Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Onko Sinulla kokemusta Pro Guitar Shopista tilaamisesta?
1
Antsa Lipsanen
02.03.2013 13:20:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lauantainen tervehdys!
 
Olisi kovastikin kiinnostavaa päästä kokeilemaan Catalinbreadin Galileo säräytin/boosteri-hässäkkää. Ymmärtääkseni on kuitenkin niin, että tätä vermettä myy ainoastaan PGS-puoti Amerikan Yhdysvalloissa, eikä käytettyjä näy löytyvän. Näin ollenhan ainut vaihtoehto on tilata se sieltä. Homma menee sitten kai suunnilleen näin:
 
Maksu PayPalilla (VISA ei käy) heille ja sitten vehjes matkaan -->Laite saapuu aikanaan ja tullista se sitten lunastetaan ja kotiin kannetaan.
 
- Onko Sinulla kokemusta ko. firman kanssa asioimisesta? Kuulisin mielelläni kommenttejasi ennen kuin alan söhrätä asiaa eteenpäin.
 
- Minkälainen ero näissä toimitustavoissa lienee: "$24.95 Priority and $35.95 Express"?
 
- Tullissa maksettaneen suunnilleen seuraavasti: 1,25 * (laitteen hinta+rahti) ko? kö?
 
- PayPalia oppinee keskivertokansalainen käyttämään turvallisesti?? Ikinä en ole kokeillut, mutta tähän varmasti löytyy ohjeistusta netistä..
 
Kiitokset jo etukäteen kommenteista ja jos koet tämän keskustelun turhaksi, niin siirry sujuvasti seuraavaan:)
 
sandelius
02.03.2013 13:30:40 (muokattu 02.03.2013 13:33:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen tilannut Pro Guitar Shopista useita kertoja. Maksanut olen Paypallilla joka kerta.
 
Paypal on aivan paras tapa maksaa netissä. Paypal on myös tukee myös kuluttajaa kun homma näyttää menevän pepulleen kaupan teossa (kokemusta on tästä ja Paypal hoiti homman tyylikkäästi. Tämä siis ei ollut PGS:n kanssa).
 
Todennäköisesti joudut tullaamaan pedaalisi ja maksamaan ALV:n. Ainoastaan kerran pedaali ei ole jäänyt tulliin PGS:stä. Silloin otin priority shippingin expressin sijaan. En tiedä onko tuolla väliä.
 
Edit: lisäystä:
Priority ja expressin ero on ilmeisesti toimituksen nopeus. Mielestäni noissa ei ole kauheasti eroa. Olikohan Express vakuutettu vielä... en muista tarkalleen.
 
1,25 on kerroin pedaalin hinnan ja rahdin summaan.
 
Antsa Lipsanen
02.03.2013 13:43:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sandelius: Olen tilannut Pro Guitar Shopista useita kertoja. Maksanut olen Paypallilla joka kerta.
 
Paypal on aivan paras tapa maksaa netissä. Paypal on myös tukee myös kuluttajaa kun homma näyttää menevän pepulleen kaupan teossa (kokemusta on tästä ja Paypal hoiti homman tyylikkäästi. Tämä siis ei ollut PGS:n kanssa).
 
Todennäköisesti joudut tullaamaan pedaalisi ja maksamaan ALV:n. Ainoastaan kerran pedaali ei ole jäänyt tulliin PGS:stä. Silloin otin priority shippingin expressin sijaan. En tiedä onko tuolla väliä.
 
Edit: lisäystä:
Priority ja expressin ero on ilmeisesti toimituksen nopeus. Mielestäni noissa ei ole kauheasti eroa. Olikohan Express vakuutettu vielä... en muista tarkalleen.
 
1,25 on kerroin pedaalin hinnan ja rahdin summaan.

 
No jopas?! Heti sain asiallisen ja sangen informatiivisen vastauksen. Siitä suuret kiitokset:) Kysyn vielä sellaista kun sinä kerta tiedät, että minkälainen dokumentti pitää olla siellä tullissa mukana? PayPal-kuitti, PGS:n tilausvahvistus tai kuitti, vai mikäs se vaaditaan?
 
Hi-Power
02.03.2013 13:59:03 (muokattu 02.03.2013 14:03:30)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

https://asiointi.tulli.fi/nettituonti/mainpage.html
juu siis tuonne ole laittanut pdf. tulosteen paypal kuitista...DHL toimii siten että tarvitsevat sen kuitin maksusta ja siitä tulee huolintalasku..
 
Antsa Lipsanen
02.03.2013 14:52:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hi-Power: https://asiointi.tulli.fi/nettituonti/mainpage.html
juu siis tuonne ole laittanut pdf. tulosteen paypal kuitista...DHL toimii siten että tarvitsevat sen kuitin maksusta ja siitä tulee huolintalasku..

 
Anteeksi kun väännätän rautalangasta, mutta jos maksan pedaalin (199USD) tuonne PGS:iin, niin enkö maksakaan heille toimituskuluja samalla (24,95USD)? Tuleeko siis DLS:tä erikseen oma laskunsa vai tuleeko sieltä vielä lasku siitä huolimatta? Anteeksi maalaisuuuteni:)
 
Chevo
02.03.2013 16:15:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antsa Lipsanen: enkö maksakaan heille toimituskuluja samalla (24,95USD)?
 
Kyllä ne toimituskulut tulee samalla maksuun kuin pedaalikin. Hyvin on kaupankäynti sujunut PGS:n kanssa aina.
 
Dundee
02.03.2013 16:30:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun kokemukseni tullaamiseen ovat menneet aina niin että olen saanut tullista erillisen laskun jonka olen normaalisti Suomen nettipankissa maksanut ja jonka ne siellä tullissa ilmeisesti näkee aikalailla heti. Eli ei ole koskaan tarvinnut itse raahautua tullin vuoksi minnekkään kun on tullut tilailtua.
 
"Kitarat ovat perkeleen kalliita ja meluisia instrumentteja."
JaaGeRMaisTeR
02.03.2013 16:54:09 (muokattu 02.03.2013 16:57:41)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muutamat lähettifirmat tekee tuon tullauksen sun puolesta. Ite tarvi kun maksaa lasku joka tulee perässä. Siinä on tullit, käsittelyt, aloita yms.
 
Näin on!
nakedzen
02.03.2013 17:12:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pari kertaa pgs:stä tilannut ja ilman ongelmia. Ei mulla muuta lisättävää.
Antsa Lipsanen
02.03.2013 21:08:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suuret kiitokset kaikille osallistuneille näistä tiedoista, nyt pitäisi jopa meikäläiseltä sujua. Kyllä minä etukäteen jo tiesinkin, että kyllä ne viisaammat kansanmiestä neuvoo, kun rohkenee kysyä:) Tattista.
 
Antsa Lipsanen
14.03.2013 09:00:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sain kaipaamani avun ja vastaukset. Kiitokset, VOI POISTAA!
 
Sarko
14.03.2013 10:36:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antsa Lipsanen: Sain kaipaamani avun ja vastaukset. Kiitokset, VOI POISTAA!
 
Ei missään nimessä poistoon! Hyvä ketju, varsinkin jos harkitsee tilaavansa PGS:ltä tavaraa.
 
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
mpekkanen
15.03.2013 02:02:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Varsinkin ulkomailta tapahtuvissa huijauksissa poliisin mahdollisuudet auttaa ovat valitettavan vähäiset. Juttujen selvittäminen ja menetettyjen rahojen takaisin saaminen on vaikeaa, koska Suomen poliisilla ei ole toimivaltuuksia Suomen rajojen ulkopuolella. Poliisi voi ainoastaan pyytää virka-apua kyseisen maan poliisivoimilta, mutta tämä tie on usein hidas eikä kaikissa maissa tuota toivottua tulosta.
 
Suurten kielialueiden maissa huijauksilla on pitkät perinteet ja kansalaiset ovat niissä paremmin tietoisia huijatuksi tulemisen mahdollisuudesta. Suomi on pieni ja kaukainen maa, jota myös pieni kielialueemme on suojannut. Se on toisaalta hyvä asia, mutta sen seurauksena olemme vielä usein liian hyväuskoisia ja sinisilmäisiä.
 
Äskeinen teksti oli suora lainaus poliisin sivuilta. Itsellä ei ole mitään negatiivista sanottavaa Pro Guitar Shopista kun en ole asioinut paikan kanssa,mutta laitoin kuitenkin tuon ihan vaan varoitukseksi.
kaikki ei ole netissä ihan rehellisin mielin liikenteessä. Se olisi syytä muistaa varsinkin jos tilaa tavaraa jostain ulkomailta.
 
the-Antero
15.03.2013 12:00:46
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aloittajalta kysyisin että oletko kysellyt tuota pedaalia Custom Soundsilta? He taitavat olla Catalinbreadin edustaja Suomessa. Kannattaa kysäistä saisivatko pedaalin tilattua ja paljonko maksaisi.
 
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
Bf109
15.03.2013 20:37:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JaaGeRMaisTeR: Muutamat lähettifirmat tekee tuon tullauksen sun puolesta. Ite tarvi kun maksaa lasku joka tulee perässä. Siinä on tullit, käsittelyt, aloita yms.
 
Ottavat vaan pirut oman siivunsa siitä välistä, joten halvemmilla tuotteilla kannattaa opetella homma itse. Ei oo kovin vaikeaa.
 
Antsa Lipsanen
15.03.2013 20:46:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

The-Anterolle itsekin Anterona kertoilen, että ko. hilavitkutin on PGS:n yksinoikeudella myymä ja CB:n vasiten heille valmistama apparaatti. Näin ollen sitä ei muualta saa. Se, että tarvitsenko minä lainkaan välttämättä moista laitetta, onkin kokonaan toinen juttu:) Allekirjoittaneella nämä vöyhötykset melko harvoin perustuvat ihan tarveharkintaan... Kyllä tämä siis ulkomaankaupaksi menee, kunhan tietyn maanisuuden asteen saan ylitettyä.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «