Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: 24" BD Kalvo
1 2
flirtti
16.03.2013 18:39:27
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tervehdys.
 
Ei olis ikinä uskonut, mutta 24-tuumasella basarilla varustettu setti on tulossa käyttöön.
Taman Imperial-maisemissa mennään ja tietysti viimeistä huutoa vuodelta 75.
Sirot tomit, 13" viiva 18" toimivat/jytisevät hienosti orkkis kalvoillaan, mutta nyt varsinainen asia:
 
24-tuumainen Bd, on myös osin orkkiskalvoilla, resona jättirummussa
jättiaukolla varustettu Tama-kalvo. Ks. kalvo on mielestäni lähinnä koriste, eikä auta soinnin loihtimisessa juurikaan.
Ajattelin reson kuitenkin pitää kiinni, hieno kun on.
 
Tämä aiheuttaa sellaisen tarpeen, että basarin lyöntikalvon tulisi olla erittäin soiva.
Matalalta ja sustainia mahd. paljon. Korkeamman vireen aikana botnea sais säilyä.
 
Mitä kalvoa arvoisa m-netin rumpalikaarti suosittelee?
 
Evans EQ-sarja mielessä ollut, mutta niitäkin moneen lähtöön (1, 2 ja 3..)
20" basareiden jälkeen 24" -maailma hieman uusi, eivätkä 24" kalvot ole niitä yleisempiä/edullisimpia,
joita lojuisi siellä täällä kokeiltavaksi asti.
 
Jaa niin, nyt nuijailukalvona on joku remo, clean ja soundi klämng, kun pitäis olla jytymnn..

-Mikko
 
"Dogs Run Free - Why Don't We".
Tracer
16.03.2013 21:46:44 (muokattu 16.03.2013 21:51:30)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PS3 coated toimii minulla tuossa koivuisessa Yammun Stage Customissa mieleisesti rokkihommissa.
 
Emperor coated etukalvona, mikkireikä cockringillä, snadi demppityyny basarissa. Hyvin ampuu.
 
Ainoa heikkouteni on äärimmäinen nopeus
markkuliini
16.03.2013 22:13:22 (muokattu 16.03.2013 22:14:11)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun mielestä tuo on mahdoton yhtälö saada rummusta jytymm-soundia, se soundi kuitenkin tulee siitä kahden kalvon yhteispelistä. Ostaisin suosiolla ehjän etukalvon johon voi sitten tehdä tarpeen mukaan pienen reiän.
Omassa 24":ssa oli ostettaessa lähes loppuun poljettu coated PS3 lyöntinä ja edessä ehjä coated ambassador ja soundi oli todella jyhkeäsi jytisevä. Nyt siinä on lyöntinä clear emperor ja toimii tosi hyvin niinkin. Noin isossa rummussa voi mennä jopa ambassadorillakin, etenkin jos tykkää virittää vähän kireämmälle, ja botnea löytyy silti
 
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
-Dr.DW-
16.03.2013 22:21:19 (muokattu 16.03.2013 22:27:39)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

markkuliini: Mun mielestä tuo on mahdoton yhtälö saada rummusta jytymm-soundia, se soundi kuitenkin tulee siitä kahden kalvon yhteispelistä. Ostaisin suosiolla ehjän etukalvon johon voi sitten tehdä tarpeen mukaan pienen reiän.
Omassa 24":ssa oli ostettaessa lähes loppuun poljettu coated PS3 lyöntinä ja edessä ehjä coated ambassador ja soundi oli todella jyhkeäsi jytisevä. Nyt siinä on lyöntinä clear emperor ja toimii tosi hyvin niinkin. Noin isossa rummussa voi mennä jopa ambassadorillakin, etenkin jos tykkää virittää vähän kireämmälle, ja botnea löytyy silti

 
Itsekään en ole puhkonut resoa, koska tykkään saada sellaista "murahtavaa" soundia ulos ja ei ole varsinaista mikityksen tarvetta valitettavasti ollut vielä.
Hevijeejee meininki onkin sitten erikseen.
 
Tosin loppu on kumpikin kalvo jo noista. Reso on sen kymmenen vuotta vanha, melkein. Muistaakseni batterissakin on jo mieto kuoppa. PS4 Coated. Mutta basari sentään kuulostaa hyvältä... Pistää miettimään, että miltähän sen saisi investoinnilla kuulostamaan...?
Tomeissakin on orkkis Kiinan Remot. Hitto, että setin kalvotus voikin maksaa.
 
E: Eli tuo eka resonpuhkomislause viittasi siihen, että olen itsekin ymmärtänyt että soundi tulee just siitä kahden kalvon yhteispelistä.
Hitto tätä miun ulosantia. :)
 
Tänäänkin minulla on kaksi vasenta jalkaa.
markkuliini
16.03.2013 22:27:02 (muokattu 16.03.2013 22:27:19)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-Dr.DW-: Itsekään en ole puhkonut resoa, koska tykkään saada sellaista "murahtavaa" soundia ulos ja ei ole varsinaista mikityksen tarvetta valitettavasti ollut vielä.
Hevijeejee meininki onkin sitten erikseen.
 
Tosin loppu on kumpikin kalvo jo noista. Reso on sen kymmenen vuotta vanha, melkein. Muistaakseni batterissakin on jo mieto kuoppa. PS4 Coated. Mutta basari sentään kuulostaa hyvältä... Pistää miettimään, että miltähän sen saisi investoinnilla kuulostamaan...?
Tomeissakin on orkkis Kiinan Remot. Hitto, että setin kalvotus voikin maksaa.

 
Itse oon saanu soundiin lisättyä hyvää Bonhamaista keskiäänisäröä kun olen käyttänyt demppinä pelkästään huopasuikaleita molemmin puolin, ja kalvoina coated emperor/ehjä coated ambassador-yhdistelmää. Kun kalvo nousee vähän irti reunaviisteessä huovan kohdalla, niin luulen että se luo soundiin sellaista säröä mikä auttaa sitä erottumaan. Tuli siis tuosta murahduksesta mieleen. :)
 
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
-Dr.DW-
16.03.2013 22:37:55 (muokattu 16.03.2013 22:41:07)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

markkuliini: Itse oon saanu soundiin lisättyä hyvää Bonhamaista keskiäänisäröä kun olen käyttänyt demppinä pelkästään huopasuikaleita molemmin puolin, ja kalvoina coated emperor/ehjä coated ambassador-yhdistelmää. Kun kalvo nousee vähän irti reunaviisteessä huovan kohdalla, niin luulen että se luo soundiin sellaista säröä mikä auttaa sitä erottumaan. Tuli siis tuosta murahduksesta mieleen. :)
 
Joskus musiikkiliikkeessä dempattiin basari sellaisella hupasuikaleella joka meni kalvon poikki. Se oli ihan pätevä, tosin huopa olisi tällähetkellä melkeimpa mattoliikkeestä ostettava.
Eniveis, se murahdus olis ehkä matala keskiääni, enempi. Tuo basari kyllä antaa valitettavasti yläpäätä, liikaakin.
Kun koettaa nostaa batterin virettä niin (kouluarvosanoilla 6- soundista), että se olis ees jotenkin soitettavissa -soundi on kuraakin kurempi.
Vaikka mistä kohtaa huonetta kuuntelisi. Tai sitten minä en ihan oikeasti osaa virittää millään tavalla rumpua.
...Eäh, ne on laitteissa viat. =P
 
E: (edit)
 
Tänäänkin minulla on kaksi vasenta jalkaa.
On Every Street
16.03.2013 22:42:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-Dr.DW-: Joskus musiikkiliikkeessä dempattiin basari sellaisella hupasuikaleella joka meni kalvon poikki. Se oli ihan pätevä, tosin huopa olisi tällähetkellä melkeimpa mattoliikkeestä ostettava.
Eniveis, se murahdus olis ehkä matala keskiääni, enempi. Tuo basari kyllä antaa valitettavasti yläpäätä, liikaakin.
Kun koettaa nostaa batterin virettä niin, että se olis ees jotenkin soitettavissa -soundi on kuraakin kurempi.
Vaikka mistä kohtaa huonetta kuuntelisi. Tai sitten minä en ihan oikeasti osaa virittää millään tavalla rumpua.
...Eäh, ne on laitteissa viat. =P

 
Mikä resokalvo sulla on?
Ohuet (kiina)kalvot tuntuvat usein korostavan tarpeettomia ylätaajuuksia.
 
It ain't what you do, it's how you do
-Dr.DW-
16.03.2013 22:52:09 (muokattu 16.03.2013 22:57:22)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Steadybox: Mikä resokalvo sulla on?
Ohuet (kiina)kalvot tuntuvat usein korostavan tarpeettomia ylätaajuuksia.

 
No miulla on setissä melkein kymmenen vuotta vanhat kiinan remot resona. Voikohan niitä edes Amboiksi sanoa... Noh, mutta kopiot kuiteskin.
 
E: Basarissakin.
Mutta edelleen, sfiddu kun on kallista koko setin kalvotus.
Resoja en ees oo kokeillu dempata, koska battereissa on jo kerroskalvot, Pinstripet.
 
Pöntöt on 8milliä paksua 8 kerros koivua. Löytyisköhän vastaus, Clear Ambat alle ja Coatedit ylös?
Tai sitten PS3 Coatedit ylös?
 
Tänäänkin minulla on kaksi vasenta jalkaa.
On Every Street
16.03.2013 22:59:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-Dr.DW-: No miulla on setissä melkein kymmenen vuotta vanhat kiinan remot resona. Voikohan niitä edes Amboiksi sanoa... Noh, mutta kopiot kuiteskin.
 
Resokalvon vaihtaminen, ehkä hieman paksumpaan kalvoon, saattaisi auttaa tuohon yläpääongelmaan. Kannattaa myös kokeilla dempata tämänhetkistä resokalvoa enemmän.
 
It ain't what you do, it's how you do
-Dr.DW-
16.03.2013 23:02:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Steadybox: Resokalvon vaihtaminen, ehkä hieman paksumpaan kalvoon, saattaisi auttaa tuohon yläpääongelmaan. Kannattaa myös kokeilla dempata tämänhetkistä resokalvoa enemmän.
 
Hmm... Laitanpa huomenna sinne toisen liinavaatteen sisälle.
Kun en sitä sointia haluis sillä liialla rojulla dempata.
 
Tänäänkin minulla on kaksi vasenta jalkaa.
On Every Street
16.03.2013 23:06:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-Dr.DW-: Hmm... Laitanpa huomenna sinne toisen liinavaatteen sisälle.
Kun en sitä sointia haluis sillä liialla rojulla dempata.

 
Pari teipinpalaa resokalvoon auttaisi varmaan jo jonkin verran (ne voi laittaa vaikka sisäpuolelle). Sitä runkoa ei kannatane enempää dempata, eli ei varmaan kannata laittaa sinne sisälle enempää tavaraa.
 
It ain't what you do, it's how you do
-Dr.DW-
17.03.2013 01:28:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Steadybox: Pari teipinpalaa resokalvoon auttaisi varmaan jo jonkin verran (ne voi laittaa vaikka sisäpuolelle). Sitä runkoa ei kannatane enempää dempata, eli ei varmaan kannata laittaa sinne sisälle enempää tavaraa.
 
Oukei -Mie kopasen tuota, jahka seuraavan kerran kerkeän kalvon irroittamaan.
Mutta, kovasti vaikkukorvalle vaikuttaisi, että kalvotus olis paikallaan... Mutta, lupaan kyllä testiä!
 
Tänäänkin minulla on kaksi vasenta jalkaa.
On Every Street
17.03.2013 01:50:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-Dr.DW-: Oukei -Mie kopasen tuota, jahka seuraavan kerran kerkeän kalvon irroittamaan.
Mutta, kovasti vaikkukorvalle vaikuttaisi, että kalvotus olis paikallaan... Mutta, lupaan kyllä testiä!

 
Joo, voihan se olla ettei tuosta ole paljoa apua, mutta kaikenlaista kannattaa kokeilla. En minäkään mikään asiantuntija näissä virityshommissa ole, en todellakaan. Joistakin halvemmista basareista olen saanut kiinakalvon toimimaan resona ihan hyvin teippailemalla sitä vähän.
 
It ain't what you do, it's how you do
-Dr.DW-
17.03.2013 01:54:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Steadybox: Joo, voihan se olla ettei tuosta ole paljoa apua, mutta kaikenlaista kannattaa kokeilla. En minäkään mikään asiantuntija näissä virityshommissa ole, en todellakaan. Joistakin halvemmista basareista olen saanut kiinakalvon toimimaan resona ihan hyvin teippailemalla sitä vähän.
 
Mie rullan illalla avaan!
 
Tänäänkin minulla on kaksi vasenta jalkaa.
JGroover
17.03.2013 08:47:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Omaan 24x18" Yamaha Birch Customiin on jäänyt lyöntikalvoksi EMAD ja resona Yamahan orkkis mikkireiällä. Sisällä tosi ohut tyyny joka koskee molempiin kalvoihin just ja just. Soundissa on todella reilusti alapäätä, tosi vähän keskitaajuuksia ja taas reilummin ylätaajuuksia, eli napsu on mukavan selkeä kuitenkin. Sointi ei ole nopea, mut kuitenkin kohtuullisen näppärä noin isoksi rummuksi. Kuitenkin tuo rumpu on ainakin niin selkeästi "yhden (mutta hyvän) soundin rumpu" noilla kalvoilla tuolla koolla.
 
Ei siis tavallaan liity aloittajan kirjoitukseen mitenkään, koska jos Tämä aiheuttaa sellaisen tarpeen, että basarin lyöntikalvon tulisi olla erittäin soiva.
Matalalta ja sustainia mahd. paljon. Korkeamman vireen aikana botnea sais säilyä.
, niin EMAD ei ainakaan ole sinne päinkään. :)
 
http://www.sonicrevivalmusic.com/ http://www.yano.fi/
Veksi
17.03.2013 09:45:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huopanauhoja saa ainakin Soitin Laineelta!
 
marktark
17.03.2013 11:03:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Veksi: Huopanauhoja saa ainakin Soitin Laineelta!
 
Kiitos. Onkos se niin, että kaikki rumpumatsku pitää soittaen tilata Turun toimipisteestä ?
 
Play that song, not the instrument.
janneto
17.03.2013 11:23:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

marktark: Kiitos. Onkos se niin, että kaikki rumpumatsku pitää soittaen tilata Turun toimipisteestä ?
 
Ei, ostat vaan nettikaupasta. Gibraltarin merkillä löytyy huopaa:
 
http://www.soitinlaine.fi/sumuCMS/s … edot/tuote_id/4650&kategoria_id=197
 
www.captaincougar.net
Veksi
17.03.2013 15:44:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

janneto: Ei, ostat vaan nettikaupasta. Gibraltarin merkillä löytyy huopaa:
 
http://www.soitinlaine.fi/sumuCMS/s … edot/tuote_id/4650&kategoria_id=197

 
Helsingin myymälästä voi hakea, ei mene postikuluja!
 
Ernesti
17.03.2013 18:27:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä oon omissa bassorummuissa pitäny jo pari vuotta yhdistelmää lyöntipuolella emperor coated ja resona ambassador coated. Demppinä huopakaistaleet. Vanhan liiton ratkaisut vanhan liiton rumpuihin ja ainakin mä tykkään. Muilta en kyselekään.:)
Vireet enemmän kireenpuoleiset ku löysät. 24" jaksaa vähän huokaista kireempänäkin..
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «