Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Konkkamikkiä max 800 euroa
1
GrooverMan
29.11.2012 11:20:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suositelkaa isokalvoista konkkaa, hintaluokka 800 euroa tai mielellään alle.
 
Pääasiassa laululle tarkoitettu, ei tarvetta muille suuntakuvioille kuin hertta, mutta ei toki haittaa jos muitakin löytyy. Oma mieltymys saundeissa on enemmän vintage kuin moderni, mutta yleishyvää mikkiä haen, en mitään vintage-mojoa.
 
Tällä hetkellä himaäänittelyissä Röde NT1-A, eli siihen pitäisi parannusta hakea. Sais olla erityisesti tasaisempi taajuusvasteeltaan.
 
"We can only open the doors - we can't drag people through." - Jim Morrison
Mikael
29.11.2012 11:24:43 (muokattu 29.11.2012 11:31:18)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Audio-Technica AT 4047 jää vähän alle ja AKG C414 menee vähän yli. Molemmat ihan mahtavia mikkejä joilla mä voisin äänittää tyytyväisenä melkein mitä tahansa. AT ehkä noista snadisti vintageen kallellaan soundin puolesta.
 
http://eu.audio-technica.com/en/pro … ct.asp?catID=3&subID=20&prodID=3698
 
Ennen ei ollut mitään - nyt on.
GrooverMan
29.11.2012 12:01:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikael: Audio-Technica AT 4047 jää vähän alle ja AKG C414 menee vähän yli. Molemmat ihan mahtavia mikkejä joilla mä voisin äänittää tyytyväisenä melkein mitä tahansa. AT ehkä noista snadisti vintageen kallellaan soundin puolesta.
 
http://eu.audio-technica.com/en/pro … ct.asp?catID=3&subID=20&prodID=3698

 
Toi AT4047 oli yks jota kattelin jo aiemmin, vaikuttaa hyvältä vaihtikselta. Onko näkemystä noista astetta edullisemman hintaluokan Audio Technicoista kuten AT 4040:sta?
 
"We can only open the doors - we can't drag people through." - Jim Morrison
dewil
29.11.2012 12:16:37
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AT, tai toinen suosikkini: http://www.thomann.de/fi/mojave_ma_301fet.htm
 
Dont Clone The Beat. Own The Beat.
Mikael
29.11.2012 13:30:33 (muokattu 29.11.2012 13:46:45)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

GrooverMan: Toi AT4047 oli yks jota kattelin jo aiemmin, vaikuttaa hyvältä vaihtikselta. Onko näkemystä noista astetta edullisemman hintaluokan Audio Technicoista kuten AT 4040:sta?
 
On. Molemmat (4033 ja 4040) on hyviä mikkejä ja mun mielestä hintaluokkansa parhaimmistoa yhdessä AKG C4000b:n kanssa. Noitahan sais tolla rahalla jo kaksi eli mainion stereoparin joka olis käyttistä moneen hommaan...
 
Ennen ei ollut mitään - nyt on.
Tommy Voltage
29.11.2012 16:26:56
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Entä mites tuo Neumannin tlm103 on tippunut porukalle?
 
Itsellä myös harkinnassa otsikon mukainen hankinta (~800e) ja tällä hetkellä yllä mainittu on ollut vahvimpana vaihtoehtona. Pääpaino mikrofonin käytöllä laulu.
 
GrooverMan
29.11.2012 17:28:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tommy Voltage: Entä mites tuo Neumannin tlm103 on tippunut porukalle?
 
Itsellä myös harkinnassa otsikon mukainen hankinta (~800e) ja tällä hetkellä yllä mainittu on ollut vahvimpana vaihtoehtona. Pääpaino mikrofonin käytöllä laulu.

 
Mä oon käyttänyt tota jonkin verran muutama vuos sitten. Ehdottomasti hyvä mikki, mutta jotenkin oon miettinyt että hinnassa on "Neumann-lisä". Tää on vaan tällanen mielikuva, Neumann on NIMI, ja oli pitkään suunnilleen yksi ylitse muiden. Luulisin että muilla valmistajilla on enemmän nälkää tehdä hyvää mikkiä kustannustehokkaasti. Tosin tääkin taitaa muuttunut monien muiden rynnätessä eturiviin ja kilpailun kovennuttua.
 
"We can only open the doors - we can't drag people through." - Jim Morrison
Mikael
29.11.2012 19:17:49 (muokattu 29.11.2012 19:21:06)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tommy Voltage: Entä mites tuo Neumannin tlm103 on tippunut porukalle?
 
Tässä keskustelussa vähän aikaa sitten oli asiaa tästä neukusta ja muutenkin koko aiheesta:
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=16&t=212315&o=0
Ite oon edelleen sitä mieltä että TLM103 on mainio mikrofoni.
 
Ennen ei ollut mitään - nyt on.
GrooverMan
29.11.2012 20:51:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikael: Tässä keskustelussa vähän aikaa sitten oli asiaa tästä neukusta ja muutenkin koko aiheesta:
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=16&t=212315&o=0
Ite oon edelleen sitä mieltä että TLM103 on mainio mikrofoni.

 
Joo tossa tuli asiaa monelta puolelta ja vaikea kuvitella että metsään menis valinta jos tollasen ostaa.
 
Samaisessa ketjussa oli puhetta Mojave MA-201 mikistä, onko sulla Mikael sellanen? Tää on mulle tuntematon tapaus, mutta jos tosiaan on U47fetin kaltainen, olen kovasti kiinnostunut. Sitä aitoa asiaa oon käyttänyt ja se on hyvä. Lievästi sanottuna.
 
"We can only open the doors - we can't drag people through." - Jim Morrison
Mikael
29.11.2012 21:07:41 (muokattu 29.11.2012 21:08:54)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

GrooverMan: Samaisessa ketjussa oli puhetta Mojave MA-201 mikistä, onko sulla Mikael sellanen? Tää on mulle tuntematon tapaus, mutta jos tosiaan on U47fetin kaltainen, olen kovasti kiinnostunut. Sitä aitoa asiaa oon käyttänyt ja se on hyvä. Lievästi sanottuna.
 
Eipä oo ei, mutta nuo Mojavet vaikuttaa kovasti kiinnostavilta mikeiltä. Käsittääkseni myös tuossa AT4047:ssa on tavoiteltu juurikin U47fet-tunnelmia, mihin tuo 47-numerointikin vähän viittaa.
 
"Transformer-coupled output and specially tuned element provide sonic characteristics reminiscent of early F.E.T. studio microphone designs"
 
Ennen ei ollut mitään - nyt on.
drtdg
15.03.2013 12:19:14
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pienikalvoisen konkasta audixilta vx-5, kokemuksia?
 
keyboardplayer
15.03.2013 13:50:54
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AT-4040:n puolesta täältä hehkutusta. Vintagea en tuosta löydä kyllä juurikaan, mutta laululla ja akkarilla toiminut loistavasti.
dewil
15.03.2013 15:59:13
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä oon puljaillu jonnin verran tuolla Mojaven isokalvosella putkimallilla ja se on ehana!
Sen voi lyödä minkä vaan äänilähteen eteen ja priimaa pukkaa.
Toudella luonnollinen ja detaljoiva soundi.
 
Dont Clone The Beat. Own The Beat.
CarlosJones
15.03.2013 16:03:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Multa vois lähteä 4047 sv/sm myyntiin. Tosin pitäis löytää jotain ostettavaa taas tilalle :) Tykkään kyllä mikistä, mutta etsin tällä hetkellä vähän erilaista soundia.
 
HateHalon
17.03.2013 15:29:15
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyl mie tuota c414 ulssiakin suosittelen käytettynä etsimään. Itse tykkään kovasti, varsinkin kun Grooverman kuvitteli makua enemmän vintageksi, kuin moderniksi.
 
TLM 103:sessa on aika boostattu yläpää, 5 KHz jälkeen +4 db:
 
http://www.neumann.com/zoom.php?zoo … s.htm&zoomlabel=Diagram&w=878&h=295
 
414 uls taajuuskäyrissä huomaa, että hertalla tekee 2 db kuopan 2-5 KHz välissä ja +2 db korostuman 5 KHz jälkeen, eli yläpään taajuusvaste on malltillisempi, kuin Neumannissa.
 
http://www.akg.com/mediendatenbank2 … datei/19/C414B_ULS4055c233c018f.pdf
 
www.halondesign.com
Esp
17.03.2013 20:03:41
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

dewil: Mä oon puljaillu jonnin verran tuolla Mojaven isokalvosella putkimallilla ja se on ehana!
Sen voi lyödä minkä vaan äänilähteen eteen ja priimaa pukkaa.
Toudella luonnollinen ja detaljoiva soundi.

 
Mulla oli se FET ja putkimalli testissä taannoin, putkimikki jäi. Hintaansa nähden aivan käsittämättömän hyvä.
 
Täh?!?
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «