Aihe: Kevennystä peliin
1 2
PIM
14.03.2013 10:44:50 (muokattu 14.03.2013 10:59:30)
finnstar: itse juuri tekemässä cs-336 tyylistä sähkökitaraa.( itseasiassa kahta)
kitarat ovat puuvalmiina painoiltaan 2,0 ja 2,1kg. laitoin kaikki kitaraan tulevat osat muovipussiin, ne painoivat tasan 1,0 kg; normaalit humbuckerit, TOM + stopbar, normaalit virittimet, yms. näillä mennään 3kg kitaraan.

Mulla on pari alle 3,0 kg tai ihan siinä kintaalla olevaa umpipuista kitaraa. Patrick Egglen kokomahonkinen Austrian Carve ja amerikkalaisen kaverin kokoama Esquire. Mun Gibson ES-225T painaa 2,6kg ja tavoite olis kolkutella 2 kg haamurajaa tällä tekeleellä.

Mielenkiintonen toi Stealth model virityskoneisto, 12g/kpl.
http://crazy-music-shop.info/detail … -model-guitar-tuners-chrome-6l.html

Pistin sit tollaset tilaukseen kun yks setti näytti Australiasta löytyvän. 103 euroa postikuluineen + tullit tietty päälle. Mutta eipähän jää ainakaan virityskoneistoista kiinni.
mpekkanen
14.03.2013 14:15:46
Itseä hieman ihmetyttää tämä juttu. Gibbonsilla lienee sairaus syynä soittimen painoon,mutta tulee tästä aika työläs ja ei ihan ilmainenkaan kokeilu ihan hupimielessä.
Miksi siis tällainen soitin pitäisi tehdä? Jää minulle hieman arvoitukseksi? Soitatko 08-38 setillä normaalisti,en ymmärrä ja ehkä ei pidäkkään.
PIM
14.03.2013 14:42:37 (muokattu 14.03.2013 14:44:31)
mpekkanen: Itseä hieman ihmetyttää tämä juttu. Gibbonsilla lienee sairaus syynä soittimen painoon,mutta tulee tästä aika työläs ja ei ihan ilmainenkaan kokeilu ihan hupimielessä.
Miksi siis tällainen soitin pitäisi tehdä? Jää minulle hieman arvoitukseksi? Soitatko 08-38 setillä normaalisti,en ymmärrä ja ehkä ei pidäkkään.

No miksi ylipäätään mitään pitäisi tehdä? Kitaroitahan saa kaupasta ihan pilkkahintaan toinen toistaan tavallisempia ilman mitään mielenkiintoa herättävää. Nyt vaan sattuu olemaan sopiva tilaisuus toteuttaa tämä visio kun kaveri lupasi halvalla tehdä joten katsotaan nyt mitä tuleman pitää. Kyllä noi 15 muuta tavanomaisempaa kitaraa pitää huolen, että pääsen soittamaan ihan tavallisellakin kitaralla aina kun haluan.
mpekkanen
14.03.2013 14:56:26
PIM: No miksi ylipäätään mitään pitäisi tehdä? Kitaroitahan saa kaupasta ihan pilkkahintaan toinen toistaan tavallisempia ilman mitään mielenkiintoa herättävää. Nyt vaan sattuu olemaan sopiva tilaisuus toteuttaa tämä visio kun kaveri lupasi halvalla tehdä joten katsotaan nyt mitä tuleman pitää. Kyllä noi 15 muuta tavanomaisempaa kitaraa pitää huolen, että pääsen soittamaan ihan tavallisellakin kitaralla aina kun haluan.

Ei minulla ole mitään tätä projektia vastaan. Ihan vapaasti saa tehdä. Kuitenkin jo aiemmin mainitsin ,että telecaster tyylinen kitara joka painaa todella vähän voi olla hihnan kanssa ehkä hieman hutera soitin. Toki sitä voi vähän paikata leveällä hihnalla,mutta aika erikoinen peli siitä varmasti tulee.
Gibbons taitaa soittaa 007 alkavilla kielillä,että kyllä on jo todella ohuet. Dunlopilla on tällainen Gibbons setti RWN0738 super fine ja siinä kielet menee 007,009,011,020,030 ja 038. luulisin että toi d-kieli 020 on punottu,mutta en ole siitä ihan varma.
Kaikkea hyvää toivon projektillesi :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)