Öyvind 13.03.2013 17:58:54 | |
---|
|
Aki 13.03.2013 19:40:05 | |
---|
Har.64: Ostin Komplete 8 ohjelman, en saa scannattua siinä olevaa kontakt 5 ohjelmaa Reaperiin. Ensimmäisenä tulee mieleen että Kontakt saattaa olla asentunut paikkaan josta Reaper ei tiedä katsoa. Reaperin asetuksissa voi lisätä hakemistopolkuja joista Reaper plugareita (= plugin = ohjelman lisäosa) etsii: REAPER -> Options -> Preferences -> Plug-Ins -> VST -> Add... Muistelisin että aikoinaan plugarit (.dll -tiedostot) olisivat asentuneet Windowsissa polkuun: "C:/Program Files/Steinberg/VST-plugins" mutta etenkin nykyään kun Windowsissa on 32- ja 64-bittiset ohjelmat omissa kansioissaan niin en enää itse pysynyt kärryillä missä on mitäkin. Toinen on se että asennettu Kontakt saattaa olla 64-bittinen ohjelma, ja käyttämäsi Reaper 32-bittinen. Tällöin plugari ei käsittääkseni myöskään näkyisi Reaperissa. "En mä oo löytäny tästä Lumiasta mitään hyvää."
- Nokia Lumia 800 -käyttäjä, 12/2012. |
Har.64 14.03.2013 10:17:27 | |
---|
Toinen on se että asennettu Kontakt saattaa olla 64-bittinen ohjelma, ja käyttämäsi Reaper 32-bittinen. Reaper on uusin 64-bittinen versio. Ohjelma tiedostoja on 2, siinä missä ei ole 86 numeroa on tämä juuri laitettu ostettu versio. Ilmaisversio viime vuodelta näkyy olevan siinä toisessa, vaikka luulin että olen sen poistanut. Pitää jatkaa yritystä, kiitos vastauksesta. |
Aki 14.03.2013 21:58:27 | |
---|
Har.64: Ohjelma tiedostoja on 2, siinä missä ei ole 86 numeroa on tämä juuri laitettu ostettu versio. Kun ostat Reaperin, voit samalla lisenssillä käyttää mitä tahansa Reaper-versiota. Eli 32-bit, 64-bit, OSX, Windows, prerelease, jne. Toivottavasti saat plugarin toimimaan. Kysy toki lisää jos ei vieläkään onnistu. "En mä oo löytäny tästä Lumiasta mitään hyvää."
Obladi 14.03.2013 23:51:40 | |
---|
Miksi osassa äänikortteja on enemmän kuin 8 analogista ulostuloa? 8:lla saa jo 7.1 surroundin katettua, mutta mitä ammattilaiset tekevät lopuilla? T:noviisi |
Danko 14.03.2013 23:57:52 | |
---|
"No olet luultavasti ammattitaitoinen miksaaja ja sulla on laitteisto kohdillaan." -OPJ1974 |
Aki 15.03.2013 00:50:14 | |
---|
Obladi: Miksi osassa äänikortteja on enemmän kuin 8 analogista ulostuloa? Kullekin soittajalle oma monitorimiksaus. Tai useampia monitoripareja, jos ei ulkoista kytkentäsysteemiä ole. "En mä oo löytäny tästä Lumiasta mitään hyvää."
Har.64 15.03.2013 08:51:43 | |
---|
Toivottavasti saat plugarin toimimaan. Kysy toki lisää jos ei vieläkään onnistu. Sain jo välillä toimimaan, kun lataa toisen soittimen niin usein lukee kontakt 5 näytössä, ei vastaa. Silloin jää latausympyrä pyörimään ikuisesti ja vain Ctrl Alt Deletellä saa suljettua ohjelman. Olen ihmetellyt kun on äänittänyt Reaperilla ja käynnistää koneen seuraavan kerran niin on ruutu mustana monta minuuttia. Jos on ulkopuolinen näyttö kytketty niin siinä näkyy alareunassa palkki jossa lukee H2 Bios ja bootmanaker ym. Äänikortti on täällä paljon haukuttu M-AUDIO fast track pro. siitä lakkaa välillä ääni kuulumasta, pitää olla työpöydällä installointikuvake josta saa korjaustoiminnon. Midi valo vilkkuu silloinkin jos on koskettimet kytketty. Kiitos vastauksista. |
JuhaHo 19.03.2013 10:34:31 | |
---|
Useiden tiedostojen nimeäminen yhdellä kertaa. Tuli renderöityä yksi sekvenssi väärällä nimellä (viikon homma). Nyt minulla on 4500 väärin nimettyä tiedostoa. Yritin nimetä ne Win7:lla uudelleen, mutta nyt ne menivät vielä enemmän peleen, koska seiska päätti tehdä niiden numeroinnit sulkujen sisään. Yritin googlettaa aihetta, mutta laihanlaisissa tuloksissa oli jotain tech blogeja, missä ei ollut mitään järkeä. Asiaan tietysti kuului, että näiden päättömien neuvojen kommenttiosasto täyttyy "awesome dude" kommenteista. |
^ Macille löytyy ohjelma nimeltä "NameMangler", ehkä siitä on myös Windows-versio. Tai hakusana "NameMangler for windows" saattaisi tuoda sopivia vastauksia Googlesta. "En mä oo löytäny tästä Lumiasta mitään hyvää."
JuhaHo 19.03.2013 11:17:59 | |
---|
Aki: ^ Macille löytyy ohjelma nimeltä "NameMangler", ehkä siitä on myös Windows-versio. Tai hakusana "NameMangler for windows" saattaisi tuoda sopivia vastauksia Googlesta. Kitokset tästä, vaikutaisi kuitenkin, että se on pelkästään Mackille. |
Klezberg 19.03.2013 11:29:21 | |
---|
JuhaHo: Kitokset tästä, vaikutaisi kuitenkin, että se on pelkästään Mackille. Vastaavia softeja löytää usein panemalla hakuun esim. "namemangler alternative". Esim. tämmöinen lista löytyy http://alternativeto.net/software/name-mangler/ . huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta.. siksi siirryinkin haitariin |
JuhaHo 19.03.2013 12:40:48 | |
---|
Klezberg: Vastaavia softeja löytää usein panemalla hakuun esim. "namemangler alternative". Esim. tämmöinen lista löytyy http://alternativeto.net/software/name-mangler/ . Kokeilin tuota Bulk Rename Utilityä, eikä ainakaan se osannut nimetä tiedostoja oikein. Lopulta kyllästyin puljaamiseen ja korjasin asian Premieressä vaihtamalla viittaukset tiedostoihin. |
Klezberg 19.03.2013 14:16:40 | |
---|
JuhaHo: Kokeilin tuota Bulk Rename Utilityä, eikä ainakaan se osannut nimetä tiedostoja oikein. Lopulta kyllästyin puljaamiseen ja korjasin asian Premieressä vaihtamalla viittaukset tiedostoihin. Joo, en ota noista vastuuta :) Itse teen hommia enimmäkseen macillä ja linuksilla ja tämmöiset hommat hoidan komentoriviltä. huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta.. siksi siirryinkin haitariin |
Jabe 23.03.2013 20:56:40 | |
---|
Kymysys. Voiko yks VST-softaindstrumentti olla eri kovalevyllä (esim. ulkoisella kovalevyllä) kuin käyttis ja daw? Onko siitä jotain toiminnallista haittaa (hitautta)? Täsmällisemmin nyt tässä tapauksessa, mullon Windows 7 ja Cubase 7 koneen nopeella SSD-levyllä, ja biisit toisella kovalevyllä. Nyt siinä 120 gigan SSD-levyllä ei oo enää kauhiasti tilaa jäljellä. Oon hankkimassa ainakin Trilianin (35 gigaa), ja ehkä kohta muutakin. Voinko siis hankkia ulkoisen kovalevyn USB-väylällä, ja laittaa sen Trilianin sinne? Pelittääkö? Tänks. |
Aki 23.03.2013 21:58:34 | |
---|
^ Kyllä voi. Joidenkin softaistrumenttien kanssa instrumentin tiedostojen sijaintien hallinta ei ole ihan itsestäänselvää, muita ongelmia ei pitäis olla. "En mä oo löytäny tästä Lumiasta mitään hyvää."
Jabe 24.03.2013 10:36:02 | |
---|
Tänks, Aki. Kokeillaan ... |
Gabroth 24.03.2013 15:42:30 (muokattu 24.03.2013 16:47:32) | |
---|
Midi-aloittelija tässä: haluaisin käyttää Reaperia sekvensserinä ulkoiselle syntetisaattorilleni. Reaperista on säädetty oikea midi-ulostulo. Miten nyt saan Reaperin lähettämään midi-raidan käskyt syntetisaattorille? Pelkkä playn painaminen ei näköjään riitä. E: Joo löysin ratkaisun. |
lindo 25.03.2013 23:33:56 | |
---|
Gabroth: E: Joo löysin ratkaisun. Ois hyvä aina laittaa lopuksi mikä se ratkaisu sitten oli, niin muutkin voi hyötyä ;) Rok rok |
Jaskanpoika 26.03.2013 20:13:09 (muokattu 26.03.2013 22:31:43) | |
---|
E: ei mitää enää.. ¯ (°_o)/¯ |