on toki pieniä paikkoja, koska stressiklubilla ei ole asiaa isojen poikien paikkoihin.
 
Toisekseen, jos homma on ohjeistettu ja on ammattilaisten käsissä, niin tilanne on toinen. Orkkiskysymyksestä olin ymmärtävinäni, että tilanne ei ole tämmöinen.
Ja siitä huolimatta mä kritisoin semmoista tilannetta, jossa turvajärjestelmä kytketään pois päältä juuri silloin, milloin sille on eniten tarvetta. Lauteilla on kuumia lamppuja, kenties pyroja ( toki ammattilaisten hoitamia), mutta silti turvajärjestelmä irtikytkettynä?
 
Suomessa ei ole tapahtunut discopaloja. Toivottavasti ei tapahdukaan.
 
One kind of music only - the good kind
Roadari
22.03.2013 14:16:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rintapek:Ja siitä huolimatta mä kritisoin semmoista tilannetta, jossa turvajärjestelmä kytketään pois päältä juuri silloin, milloin sille on eniten tarvetta. Lauteilla on kuumia lamppuja, kenties pyroja ( toki ammattilaisten hoitamia), mutta silti turvajärjestelmä irtikytkettynä?
 
Senkus kritisoit. Mutta oikeasti asia menee niin että turvallisuus taso ei saa missään tilanteesa alentua. Mikäli sähköinen nenä kytketään pois, tulee tilassa olla akustinen nenä. Jos järkkäri nyt sattuu näpelöimään kännykkäänsä niin kyllä sen nenä varmasti havaitsee jos tilassa alkaa tuoksua sinne kuulumaton käry. Kun käytetään pyroja, on hälyttimet pois, mutta nimettyjä tulivartiomiehiä kentällinen tilalla jotka tietävät työn laadun riskeineen ja osavat tarvittaessa suorittaa alkusammutuksen.
 
Tietysti voitaisiin laitteita asennettaessa lähteä siittä ajatuksesta että asennetaan sellaiset hälyttimet jotka eivät missään tilan toiminassa anna aiheettomia hälytyksiä eikä niitä ikinä kytketä pois/epäherkkään tilaan. Tällaisten hälyttimien asennuksessa ei vaan ole kovin paljoa järkeä.
 
Palohälyttimien kanssa kannattaa muistaa keikoilla että niitä saa kytkeä pois vain laitteiston nimetty omaishoitaja.
 
"Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa."
Jooba
26.03.2013 10:09:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä en ymmärrä miten te jätkät saatte asiasta väännettyä kättä noin pahasti :D
 
Roudari tän aika hyvin niittasi. Jos joudutaan tiputtamaan käytöstä jokin turvallisuuden takaava tekijä on se korvattava jollain toisella. Koskaan ei saa mennä ilman turvallisuussuunnitelmaa.
 
En tiedä minkälaisia klubeja Inarissa on jos turvallisuuden kanssa saa leikkiä tuosta noin vaan, mutta tapahtumanjärjestäjän näkökulmasta on erittäin tärkeää, että saat viranomaisille selkeät infot missä on a) järjestyksenvalvojat b) palohälyttimet c) vaahtosammuttimet d) hätäuloskäynnit.
 
Safety first. Massatapahtumissa tämän kanssa EI SAA tehdä kompromisseja.
 
Jooba
26.03.2013 10:11:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BigAgib: Hei ammattilaiset.
Hankin tuollaisen pienen savukoneen, jota olisi tilaisuuden tullen käyttää keikoilla.
Ensimmäisenä tulee tietty mieleen jutut palohälytyksistä jne..
Ainahan on tarkoitus kysyä järkkäriltä lupa/varmistus, että hälyt ei ole päällä, mutta..
 
Voiko koneen käytöllä savun suuntaamisella yms.. Vaikuttaa siihen, ettei savu kulkeudu hälyttimiin esim. Ravintolan ulkopuolisiin hälyihin (ilmastointikanavat yms.. )
 
Onko kaikki palohälyttimet savuun reagoivia?
 
Mikä kanta on siihen, jos lupa savun käytölle on saatu ja häly tulee anyway?
 
Onko joutunut joku joskus maksumieheksi, kun palokunta on tullut paikalle?
 
Savun määrä yleensä.. Fiiliksen mukaan.. Less is more vai miten?

 
Klubeilla yleensä on oma savu-/usvakone. Jos ei ole ota yhteyttä hyvissä ajoin tapahtumapaikalle ja varmista onko ok jos tuot oman.
 
eetuss
26.03.2013 13:44:37
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jooba: Mä en ymmärrä miten te jätkät saatte asiasta väännettyä kättä noin pahasti :D
 
Roudari tän aika hyvin niittasi. Jos joudutaan tiputtamaan käytöstä jokin turvallisuuden takaava tekijä on se korvattava jollain toisella. Koskaan ei saa mennä ilman turvallisuussuunnitelmaa.
 
En tiedä minkälaisia klubeja Inarissa on jos turvallisuuden kanssa saa leikkiä tuosta noin vaan, mutta tapahtumanjärjestäjän näkökulmasta on erittäin tärkeää, että saat viranomaisille selkeät infot missä on a) järjestyksenvalvojat b) palohälyttimet c) vaahtosammuttimet d) hätäuloskäynnit.
 
Safety first. Massatapahtumissa tämän kanssa EI SAA tehdä kompromisseja.

 
Siis kuka tässä nyt on leikkinyt turvallisuudella? Siis mä en enää tajua koko tätä keskustelua. Kyllä se on se talo jonka tehtävä on ensisijaisesti huolehtia yleisön turvallisuudesta, ei sen bändin, jonka pitää roudata, soittaa keikka pakata kamat, pokata mimmit ja ehtiä vielä seuraavana päivänä Rukalle tankkaamaan. Jos nyt keikka sattuu olemaan paikassa, jossa ei jengi ole kuullutkaan savukoneesta, kannattaa varmuuden vuoksi jättää pois. En mä tajua pitäisikö tässä nyt käydä jonkun afterski helvetin keskellä käydä pitämässä moraalisaarnaa talon väelle että soosoo??
 
Tämä koko retoriikka että joka päivä hälyt pois päältä on todella kummallinen, koska paikka jossa ylipäänsä on keikka jok päivä, on varmasti oma käytäntäntösä miten asia hoidetaan. Paikat jossa ei ole keikka joka päivä, ei hälytkään ole pois joka päivä. Jos ollenkaan.
 
Mua risoo tämä m-netin teilausmentaliteetti. Vähän kuin soittais Kelan puhelinpalveluun. Koko tämä ketju olis voinu olla tyhjentävä vastaus: kysy talon väeltä, ne tietää. Jos ei tiedä, älä käytä savuja.
 
- Thank you for your reply, and please understand any frustrations are not directed at you.
Henri93
31.03.2013 16:13:07
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse oon kyllä ollut aika vaativan sen suhteen, että savu on pakko saada saliin ellei oikeesti oo semmonen tilanne et se ei oo mahollista. Esimerkiksi Keravan kunnan tiloissa ei saa käyttää savuja vaikka kuinka haluais. Tosi monesti on myös semmonen tilanne et järjestäjä ei jaksais rueta säätämään asiaa, mutta silloin oon kyllä neuvotellut pitkään ja kertonut, että se on heidän omasta pussistaan pois, koska yleisö ei saa haluamaansa show:ta ja yleensä aina on asiat saatu hoidettua. Tässäkin mukava olemus ja tiukka asenne auttaa :).
 
Joskus jos on ollut oikeasti epäselvä tilanne (lähinnä vanhat mestat) niin mää oon pumpannu salin täpösen täyteen savua ja antanu sen laskeutua sinne ja sit odotellut muutaman tunnin et alkaako sielä mikään piippaan. Se on kuitenkin paljo mukavempi et piippaa ennen keikkaa ku keikan aikana.
 
Myös soitto palolaitokselle suoraan on monesti auttanut asiaa ja tosi monessa paikassa on ollut niin hyvää palvelua et oon kyllä ihmetellyt :).
 
Mut mun mielestä maalaisjärjen käyttö on sallittu ja hieman noista "ei savua" kommenteista haiskahtaa äänimiesten ajatukset ;).
 
www.suomenhappeninki.fi
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «