Sandy 02.05.2004 19:45:40 | |
---|
Kaipa sitä pitää vaan tehdä keikkoja, kun niitä kerran tuntuu sen verran olevan, kun on tähän asti haluttu tehdäkin ja ku on noinkin monta levyä jo tehtynä ja ne soi ainakin noissa paikallisradioissa joissa ihmiset niitä toivoo. Että ei kai tässä ole ollenkaan hullummin asiat.... :o)) Jos keikkaa riittää niin kaikkihan on hyvin! :) Yks asia, mikä vie bändiä/laulajaa eteenpäin on hyvä ohjelmatoimisto, joka myy bändiä "oikeisiin paikkoihin". Keikkajärjestäjät ottavat aika paljon vinkkiä toisiltaan ja hyin hoidettu keikka poikii yleensä aina lisää. Ne iänikuiset hääkeikat ei oikein johda mihinkään... Paitsi uusiin ei-mihinkään-johtamattomiin hääkeikkoihin! Oi kunpa tietäisitkin, miten valtateitä pitkin, täällä juhlitaan ja täällä lauletaan. (M. Haavisto) |
baron 02.05.2004 20:07:28 | |
---|
Jos keikkaa riittää niin kaikkihan on hyvin! :) Paitsi uusiin ei-mihinkään-johtamattomiin hääkeikkoihin! Jesh!! Jos tykkää niistä niin so what?? Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy |
Sandy 02.05.2004 20:13:01 | |
---|
Jesh!! Jos tykkää niistä niin so what?? Eläpä loukkaanu, arvoisa Baron! Tottahan hääkeikoillekin tarvitaan soittajia ja aina parempi, jos ne soittajat vielä tykkäävät hommastaan! Itse en koe saavani noista keikoista kauheesti mittään, paitsi rahaa. Oi kunpa tietäisitkin, miten valtateitä pitkin, täällä juhlitaan ja täällä lauletaan. (M. Haavisto) |
baron 02.05.2004 20:20:30 | |
---|
Eläpä loukkaanu, arvoisa Baron! Tottahan hääkeikoillekin tarvitaan soittajia ja aina parempi, jos ne soittajat vielä tykkäävät hommastaan! Itse en koe saavani noista keikoista kauheesti mittään, paitsi rahaa. En mä loukkaannu. Jos sä oot ammattilainen, joka haluaa edetä uralla, niin sun kommenttisi pitää tasan paikkansa. Kun mä oon harrastelija, joka tykkää vallitsevista olosuhteista ja joka poikkeaa siitä ammattilaisista, että ihan oikeasti tykkää hääkeikoista (rahoista viis) niin mä oon mun kannalta oikeassa. (Normaalikeikalla sulla on neljä settiä ja soitat ne just kun on listassa. Hääkeikoilla tulee koko ajan ylläreitä ja sun pitää jollain tavalla pystyä reagoimaan niihin. Mä tykkään siitä, että joutuu lennossa tekemään ihmeellisiä asioita.) Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy |
Sandy 02.05.2004 20:24:57 | |
---|
(Normaalikeikalla sulla on neljä settiä ja soitat ne just kun on listassa. Hääkeikoilla tulee koko ajan ylläreitä ja sun pitää jollain tavalla pystyä reagoimaan niihin. Mä tykkään siitä, että joutuu lennossa tekemään ihmeellisiä asioita.) No, ei tuokaan nyt ihan paikkansa pidä.. Just oltiin keikoilla, ja totesin että se vasta on hauskaa kun pystyy elämään tilanteen mukaan ja "haistelemaan" yleisön fiiliksiä. En vedä IKINÄ ihan samanlaisia settejä. Paitsi, jos tarkoitit "ylläreillä" tuolileikkejä ja morsiammen ryöstöä?! Sellaista ei perus-tanssikeikoilla joudu todistamaan.. Oi kunpa tietäisitkin, miten valtateitä pitkin, täällä juhlitaan ja täällä lauletaan. (M. Haavisto) |
baron 02.05.2004 20:33:54 | |
---|
Paitsi, jos tarkoitit "ylläreillä" tuolileikkejä ja morsiammen ryöstöä?! Sellaista ei perus-tanssikeikoilla joudu todistamaan.. Nehän ei ole ylläreitä, ne on joka hääkeikalla siitä huolimatta, että sä oot etukäteen kysynyt, mitkä leikit näissä häissä on ja sanottu, että ei me leikitä. Yllärit on niitä, että ilman mitään etukäteisinfoa (vaikka on kysytty, mä osaan tehdä kaikki oikeat kysymykset)) joudut säestämään appiukon ikiomaa sävellystä, jonka se laulaa tai vetää haitarilla, soittamaan ihmeellisiä tansseja sulhasen tanssiesityksille, säestämään ventovieraita yhteislauluja ihmeellisissä sävellajeissa etc. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy |
Yllärit on niitä, että ilman mitään etukäteisinfoa (vaikka on kysytty, mä osaan tehdä kaikki oikeat kysymykset)) joudut säestämään appiukon ikiomaa sävellystä, jonka se laulaa tai vetää haitarilla, soittamaan ihmeellisiä tansseja sulhasen tanssiesityksille, säestämään ventovieraita yhteislauluja ihmeellisissä sävellajeissa etc. Kyllähän meidänkin keikoilla ylläreitä tulee mutta, ei ihan tuollaisia. Aina joku känni-ääliö saattaapi yrittää holistiksi solistin paikalle ja tulla vetämään Kotkan ruusua, mutta siihen ei luojan kiitos tarvitse suostua! Karaokevehkeet on sitten erikseen.. Kerran tuli sellainen ylläri, et tanssijärjestäjä halusi molempien illan bändien esittävän yhdessä kappaleen. Se oli ihan kauhiaa, Kultainen nuoruus pärähti menemään! Hävetti kaikkien puolesta.. Oi kunpa tietäisitkin, miten valtateitä pitkin, täällä juhlitaan ja täällä lauletaan. (M. Haavisto) |
Rantsu 02.05.2004 20:50:46 | |
---|
--- säestämään ventovieraita yhteislauluja ihmeellisissä sävellajeissa etc. Miksi niitä pitää säestää ihmeellisissä sävellajeissa? :) Ellei sitten joku aloita ex tempore jotain kappaletta ja sä alat säestää lennosta. Suomi soittaa humppaa. |
Rantsu 02.05.2004 20:54:15 | |
---|
Kerran tuli sellainen ylläri, et tanssijärjestäjä halusi molempien illan bändien esittävän yhdessä kappaleen. Se oli ihan kauhiaa, Kultainen nuoruus pärähti menemään! Hävetti kaikkien puolesta.. Tuohan oli yleinen käytäntö eräässä suurehkossa tanssipaikassa Lohjan suunnalla... ei tosin taida olla enää. Aika pahoihin myrkytyksiin tuli itsekin joskus sorruttua näissä yhteisesityksissä. Mutta kuvitelkaa nyt: kaksi rumpalia, kaksi basistia... Suomi soittaa humppaa. |
baron 02.05.2004 20:54:24 (muokattu 02.05.2004 20:58:12) | |
---|
Kerran tuli sellainen ylläri, et tanssijärjestäjä halusi molempien illan bändien esittävän yhdessä kappaleen. Se oli ihan kauhiaa, Kultainen nuoruus pärähti menemään! Hävetti kaikkien puolesta.. Tä!!! Jamithan on ihan kivoja. (Edit: Siis jopa humppa/huttujamit) Täähän on ihan normaalia jatsipuolella ja sitä rokkipuolellakin harrastetaan. Miksei siis meilläkin? Ihan varmasti löytyy kappaleita, jotka molemmat osaa ja sitten tehdään lennossa toimiva esitys, sehän on ihan kiva haaste. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy |
baron 02.05.2004 20:55:20 | |
---|
Miksi niitä pitää säestää ihmeellisissä sävellajeissa? :) Ellei sitten joku aloita ex tempore jotain kappaletta ja sä alat säestää lennosta. Just siks. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy |
kuunsirppi 02.05.2004 20:58:30 | |
---|
En mäkään yhtään pahana pidä noita hääkeikkoja, koska niissä on yleensä ihan hieno fiilis, samoin esim. monissa viiskymppis-juhlissa. Nytkin sanoin pojille tuolla vappuaaton keikalla, että paljon parempi fiilis on yksityistilaisuuksissa, mutta niinkuin Sandy sanoi, niin niistä ei oikein pääse minnekään eteenpäin. Ehkä toi huono fiilis johtu siitä, että mä olin jo etukäteen vihanen siitä niiden tavasta hoitaa se mainostaminen ja sitten kun näki, että väkee olis mahtunut ja pitänyt olla vähintään tuhat lisää, niin... Sitten se kysymys, että millä sitten pääsee sinne "hyvään ohjelmatoimistoon" sisälle? Mulle on tullut pari kolme kyselyä, että voimmeko liittyä heidän listalleen ja jollekin lupasinkin. Yhtään keikkatarjousta sieltä ei ole kuitenkaan tullut, joten mitä hiton hyötyä sellaisesta on, kysyn ma! |
Rantsu 02.05.2004 21:02:59 | |
---|
Just siks. Yhden säkeistön jälkeen uusi dominantti puolikkaan ylempää, ja vot: päästiin pois As-mollista ja tunnelma vain nousee... :) Suomi soittaa humppaa. |
baron 02.05.2004 21:07:05 (muokattu 02.05.2004 21:18:00) | |
---|
Mulle on tullut pari kolme kyselyä, että voimmeko liittyä heidän listalleen ja jollekin lupasinkin. Yhtään keikkatarjousta sieltä ei ole kuitenkaan tullut, joten mitä hiton hyötyä sellaisesta on, kysyn ma! 1. Muutama pieni/aloitteleva ohjelmatoimisto on ottanut minuun yhteyttä, ei johtanut mihinkään. 2. Itse olen ottanut yhteyttä muutamaan nimekkääseen ohjelmatoimistoon, eivät vaivautuneet edes vastaamaan. 3. Tällä hetkellä hoidan myynnin/markkinoinnin itse. Onhan siitä vähän vaivaa, mutta kuuluu tavallaan toimenkuvaan. Keikkoja riittävästi/tyydyttävästi ja pelkästään kivoja. Jos keikkapulaa joskus tilapäisesti esiintyy, niin aktivoitumalla eli tyrkyttämällä itseään ihmeellisiin paikkoihin homma yleensä hoituu. Pieni kynnys piti ylittää, ennenkuin kehtasi alkaa "huorata" eli tyrkyttämään itseään paikkoihin, jotka eivät olleet osoittaneet mitään kiinnostusta, mutta kun estot hävisi, toimii. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy |
Sandy 02.05.2004 21:12:42 (muokattu 02.05.2004 21:17:29) | |
---|
Sitten se kysymys, että millä sitten pääsee sinne "hyvään ohjelmatoimistoon" sisälle? Mulle on tullut pari kolme kyselyä, että voimmeko liittyä heidän listalleen ja jollekin lupasinkin. Yhtään keikkatarjousta sieltä ei ole kuitenkaan tullut, joten mitä hiton hyötyä sellaisesta on, kysyn ma! Jos ohjelmatoimistot on ottanu suhun yhteyttä, niin sulla menee todella loistavasti! Kyllä mä olen ihan itse joutunut tarjoamaan bändiä toimistoille. Käytännössä se on tapahtunut niin, että tehdään demo ja lähetetään se saatekirjeen kanssa toimistoihin. Kyllä sieltä joku on aina yhteyttä ottanut.. Mutta tällä alalla on niin paljon vaan PUHETTA! Ei kannata tosiaankaan innostua liikaa jos joku lupaa että "myyn sulle 100 keikkaa ens kuulle" tai että "tehdään sulle hittibiisi". Oi kunpa tietäisitkin, miten valtateitä pitkin, täällä juhlitaan ja täällä lauletaan. (M. Haavisto) |
Sandy 02.05.2004 21:16:47 | |
---|
Tuohan oli yleinen käytäntö eräässä suurehkossa tanssipaikassa Lohjan suunnalla... ei tosin taida olla enää. Aika pahoihin myrkytyksiin tuli itsekin joskus sorruttua näissä yhteisesityksissä. Mutta kuvitelkaa nyt: kaksi rumpalia, kaksi basistia... Tää ei ollut Lohjalla vaan tuolla Keravan suunnalla nyt jo kuopatussa tanssipaikassa. Kyllä mä sua komppaan tässä, ei ihan kylmiltään oikein kahta bändiä kaikkine soittajineen saa kuulostamaan hyvältä. Saattaa myös olla, ettei ohjelmistossa ole yhtään yhteistä kappaletta. Kun tälläkin järjestäjällä oli vielä vaatimus, että biisin pitää olla valssia. Sitten mennään jotain k***npolttamaa "Kultainen nuoruus"-osastoa. Sorit vaan kaikille jotka tykkää kappaleesta.. Oi kunpa tietäisitkin, miten valtateitä pitkin, täällä juhlitaan ja täällä lauletaan. (M. Haavisto) |
Rantsu 02.05.2004 21:39:55 | |
---|
Sitten se kysymys, että millä sitten pääsee sinne "hyvään ohjelmatoimistoon" sisälle? Mulle on tullut pari kolme kyselyä, että voimmeko liittyä heidän listalleen ja jollekin lupasinkin. Yhtään keikkatarjousta sieltä ei ole kuitenkaan tullut, joten mitä hiton hyötyä sellaisesta on, kysyn ma! Niinpä niin, hyviä kysymyksiä. Nykyään taitaa kysynnän ja tarjonnan välillä olla sikäli epäsuhta, että paikat, joissa elävää musiikkia esitetään, ovat vähentymistään vähentyneet, kun taas esiintyjiä olisi tyrkyllä niin ovista kuin nurkistakin. Ravintolat ja tanssipaikat ottavat mielellään vain esiintyjiä, joiden tietävät vetävän väkeä tietyn määrän. Tahallinen riskinotto ei ymmärrettävistä syistä yrittäjiä kiinnosta, ellei sitten pakon edessä - yllättävät peruutukset ym. Vaikka olisi kuinka hyvä ohjelmatoimisto tai -myyjä, on käytännössä hyvin vaikeaa myydä keikalle artistia, jota järjestäjä ei halua ostaa. Muutaman keikan voi kenties onnistua myymään - mutta sellaisella hinnalla, että se ei ole enää kannattavaa sen paremmin artistille, muusikoille kuin toimistollekaan. Näin takuuvarmat vetonaulat kiertävät yhä harvalukuisempia paikkoja ja uusien yrittäjien on entistä vaikeampaa saada ns. jalkaa ovenrakoon. Pelkällä musiikintekemisellä (ilman jotain kilpailuvoittoa tai jollain muulla tavalla saatua julkisuutta) on vaikea päästä suuren yleisön tietoisuuteen; hatunnosto sellaisille, joilta se onnistuu, esimerkkinä vaikkapa Anne Mattila. Suomi soittaa humppaa. |
Rantsu 02.05.2004 21:41:34 | |
---|
Tää ei ollut Lohjalla vaan tuolla Keravan suunnalla nyt jo kuopatussa tanssipaikassa. Niillä taisi olla sama omistaja, jollen nyt aivan väärin muista... :) Suomi soittaa humppaa. |
Sandy 02.05.2004 21:45:07 | |
---|
Niillä taisi olla sama omistaja, jollen nyt aivan väärin muista... :) Saattoipa muuten ollakin juu.. Oi kunpa tietäisitkin, miten valtateitä pitkin, täällä juhlitaan ja täällä lauletaan. (M. Haavisto) |
baron 02.05.2004 21:49:15 | |
---|
Yhden säkeistön jälkeen uusi dominantti puolikkaan ylempää, ja vot: päästiin pois As-mollista ja tunnelma vain nousee... :) Kiitti, onhan se ihan hyvä tehokeino oikeissakin kappaleissa nostaa sävellajia. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy |