Aihe: Voice of Finland
1 2 3 4 571 72 73 74 75112 113 114 115 116
sepisti
15.03.2013 21:50:51
Dream_eater: Kähönen sais jatkaa.

Kuka hiton lauri?

Varmaa ramsuksen...

Kyllä mä petyin Kähöseen.
sepisti
15.03.2013 21:58:02
eino mutku: Elan ja Paulan ilmeet kertoi kaiken.

Joo, kyllä kansa tietää. Harmittaa Savion puolesta.
Osteri
15.03.2013 21:59:12
Huomaan että olen lukinnut itseni kuuntelemaan suvereenia laulajaa Inga Söder. Kuivakin biisi alkaa kuulostamaan namilta kun daami vetää. Wow!

Jone Ullakolla tiukka american style, toimii. Yleisesti ottaen olen aika samaa mieltä muistakin jatkoon menijöistä.
Kirjoitan.....siis ehkä en just nyt soita....
Boyakasha
15.03.2013 22:54:31
Dream_eater: Kuka hiton lauri?

http://www.youtube.com/watch?v=Di0i6v6MZfk
Leka28
16.03.2013 00:01:56
Mitenkään enempää selittelemättä selitän silti: Mä koen tän ohjelman musatuottajana että blind- ja battlevaihe on bändin osalta laulukilpailun säestämistä ja jos lähtee muuttamaan biisiä =tekemään arria niin pitää esim battlevaiheessa tehdä molemmille sopivia juttuja. Muutenkin liiallinen keuliminen kuuluu sitten tähän Live-vaiheeseen jossa me ei olla enää laulukilpailun säestäjiä vaan artistin bändi joka ottaa myös osaa asioihin.

Tää siis mun visio miten oon tätä lähtenyt rakentamaan.

Yt: L-K Taipale, VoF-musatuottaja
JCM
16.03.2013 04:23:21

Leka28: Mitenkään enempää selittelemättä selitän silti: Mä koen tän ohjelman musatuottajana että blind- ja battlevaihe on bändin osalta laulukilpailun säestämistä ja jos lähtee muuttamaan biisiä =tekemään arria niin pitää esim battlevaiheessa tehdä molemmille sopivia juttuja. Muutenkin liiallinen keuliminen kuuluu sitten tähän Live-vaiheeseen jossa me ei olla enää laulukilpailun säestäjiä vaan artistin bändi joka ottaa myös osaa asioihin.

Asiaa Lenni. Sun ei tartte selitellä yhtään mitään, mutta aivan hemmetin hienoa, että viitsit osallistua aiheeseen ja sanoa sanottavasi.

Respect!
Boyakasha
16.03.2013 07:17:40
Leka28: Mitenkään enempää selittelemättä selitän silti: Mä koen tän ohjelman musatuottajana että blind- ja battlevaihe on bändin osalta laulukilpailun säestämistä ja jos lähtee muuttamaan biisiä =tekemään arria niin pitää esim battlevaiheessa tehdä molemmille sopivia juttuja. Muutenkin liiallinen keuliminen kuuluu sitten tähän Live-vaiheeseen jossa me ei olla enää laulukilpailun säestäjiä vaan artistin bändi joka ottaa myös osaa asioihin.

Upeasti hoidettu kaikin tavoin, FULL RESPECT!
Tellervo
16.03.2013 09:05:50 (muokattu 16.03.2013 21:22:27)
Mun mielestä Niina Kähönen oli valinnut liian vaikean biisin, koska se ei nyt ihan kokonaisuudessaan mennyt, mutta noin yleensä ottaen äänensä on minun makuuni varmaan paras ja miellyttävin näistä. Hehkutettua Inga Söderiäkään en oikein jaksa kuunnella. Kaipaan lämpöä ja sävykkyyttä, ja Kähösessä sitä tuntuu olevan aidon sorttisesti.

Voi olla että se vähäkin mielenkiinto mitä olen tätä kautta kohtaan osoittanut alkaa nyt loppua kohti lopahtaa. En vain koe saavani näiltä laulajilta niin paljon että jaksaisin keskittyä. Mulle ei ole tapahtunut sitä ilmiötä mitä tapahtuu kun tuota/tuollaista sarjaa seuraa tiiviisti: alkaa vertailla laulajia sarjan sisällä, keskenään ja suhteessa aiempiin esityksiinsä. Minä taas vertailen heitä ympäröivään todellisuuteen, ja kun ajattelen kaikkea sitä musiikkia mitä maailmalla on tarjota, valitsen mieluummin jotain muuta kuunneltavaa.

Tarkoitukseni ei ole olla tyrmäävä, mutta minusta monet mielenkiintoisimmat ja aidosti vakuuttavimmat laulajat on karsittu tästä kilpailusta matkan varrella pois, joten jäljellä on lähinnä karaoketasoisia esityksiä, jos ihan objektiivisesti ja kiihkottomasti arvioidaan. Varmasti sellainen on ihan hyvää koko kansan viihdettä, mutta minä kaipaan kuuntelemiltani laulajilta enemmän.
tsugaru
16.03.2013 09:49:38
Tellervo:Voi olla että se vähäkin mielenkiinto mitä olen tätä kautta kohtaan osoittanut alkaa nyt loppua kohti lopahtaa. En vain koe saavani näiltä laulajilta niin paljon että jaksaisin keskittyä. Mulle ei ole tapahtunut sitä ilmiötä mitä tapahtuu kun tuota/tuollaista sarjaa seuraa tiiviisti: alkaa vertailla laulajia sarjan sisällä, keskenään ja suhteessa aiempiin esityksiinsä. Minä taas vertailen heitä ympäröivään todellisuuteen, ja kun ajattelen kaikkea sitä musiikkia mitä maailmalla on tarjota, valitsen mieluummin jotain muuta kuunneltavaa.

Samantapaisia mietteitä eilisenkin esityksistä, joista ei parhaalla tahdolla tai viihteen nimissäkään löydy kosketuspintaa, niin hehkutettuja kuin jotkin niistä olivatkin.
"Auringon kautta, tämä humalainen mörkö on kavala. Kun jumala nukkuu, se varastaa jumalan pullon." William Shakespeare
Rhapa
16.03.2013 09:50:22
Karaoke on tosiaan se, mitä tuosta eilisestä tuli mieleen.
Tellervo
16.03.2013 09:57:09
tsugaru: Samantapaisia mietteitä eilisenkin esityksistä, joista ei parhaalla tahdolla tai viihteen nimissäkään löydy kosketuspintaa, niin hehkutettuja kuin jotkin niistä olivatkin.

Esitys jonka kerrottiin iltapäivälehdessä herkistäneen kyyneliin ei herättänyt minussa yhtään mitään. Uskon että tässä juuri on kyse siitä sarjailmiöstä - tuomarit herkistyivät ehkä koska he ovat seuranneet ko. laulajan taivalta ja muiden laulajien esityksiä. Herkistyminen tapahtuu aina myös suhteessa tilanteeseen. Minulla ei viiksikarvakaan värähtänyt.
Osteri
16.03.2013 10:24:08
Tellervo: kun ajattelen kaikkea sitä musiikkia mitä maailmalla on tarjota, valitsen mieluummin jotain muuta kuunneltavaa. .....minusta monet mielenkiintoisimmat ja aidosti vakuuttavimmat laulajat on karsittu tästä kilpailusta matkan varrella pois, joten jäljellä on lähinnä karaoketasoisia esityksiä...

Minä taasen koen kilpailun vain paranevan. Vertailukohtaa laulajien tasosta voi ottaa vaikka jostain ameriikan laululohjelmasta. Näissä Suomen laulajissa on muutama joka pärjäisi vaikka ameriikan kilpailuissakin ja siksi mielestäni mistään karaokebaarin laulajista ei todellakaan ole kyse.

Kysehän on laulutaidon kilpailusta pop-rock genressä, eikö? Siksi on oikein että vertaileminen tapahtuu sellaisella musiikilla minkä pohjalta niin moni muukin artisti on kuuluisuuteen ponnahtanut. Kyllä minäkin muutakin musaa paljon kuuntelen mutta näissä kilpailuissa valtavirta on ok ja viihteellistä.

Kyllähän se tietysti harmittaa että Laura Savio putosi, mutta olihan se esityskin aika hepponen biisistä jossa laulussa pitäisi olla hieman enemmän särmää mukana. Se, että Iltalehti kirjoittaa" putoamisen olleen yllätys koska Savio valloitti monet jo olemuksellaan" on ulkomusiikillinen seikka, eikä sellaisella jatkoon pidäkään mennä. Minusta Try ei sopinut Saviolle ja sen takia putosi.

Leka28: Bändin linjan suunnittelu on ihan oikea. Vielä kun saisi sen Monroenkin kuuntelemaan laulajia eikä fanittamaan rumpufillejä, niin jäisi vaikutelma että kaikkien huomio tässä vaiheessa onkin laulajissa täyspainoisesti.

Eipä muuta. Tällaista tässä aamiaisen keskellä. Hyvää ja aurinkoista päivää kaikille! Lauletaan taas hieman :)
Kirjoitan.....siis ehkä en just nyt soita....
sirdickyj
16.03.2013 12:01:06
Aivan vitun kornia kehua noita laulajia ku ei oo mitään syytä. Jone U ollut eka kova tässä perjantain lähetyksessä.

Ei lähde niin ei lähde. Ei jäljittely eikä muu.

Mussuttajille tiedoksi että tää koko hommahan perustuu jäljittelyyn. Jos haluaa tehdä omaa niin ei mee tollaseen kisaan. Ja omaa tai persoonallista esitystä ei tee se että vetää falskisti.

Sen verran saa jäljitellä että tavoitteled yhteisesti sovittuja nuotteja. Onneksi tiedämme että tää kisa ei kerro mitään suomen laulajien tasosta. Paitsi sen että kapeaa on otanta. Yksilön kannalta sillä ei oo mitään väli.
It's the singer, not the song.
sirdickyj
16.03.2013 12:06:10
Monroen valinnat tosiaan vallan erikoisia. Tonedeaf?
It's the singer, not the song.
kk80
16.03.2013 12:51:00
Kyllähän se tietysti harmittaa että Laura Savio putosi, mutta olihan se esityskin aika hepponen biisistä jossa laulussa pitäisi olla hieman enemmän särmää mukana.

Saviolta olisi kyllä odottanut vähän enemmän. VOF soi lähinnä taustalla mutta jotenkin kuulosti yllättävän hapuilevalta toi veto. Myös punaiset nahkahousut puuttuivat.
Pro Helminen. Raipe Vancouveriin 2010!
tiukkapipo
16.03.2013 13:48:34
Nyt tuli Jonesta mieleen se Tupunan mainitsema "bluesjamit kavereiden kanssa" -mielikuva, ihan kelpo suoritus sinänsä.

Mielenkiinnolla odotan Ingalta jotain herkempää biisiä. Nyt kun solistit vetävät vain yhden biisin, niin maneerit eivät niin kovin paljon haittaa, mutta vähän alkaa jo nyt tökkiä hiljempaa laulaessa Ingan tapa lopettaa-aah jokainen-nnhhh fraasi-iiihhh ähkäisyynnnnhhh, jossa päästetään "ilmat pihalle" eli jännite purkautumaan vähän turhan äänekkäästi - vähän kaipaisin sellaista inhalare la voce -tyyppistä laulua, ehkä sellaista kuullaan vielä jossakin herkemmässä biisissä. En usko enkä toivo, että Inga olisi mikään one trick pony -laulaja kailottamalla aina kovaa ja korkealta. (Vähän myös ihmetyttää Ingan ja joidenkin muidenkin laulajien "manuaalinen kompressointi" - tapa repiä mikkiä kauemmas huippukohdissa ja menettää samalla proximityä - jos lauletaan korkealta kovaa ja siihen kerrankin joku pystyy hyvin, niin miksei sitten anna sen myös kuulua kunnolla, kun samoissa kohdissa bändistäkin kuitenkin lähtee enemmän ääntä? Asiahan on hieman eri silloin kun laulaa pienessä tilassa pikkukamoilla ja kitarasäestyksellä.)

Railio on nyt hyvässä nosteessa - tuntuu että yleisö syttyy jo ennen kuin mies edes ehtii avata suutansa - aikamoinen laulusuorituskin kipeällä kurkulla.

Bändi soitti jälleen hyvin, ja miksaus ja sounditkin kuulostivat hyville. Millaisen hilavitkuttimen läpi ne kahden naisen taustalaulut menevät, kun kuorot kuulostivat niin muhevan paksuille esim. Railion biisissä?
Tupuna
16.03.2013 14:07:27
tiukkapipo: Nyt tuli Jonesta mieleen se Tupunan mainitsema "bluesjamit kavereiden kanssa" -mielikuva, ihan kelpo suoritus sinänsä.

Heh :) No niinpä. Samat olot tuli itsellekin. Mutta en minä tosiaan mitään vikaa Jonessa näe, ei vaan uppoa tyylinsä mulle niin sanotusti ollenkaan. Hyvä jos joku tykkää, ehkäpä Jonen ikäisille ukoille kelepoo.

Laura Savion tippuminen harmitti. Liekö flunssassa ja kurkunpääntulehduksessa vika, mutta mielestäni kertsit olisi voinut vetää tykimminkin. Selvästi oli nyt sairautta kuultavissa kun ei revittelyt lähteneet. Sellainen tasapaksu suoritus. Eniten minä kuitenkin Saviossa koko porukasta artistiutta aistin. Se äänenväri - aivan ihanan tumma! Toivottavasti levy-yhtiöt nappaavat Savion as soon as possible. Stara-ainesta.

Niina Kähönen on erinomainen laulaja, mutta olihan tuo Vision of love aikamoista huutamista. Ei ollut nautinto kuunnella.

Ensi viikolla kyllä jännittää taas varsinkin Elan joukkueen puolesta, kun vuorossa ovat upeat Ike, Jepa ja Tomas. Elalla vaan on niin kova jengi että hatuttaa, kun Tähkän huonommasta joukkueesta pääsee jatkoon keskinkertaisia laulajia ja Elan superlahjakkuudet putoavat yksi toisensa jälkeen. Prkl.
ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT!
Eddie
16.03.2013 14:20:36 (muokattu 16.03.2013 14:24:33)

Elan ilme kyllä kerto kaiken, kun Savio tippui! :D Halusi selkeästi Ingan ja Lauran jatkoon. Taktikoi ja uskoi siihen, että Savio pääsee yleisöäänillä jatkoon.
Ostetaan soittotaito.
Feline
16.03.2013 14:27:14 (muokattu 16.03.2013 14:35:46)
Voih. Näin maallikkona, epämusikaalisena ja mitään mistään ymmärtämättömänä junttina olen nyt miettinyt Niinaa ja Lauraa. Molemmat hyviä laulajia, kuten nyt suurin osa tuolla olevista muutenkin on. Molemmilla kuitenkin eilinen oli vähän kökkö. Niinalla liian vaikea (ja kailottava, minusta N ei osaa kailottaa silleen et kuulostais kivalta) biisi ja Lauralla liian paska biisi. Sen tosin voin sanoa, että enemmän tykkäsin tuosta Lauran versiosta kuin Pinkin versiosta, tulkinta kuitenkin jäi hyvin littanaksi, eikä Laura saanut esiin parhaita puoliaan :( Olisin toivonut biisiksi jotain tunnelmallisempaa soul/r'n'b:tä tai jotain... Itse huomasin lisäksi jatkuvia epävireisyysjaksoja, mutta voi olla, että olen itse epävireessä, koska muut eivät ole niitä havainneet. Niinalla taas meni välistä huutamiseksi ja välistä hieman epävireiseksi, mutta ei ollut kuitenkaan omaan korvaan pitkiä epävirejaksoja :D (hitto tätä mun kuvailua, mutta ehkä nyt ymmärrätte miksi me tavikset tehdään, äänestetään ja kuunnellaan mitä me nyt ikinä kuunnellaakin :D ). Niinan esitys oli fiboistaan huolimatta kiinnostavampi ja monivivahteisempi, kun taas Lauralla hieman littana esitys (voi johtua siitä flunssasta, mutta semmosta se elämä on! Mieki soitan pianoa vielä huonommin ku normaalisti jos sormet paketissa :D ), joten pitkin hampain olen samaa mieltä kuin "suuri yleisö", eli Niina jatkoon.

Ens viikolla sitten taas Elalta kova tiimi. Itse fanitan Ikeä...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)