Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Kitarat: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: E/G#
1 2
thrashmetalhead
15.03.2013 09:36:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

siis mitä ihmettä? ylennetty g on jo valmiina E:ssä?? soitin Apulannan Koneeseen kadonnutta ja törmäsin tuollaiseen frendinikin joka on jo monta vuotta soittanut meni ihan hämilleen.. Tai voisihan tuon soittaa keskemmältäkin kaulaa niin että lisää tuon ylennetyn G:n mutta se on kyllä jo niin hankalaa etten oikein usko siihen. Selittäkääpäs nyt että mitä ihmettä..
 
tender.insanity
15.03.2013 10:09:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaikenlaisia ihmeitä
 
Esimerkiksi näin
422100
 
Tai sitten normaali E-sointu ja basso soittaa g#:n.
 
Vetehinen
15.03.2013 10:50:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Missä kohti se E soi?
http://www.apulanta.fi/Tabulatuurit/Kitara/Koneeseen_kadonnut.txt
 
Movement of my culture / My beliefs have no more tales.
elsewhere
15.03.2013 11:20:36
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sehän on vain terssikäännös. Soinnun eri nuotti bassossa. Ei kai siinä ole mitään ihmeellistä?
 
~ Love broke out and I forgot it's war.
Kontiak
15.03.2013 13:29:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

47xxxx tai 4x245x
 
"If you dig it, you must learn it." http://www.truthinshredding.com
Jucciz
15.03.2013 14:10:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

G# lausutaan "gis". Se on E-duurisoinnun terssi, joten E/G# on vaan tapa ilmoittaa, että E-duurisoinnussa halutaan G#-sävel, eli terssi, matalimmaksi ääneksi.
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Brownie
15.03.2013 16:57:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aloittajan nimimerkistä päätellen en yhtään ihmettele tätä kysymystä.
 
aimoo
16.03.2013 12:21:44
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Brownie: Aloittajan nimimerkistä päätellen en yhtään ihmettele tätä kysymystä.
 
Minä taas ihmettelen minkä tähden huudellaan jos ei ole aiheeseen mitään järkevää kommentoitavaa?
Mielestäni hyvä juttu jos nimimerkki roskametallipää on kiinnostunut jostain muusta kun netin valmiista tabulatuureista, ja kenties kuulee ekan kerran selvityksen termille, E-sointu jossa bassonuotti on Gis ->E/G#. Joskus mekin oltiin aloittelijoita?
 
Dbsus2
17.03.2013 20:22:13 (muokattu 17.03.2013 20:23:24)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ehdotan: xx6454 tai x,11,9,9,9,x
Tilanteen mukaan tietty mennään, kitaran hienoushan on että soinnun pystyy soittaa miten päin huvittaa :)
Jos toi E/G# tulee säröllä kannattaa jättää 'turhat' äänet pois ja vetää esim. 47xxxx (tuollahan se mainittiin jo..)
 
Suurella sydämellä
thrashmetalhead
18.03.2013 09:36:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä taas ihmettelen minkä tähden huudellaan jos ei ole aiheeseen mitään järkevää kommentoitavaa?
Mielestäni hyvä juttu jos nimimerkki roskametallipää on kiinnostunut jostain muusta kun netin valmiista tabulatuureista, ja kenties kuulee ekan kerran selvityksen termille, E-sointu jossa bassonuotti on Gis ->E/G#."

Öö...en oo mikää alottelija BTW thrash ei oo roska vaa metalli gendre. Ja ihmettelen koska gis on valmiiksi Essä... Nii Miks se o siihe merkitty ja tabulatuurit/soinnut/sanat luin iha nuottikirjast. :) kirja: kitarahitit 1
 
Funkånaut
18.03.2013 10:16:33
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

thrashmetalhead: Öö...en oo mikää alottelija BTW thrash ei oo roska vaa metalli gendre. Ja ihmettelen koska gis on valmiiksi Essä... Nii Miks se o siihe merkitty ja tabulatuurit/soinnut/sanat luin iha nuottikirjast. :) kirja: kitarahitit 1
 
Taidat olla trolli, mutta yritetään. Kuten Jucciz sanoi, G# lausutaan "gis". Se on E-duurisoinnun terssi, joten E/G# on vaan tapa ilmoittaa, että E-duurisoinnussa halutaan G#-sävel, eli terssi, matalimmaksi ääneksi.
 
"Jos sulla on jotain antipatioita jengiä kohtaan, ni mee sää himaan ja vedä nakki käteen. Kato moi mulla skulaa ihan hyvin tänks." - Prinssi Haapamäeltä Kuuntelen tämmöistä
Vetehinen
18.03.2013 10:17:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

thrashmetalhead: Öö...en oo mikää alottelija BTW thrash ei oo roska vaa metalli gendre. Ja ihmettelen koska gis on valmiiksi Essä... Nii Miks se o siihe merkitty ja tabulatuurit/soinnut/sanat luin iha nuottikirjast. :) kirja: kitarahitit 1
 
Dodih, saitkin sitten vastauksen jo. Genre kirjoitetaan ilman deetä ja thrash tarkoittaa pieksemistä.
 
"When I die, I want you to bury me upside down so that anyone who doesn't like me can kiss my ass!" -Red
leka
18.03.2013 10:23:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä otan se yleensä 4xx454, eli peukalo ottaa basson, ja sit tuolta se kolmisointu... samaan tapaan otan myös D/F#, riippuen tietysti mikä nyt on äänenkuljetuksellisesti fiksua.
 
Det är farligt att leka i hissen
thrashmetalhead
18.03.2013 11:29:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Genre kirjoitetaan ilman deetä ja thrash tarkoittaa pieksemistä. kai mä sen tiän ja anteeks kirjotusvirhe ja thrashmetal o musa genre jos et satu tiätää.
 
Schnowotski
18.03.2013 11:40:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mielestäni te nyt ette ymmärrä aloittajan kysymystä. Tässähän yritetään herätellä diskurssia perirameaulaisen reduktioon tähtäävän ajattelun oikeutuksista. Miksi ihmeessä soinnut pitäisi redusoida terssipinoiksi? Miksi juuri yläsävelsarja olisi lähtökohta niiden rakenteen tulkitsemiselle?
 
The authors declare no conflict of interest.
Vetehinen
18.03.2013 15:50:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

thrashmetalhead: kai mä sen tiän ja anteeks kirjotusvirhe ja thrashmetal o musa genre jos et satu tiätää.
 
Opin sen tuosta aikaisemmasta kirjoituksestasi. Kiitos siitä.
 
"When I die, I want you to bury me upside down so that anyone who doesn't like me can kiss my ass!" -Red
mpekkanen
18.03.2013 16:25:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voihan sen soinnun ottaa ihan normaalina e-duuri sointuna,mutta soitat vain ne kolme ohkaisinta kieltä. 022100
 
Jos soittaa yksin biisejä kitaralla niin eipä sillä ihan kauheasti ole väliä mikä sävel on alinpana jos se sointu on muuten otettu oikein.
 
Sen soinnun voi ottaa myös x,11, 9, 9,9,x
 
thrashmetalhead
18.03.2013 19:14:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos soittaa yksin biisejä kitaralla niin eipä sillä ihan kauheasti ole väliä mikä sävel on alinpana jos se sointu on muuten otettu oikein.
 
Mä kuules ihan esiinnyn. En yleensä ihmettele mitään mitä nuoteissa lukee toi hämmensi koska gis on valmiiksi E:ssä niin miksi se on siihen merkitty...
 
Funkånaut
18.03.2013 19:34:30
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

thrashmetalhead: Mä kuules ihan esiinnyn.
 
Ilmeisesti rässiä soittaakseen ei tarvitse erityisen välkky olla.
 
En yleensä ihmettele mitään mitä nuoteissa lukee toi hämmensi koska gis on valmiiksi E:ssä niin miksi se on siihen merkitty...
 
Ohan se täällä jo monta kertaa sanottukin. Jos siinä lukee sointuna E, niin se soitetaan kuin E "normaalisti." Mutta, jos merkkinä onkin E/G#, niin soitetaan G# matalimpana äänenä.
 
Täytyykö vielä piirtää?
 
"Jos sulla on jotain antipatioita jengiä kohtaan, ni mee sää himaan ja vedä nakki käteen. Kato moi mulla skulaa ihan hyvin tänks." - Prinssi Haapamäeltä Kuuntelen tämmöistä
Rotuvaari
18.03.2013 21:01:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

thrashmetalhead: Mä kuules ihan esiinnyn.
 
Äidille soittamista ei lasketa vielä esiintymiseksi. Ellet sitten ole Krice.
 
Syödessään tätä vaatimattomaksi muuttunutta ateriaansa hän katseli korppia puun oksalla ja oli kuulevinaan, kuinka lintu röyhtäisi.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «