Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Handmade Vibe
1
MarkoA
11.03.2013 21:36:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ajattelin ostaa http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=551759 kaverilta jonkin Viben. Mahdollisimman lähelle Hendrix/Univibeä tavoitteena. Youtuben pätkiä olen kuunnellut noiden nimien perusteella.
 
Osaatteko antaa vielä arviota mikä ois sopivin ja onko kyseisen kaverin kasaamat purkit hyvin tehty?
 
Harkinnassa lähinnä Tri-Vibe
 
Positiivista sen olla pitää!!!
Laulava Kylätohtori
12.03.2013 09:52:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joskus kyselin kaverilta vibeä, niin tarjosi silloin Neo-Vibeä, mutta homma kaatui omaan rahattomuuteen..
 
Asialliselta vaikutti sähköpostien perusteella ja onhan noita kovasti kehuttu. Jos tilaat, niin pistä fiiliksiä tänne, on varmaan itsellä jossain kohtaa sama edessä...
 
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
RrRailo
12.03.2013 10:54:38
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vibeen sen enempää kantaanottamatta, olen tilannut kaksi danielun purkkia ja molempiin olen ollut todella tyytyväinen(Maxon SD-9 klooni ja Z.Vex Machine klooni). Mainio työn jälki.
 
Kuolo korjaa
MarkoA
13.03.2013 13:06:22 (muokattu 13.03.2013 13:06:47)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, kaverin boksit on selkeästi hyvälaatuisia. Sitä en epäilekään. Ongelmana vain on päättää mikä Vibe ajais asiansa parhaiten. Youtube pätkien perusteella valinta on kyllä lottoarvontaa. Ehkä kuitenkin kallistun Easyviben suuntaan.
 
Eikö kellään ole mitään näistä (Easyvibe, Vibrato-Matic III, Magnavibe, Tri-vibe), että osais jotain kommenttia antaa?
 
Positiivista sen olla pitää!!!
PJS
13.03.2013 13:32:49
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Magnavibe ei ainakaan ole mikään hendrix soundin homma. Jos siis perustuu magnatone vahvarien tyypilliseen vibrato efektiin.
 
Peace!
ZeusMalt
13.03.2013 16:04:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos ei tuu grafiikoita niin muista tingata :p esim magnavibe 90€.
 
MarkoA
15.03.2013 14:39:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo. Tein päätöksen ja tilaan Tri-viben. Kerron myöhemmin miltä se mun korviin kuulostaa. Mahdollisesti jotain klippiäkin voin laittaa.
 
Positiivista sen olla pitää!!!
MarkoA
12.04.2013 17:08:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tähän pikku update. Ens viikolla pitäis Tri-viben tupsahtaa postiluukusta. Kiireinen tuntuu kaveri olevan ja purkkeja saa kasailla ihan jonoksi asti. Ajattelin vetäistä tuosta purkista jonkinsortin artikkelin kunhan saan sen ja hieman soittoa alle. Toivottavasti pääsee ensiviikolla bändin kanssa soittamaan.
 
Well, I stand up next to a mountain, Chop it down with the edge of my hand
Laulava Kylätohtori
12.04.2013 17:11:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MarkoA: Tähän pikku update. Ens viikolla pitäis Tri-viben tupsahtaa postiluukusta. Kiireinen tuntuu kaveri olevan ja purkkeja saa kasailla ihan jonoksi asti. Ajattelin vetäistä tuosta purkista jonkinsortin artikkelin kunhan saan sen ja hieman soittoa alle. Toivottavasti pääsee ensiviikolla bändin kanssa soittamaan.
 
Maagista! Juuri 3 minuuttia sitten etsin tätä ketjua kysyäkseni, joko olet viben saanut, koska itsekin suunnittelen tilausta...
 
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
jannef
13.04.2013 12:55:32 (muokattu 13.04.2013 12:59:35)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suosittelen. Olen teettänyt danielilla easy viben sekä magnaviben (vibrato).
Molemmat täysin virheettömiä. Kaupankäynti ja pedaalien suunnittelukin toimii mutkattomasti.
 
Kuten tuolla aiemmin mainittiinkin, kannattaa huomioida viben ja vibraton ero.
Vibe on siis phaserimainen ja vibrato väpättää äänenkorkeutta.
 
Tuossa easyvibessa on kytkin, jolla voi valita viben tai vibraton.
Magnavibeen sai pienellä lisämaksulla tremolokytkimen.
 
MarkoA
18.04.2013 14:10:22 (muokattu 18.04.2013 14:29:45)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tri-Vibe tuli. Näyttää hyvältä ja kuulostaa loistavalta. Ainakin näin kotioloissa pikku vahvarilla. Käydään tänään bändillä soitteleen, joten saa testata "oikeasti" myös. Kirjoitan tuosta myöhemmin varmaan lisää, mutta ainakin ensivaikutelma on todella positiivinen. Ja kaupat sujui hyvin. Jonoa tuntui olevan kun kuukausi sitten sovittiin diili. Kaikki piti mistä oli puhe, eikä turhaa säätöä. Voin suositella Danielin purkkeja. Itse tilaan varmaan pikapuoliin lisää...
 
http://tinyurl.com/ce93xpg
http://tinyurl.com/d7wklrn
 
Well, I stand up next to a mountain, Chop it down with the edge of my hand
MarkoA
23.04.2013 22:31:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pitäisköhän tähän kirjoittaa jotain lisää? Nyt tuota on ehtinyt testaamaan bändillä ja ilman. Bändin kanssa se tärkeämpi mulle on, kun hyvin, hyvin usein ne omat kotona hierotut hienot makkarisoundit ei toimikaan treeneissä ja äkkiä palaa entiseen.
 
No, tuo Tri-vibe toimii mulle. Siinä on ne kolme moodia: vibe, vibrato, ja joku näiden sekoitus. Netissä oli hienot nimet moodeille mutta en muista niitä. Vibeä tuskin tarvii hirveästi selittää. Hyvin transparentti, eli itse soundi pysyy lähes samana mutta vibeä seassa. Depth ja speed säädöt ei kaipaa selityksiä. Toimivia soundeja täynnä, poislukien ihan maksimi asetuksilla.
Vibrato moodi mua hieman oudoksutti. Bändisoitossa jossa on toinenkin kitara, se saa hitailla asetuksilla kuulostamaan kuin sulla ois epävirettä. Ja se sekoitusmoodi, niin komeaa muljutusta kuin trajoaakin, niin se syö hieman alapäätä ja mun makuun jopa häiritsevästi. Tosin sillä saa makkarisoundilla (silloin ei huomaa alapään heikkenemistä ;) saa hienon Leslie simulaation kun käyttää nopeaa muljutusta ja kunnolla syvältä...
 
Elikkäs, poljin näyttäis jäävän mun lautaan ja vibe asennossa kevyellä muljahtelulla. Mukavasti puhtailla soundeilla värittää ja samaten kovemmilla fuzz soolosoundeilla antaa ihanan räkäisiä ulinoita.
 
Hintaa tuli 126€ kotiin toimitettuna. Efekti on laadukkaista komponenteista hyvin kasattu (kolvailen työkseni joten on perspektiiviä sanoa näin) ja kuulostaa miltä pitikin, eikä aiheuta häiriöääniä. Olen hyvin tyytyväinen. Pitänee tilata myöhemmin joku fuzz purkki testiin.
 
Ja joku ihmettelee miksen sitten kolvaa itse jos olen jonkinsortin ammattilainen?! Suutari ja sen lasten kengät jne. Samasta syystä kuin hieroja ei hiero puolisoaan joka ilta huvikseen tjms.. :)
 
Well, I stand up next to a mountain, Chop it down with the edge of my hand
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «