Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Missä SeOikea Studio?
1
Hoke
21.03.2013 18:48:23
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osaatteko kertoa jotain studiota, jossa tehdä hyvälaatuinen, 3-4:n biisin demo ilman taivaita hipovia summia? Budjetti olisi noin 800 euroa.
 
JAV
21.03.2013 21:37:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hoke: Osaatteko kertoa jotain studiota, jossa tehdä hyvälaatuinen, 3-4:n biisin demo ilman taivaita hipovia summia? Budjetti olisi noin 800 euroa.
 
Kerro lisää kokoonpanosta ja laatukriteereistä, niin on helpompi muiden auttaa. Esim. mies ja kitara on oleellisesti halvempi, kuin 40 hengen big band. :D Studiolivenä perus rokkibändin vetäsee kyllä tuolla hinnalla purkkiin melkeen missä vain, jos ei tarvi kovin montaa ottoa.
 
poppamies
21.03.2013 22:13:31
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kun olet pohjanmaalta niin ehdotan Victory Audio,Jonas Olsson Kokkolassa tai Studio 57 Alavetelissaä http://www.studio57.fi/studio_index.htm
 
G strings are for strippers
HateHalon
22.03.2013 01:19:29
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laitoin pikaviestiä.
 
www.halondesign.com
Hoke
22.03.2013 15:02:03
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kerro lisää kokoonpanosta ja laatukriteereistä, niin on helpompi muiden auttaa. Esim. mies ja kitara on oleellisesti halvempi, kuin 40 hengen big band. :D Studiolivenä perus rokkibändin vetäsee kyllä tuolla hinnalla purkkiin melkeen missä vain, jos ei tarvi kovin montaa ottoa
 
Laulu, kaks kitaraa, basso, rummut. En osaa oikeen kuvailla laatukriteereitä. Ehkä semmonen keskiverto demoa korkeampitasonen.
 
samic
22.03.2013 15:23:30
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=738000
 
Zekkaas tuo mesta,halapa SSL tiskillä maustettu paja.
 
http://www.facebook.com/snaudioproductions
L.Ruoska
22.03.2013 16:28:36
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hoke: Ehkä semmonen keskiverto demoa korkeampitasonen.
 
Se on sit jo aika kovaa tasoa kun kelaa miten kovatasoisia demotkin näinä päivinä ovat :)
 
Do you want your possessions identified? (y/n)
jannu
22.03.2013 17:34:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hoke: Laulu, kaks kitaraa, basso, rummut. En osaa oikeen kuvailla laatukriteereitä. Ehkä semmonen keskiverto demoa korkeampitasonen.
 
No ihan suorilta suosittelen siinä tapauksessa, että pudotatte tuolla budjetilla biisien määrän puoleen.
 
"You really can't be jealous of something you can't fathom." -Nigel Tufnel
Hoke
22.03.2013 17:49:08
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se on sit jo aika kovaa tasoa kun kelaa miten kovatasoisia demotkin näinä päivinä ovat :)
 
Joo, no paha mennä sanomaan, ku ei oo kyllä vedenvarmaa tietoa, että mikä on nykyään keskivertodemon taso :D Hyvätasonen on aina hyvätasonen, jokasella omat mielipiteet siihen. Hankala alkaa sormella osotteleen, että just tommonen sen pitää olla. Kyllä nyt ymmärtää, ettei tolla budjetilla ja tolla biisimäärällä mitään 10/10-tasosta demoa mennä tekeen, mutta mahdollisuuksien mukaan hyvätasonen :D
 
HateHalon
22.03.2013 20:10:39 (muokattu 22.03.2013 20:13:59)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jannu: No ihan suorilta suosittelen siinä tapauksessa, että pudotatte tuolla budjetilla biisien määrän puoleen.
 
Tuokin kyllä nyt riippuu ihan biiseistä studioon mennessä. Asiat voi tehdä myös suurimman osan livenä esmes. Ja onko kappaleisiin tulossa kuinka paljon ohjelmointia, tuotantoa jne vai onko biisi valmis itsessään ja bändi itsevarma, joka soittaa kaiken 1-3 otolla, vai väännetäänkö rumpuja yhteen biisin se päivä. Itse teen melkein kaikki bändiäänitykset pohjat livenä, ja lisätään riffejä, sooloja kosketinosuuksia ja laulut yms, mutta bändin pitää itse tiedostaa biisiensä tila ja oma osaaminen studioon mennessä. Ei ammattilainenkaan osaa sanoa bändiä sen tarkemmin tuntematta kovinkaan tarkkaa arviointia ajantarpeesta.
 
Itse olen tehnyt päätöksen äänittää mahdollisimman paljon livenä, koska tiedostan että monillakaan demobändeillä ei ole sitä 2000€ budjettia levylleen.
 
Sekä yleensä kaikki asiakkaat stressaa livetilanteessa paljon vähemmän, kuin yksi ihminen kerrallaan äänittämisessä.
 
www.halondesign.com
jannu
22.03.2013 20:37:45 (muokattu 22.03.2013 20:52:19)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

HateHalon: Tuokin kyllä nyt riippuu ihan biiseistä studioon mennessä. Asiat voi tehdä myös suurimman osan livenä esmes. Ja onko kappaleisiin tulossa kuinka paljon ohjelmointia, tuotantoa jne vai onko biisi valmis itsessään ja bändi itsevarma, joka soittaa kaiken 1-3 otolla, vai väännetäänkö rumpuja yhteen biisin se päivä. Itse teen melkein kaikki bändiäänitykset pohjat livenä, ja lisätään riffejä, sooloja kosketinosuuksia ja laulut yms, mutta bändin pitää itse tiedostaa biisiensä tila ja oma osaaminen studioon mennessä. Ei ammattilainenkaan osaa sanoa bändiä sen tarkemmin tuntematta kovinkaan tarkkaa arviointia ajantarpeesta.
 
Itse olen tehnyt päätöksen äänittää mahdollisimman paljon livenä, koska tiedostan että monillakaan demobändeillä ei ole sitä 2000€ budjettia levylleen.
 
Sekä yleensä kaikki asiakkaat stressaa livetilanteessa paljon vähemmän, kuin yksi ihminen kerrallaan äänittämisessä.

 
Joo, mä olen tehnyt jo useamman vuoden pääasiassa livepohjia. Ja olet aivan oikeassa. Mutta mun mielestä on myös lähes poikkeuksetta aina parempi jos keskitytään pienellä budjetilla ja rajallisella ajalla vähempään määrään biisejä. Ja jostain syystä ne hyvin valmistautuvat, osaavat ja itsevarmat bändit ovat yleensä niitä jotka tämän asian myös ymmärtävät. :)
 
"You really can't be jealous of something you can't fathom." -Nigel Tufnel
JAV
23.03.2013 03:24:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jannu: Joo, mä olen tehnyt jo useamman vuoden pääasiassa livepohjia. Ja olet aivan oikeassa. Mutta mun mielestä on myös lähes poikkeuksetta aina parempi jos keskitytään pienellä budjetilla ja rajallisella ajalla vähempään määrään biisejä. Ja jostain syystä ne hyvin valmistautuvat, osaavat ja itsevarmat bändit ovat yleensä niitä jotka tämän asian myös ymmärtävät. :)
 
Mä kyllä komppaan ihan täysin! Meinasin itsekin ehdottaa, että tekee samalla rahalla vain pari parasta biisiä.
 
Objectif Lune
29.03.2013 19:43:14
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JAV: Mä kyllä komppaan ihan täysin! Meinasin itsekin ehdottaa, että tekee samalla rahalla vain pari parasta biisiä.
 
Niinpä. Suurin osa kuulijoista ei kuitenkaan jaksa kuunnella enempää biisejä demobändiltä. (kuin yhden)
 
Hopeakala: https://www.facebook.com/Hopeakala // http://hopeakala.bandcamp.com/
kivi
30.03.2013 16:59:27 (muokattu 30.03.2013 17:02:28)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Objectif Lune: Niinpä. Suurin osa kuulijoista ei kuitenkaan jaksa kuunnella enempää biisejä demobändiltä. (kuin yhden)
 
Sikäli oon kyllä eri mieltä, että yleensä tykästyn siihen demon kolmanteen biisiin, joka kertoo eniten tekijästään. Jos siis on kuten demoila yleensä, eli eka on se ylisovitettu nopea "hittiralli", toka on slovari ja kolmas "erikoinen" hiomatta jätetty juttu kun aika kumminkin loppuu kesken.
 
Ensimmäisen biisin pitää olla helposti lähestyttävä ja täynnä vauhtia ja vaarallisia tilanteita ensi sekunnista lähtien, mutta ei pitäisi olla häpeäksi jos noilla ominaisuuksilla ei tuu ainutkertaista eikä naurata. Slovarit taas, no, sanotaan vaikka että mun kärsivällisyyteni sopii enemmän Väiski Vemmelsäären ja Marx-veljesten seuraamiseen. Mutta kolmas biisi, siinä ei pitäis olla mitään suorituspaineita, ja virheet tekee timantin.
 
Mutta enempää kuin kolme biisiä ei tarvita. Neljäs biisi jää kuuntelematta, jos kolme ekaa ei vakuuta.
 
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
HateHalon
18.04.2013 18:44:26
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kivi: Sikäli oon kyllä eri mieltä, että yleensä tykästyn siihen demon kolmanteen biisiin, joka kertoo eniten tekijästään. Jos siis on kuten demoila yleensä, eli eka on se ylisovitettu nopea "hittiralli", toka on slovari ja kolmas "erikoinen" hiomatta jätetty juttu kun aika kumminkin loppuu kesken.
 
Ensimmäisen biisin pitää olla helposti lähestyttävä ja täynnä vauhtia ja vaarallisia tilanteita ensi sekunnista lähtien, mutta ei pitäisi olla häpeäksi jos noilla ominaisuuksilla ei tuu ainutkertaista eikä naurata. Slovarit taas, no, sanotaan vaikka että mun kärsivällisyyteni sopii enemmän Väiski Vemmelsäären ja Marx-veljesten seuraamiseen. Mutta kolmas biisi, siinä ei pitäis olla mitään suorituspaineita, ja virheet tekee timantin.
 
Mutta enempää kuin kolme biisiä ei tarvita. Neljäs biisi jää kuuntelematta, jos kolme ekaa ei vakuuta.

 
Lievää yleistystä. ;-D
 
www.halondesign.com
Janus
18.04.2013 22:12:47 (muokattu 18.04.2013 22:14:29)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannattaako tehdä
 
a) 10 biisiä vasemmalla kädellä
b) 3 biisiä "melkein, mutta ei ihan"
c) 1 biisi 110% effortilla, viimeiseen asti hiotulla sovituksella ja tuotannolla?
 
EDIT: "d) all of the above" ei tähän sovellu, mutta jokerina voisi tietty olla:
 
x) jatkaa vielä treenaamista ja kirjoittamista ja palata kysymyksen pariin myöhemmin uudestaan
 
Kalmo
19.04.2013 17:15:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kolme biisiä melkein, muttei ihan. Jos tekee yhden 110% panoksella, mutta valitseekin väärän biisin, niin se siitä. Kolme bändin sortimentin huomioonottaen erilaista biisiä.
 
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300, XP, SONAR 8.5 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «