Aihe: Turvonneet hintapyynnöt laitteista, vol 6
1 2 3 4 599 100 101 102 103497 498 499 500 501
JaaGeRMaisTeR
20.03.2013 20:37:33
Itekkin en tajua kuka tuon 0.7 x ovh:n on keksinyt? Mun myymissä tavaroissa hinta on se millä olen valmis luopumaan.
Näin on!
Funkånaut
20.03.2013 20:45:22

JaaGeRMaisTeR: Itekkin en tajua kuka tuon 0.7 x ovh:n on keksinyt? Mun myymissä tavaroissa hinta on se millä olen valmis luopumaan.

Se antaa hyvän karkean arvion käytetyn arvosta. Joskin, ei sitäkään pidä tulkita kuin piru raamattua.
"Jos sulla on jotain antipatioita jengiä kohtaan, ni mee sää himaan ja vedä nakki käteen. Kato moi mulla skulaa ihan hyvin tänks." - Prinssi Haapamäeltä Kuuntelen tämmöistä
Terry Pantheras
20.03.2013 20:50:46
JaaGeRMaisTeR: Itekkin en tajua kuka tuon 0.7 x ovh:n on keksinyt? Mun myymissä tavaroissa hinta on se millä olen valmis luopumaan.

Tämä kiinnostaa minuakin; mistä ihmeestä se on saanut alkunsa? :D Ei sillä, etteikö se tavallaan olisi suht ok ohjenuora - itsekin sitä tapaan käyttää - mutta se, että jos ostat musiikkilaitteen musaliikkeestä, kävelet pihalle ja *POF* arvosta on hävinnyt kolmannes, on jokseenkin keinotekoisen kuuloinen sääntö. Takuu on edelleen voimassa kuittia vastaan, vaikka sen myisi pois, eli ei se nyt ihan vuosia käytettyä vastaa.
Uutta Masteroidia: Minä kerään kuonaa
Morri
20.03.2013 20:57:03

M.netin persaukiset hintapoliisit?
Believe those who are seeking the truth. Doubt those who find it. André Gide
JaaGeRMaisTeR
20.03.2013 21:11:03
Morri: M.netin persaukiset hintapoliisit?

Tämä itelläki kävi mielessä...

Hyvä pointti tuli tuossa heti, että ei se 0,7 kerroin tosiaan ole niin pilkuntarkkaan noudatettava sääntö.. Vaan enemmän joku ohjeistus jollei muuta hintaa keksi. On välillä tullu huomattua että joillakin menee hiukan yli tuon kertoimen noudattaminen. Enkä ihmettelisi yhtään, jos kohta tämän topicin alla kirotaan 250€ Epiphone joka on kk vanha ja maksoi uutena 300€..
Näin on!
Vilpur1
20.03.2013 21:11:04

Jos haeskelen torilta jotain niin kyllä tulee tuohon 0,7:aan vertailtua, mutta jos siihen hintaan jotain löydän niin pidän sitä huippu diilinä. En pidä sitä ohjenuorana ja olenkin monta kauppaa tehnyt "huonommalla" prosentilla. Toisaalta samaa hintapolitiikkaa käytän myydessä (mitä ei pitäisi lainkaan tehdä :P) 0,7 siis alarajana. Suurin vaikuttava tekijä on oman kaasuttelun voimakkuus.
Etsin soittokamoista soittotaitoa. Ei ole tullut vastaan...
mpekkanen
20.03.2013 21:11:10
Joskus kun olin musikkiliikkeessä töissä, silloin homma meni niin että tavaran hinta aleni heti ostohetkellä 40%. Eli käytetyn tavaran vaihtoarvo soitin liikkeissä oli ainakin joskus korkeintaan 60%. Se mistä mnetin 0.7 kerroin on tullut on kyllä jo varmasti oma lukunsa.
jhlamm
20.03.2013 21:34:57

Ja kun näin maailmankartalla persiissä ollaan niin tuo on melko paljon. Jenkeissä kun tuntuu tavara liikkuvan huomattavasti halvemmalla. Täällä kun ei ole tarjolla niin voidaan pyytää maltaita...
"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so."
Laulava Kylätohtori
20.03.2013 21:42:01
Onhan tuo 0,7 mainittu Kitarapajankin sivuilla... vai oliko se Custom-Sounds, mutta kuitenkin, ei se ihan Mnetin keksintöäkään taida olla..
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Morri
20.03.2013 22:29:29
Laulava Kylätohtori: Onhan tuo 0,7 mainittu Kitarapajankin sivuilla... vai oliko se Custom-Sounds, mutta kuitenkin, ei se ihan Mnetin keksintöäkään taida olla..

Olkoon missä vaan, hinta on hyvä kun ostaja ja myyjä ovat tyytyväisiä.
Believe those who are seeking the truth. Doubt those who find it. André Gide
htomperi
21.03.2013 08:41:11
Morri: Olkoon missä vaan, hinta on hyvä kun ostaja ja myyjä ovat tyytyväisiä.

Juuri näin. Hinta on mikä on ja jos kysyntä ja tarjonta eivät kohtaa niin so not!

Ja ennen kaikkea. En tee yhtään mitään tiedolla: "sen saa uutena siihen ja siihen hintaan". Kukin voi vapaasti tehdä kauppaa siellä, mistä parhaaseen hintaan saa.
mpekkanen
21.03.2013 11:34:11
Minusta se mikä tässä 0,7 kertaa touhussa tökkii on se kun se hinta kaivetaan aina joko Thomannilta tai jostain muualta maailmasta missä se on halvin ja sitten tämä 0,7. Aina ei oteta huomioon,vaikka postimaksuja ja sitä että se soitin on jo valmiiksi hyvissä säädöissä ja sekin on minusta huomion arvoinen seikka että se on kokeiltavissa ja ihan oikeasti olemassa. Ulkomailta kun tilataan huutokauppasivuilta niin ei ole aina varmuutta mitä sieltä tulee vai tuleeko mitään.
Jos myyjällä ei käy kokeilu/nouto tai sellainen lähetystapa missä tuotteen voi palauttaa niin ei sitä silloin kannata ostaa muutenkaan.
Thomannin hintoihin kun verrataan niin joskus voi tavara olla sielläkin niin että sitä ei ole ihan heti hyllyssa vaan joudutaan odotamaan vaikka muutama viikko. Onko silloinkin 0,7 kerroin täysin kohdillaan?
Ihan kaikkea ei minusta voi näin kyllä aina hinnoitella,mutta taidan olla omituinen muutenkin.
PIM
21.03.2013 11:48:00
Ei kai nyt kukaan sentään oikeasti kuvittele, että tuo 0,7x on joku universaali luonnonvakio? Sehän on vain suuntaa antava lähtökohta kun ostaja tai myyjä alkaa miettiä lopullista pyynti-/tarjoushintaa.

Itseänikin kyllä harmittaa lievästi ostajat, jotka kaivavat vertailuhinnaksi jossain nicaragualaisella kirpputorilla joskus 2005 myydyn samanmerkkisen, mutta pikkasen eri mallia ja vuosikertaa olevan kitaran hinnan. Mutta eipä tuohon kai mitään muuta voi vastata kun että olis varmaan kannattanut ostaa silloin sieltä.
En tyytynyt tavanomaiseen.
Laulava Kylätohtori
21.03.2013 11:53:39
mpekkanen: Minusta se mikä tässä 0,7 kertaa touhussa tökkii on se kun se hinta kaivetaan aina joko Thomannilta tai jostain muualta maailmasta missä se on halvin ja sitten tämä 0,7. Aina ei oteta huomioon,vaikka postimaksuja ja sitä että se soitin on jo valmiiksi hyvissä säädöissä ja sekin on minusta huomion arvoinen seikka että se on kokeiltavissa ja ihan oikeasti olemassa. Ulkomailta kun tilataan huutokauppasivuilta niin ei ole aina varmuutta mitä sieltä tulee vai tuleeko mitään.
Jos myyjällä ei käy kokeilu/nouto tai sellainen lähetystapa missä tuotteen voi palauttaa niin ei sitä silloin kannata ostaa muutenkaan.
Thomannin hintoihin kun verrataan niin joskus voi tavara olla sielläkin niin että sitä ei ole ihan heti hyllyssa vaan joudutaan odotamaan vaikka muutama viikko. Onko silloinkin 0,7 kerroin täysin kohdillaan?
Ihan kaikkea ei minusta voi näin kyllä aina hinnoitella,mutta taidan olla omituinen muutenkin.

Minusta tuo 0,7 on ihan ok jollain bulkkikamalle tms. jota saa jokapaikasta ja on oikeasti saatavilla. Hyvä nyrkkisääntö, ettei tarvitse sen enempiä miettiä, mitä hinnaksi pistää. Ja kuten jo jossain sanoin, niin hintareferenssinä toimii vain ja ainoastaan hinta, jolla tuotteen saa lähipostiin tai kotiovelle. Eli linkit loppuunmyytyihin ym. tuotteisiin on puhdasta idiotismia. Tai jos tuote on esim. muutaman viikon vanha, takuut ym. jäljellä, niin mielestäni on turha itkeä, jos myyjä pyytää enemmän kuin 0,7.

Se kuinka paljon kitaran säädöt/elementtien sisäänajot ym. vaikuttavat hintaan riippuu ostajasta. Jos osaa tai haluaa tehdä ne itse, ei niille voi laittaa arvoa välttämättä ollenkaan. Jos taas ei osaa tai halua tehdä itse, voi joku arvottaa ne hyvinkin ylös. Sama homma riskeissä ym. Kaikki on niin subjektiivista, että mitään kiveenhakattuja kaavoja on typerä laskea. Kuka mistäkin on valmis maksamaan ja kuten monesti on jo todettu, hinta on kohdallaan, kun kauppa käy, olipa hinta mikä tahansa.
mpekkanen
21.03.2013 12:38:00
Laulava kylätohtori

Kyllä minusta joskus voi hinta olla hyvinkin kohdillaan vaikka kauppa ei kävisikään.
Varsinkin hinnakkaampien tuotteiden kanssa. Silloin ei auta kuin viedä soitin johonkin myyntitiliin tai antaa olla sängyn alla. Itse en kuitenkaan välttämättä tiputtaisi vaikka 3000 arvoisen soittimen hintaa tonniin vain ja ainoastaan sen takia ettei keneltäkään löydy niin paljoa kuin sen arvo on.
Kalliinpien tuotteiden kanssa on varmaan monella samainen ongelma. Tuskin kukaan haluaa myöskään vaihtaa kitaraa johonkin läjään akustisen raatoja ja muita halpoja soittimia +jokunen satanen rahaa jos puhutaan arvosoittimesta joka on kaupan.
Ei ole siis aina niin että hinta on kohdillaan kun se menee kaupaksi.
Laulava Kylätohtori
21.03.2013 12:43:53
mpekkanen: Laulava kylätohtori

Kyllä minusta joskus voi hinta olla hyvinkin kohdillaan vaikka kauppa ei kävisikään.
Varsinkin hinnakkaampien tuotteiden kanssa. Silloin ei auta kuin viedä soitin johonkin myyntitiliin tai antaa olla sängyn alla. Itse en kuitenkaan välttämättä tiputtaisi vaikka 3000 arvoisen soittimen hintaa tonniin vain ja ainoastaan sen takia ettei keneltäkään löydy niin paljoa kuin sen arvo on.
Kalliinpien tuotteiden kanssa on varmaan monella samainen ongelma. Tuskin kukaan haluaa myöskään vaihtaa kitaraa johonkin läjään akustisen raatoja ja muita halpoja soittimia +jokunen satanen rahaa jos puhutaan arvosoittimesta joka on kaupan.
Ei ole siis aina niin että hinta on kohdillaan kun se menee kaupaksi.

Totta tosiaan, on kyllä tilanteita, joissa kaupaksikäymättömyys ei johdu hinnasta. Esim. arvosoittimissa tarvitaan joku, joka on kiinnostunut juuri sellaisesta soittimesta. Ja jos juuri myyntihetkellä ei kiinnostunutta löydy, ei kauppa välttämättä käy pilkkahinnallakaan...
PIM
21.03.2013 14:09:12
Laulava Kylätohtori: Totta tosiaan, on kyllä tilanteita, joissa kaupaksikäymättömyys ei johdu hinnasta. Esim. arvosoittimissa tarvitaan joku, joka on kiinnostunut juuri sellaisesta soittimesta. Ja jos juuri myyntihetkellä ei kiinnostunutta löydy, ei kauppa välttämättä käy pilkkahinnallakaan...

Jos kauppa ei käy niin hinta on sen hetkisessä paikallisessa markkinatilanteessa väärä. Mutta markkinatilanteet voivat vaihdella hyvinkin pienessä ajassa tai laajentamalla markkina-aluetta esim. kotikylältä koko Suomeen tai Suomesta Eurooppaan hinta saattaa ollakin ihan ok. Kulloinenkin oikea hinta on niin monen tekijän summa, että pienikin muutos jossain parametrissa saattaa tehdä ihan käyvästä hinnasta järkyttävän ylihinnan tai polkuhinnan.
En tyytynyt tavanomaiseen.
mpekkanen
21.03.2013 15:02:10
PIM: Jos kauppa ei käy niin hinta on sen hetkisessä paikallisessa markkinatilanteessa väärä. Mutta markkinatilanteet voivat vaihdella hyvinkin pienessä ajassa tai laajentamalla markkina-aluetta esim. kotikylältä koko Suomeen tai Suomesta Eurooppaan hinta saattaa ollakin ihan ok. Kulloinenkin oikea hinta on niin monen tekijän summa, että pienikin muutos jossain parametrissa saattaa tehdä ihan käyvästä hinnasta järkyttävän ylihinnan tai polkuhinnan.

Tästä olen kyllä samaa mieltä ,varsinkin jos puhutaan hinnakkaamista soittimista niin ehkä olisi syytä harkita sen myymistä jossain ebay tyylisessä paikassa. Voisi olla markkinat paljon paremmat kuin täällä pienessä Suomessa.
Jos myy jotain tuhansien custom kitaraa jossain kolarissa ja ilmoittaa ettei lähetä,ainoastaan nouto niin ei varmaan tarvitse ihmetellä jos hinta ei ole kohdillaan tai on mutta tavara ei silti mene kaupaksi.
Twinkle
21.03.2013 15:06:36
htomperi: Kitaraa kauppasin täällä hintaan 1800€ ja pariin otteeseen laskin hintaa sen ollessa lopuksi 1690€. Otin pois myynnistä kun oli kuulemma edelleen liikaa hintaa kun sieltä ja täältä saa uuden 2200€:lla. Pahimmillaan tarjottiin siis 800€.

Oikeasti nyppii nämä ihme 0.7 x laskukaavat ym. vastaavat. Ilmeisesti pitäis arvosoitin puolilmaiseksi antaa tai muuten kysyjä loukkaantuu...

Kypsyneenä kaupankäynnin tasoon, soitin Kitarapajalle ja kysyin, minkäarvoinen tämä soitin on. Nyt siinä on hintalappu Pajalla 1950€

Että silleen ne 0.7 laskukaavat toimii.

Huh huh!

No siis vieläkin jäi vähän epäselväksi että mitä myit... kitaraa joo, mutta niin monet meistä täällä. Ainahan on mahdollista että ilmoituksessa joku mätti, niin kukaan ei uskalla ostaa: luuli huijaukseksi tai jotakin tai sit sitä nyt sai jostakin myös uutena samaan rahaan tai jotakin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)