Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Rummut: sähkörummut »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Superior Drummer softa ja sähkörummut?
1
hallu
16.03.2013 17:29:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi, superiordrummer ohjelma ja Williams TD90 sähkörummut iMac vuosimallia 2007 osX snowLeopard M-audio FastTrackPro ja Logic (tulikohan siinä nyt kaikki?). Haluaisin soittaa sähkörummuillani tuota SuperiorDrummer softaa. Vedin midipiuhan rumpujen midi outista äänikortin midi in liitäntään ja sain homman toimimaan melkein eli rummut kuulostaa miltä pitääkin ja Superiordrummerin ohjelmaikkunassa sähkörumpujen padeja vastaavat rummut reagoivat myös viruaalisesti. Semmoinen ongelma on että HiHat ei toimi oikein. Eli kun kapulalla lyö HiHatia sähkörummuissa Superior drummerissa Hihat soi aina "auki" asennossa oli pedaali pohjassa tai ei. Hihatin pedaalia polkaistaeessa tulee sellainen ääni kuin kuuluukin ja jos pedaalia polkaisee hihatiin lyönnin jälkeen se "sulkeutuu" kuten pitääkin, mutta ei pysy "kiinni" vakka pedaalia pitäisi pohjassa vaan uudella lyönnillä Hihat on taas "auki".
 
Onko tämä nyt pelkkä midinuottiongelma? jos joku tietäisi vielä miten midimappinkin toimii Superior Drummerissa. Vai onko kyse siitä että rumpuni ei lähetä pedaalista jatkuvaa viestiä että pedaali on kiinni? mäppäyksellä varmaan voisi hihatin muuttaa yksitoimiseksi, eli olisi aina "kiinni".
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
hallu
16.03.2013 18:31:32 (muokattu 16.03.2013 18:32:01)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Moi, superiordrummer ohjelma ja Williams TD90 sähkörummut iMac vuosimallia 2007 osX snowLeopard M-audio FastTrackPro ja Logic (tulikohan siinä nyt kaikki?). Haluaisin soittaa sähkörummuillani tuota SuperiorDrummer softaa. Vedin midipiuhan rumpujen midi outista äänikortin midi in liitäntään ja sain homman toimimaan melkein eli rummut kuulostaa miltä pitääkin ja Superiordrummerin ohjelmaikkunassa sähkörumpujen padeja vastaavat rummut reagoivat myös viruaalisesti. Semmoinen ongelma on että HiHat ei toimi oikein. Eli kun kapulalla lyö HiHatia sähkörummuissa Superior drummerissa Hihat soi aina "auki" asennossa oli pedaali pohjassa tai ei. Hihatin pedaalia polkaistaeessa tulee sellainen ääni kuin kuuluukin ja jos pedaalia polkaisee hihatiin lyönnin jälkeen se "sulkeutuu" kuten pitääkin, mutta ei pysy "kiinni" vakka pedaalia pitäisi pohjassa vaan uudella lyönnillä Hihat on taas "auki".
 
Onko tämä nyt pelkkä midinuottiongelma? jos joku tietäisi vielä miten midimappinkin toimii Superior Drummerissa. Vai onko kyse siitä että rumpuni ei lähetä pedaalista jatkuvaa viestiä että pedaali on kiinni? mäppäyksellä varmaan voisi hihatin muuttaa yksitoimiseksi, eli olisi aina "kiinni".

 
Vastaan itse itselleni nyt saman tien kun vastauksen ominpäin löysin. Eli homma menee kaikessa lyhykäisyydessään niin, että kannattaa ladata superiordrummeriin kaikki tarjolla olevat päivtykset, niin ohjelmaan ilmestyy midimappaustoiminto, joka toimii niinkin yksinkertaisesti, että valitaan vain drummerista haluttu rumpu ja painetaan"learn" painike alas ja lyödään sähkörummuissa vastaavaa padia. Logicissa superiosdrummer asettuu logicin ja rumpujen väliin tulkiten sen midisignaalina jaliimaillen soundifontit ja siinähän on todella monipuolisia toimintoja eli soitetaan vaan se raita ihan normaalisti ja ruuvataan tsoundit mieleiseksi, niin saapi mekäläinen maallikkokin tosi hyvä soundisia rumpuraitoja:-) suosittelen. Softa voi tuntua vähän kalliilta, mutta on kyllä hintansa väärti ja tämä menee ainakin itselläni hankintaan heti jos kaverini haluaa lisenssinsä takaisin.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
-Dr.DW-
16.03.2013 20:05:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Vastaan itse itselleni nyt saman tien kun vastauksen ominpäin löysin. Eli homma menee kaikessa lyhykäisyydessään niin, että kannattaa ladata superiordrummeriin kaikki tarjolla olevat päivtykset, niin ohjelmaan ilmestyy midimappaustoiminto, joka toimii niinkin yksinkertaisesti, että valitaan vain drummerista haluttu rumpu ja painetaan"learn" painike alas ja lyödään sähkörummuissa vastaavaa padia. Logicissa superiosdrummer asettuu logicin ja rumpujen väliin tulkiten sen midisignaalina jaliimaillen soundifontit ja siinähän on todella monipuolisia toimintoja eli soitetaan vaan se raita ihan normaalisti ja ruuvataan tsoundit mieleiseksi, niin saapi mekäläinen maallikkokin tosi hyvä soundisia rumpuraitoja:-) suosittelen. Softa voi tuntua vähän kalliilta, mutta on kyllä hintansa väärti ja tämä menee ainakin itselläni hankintaan heti jos kaverini haluaa lisenssinsä takaisin.
 
Minkälaisen kokonaislatenssin oot tuolla setupilla saanut ja millaisella sampleratella?
Käykö sinulla rutisemaan ja pätkimään penemmällä sampleratella?
 
Tänäänkin minulla on kaksi vasenta jalkaa.
hallu
16.03.2013 20:32:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-Dr.DW-: Minkälaisen kokonaislatenssin oot tuolla setupilla saanut ja millaisella sampleratella?
Käykö sinulla rutisemaan ja pätkimään penemmällä sampleratella?

 
Nyt täytyy tunnustaa, että olen vähän pihalla näistä smplerateista sun muista???? tota noin latenssiasetuksissa on valittuna puskurin koko 256, joka lienee oletusarvo. Käsittääkseni latenssia saa (ainakin logicissa) lyennettyä pienentämällä puskuria. Tässä en ole vielä kokenut tarpeelliseksi sitä pienentää, koska latenssi on näinkin niin lyhyt että en aluksi huomannut sitä lainkaan ja tarkkaan kuunneltuna siinä varmaan jokunen millisekunti lienee, mutta en kokenut sitä häiritsevänä. En tiedä mistä ne millisekunnit tarkkaan näkisi joten tarkkaa latenssia en osaa sanoa. Ainakaan vielä ei ole mitään pätkimistä ollut, vaan ihan jouhevasti on setti toiminut.
 
Olen nyt alussa vain leijunut noista hyvistä tsaundeista:-) ja luurit päässä kun soittaa, niin on ihmeellisen aidon ja hienon tuntuinen tilavaikutelma ja rummut kuulosta luonnollisilta:-). Tässä pitää tietenkin teidän kokeneiden huomata, että minun verrokkina on huonot sähkörummut joissa ei ole käytännössä minkäänlaisia tilavaikutelmia tai mallinnuksia. Tämän vehkeen tsaundit on suorastaan liian hyvät:-D (pitää jotenkin saada huononnettua, että saa uskottavia demoja).
 
Ainoa mikä tuossa oli vähän työlästä, niin tuo täysiasennus kesti varmaan kuustuntia (viisi cd/dvd levyä kamaa). Aika helposti se sitten löytyi Logicista ja nyt päivän sen kanssa ruuvailtua alkaa käytön logiikka hiljalleen avautua. On tässä tietenkin paljon asioita jotka eivät vielä ole avautuneet.
 
Ei ne latenssit kyllä mitään kovin pitkiä voi olla, kun ei niihin tule kiinnittäneeksi lainkaan huomiota. Ehkä ne alkaa ajan kanssa sitten enmmän kiinnittämään huomiota. En kuitenkaan ole oikea rumpali vaan kitara on pääsoittimeni ja opettelen rumpuja soittamaan siinä tarkoituksessa, että voin itse soittaa rumpuraidat demoihini. Ja tottakai rumpujen soitto on muutenkin kehittävää ja hauskaa.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
-Dr.DW-
16.03.2013 20:47:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Nyt täytyy tunnustaa, että olen vähän pihalla näistä smplerateista sun muista???? tota noin latenssiasetuksissa on valittuna puskurin koko 256, joka lienee oletusarvo. Käsittääkseni latenssia saa (ainakin logicissa) lyennettyä pienentämällä puskuria. Tässä en ole vielä kokenut tarpeelliseksi sitä pienentää, koska latenssi on näinkin niin lyhyt että en aluksi huomannut sitä lainkaan ja tarkkaan kuunneltuna siinä varmaan jokunen millisekunti lienee, mutta en kokenut sitä häiritsevänä. En tiedä mistä ne millisekunnit tarkkaan näkisi joten tarkkaa latenssia en osaa sanoa. Ainakaan vielä ei ole mitään pätkimistä ollut, vaan ihan jouhevasti on setti toiminut.
 
Olen nyt alussa vain leijunut noista hyvistä tsaundeista:-) ja luurit päässä kun soittaa, niin on ihmeellisen aidon ja hienon tuntuinen tilavaikutelma ja rummut kuulosta luonnollisilta:-). Tässä pitää tietenkin teidän kokeneiden huomata, että minun verrokkina on huonot sähkörummut joissa ei ole käytännössä minkäänlaisia tilavaikutelmia tai mallinnuksia. Tämän vehkeen tsaundit on suorastaan liian hyvät:-D (pitää jotenkin saada huononnettua, että saa uskottavia demoja).
 
Ainoa mikä tuossa oli vähän työlästä, niin tuo täysiasennus kesti varmaan kuustuntia (viisi cd/dvd levyä kamaa). Aika helposti se sitten löytyi Logicista ja nyt päivän sen kanssa ruuvailtua alkaa käytön logiikka hiljalleen avautua. On tässä tietenkin paljon asioita jotka eivät vielä ole avautuneet.
 
Ei ne latenssit kyllä mitään kovin pitkiä voi olla, kun ei niihin tule kiinnittäneeksi lainkaan huomiota. Ehkä ne alkaa ajan kanssa sitten enmmän kiinnittämään huomiota. En kuitenkaan ole oikea rumpali vaan kitara on pääsoittimeni ja opettelen rumpuja soittamaan siinä tarkoituksessa, että voin itse soittaa rumpuraidat demoihini. Ja tottakai rumpujen soitto on muutenkin kehittävää ja hauskaa.

 
Pakko on kyllä olla varauksetta samaa mieltä noista soundeista sinun kanssa!
Käytätkö mitä soundipankkia? Onko se N.Y Avatar Vol. 1,2 vaiko 3?
Tuo Metal Foundry SDX on kans makean kuuloinen, mitä olen sitä kerennyt hiukkasen katsomaan.
Solid Rock SDX:ssä on sämplätty Jeff Ocheltree:n Spirit of 2002 virppa! Se on kans aika jännä!
Tosin vaikuttaa hiukan, että se pankki lataa siihen SD moottoriin niin villit asetukset, että siihen tulee ihan hullua kaikua. Eiköhän senkin saane tilamikkejä säätämällä pienennettyä.
 
Noh, minäkään en todellakaan mikään kokenut rumpali/muutenkaan ole. Härväilen vaan näitä, että olisi valmiudet tehdä studiotasoista kämpillä...
Itse pyöritän VSTi:tä Cubasella ja vanhalla PC:la.
ASIO4All ajuri puhuu Sampleratesta, bufferi on erikseen.
Minun latenssit on n. 3ms sisään ja sama ulos.
Eli kaikkiaan hiukan reilua kuutta kokonaisuudessaan. Se hieman jo tuntuu soitettaessa, pitää vaan fiilistellä että olisi iso areena=D
Tosin ASIO Full Duplex ajurilla sisäänpäin latenssiksi näyttää 0,00ms?
Ulospäin onkin sitten jo 32 ja risat ms.
 
Tänäänkin minulla on kaksi vasenta jalkaa.
-Dr.DW-
16.03.2013 20:56:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ainiin ja Toontrackin sivuilta saa ladattua ainakin PC:lle tuon SD:n standalone softan, ns. live tilanteisiin!
 
Tänäänkin minulla on kaksi vasenta jalkaa.
hallu
16.03.2013 21:53:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-Dr.DW-: Pakko on kyllä olla varauksetta samaa mieltä noista soundeista sinun kanssa!
Käytätkö mitä soundipankkia? Onko se N.Y Avatar Vol. 1,2 vaiko 3?
Tuo Metal Foundry SDX on kans makean kuuloinen, mitä olen sitä kerennyt hiukkasen katsomaan.
Solid Rock SDX:ssä on sämplätty Jeff Ocheltree:n Spirit of 2002 virppa! Se on kans aika jännä!
Tosin vaikuttaa hiukan, että se pankki lataa siihen SD moottoriin niin villit asetukset, että siihen tulee ihan hullua kaikua. Eiköhän senkin saane tilamikkejä säätämällä pienennettyä.
 
Noh, minäkään en todellakaan mikään kokenut rumpali/muutenkaan ole. Härväilen vaan näitä, että olisi valmiudet tehdä studiotasoista kämpillä...
Itse pyöritän VSTi:tä Cubasella ja vanhalla PC:la.
ASIO4All ajuri puhuu Sampleratesta, bufferi on erikseen.
Minun latenssit on n. 3ms sisään ja sama ulos.
Eli kaikkiaan hiukan reilua kuutta kokonaisuudessaan. Se hieman jo tuntuu soitettaessa, pitää vaan fiilistellä että olisi iso areena=D
Tosin ASIO Full Duplex ajurilla sisäänpäin latenssiksi näyttää 0,00ms?
Ulospäin onkin sitten jo 32 ja risat ms.

 
Okei, mulla näyttäisi olevan käytössä N.Y Avatar 1.3.1 ja noista samplerateista en ole edlleenkään löytänyt mitään tietoa. en myöskään tiedä minkälaisia ajureita tuossa on. Mulla on vain äänikortin valmistajan sivuilta ladattu äänikorttiajuri enkä tiedä onko se ASIO vai mikä.
 
Tuon softan mahdollisuuksiin ja noihin soundeihin olen vasta tutustumassa, mutta kuten jo todettua olen alussa hvyin vaikuttunut niistä. Tämän softan säädettävyys näyttää myös tarjoavan itselleni ennennäkemättömät työkalut soundien ja rumpuraitojen säätämiseen ja niiden luomiseen. Löytyy luuppejä joka lähtöön että sen rumpuraidan voi kasata niistäkin jos omat soittotaidot loppuu kesken:-). Periaatteesta kyllä pyrin soittamaan itse kaiken (se kotikutoisuus kuuluu kohdallani asiaan). tuoltahan löytyy vaikka mitä mikrofonien asetteluita sun muita, melkein kuin oikeassa studiossa työskentelisi:-D.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
-Dr.DW-
16.03.2013 22:01:19 (muokattu 16.03.2013 22:02:01)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Okei, mulla näyttäisi olevan käytössä N.Y Avatar 1.3.1 ja noista samplerateista en ole edlleenkään löytänyt mitään tietoa. en myöskään tiedä minkälaisia ajureita tuossa on. Mulla on vain äänikortin valmistajan sivuilta ladattu äänikorttiajuri enkä tiedä onko se ASIO vai mikä.
 
Tuon softan mahdollisuuksiin ja noihin soundeihin olen vasta tutustumassa, mutta kuten jo todettua olen alussa hvyin vaikuttunut niistä. Tämän softan säädettävyys näyttää myös tarjoavan itselleni ennennäkemättömät työkalut soundien ja rumpuraitojen säätämiseen ja niiden luomiseen. Löytyy luuppejä joka lähtöön että sen rumpuraidan voi kasata niistäkin jos omat soittotaidot loppuu kesken:-). Periaatteesta kyllä pyrin soittamaan itse kaiken (se kotikutoisuus kuuluu kohdallani asiaan). tuoltahan löytyy vaikka mitä mikrofonien asetteluita sun muita, melkein kuin oikeassa studiossa työskentelisi:-D.

 
Veit kyllä jalat suustani!
En oo noihin looppeihin tutustunut ensinkään, vielä.
Kyllä, se on ihan "ketun" upea softa ja menee varmasti aikaa että ne kaikki hienoudet sieltä avautuu.
 
Ainiin jos löydät siitä omasta DAW:ista sellaisen option kuin: "Snap MIDI to grid" (tms.), klikkaa se pois. Onnistuu sellainen groovauskin ja ei ole niin kvantisoidun tuntoista!
 
E:typo
 
Tänäänkin minulla on kaksi vasenta jalkaa.
hallu
16.03.2013 22:07:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-Dr.DW-: Veit kyllä jalat suustani!
En oo noihin looppeihin tutustunut ensinkään, vielä.
Kyllä, se on ihan "ketun" upea softa ja menee varmasti aikaa että ne kaikki hienoudet sieltä avautuu.
 
Ainiin jos löydät siitä omasta DAW:ista sellaisen option kuin: "Snap MIDI to grid" (tms.), klikkaa se pois. Onnistuu sellainen groovauskin ja ei ole niin kvantisoidun tuntoista!
 
E:typo

 
Ok kiitos vinkistä:-)
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «