hiltsi 03.05.2004 04:47:45 | |
---|
Mutta tällä alalla on niin paljon vaan PUHETTA! Nimenomaan noita puheita kaikkia puheita ei voi ottaa tosissaan.. mut hyvä et keikkaa saadaan myös itte myytyä.
|
...Ne iänikuiset hääkeikat ei oikein johda mihinkään... Paitsi uusiin ei-mihinkään-johtamattomiin hääkeikkoihin! Jotka johtaa seuraaviin... ja ne seuraaviin... Mä teen tätä puuhaa päätyökseni ja merkittävä osa leivästä tulee hääkeikoista ja niistä merkittävä osa tulee tyytyväisen asiakkaan suosittelemana. Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |
WanhaWetäjä 03.05.2004 11:27:03 | |
---|
Mutta tällä alalla on niin paljon vaan PUHETTA! Ei kannata tosiaankaan innostua liikaa jos joku lupaa että "myyn sulle 100 keikkaa ens kuulle" tai että "tehdään sulle hittibiisi". Juu!Kyllä niitä "Liimiksiä"on ihan riittävästi,aina vaan!Mun mielestä on aika karua että ainakin yksi iso toimisto pitää keikkamyyjänään edellen(=taas) yhtä suuren luokan kusettajaa,joka on tehnyt kaikki mahdolliset kuprut,mutta taas on kehissä!?!Mutta siinähän se on kun se hallitsee suvereenisti paskanpuhumisen jalon taidon ja osaa antaa itsestään luotettavan kuvan! Mutta tästä alasta ja se antaa kyllä heikon kuvan ,joillakin moraalista ei ole tietookaan!
|
isojussi 03.05.2004 11:47:52 | |
---|
Mä en oikein tunne noita alan legendaarisia kusettajapersoonia, mutta itseäni on harmittanut, kun oo käyny keikoilla erää pahuksen hyvän laulajan kanssa, jota ei isot toimistot myy ollenkaan. En ymmärrä miks. Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |
Sandy 03.05.2004 12:56:45 | |
---|
Mä teen tätä puuhaa päätyökseni ja merkittävä osa leivästä tulee hääkeikoista ja niistä merkittävä osa tulee tyytyväisen asiakkaan suosittelemana. Näin mä olen täältä sun kirjoituksista päätellytkin. Mä edelleen haluan korostaa, että hääkeikat on ihan jees, mutta ei ne bändin/artistin uraa vie eteenpäin. (paitsi jos on tarkoitus tehdä lisää hääkeikkoja) Se oli kait tämän threadin aiheenakin.. Oi kunpa tietäisitkin, miten valtateitä pitkin, täällä juhlitaan ja täällä lauletaan. (M. Haavisto) |
JK 03.05.2004 13:47:33 (muokattu 03.05.2004 13:51:05) | |
---|
Jotka johtaa seuraaviin... ja ne seuraaviin... Mä teen tätä puuhaa päätyökseni ja merkittävä osa leivästä tulee hääkeikoista ja niistä merkittävä osa tulee tyytyväisen asiakkaan suosittelemana. Kyllä tätä keskustelua luettuani tulee mieleen sellainen ajatus..että kannattais joskus mennä peilin eteen ja miettiä, missä mahtaa olla vika jos ei menestystä ja mammonaa sada taivaalta. Jotenkin tuntuu, että tietynlainen nöyryys ja vaatimattomuus auttais enemmän eteenpäin kuin se, että kertoo aina ja joka paikassa isoon ääneen olevansa huippuluokan esiintyjä jonka kykyjä ja taitoja ei vaan muut ymmärrä. Olen sitä mieltä että se arvostus pitää tulla ulkopuolelta, muiden kertomana. Pätee joka hommaan. Kyllä ammattimies millä tahansa alalla on sellainen, jonka muut kertovat olevan ammattilainen vaikka kyseessä olis soittajan sijaan autopeltiseppä. IsoJussille nostan hattua kun vetää hääkeikkaa ja tykkää niistä ja vilpittömästi toivon enemmän menestystä ja parempia liksoja jatkossa. Tää on ihan mun oma henkilökohtainen mielipide. Soitan harrastuksen vuoksi, keikkaa tehdään max 2/kuukausi ja olen itse jo varmaan kymmenkunta keikalle pyytäjää suunnannut mm. Bänditorin puoleen tämänkin vuoden puolella kun ei vaan haluta tehdä enempää. Kaikki bändin jäsenet käyvät töissä ja hoitavat perheitään siinä sivussa niin tämä systeemi kelpaa meille. Laulajallamme olis kyllä potentiaalia vaikka mihin ja hän on nuoruudessaan levyttänyt isollekin firmalle useita kertoja tehden keikkaa samalla tosissaan. Olemme hiton tyytyväisiä että hän pysyttelee porukassamme ja on tyytyväinen tähän tilanteeseen. Soittaminen on vastapainoa työlle, mukava harrastus ja useinmiten hiton hauskaa... EDIT: Kerran luulin olevani väärässä mutta erehdyin... "Ei pitäisi nikkelikielien haittaa jos on nikkeliallergikko. Niissä on sen verran vähän nikkeliä."- Niskamies |
baron 03.05.2004 14:02:10 | |
---|
Jotenkin tuntuu, että tietynlainen nöyryys ja vaatimattomuus auttais enemmän eteenpäin kuin se, että kertoo aina ja joka paikassa isoon ääneen olevansa huippuluokan esiintyjä jonka kykyjä ja taitoja ei vaan muut ymmärrä. ... Olen kyllä pitkälle samaa mieltä kanssasi, mutta ne tuhkimotarinat, että rikas levymoguli tulee sattumalta keikalle, ihastuu heti ja tekee viivana bändistä/laulajasta megatähden on kyllä aika harvinaisia. 1. Pitää itse uskoa itseensä 2. Tuoda itseään esiin jos joksikin aikoo. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy |
JK 03.05.2004 14:06:13 | |
---|
Olen kyllä pitkälle samaa mieltä kanssasi, mutta ne tuhkimotarinat, että rikas levymoguli tulee sattumalta keikalle, ihastuu heti ja tekee viivana bändistä/laulajasta megatähden on kyllä aika harvinaisia. 1. Pitää itse uskoa itseensä 2. Tuoda itseään esiin jos joksikin aikoo. No en sentään mihinkään AkuAnkkatarinoihin itsekään usko. Lähinnä kyllä tarkoitin että itsensä voi kyllä tuoda esiin monella tavalla.... Ja itseensä uskomisen mukana täytyy olla myös terve annos itsekritiikkiä. "Ei pitäisi nikkelikielien haittaa jos on nikkeliallergikko. Niissä on sen verran vähän nikkeliä."- Niskamies |
isojussi 03.05.2004 15:09:22 (muokattu 03.05.2004 15:16:38) | |
---|
..että kannattais joskus mennä peilin eteen...tietynlainen nöyryys ja vaatimattomuus...arvostus pitää tulla ulkopuolelta, muiden kertomana Hyvin sanottu. Kenestäkään (tai lähes kenestäkään) ei tule tähteä hetkessä. Suurin osa niistä, joista on tullut, ovat tulleet sitten ryminällä alaskin. Pelin eteen pitää mennä usein ja kaikkien. Ja olla helvetin kriittinen. IsoJussille nostan hattua kun vetää hääkeikkaa ja tykkää niistä ja vilpittömästi toivon enemmän menestystä ja parempia liksoja jatkossa. Kittos kiitos. Kyllä liksat on kohdillaan ja keikkamäärätkin melkein. ...Soittaminen on vastapainoa työlle, mukava harrastus ja useinmiten hiton hauskaa... EDIT: Kerran luulin olevani väärässä mutta erehdyin... Oikealla asenteella tää on hieno ammatti. Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |
baron 03.05.2004 15:47:40 | |
---|
Oikealla asenteella tää on hieno ammatti. Eipä kyllä huono harrastuskaan. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy |
Sandy 03.05.2004 15:48:59 | |
---|
Olen sitä mieltä että se arvostus pitää tulla ulkopuolelta, muiden kertomana. Pätee joka hommaan. Kyllä ammattimies millä tahansa alalla on sellainen, jonka muut kertovat olevan ammattilainen vaikka kyseessä olis soittajan sijaan autopeltiseppä. Kyllä vain, varsinkin tällä alalla kun et itse oikein pysty yhtäkkiä päättämään että nyt alan tekemään tätä hommaa työkseni! Se on yleisö joka päättää tuleeko seuraavaa keikkaa vai nou. Ja joissain tapauksissa tanssijärjestäjä. Jos on oikeesti hyvä, niin ei sitä tarvi kenellekään erikseen mainita, kyllä se huomataan muutenkin. Ihan varmasti. Oi kunpa tietäisitkin, miten valtateitä pitkin, täällä juhlitaan ja täällä lauletaan. (M. Haavisto) |
kuunsirppi 03.05.2004 21:26:16 | |
---|
Jotenkin tuntuu, että tietynlainen nöyryys ja vaatimattomuus auttais enemmän eteenpäin kuin se, että kertoo aina ja joka paikassa isoon ääneen olevansa huippuluokan esiintyjä jonka kykyjä ja taitoja ei vaan muut ymmärrä. Ehkä tuo nöyryys ja vaatimattomuus on se minunkin "pahe", sillä olen perin suomalainen, vähän heikon itsetunnon omaava naisihminen, siis tässä lauluhommassa. Vaikka saakin positiivista palautetta, niin se ei ole helppo uskoa, että kuulijat ihan vilpittömästi ovat sitä mieltä mitä sanovat. En todellakaan halua kehuskella, että olisin laulajana joku huippuosaaja. Olen tehnyt tätä hommaa vielä suht lyhyen ajan, mutta haluan oppia ja opiskella, koska laulaminen on minulle tärkeä juttu ja haluaisin pystyä välittämään sen myös kuulijoille. Sen vuoksi otan mm. laulutunteja viikottain. Harvoin vaan noilla yksityisillä keikoilla on ketään kuulijaa, joka voi mennä vaikkapa levyfirmaan, tai ohjelmatoimistoon kertomaan, että siinä se sitten on hyvä bändi (tai näin ainakin luulen!) Lisäksi haluaisin kokeilla jotain muutakin, kuin tätä tanssimusiikin laulamista. Sen vuoksi olenkin laulanut suht paljon jo mm. kirkoissa, vaikkapa häissä ja siunaustilaisuuksissa. Sekin on kaunista musiikkia ja kovin erilaista, kuin tanssimusiikki. Se, miksi aloitin tämän aiheen, ei suinkaan ollut se, että itse pääsisin maineeseen ja kunniaan, vaan se, että kun nämä bileitten järjestäjät eivät ymmärrä sitä, että meidän kaikkien esiintyjien ja bändien musiikille voi olla oma kuulijakuntansa. Jos he mainostaisivat kaikkia yhtälailla, niin voisivat saada enemmän väkeä noihin tilaisuuksiinsa. Vappuaattonakin tanssiväki lähti pois, kun me lopetimme soiton, kun sanoivat, ettei noiden muiden musiikki ole tanssittavaa, niinkuin ei sitten ollutkaan. Harmittelivat sitä, että maksoivat 30 eur/pariskunta ja sitten kahden tunnin tanssit ja that's it! terveisin ihan tavallinen laulaja |
Sandy 03.05.2004 21:41:06 | |
---|
Ehkä tuo nöyryys ja vaatimattomuus on se minunkin "pahe" Vaikka saakin positiivista palautetta, niin se ei ole helppo uskoa, että kuulijat ihan vilpittömästi ovat sitä mieltä mitä sanovat. Kyllä nöyrä ja vaarimaton olla pittää, mutta ei stagella! Eihän sellaista kukaan jaksais katella.. Jos suomalainen antaa positiivista palautetta, se on ihan varmasti tosissaan! (tai kännissä) Oi kunpa tietäisitkin, miten valtateitä pitkin, täällä juhlitaan ja täällä lauletaan. (M. Haavisto) |
baron 03.05.2004 22:15:07 | |
---|
Kyllä nöyrä ja vaarimaton olla pittää, mutta ei stagella! Eihän sellaista kukaan jaksais katella.. Jos suomalainen antaa positiivista palautetta, se on ihan varmasti tosissaan! (tai kännissä) Ihan oikeesti, jos ne on tyytyväisiä, ei ne yleensä sano mitään. Myös päinvastoin. Jos ne jotain tulee sanomaan, niin kyllä ne on sitä mieltä ja kyllä kännisenkin mielipide on totta, haukkui tai kehui, kyllä se todennäköisesti on mielipiteensä muodostanut vielä kun jotain ymmärtänyt ja vasta kännissä rohkaistuu ilmaisemaan itsensä. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy |
Sandy 03.05.2004 22:19:28 | |
---|
Ihan oikeesti, jos ne on tyytyväisiä, ei ne yleensä sano mitään. Myös päinvastoin. Tää on niin totta! Harvat osaa antaa palautetta, oli se sitten hyvää tai huonoa.. Kyllähän känninenkin on oikeutettu sanomaan mielipiteensä, mut kyllä mä ainakin arvostan enemmän jos joku suht selvänä uskaltautuu puheille! Oi kunpa tietäisitkin, miten valtateitä pitkin, täällä juhlitaan ja täällä lauletaan. (M. Haavisto) |
baron 03.05.2004 22:25:43 | |
---|
Tää on niin totta! Harvat osaa antaa palautetta, oli se sitten hyvää tai huonoa.. Kyllähän känninenkin on oikeutettu sanomaan mielipiteensä, mut kyllä mä ainakin arvostan enemmän jos joku suht selvänä uskaltautuu puheille! Viime hääkeikalla mun ekan taustasetin aikana yleisö ei reagoinut mitenkään. Toisen setin aikana joka kappaleen jälkeen taputettiin. Oliko soittoni parantunut vai oliko elysee-tarjoilu tehnyt tehtävänsä? Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy |
Sandy 03.05.2004 22:29:38 | |
---|
Viime hääkeikalla mun ekan taustasetin aikana yleisö ei reagoinut mitenkään. Toisen setin aikana joka kappaleen jälkeen taputettiin. Oliko soittoni parantunut vai oliko elysee-tarjoilu tehnyt tehtävänsä? Eka setti = kitusetti! Tosin ei kai taustamusasta kuulukaan niin kauhiast innostua? Oliks toinen setti sitten jo humppaa? Oi kunpa tietäisitkin, miten valtateitä pitkin, täällä juhlitaan ja täällä lauletaan. (M. Haavisto) |
kuunsirppi 03.05.2004 22:30:14 | |
---|
Kyllähän mäkin uskallan siellä lavalla esiintyä ja missä nyt sitten ikinä oonkin. Oon vaan sen verran sitten omaa osaamistani kohtaan epäileväinen, että noi kiitokset on vaikea ottaa vastaan. Toisaalta sen uskookin, mutta sittenkin tulee sellainen epäuskoinen olo, että puhuuko ne sittenkään musta. Sitäkin pitää opetella, kiitoksien vastaanottamista. Se kyllä tuntuu hyvältä, kun esim. veteraanipäivänä yksi vanha papparainen tuli sanomaan kyyneleet valuen, että hän ei ole kuullut pitkään aikaan noin kauniisti tulkittuja lauluja. Sen kyllä säilöin sydämeni syvimpään sopukkaan ja halusin itsekin uskoa, että se on totta. Kyllähän tuolla nuo känniläisetkin tulee kiitteleen ja halaileen ja ne kiitokset on yhtä tärkeitä, kuin muutkin. Jokaisen mielipide on yhtä arvokas ja tärkeä ainakin mulle. Nöyränä ne otan vastaan ja yritän aina seuraavalla kerralla tehdä hommani vielä paremmin. |
baron 03.05.2004 22:36:28 | |
---|
Eka setti = kitusetti! Tosin ei kai taustamusasta kuulukaan niin kauhiast innostua? Oliks toinen setti sitten jo humppaa? Samaa pianobaaritaustamusiikkia (Mä soitin sitä kaikkiaan neljä settiä, myöhemmissä alkoi jo tulla huutamallakin suosionosoituksia) Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy |
baron 03.05.2004 22:38:54 | |
---|
Jokaisen mielipide on yhtä arvokas ja tärkeä ainakin mulle. Nöyränä ne otan vastaan ja yritän aina seuraavalla kerralla tehdä hommani vielä paremmin. Tyytyväinen asiakas on aina tyytyväinen asiakas, riippumatta siitä, mitä hän musiikista ymmärtää. Meidän tehtävämme on yrittää tehdä mahdollisimman moni, mieluummin kaikki tyytyväisiksi. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy |